MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Borderline Festival 2013- Το μουσικό Φεστιβάλ στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Ένα μουσικό τριήμερο θα πραγματοποιηθεί από τις 26 ως τις 28 Απριλίου 2013 στην Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Γιατί Borderline; Γιατί είναι η μεθόριος ανάμεσα στην ακαδημαϊκή προσέγγιση στο θόρυβο, στη συμμετοχική διαδικασία στον αυτοσχεδιασμό, στην αποδόμηση, στη συνάντηση ήχου και εικόνας, αναλογικού και ψηφιακού, προετοιμασμένου και αυτοσχεδιαστικού…

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή 26 Απριλίου
Acte Vide (GR) / Jana Winderen (NOR) / Ryoichi Kurokawa (JAP)

Σάββατο 27 Απριλίου
ΣΩΜΑ + bestbefore (GR) / Bernier & Messier (CAN) / Ikue Mori (JAP) & Zeena Parkins (USA)

Κυριακή 28 Απριλίου
Mohammad (GR) / Reinhold Friedl (GER) & Elliott Sharp (USA)

Τιμές εισιτηρίων: Ανά ημέρα: 18 €, Μειωμ. 10 €

• Οι Acte Vide είναι το αυτοσχεδιαστικό πρότζεκτ του Γιάννη Κοτσώνη (aka Sister Overdrive) και της Δανάης Στεφάνου. Εμφανίζονται σποραδικά live, συνήθως με πιάνο και υπολογιστή, αλλά και με φωνή, κρουστά και τυχαία αντικείμενα. Η Στεφάνου, μουσικός και μουσικολόγος, έχει σημαντική δράση στην αθηναϊκή μουσική σκηνή, είτε με τις διάφορες συνεργασίες της σε ζωντανές εμφανίσεις, είτε με τις επιστημονικές δημοσιεύσεις της. Το ντουέτο έχει δημιουργήσει επίσης τον πολιτιστικό χώρο Knot Gallery, που φιλοξενεί θεατρικές και μουσικές εκδηλώσεις οι οποίες χαρακτηρίζονται για την πειραματική διάθεση. (MySpace)

• H Νορβηγίδα Jana Winderen συγκαταλέγεται στους πιο δραστήριους καλλιτέχνες ήχου στο διεθνές στερέωμα, με ποικίλες δραστηριότητες: περφόρμανς, δισκογραφία, ομιλίες/διαλέξεις, εργαστήρια, εκθέσεις, παραγωγές, ταινίες, άρθρα κ.ά., σε όλο τον κόσμο. Αυτή είναι η πρώτη της εμφάνιση στη χώρα μας. Κυρίαρχη θέση στο έργο της έχουν οι ήχοι του νερού. Όπως λέει η ίδια: «Τα τελευταία επτά χρόνια έχω συγκεντρώσει ηχογραφήσεις που έγιναν με υδρόφωνα, από ποταμούς, ακτές και τους ωκεανούς στην Ασία, την Ευρώπη και την Αμερική, από παγετώνες στη Γροιλανδία, την Ισλανδία και τη Νορβηγία. Στα βάθη των ωκεανών υπάρχουν αόρατα αλλά αισθητά ηχητικά τοπία, για τα οποία έχουμε εν πολλοίς άγνοια, παρότι οι ωκεανοί καταλαμβάνουν το 70% της έκτασης του πλανήτη μας».

• Μια ιστορική φυσιογνωμία του φετινού φεστιβάλ, η Ikue Mori, γεννήθηκε στο Τόκυο και το ξέσπασμα της πανκ πυροδότησε το ενδιαφέρον της για τη μουσική. Εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, έμαθε ντραμς και συνδημιούργησε με τον Arto Lindsay τους DNA, ένα από τα συγκροτήματα που επηρέασαν την ανεξάρτητη μουσική σκηνή της Αγγλίας και των ΗΠΑ για τις επόμενες δεκαετίες. Μετά τη διάλυσή τους αφοσιώθηκε ενεργά στην πειραματική μουσική.

• H Zeena Parkins γεννήθηκε στο Ντητρόιτ αλλά εγκαταστάθηκε κι αυτή στο Μεγάλο Μήλο, το 1984, για να βρεθεί στο επίκεντρο των εξελίξεων της πειραματικής μουσικής. Οι συνεργασίες της άπειρες: Bjork, Lee Ranaldo, Fred Firth, Yoko Ono, Anthony Braxton, Matmos, John Zorn…

• Τι συνδέει μεταξύ τους την Ikue Mori, τη Zeena Parkins και τον Elliott Sharp; Ο κύκλος της πειραματικής νεοϋορκέζικης σκηνής και για την ακρίβεια δύο ομόκεντροι κύκλοι που φέρουν τα ονόματα ο ένας του John Zorn και ο άλλος των Sonic Youth (Moore, Ranaldo, Gordon, O’Rourke).

