MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
26
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΑΦΙΕΡΩΜΑ

    10 υπερπαραγωγές του Τζέιμς Κάμερον που άφησαν εποχή

    Σαν σήμερα, 16 Αυγούστου το 1954, γεννήθηκε ο Καναδός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός, Τζέιμς Κάμερον και εμείς συγκεντρώσαμε 10 κινηματογραφικές παραγωγές του που έχουν μείνει στην ιστορία.

    author-image Κατερίνα Τσιακαράκη

    Σαν σήμερα, στις 16 Αυγούστου του 1954, γεννήθηκε ο Τζέιμς Κάμερον. Ένας από τους πιο σπουδαίους σκηνοθέτες, σεναριογράφους και παραγωγούς ταινιών, ο οποίος ξεχώρισε μέσα από τα έργα του, λαμβάνοντας έξι υποψηφιότητες για Όσκαρ και κερδίζοντας τρία για την ταινία Τιτανικός.

    Ο Τζέιμς Κάμερον γεννήθηκε στο Καπουσκάσινγκ του Οντάριο στον Καναδά. Το 1972, μετακόμισε μαζί με την οικογένεια του στην Καλιφόρνια, όπου σπούδασε φυσική στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια. Η αγάπη του όμως για τον χώρο του κινηματογράφου τον οδήγησε στο να κυνηγήσει μια καριέρα στην συγγραφή σεναρίου, δουλεύοντας παράλληλα ως οδηγός φορτηγού προκειμένου να μπορέσει να κάνει τα πρώτα του βήματα.

    Τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα

    Ο James Francis Cameron όπως είναι ολόκληρο το όνομα του, ξεκίνησε να εργάζεται ως κατασκευαστής μοντέλων-μινιατούρες στα Roger Corman Studios. Αργότερα εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής στην ταινία επιστημονικής φαντασίας Battle Beyond the Stars (1980). Ανέλαβε την παραγωγή και τον σχεδιασμό των ειδικών εφέ στην ταινία Escape from New York (1981) σε σκηνοθεσία Τζον Κάρπεντερ, το σχεδιασμό παραγωγής στην ταινία Galaxy of Terror (1981) και εργάστηκε ως σύμβουλος σχεδίων στην ταινία Android (1982). Οι ταινίες που έχει σκηνοθετήσει, έχουν αποφέρει συνολικά 2 δισεκατομμύρια δολάρια στην Αμερική και 6 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.

    Με αφορμή λοιπόν την επέτειο γέννησης του σκηνοθέτη, συγκεντρώσαμε 10 κινηματογραφικές παραγωγές που ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από το κοινό.

    Πιράνχας 2: Ιπτάμενοι Δολοφόνοι (1981)

    Στην ταινία αυτή ο Κάμερον είχε προσληφθεί ως διευθυντής ειδικών εφέ το 1981. Όταν όμως ο σκηνοθέτης της εγκατέλειψε το πρότζεκτ, τον αντικατέστησε ο Κάμερον, πραγματοποιώντας έτσι το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Πρόκειται για ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, σίκουελ της μεγάλης επιτυχίας του 1978.

    Στην ταινία βλέπουμε ένα παραθαλάσσιο, ιδιωτικό κλαμπ, το Ελίζιουμ  να μοιάζει με τον παράδεισο, ωστόσο κανείς δεν υποπτεύεται πως λίγα μέτρα από την παραλία, στον άγριο ωκεανό, μεγαλώνει μια νέα γενιά τρόμου με θανάσιμη όρεξη για ανθρώπινη σάρκα! Καθώς εξερευνά τον μυστηριώδη θάνατο ενός δύτη, η δασκάλα κατάδυσης Αν Κίμπρο ανακαλύπτει τα πιο ανατριχιαστικά πλάσματα: τα αιμοβόρα και θανάσιμα φτερωτά πιράνχα που είναι έτοιμα να εξαπλωθούν σε όλη την ακτή με αμέτρητα θύματα…

    Ο Εξολοθρευτής (1984)

    Πρόκειται για μία ταινία επιστημονικής φαντασίας που διαδραματίζεται στο σημερινό Λος Αντζελες όπου φτάνει ένα σίμποργκ από το μέλλον, με την εντολή να σκοτώσει τον Κόνορ, αυτόν που θα γίνει ο ηγέτης των υποταγμένων πια στις μηχανές ανθρώπων μετά τον πυρηνικό πόλεμο. Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο Κάμερον σε μία συνέντευξη του, η έμπνευση για σενάριο της ταινίας προήλθε από έναν εφιάλτη για ένα αήττητο ρομπότ δολοφόνο που εστάλη από το μέλλον για να τον δολοφονήσει. Αφού ολοκλήρωσε το σενάριο της ταινίας, αποφάσισε να το πουλήσει προκειμένου να την σκηνοθετήσει. Ωστόσο, καμία εταιρία παραγωγής δεν θέλησε το πρότζεκτ, καθώς ο Κάμερον έκανε τότε τα πρώτα του βήματα στον χώρο. Η Γκέιλ Αν Χερντ, η οποία είχε ξεκινήσει τη δική της εταιρία παραγωγής και είχε δουλέψει με τον Κάμερον στην εταιρία του Ρότζερ Κόρμαν, συμφώνησε να αγοράσει τα δικαιώματα της ταινίας για ένα δολάριο, με την προϋπόθεση να επιτρέψει στον Κάμερον να αναλάβει τη σκηνοθεσία. Πρόκειται για μία ταινία η οποία έκανε τεράστια επιτυχία, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της Orion Pictures. Μία ταινία χαμηλού προϋπολογισμού που κόστισε μόλις 6,4 εκατομμύρια δολάρια και κατέληξε να συγκεντρώσει 78,3 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως!

