MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Είδαμε το «Οι συνένοχοι» στο Vault- Συνένοχοι είμαστε όλοι στην τρέλα

Τον μεγάλο λογοτέχνη Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε τον ξέρουμε κυρίως για τα δράματά του και ιδιαίτερα από τον Φάουστ. Έτσι, το ανέβασμα μιας κωμωδίας του είναι κάτι το εξαιρετικά ενδιαφέρον. Η κωμωδία του Γκαίτε «Οι συνένοχοι», σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου ανεβαίνει στο θέατρο Vault.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Το έργο αυτό είναι ένα από τα πρώιμα έργα του Γκαίτε και το έγραψε κατά τα έτη 1768–1769. Διαδραματίζεται στο πανδοχείο η «Μαύρη Άρκτος» και εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια μιας αποκριάτικης νύχτας. Οι τέσσερις χαρακτήρες του έργου είναι η ξενοδόχα, η κόρη της Σοφία, ο σύζυγος της κόρης Ζέλλερ και ο Αλτσέστ, ένας πρώην εραστής της κόρης. Όμως όλοι τους είναι έτοιμοι να εξαπατήσουν, να κλέψουν, να παραπλανήσουν ο ένας τον άλλον και να ψευδομαρτυρήσουν. Σε μία εποχή που η μοιχεία και η κλοπή τιμωρούνταν με απαγχονισμό, ο κάθε ένας από τους ήρωες είναι πρόθυμος να καταγγείλει τον άλλον, ενώ δικαιολογεί όποια δική του ανηθικότητα. Όλοι τους γίνονται συνένοχοι.

Τα περισσότερα πράγματα γίνονται στο δωμάτιο του πλούσιου και λάγνου Αλτσέστ, όπου αυτός έχει κρυμμένα τα χρήματά του. Διάφορες παρεξηγήσεις, απόπειρες κλοπής και σύναψης παράνομων δεσμών φέρνουν αρκετά μπερδέματα και δημιουργούν κωμικές καταστάσεις.Παρά τον χιουμοριστικό χαρακτήρα του έργου, οι πρωταγωνιστές βρίσκονται αντιμέτωποι με ηθικά διλήμματα. Αλλά σε μακροσκελείς μονολόγους που υποτίθεται μας αποκαλύπτουν τη σκέψη τους, θεωρούν τους εαυτούς τους τελείως αθώους και απολύτως δικαιολογημένους για τις παρανομίες τους. Το έργο και το χιούμορ του θυμίζει κάπως όπερες εκείνης της περιόδου, με τις μπαγαμπόντικες συγκρούσεις ανάμεσα σε υπηρέτες και ευγενείς, σε άτομα της ανώτερης και της λαϊκής τάξης.

Η παράσταση του Αυγουστίνου Ρεμούνδου είναι αρκετά ευφάνταστη και χρησιμοποιεί δύο χώρους του θεάτρου. Το πρώτο μέρος διαδραματίζεται στο ισόγειο, που είναι και το ισόγειο του πανδοχείου. Στη συνέχεια, οι θεατές ανεβαίνουν στην θεατρική αίθουσα, όπου παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στο δωμάτιο του Αλτσέστ. Τα σκηνικά και τα κοστούμια παραπέμπουν στην εποχή του έργου, ενώ έχουν μια ικανοποιητική αισθητική.

Οι ερμηνείες των τεσσάρων ηθοποιών κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η Βάνα Παρθενιάδου ερμηνεύει μια ώριμη και πονηρή ξενοδόχα, η Αναστασία Χατζάρα την ανικανοποίητη με το γάμο της και αρκετά παιχνιδιάρα νεαρή Σοφία. Ο Κωνσταντίνος Κυριακού το ρεμάλι σύζυγο Ζέλλερ της χαμηλής κοινωνίας. Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος, που σκηνοθετεί και το έργο, παίζει τον αλαζονικό «Δον Ζουάν» αριστοκράτη Αλτσέστ.

Γενικά, είναι ένα χαριτωμένο έργο, το οποίο σου τραβάει το ενδιαφέρον με την ευφάνταστη σκηνοθεσία, κυρίως ως προς την αξιοποίηση του θεατρικού χώρου, ενώ είναι ένα άγνωστο έργο του Γκαίτε. Πάντως δεν είναι κάποια ξεκαρδιστική κωμωδία, ούτε έχει τα πολύ βαθιά νοήματα του Φάουστ.

Γιώργος Σμυρνής

Περισσότερα από ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Σχετικά Θέματα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Bella Ciao#37: Η διαχρονική γοητεία της Τόσκα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Θεατής: “Το τέλος του έρωτα” στο ΚΘΒΕ
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
80 λεπτά για να πάρουμε εκδίκηση για όλα τα γκέι φιλιά που δεν δώσαμε
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Bella Ciao#36: Ο ήχος της σιωπής που ξυπνάει μνήμες
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
Reviews
Είδαμε το «Μπλε Υγρό»: Ο φόβος και η αλήθεια επί σκηνής
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Είδαμε: «Oops!», ένα χειροποίητο πολιτικό καμπαρέ
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
«Annie»: Ένα λαμπερό μιούζικαλ φωτίζει το Παλλάς με ζεστασιά και ελπίδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Cow | Deer: Στο Εθνικό Θέατρο, τα ζώα σε καλούν ν’ ακούσεις την κραυγή τους