• Ο Ryoichi Kurokawa γεννήθηκε στην Ιαπωνία το 1978, αλλά εδώ και χρόνια έχει έδρα του το Βερολίνο. Οι παραστάσεις του είναι εντυπωσιακές, κυρίως για το οπτικό τους αποτέλεσμα που είναι αναπάντεχο. Το έργο που θα παρουσιάσει στην Αθήνα είναι το “Syn”.

• Το καναδικό ντουέτο του Nicolas Bernier και του Martin Messier δίνει εντυπωσιακές και αναπάντεχες παραστάσεις. Η πρώτη ύλη για την παραγωγή των ήχων τους, τους οποίους επεξεργάζονται ηλεκτρονικά, είναι τα πιο απλά καθημερινά αντικείμενα, ρολόγια, μαχαίρια, μηχανικά εργαλεία. Ακόμα και την καθημερινή χρήση μιας κουζίνας έχουν χρησιμοποιήσει σε πρότζεκτ.

• Το ΣΩΜΑ έλαβε την υπόστασή του στο Βερολίνο το 2005. Ωστόσο, οι δύο μουσικοί πίσω από αυτό είναι από τους πιο δραστήριους στην ελληνική σύγχρονη μουσική. Ο Αντώνης Ανισέγκος (πιάνο) έχει εμφανιστεί στη Στέγη και με ένα άλλο πρότζεκτ, που διατηρεί με τα αδέλφια του, το Trio IAMA. Ο Θύμιος Ατζακάς (ούτι, κιθάρες), από την άλλη πλευρά, είναι μία εκ των ψυχών πίσω από το Μουσικό Χωριό του Πηλίου, τη δραστηριότητα του οποίου επίσης θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε φέτος στη Στέγη. Ως ΣΩΜΑ, κάνουν ποικίλες συμπράξεις, με αφετηρία την τζαζ. Αυτή τη φορά μαζί τους θα είναι ένας εικαστικός, ο Αντρέας Καραουλάνης (aka bestbefore).

• Tο όνομα Mohammad στεγάζει τρία κορυφαία ονόματα της ελληνικής πειραματικής μουσικής. Ο Coti (κοντραμπάσο) έγινε γνωστός κυρίως ως ο ιθύνων ηχητικός νους στους Στέρεο Νόβα. Υπήρξε όμως συνάμα από τους πρωτοπόρους της ambient στη χώρα μας και από τους περιζήτητους παραγωγούς, ενώ αρκετά νωρίτερα είχε δοκιμάσει και σε ροκ συγκροτήματα ως μπασίστας. Ο Νίκος Βελιώτης (τσέλο) έγινε γνωστός από τη συνεργασία του με τον Γιάννη Αγγελάκα και από τις διάφορες καλλιτεχνικές συμπράξεις του, αλλά κι αυτός έχει το ροκ παρελθόν του, τους In Trance 95. Τέλος, ο ILIOS έχει μια πορεία 20 χρόνων, με συνεργασίες σε ποικίλα μέσα. Το κοινό τους σχήμα αποτελεί καταστάλαγμα της ατομικής πορείας του καθενός στο χρόνο.

• O Elliott Sharp είναι η πιο εμβληματική μορφή του φετινού Borderline. Δεινός πολυοργανίστας, παίζει με άνεση κιθάρες (ενίοτε με δύο μπράτσα, μπάσο-κιθάρα), σαξόφωνα, κλαρινέτο, οκτάχορδο μπάσο κλπ. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 στην πειραματική σκηνή της Νέας Υόρκης, έχει συνεργαστεί σχεδόν με άπαντες της σκηνής αυτής, έχει κυκλοφορήσει περίπου εκατό δίσκους (από τζαζ και μπλουζ έως no wave, θόρυβο και τέκνο), υπήρξε ο πρώτος που χρησιμοποίησε λάπτοπ πάνω στη σκηνή και συχνά υιοθετεί αλγορίθμους και ακολουθίες Φιμπονάτσι στις συνθέσεις του (για περισσότερα, πατήστε εδώ). Σε αυτή τη συναυλία θα έχει στο πλάι του έναν εξαιρετικό Γερμανό πιανίστα, τον Reinhold Friedl. (YouTube)

Περισσότερα από Φεστιβάλ
VIMA_WEB3b