    Ράμπο ΙΙ: Η Αποστολή (1985)

    Μία ταινία σε σκηνοθεσία Τζωρτζ Κοσμάτου και σενάριο του Τζέιμς Κάμερον. Η υπόθεση αφορά τον Ράμπο, ένα βετεράνο του Βιετνάμ, ο οποίος είναι βαρυποινίτης σε καταναγκαστικά έργα. Μια μέρα του δίνεται η ευκαιρία από τον εκπαιδευτή του στο Βιετνάμ να αποκτήσει την ελευθερία του, αν δεχτεί να εκτελέσει μια αποστολή. Η αποστολή αυτή είναι να βρει ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως στη Νοτιοανατολική Ασία, και να απελευθερώσει τους Αμερικανούς που παραμένουν φυλακισμένοι παρά το τέλος του πολέμου.

    Πρόκειται για μία ταινία η οποία άνοιξε στις ΗΠΑ στις 22 Μαΐου 1985 και έγινε η πρώτη ταινία που κυκλοφόρησε σε πάνω από 2.000 αίθουσες στις Ηνωμένες Πολιτείες.  Συνολικά, η ταινία απέσπασε $150.415.432 στις ΗΠΑ και τον Καναδά και $149.985.000 διεθνώς, για ένα παγκόσμιο σύνολο $300.400.432. Ο προϋπολογισμός της ήταν 25,5 εκατομμύρια δολάρια, και κατάφερε να σπάσει διάφορα διεθνή ρεκόρ box office.

    Άλιενς: Η Επιστροφή (1986)

    Επόμενη ταινία του Κάμερον, ήταν η συνέχεια της ταινίας Άλιεν: Ο Επιβάτης του Διαστήματος (1979) που σκηνοθέτησε ο Ρίντλεϊ Σκοτ. Ο Κάμερον ονόμασε τη συνέχεια Aliens και έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Έλεν Ρίπλεϊ για δεύτερη φορά στη Σιγκούρνι Γουίβερ. Σύμφωνα με τον ίδιο, το συνεργείο της ταινίας ήταν εχθρικό απέναντί του, καθώς τον θεωρούσε ως κατώτερο αντικαταστάτη του Σκοτ. Μάλιστα προσπάθησε να τους δείξει την ταινία «Ο Εξολοθρευτής» αλλά η πλειοψηφία του συνεργείου αρνήθηκε το δει και παρέμεινε σκεπτικό ως προς τη σκηνοθεσία του κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Παρά αυτό, αλλά και μερικά επιπλέον προβλήματα, το «Άλιενς: Η Επιστροφή» γνώρισε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, αποφέροντας 131 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως ενώ έλαβε και υποψηφιότητες για Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της Γουίβερ, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Μοντάζ, Μουσικής, Ήχου και κέρδισε εκείνα για το Μοντάζ Ηχητικών και Οπτικών Εφέ.

    Η Άβυσσος (1989)

    Το επόμενο πρότζεκτ του Κάμερον προήλθε από μια ιδέα που είχε κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος βιολογίας στο λύκειο. Η υπόθεση ξεκινά όταν ένα πυρηνικό υποβρύχιο βυθίζεται κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες και το Ναυτικό προσλαμβάνει μια ομάδα από πολίτες ειδικευμένους σε αποστολές στο βυθό, από μια υποβρύχια πετρελαιοπηγή, για την επιχείρηση διάσωσης. Παράλληλα δυνάμεις απ΄ τα βάθη του ωκεανού αρχίζουν να έρχονται σε επαφή με τους δύτες.

    Πρόκειται για μία από τις ακριβότερες παραγωγές, με προϋπολογισμό 41 εκατομμύρια δολάρια, καθώς χρειάστηκε εξοπλισμός νέας τεχνολογίας προκειμένου να διαδραματιστούν οι σκηνές κάτω από το νερό. Η ταινία απέφερε 90 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και έλαβε δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ Καλύτερου Ήχου και κέρδισε εκείνο για τα Καλύτερα Οπτικά Εφέ.

