
Ο Θανάσης Ρεντζής, πρωτοπόρος του ελληνικού πειραματικού κινηματογράφου, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών, αφήνοντας πίσω του ένα σπουδαίο και πολυσχιδές έργο. Σκηνοθέτης, θεωρητικός και ακούραστος ερευνητής των νέων μορφών τέχνης, υπήρξε για δεκαετίες μια από τις πιο ανήσυχες φωνές του ελληνικού σινεμά.
Την είδηση γνωστοποίησε η «Ομάδα Κινηματογραφικών Λεσχών» μέσω ανάρτησης του Ευάγγελου Χριστίδη, προέδρου της Κινηματογραφικής Λέσχης Ύδρας και ταμία της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας:
«Ο αγαπημένος Θανάσης Ρεντζής δεν είναι πια μαζί μας. Έφυγε χθες ήσυχα από κοντά μας, στην Ύδρα. […] Ο Θανάσης Ρεντζής υπήρξε στενός συνεργάτης της ΟΚΛΕ. Παρών σε όλα σχεδόν τα συνέδρια της Ομοσπονδίας και στις περισσότερες συνεδριάσεις του Διοικητικού της Συμβουλίου, συνέβαλε με τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις του στην ανάπτυξη και προώθηση της δουλειάς της».
Ποιος ήταν ο Θανάσης ΡεντζήςΓεννημένος το 1947 στο Αίγιο, σπούδασε Σκηνοθεσία στην Ανωτάτη Σχολή Θεάτρου – Κινηματογράφου Αθηνών, ενώ από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 ανέπτυξε πρωτοποριακή δράση στον χώρο του πειραματικού σινεμά.
Συνίδρυσε το Κέντρο Πειραματικού Κινηματογράφου, το περιοδικό ΦΙΛΜ και υπέγραψε ταινίες όπως Μαύρο-Άσπρο (1973), Βιο-Γραφία (1975), Corpus (1979) και Ηλεκτρικός Άγγελος (1981), ενώ ασχολήθηκε με τη θεωρητική μελέτη του κινηματογράφου, την τηλεόραση, την εικαστική δημιουργία και την ψηφιακή τέχνη.
Παράλληλα, υπηρέτησε σε θεσμούς όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και η ΕΡΤ, ανέπτυξε έντονη συνδικαλιστική δράση και δίδαξε σε πανεπιστημιακά προγράμματα, μεταδίδοντας σε νέες γενιές δημιουργών την αγάπη του για την έρευνα και τον πειραματισμό.