
Μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι όταν είδαμε ότι ο Γιώργος Λάνθιμος υπογράφει την νέα καμπάνια της Prada, δεν περιμέναμε να δούμε άλλη μια συνηθισμένη διαφήμιση για μια τσάντα. Πράγματι, αντί για ένα απλό διαφημιστικό σποτ, ο Έλληνας σκηνοθέτης παρουσίασε μια σουρεαλιστική ταινία μικρού μήκους που θυμίζει μια σύγχρονη εκδοχή του Φρανκενστάιν – με πρωταγωνίστρια την Σκάρλετ Γιόχανσον.
Το πρωινό αεράκι – όχι μετά τις 12 το μεσημέρι, όχι πριν τις 5 το πρωί – το ηχογραφημένο γαύγισμα ενός μεσαίου μεγέθους σκύλου, σταγόνες από μια μη ανθισμένη κερασιά, τις στάχτες μιας παρτιτούρας, ένα κομμάτι πορσελάνης από σπάνιο κινέζικο βάζο και τρεις σταγόνες αίματος που συλλέχθηκαν τη νύχτα. Αυτά τα περίεργα συστατικά, μαζί με διάφορα άλλα, είναι που η Σκάρλετ Γιόχανσον προσπαθεί να συλλέξει στην τελευταία καμπάνια της Prada, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Λάνθιμου, που κυκλοφόρησε χθες. Και πού τα συλλέγει όλα αυτά; Σε μια τσάντα Prada Galleria.

Ο Γιώργος Λάνθιμος σκηνοθετεί Σκάρλετ Γιόχανσον, Courtesy of Prada

Με τίτλο Ritual Identities, η ταινία χαρακτηρίζεται από το χαρακτηριστικό εκκεντρικό χιούμορ και το γοτθικό στυλ του Λάνθιμου. Σε αυτήν, η Γιόχανσον υποδύεται τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες. Ο πρώτος είναι μία γκουρού που συμβουλεύει για την ολοκλήρωση ενός μυστηριώδους τελετουργικού.


Ανάμεσα σε αυτούς τους μονολόγους, βλέπουμε την Σκάρλετ Γιόχανσον, που γίνεται για τρίτη φορά πρόσωπο της Prada Galleria, να ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη και να κουνά ένα δέντρο, να σπάει «τυχαία» ένα βάζο σε ένα κατάστημα με αντίκες πριν βάλει ένα θραύσμα στην τσέπη της, να… ηχογραφεί το γαύγισμα ενός σκύλου. Τελικά, αφού το περιεχόμενο της τσάντας καταλήγει σε μια μυστηριώδη σφαίρα, γεννιέται μια τρίτη Γιόχανσον.
Ο οίκος μόδας πάντως, περιγράφει την καμπάνια ως “μια κινηματογραφική μελέτη της μεταμόρφωσης και της προσωπικότητας, όπου λαμβάνουν χώρα τελετουργικές ταυτότητες. Σύμβολο της αλλαγής, η τσάντα Prada Galleria επανασχεδιάζεται κάθε σεζόν. Σε αυτή την ταινία, γίνεται το επίκεντρο μιας ιστορίας αέναης μεταμόρφωσης – του εαυτού, της ταυτότητας, της ίδιας της Prada”.