
Μπορεί τα σούπερ μάρκετ να κυριαρχούν στη μάχη για την «πίτα» προμηθειών βασικών αγαθών στα νοικοκυριά, ωστόσο οι λαϊκές αγορές παραμένουν «καταφύγιο» για τους καταναλωτές, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας γνώμης που διεξήγαγε για λογαριασμό του Φορέα Λειτουργίας Λαϊκών Αγορών της Περιφέρειας Αττικής με αντικείμενο τις αντιλήψεις και τις προκλήσεις για τις λαϊκές αγορές της Αττικής σήμερα και παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Metron Analysis, κ. Στράτος Φαναράς, στο 1ο συνέδριο του Φορέα με θέμα «Το Παρόν και το Μέλλον των Λαϊκών Αγορών».
Όπως αναφέρεται, τα βασικά ευρήματα της έρευνας υποδεικνύουν ότι η λαϊκή αγορά συνεχίζει να υπηρετεί τον σημαντικό οικονομικό αλλά και κοινωνικό της ρόλο. Το 68% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι το νοικοκυριό τους επισκέπτεται τη λαϊκή, και μάλιστα από αυτούς οι 3 στους 4 σε εβδομαδιαία βάση και με υψηλό δείκτη συνολικής ικανοποίησης καθώς πάνω από 8 στους 10 δηλώνουν απόλυτα/αρκετά ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στη λαϊκή αγορά, η οποία αποτελεί και ένα σημείο κοινωνικής επαφής.
Έτσι, το 49% των κατοίκων της Αττικής (περίπου 2 εκατ.) ψωνίζουν κατά βάση από τις 271 λαϊκές αγορές της, ενώ το 68% και από τις λαϊκές αγορές και από τα σούπερ μάρκετ. Φαίνεται, δηλαδή, ότι ένα μεγάλο ποσοστό καταφεύγει και αλλού, όπως στα εξειδικευμένα καταστήματα ή στα σούπερ μάρκετ.
Οι βασικοί λόγοι που οι καταναλωτές προτιμούν τις λαϊκές αγορές είναι ένας συνδυασμός ποιοτικών και φρέσκων προϊόντων σε προσιτές τιμές και σε μεγάλη ποικιλία, ενώ πάνω από 8 στους 10 εξ αυτών συμφωνούν ότι η εξυπηρέτηση εκ μέρους των πωλητών είναι χαρακτηριστικό της λαϊκής αγοράς. Από την άλλη, οι βασικότεροι λόγοι που άλλοι καταναλωτές δεν επιλέγουν τη λαϊκή αγορά είναι το μη βολικό ωράριο/ημέρα λειτουργίας και η τοποθεσία, ενώ τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζουν οι επαγγελματίες των λαϊκών αγορών είναι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και η αύξηση του κόστους λειτουργίας, που συμπιέζουν σήμερα τη λαϊκή αγορά.
Η σφαιρική αξιολόγηση των λαϊκών αγορών που επιχείρησε η έρευνα υποδεικνύει ότι πρόκειται για έναν σημαντικό θεσμό για τη ζωή της πόλης, ο οποίος χρειάζεται να υποστηριχθεί ουσιαστικά. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει είναι πολυδιάστατες, επομένως απαιτείται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών: των καταναλωτών, των επαγγελματιών, της τοπικής κοινωνίας.
Διαβάστε περισσότερα στο reporter.gr.