    Εξολοθρευτής 2: Μέρα Κρίσης (1991)

    Μετά την επιτυχία της πρώτης ταινίας «Ο Εξολοθρευτής», υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον να δημιουργηθεί μία ταινία που θα αποτελούσε τη συνέχεια της ιστορίας της Σάρα Κόνορ και του αγώνα της ενάντια των μηχανών από το μέλλον. Ο Κάμερον είχε μια βασική ιδέα για τη συνέχεια και ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ εξέφρασε ενδιαφέρον να συμμετάσχει. Ωστόσο, υπήρχαν προβλήματα για το ποιος είχε τα δικαιώματα της ταινίας καθώς και για τα ειδικά εφέ που χρειάζονταν για τη συνέχεια. Τελικά, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, ο Μάριο Κασάρ της Carolco Pictures διασφάλισε τα δικαιώματα της συνέχειας, επιτρέποντας στον Κάμερον να προχωρήσει στην παραγωγή της ταινίας με τον τίτλο Εξολοθρευτής 2: Μέρα Κρίσης. Μία από τις ακριβότερες παραγωγές της εποχής της, με προϋπολογισμό 102 εκατομμύρια δολάρια, η οποία  έγινε η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της χρονιάς.

    Αληθινά Ψέματα (1994)

    Πριν την κυκλοφορία του δεύτερου Εξολοθρευτή, ο Κάμερον είχε την ιδέα να σκηνοθετήσει ένα ριμέικ της γαλλικής κωμωδίας La Totale! (1991). Με τον τίτλο Αληθινά Ψέματα (1994), η ιστορία εστιάζει σε ένα μυστικό πράκτορα-κατάσκοπο που ζει διπλή ζωή ως παντρεμένος οικογενειάρχης, καθώς η γυναίκα του πιστεύει ότι εργάζεται ως πωλητής υπολογιστών. Μία ταινία με προϋπολογισμό 115 εκατομμύρια δολάρια, η οποία απέφερε 378,8 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως!

    Τιτανικός (1997)

    Ο Τζέιμς Κάμερον είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για το ναυάγιο του Τιτανικού και έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει μία ταινία βασισμένη στο διάσημο ναυάγιο. Πριν αρχίσει η παραγωγή, ο Κάμερον γύρισε πλάνα από τον αληθινό Τιτανικό. Η υπόθεση διαδραματίζεται 84 χρόνια μετά το ιστορικό ναυάγιο, όπου η εκατοντάχρονη Ρόουζ διηγείται τη συγκλονιστική ιστορία που ξεκίνησε στις 10 Απριλίου 1912, όταν επιβιβάστηκε στον Τιτανικό μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες της πρώτης θέσης, την μητέρα της και τον αρραβωνιαστικό της. Καθώς εκείνη επιβιβάζεται, ο Τζακ, ένας νεαρός τυχοδιώκτης, κερδίζει στα χαρτιά ένα εισιτήριο τρίτης θέσης. Οι δύο τους συναντιούνται στο πλοίο και μία ιστορία αγάπης ξεκινά.

    Ο προϋπολογισμός της ταινίας έφτασε τα 200 εκατομμύρια δολάρια, κατατάσσοντας τον Τιτανικό στην θέση της ακριβότερης ταινίας που γυρίστηκε ποτέ, μέχρι τότε. Μάλιστα πριν κυκλοφορήσει η ταινία στους κινηματογράφους δέχτηκε ισχυρή κριτική για τον πολυέξοδη παραγωγή της.

    Avatar (2009)

    Τον Ιούνιο του 2005, ο Κάμερον ανακοίνωσε ότι εργάζεται σε ένα πρότζεκτ με τίτλο Avatar, παράλληλα με ένα άλλο πρότζεκτ το Battle Angel. Και οι δύο ταινίες θα γυρίζονταν σε μορφή 3D. Ανέφερε ότι αν οι ταινίες αποδειχτούν επιτυχημένες, θα τον ενδιέφερε να σκηνοθετήσει από μία τριλογία για κάθε ταινία. Η ταινία διαδραματίζεται στα μέσα του 22ου αιώνα, στον πλανήτη Πανδώρα όπου κατοικεί η φιλήσυχη φυλή των Νάβι και στον οποίο υπάρχει ένα πολύτιμο ορυκτό, το ουνομπταίνιο, απαραίτητο για την επιβίωση του ανθρώπινου γένους. Μια αμερικανική εταιρία έχει αναλάβει να εξορύξει αυτό το ορυκτό, χρησιμοποιώντας ως δόλωμα τον πεζοναύτη Τζέικ Σάλι, υπό τις οδηγίες της Δόκτωρ Γκρέις Ογκουστίν. Μεταφέρεται ως avatar και σιγά σιγά μετεξελίσσεται σε αληθινό μέλος της φυλής. Μία από τις ακριβότερες παραγωγές του Τζέιμς Κάμερον με προϋπολογισμό 300 εκατομμύρια δολάρια!

    Το Άδυτο (2011)

    Μια ομάδα δυτών υποβρυχίων σπηλαίων καταδύεται στο πιο όμορφο και ανεξερεύνητο σύστημα σπηλαίων του κόσμου. Την αποτελούν ο Φρανκ ΜακΓκίρ, ένας δεξιοτέχνης εξερευνητής, ο 17χρονος γιος του, Τζος, και ο δισεκατομμυριούχος χρηματοδότης Καρλ Χάρλεϊ. Όταν μια τροπική καταιγίδα ξεσπά ξαφνικά, η μόνη διέξοδος τους αποκόπτεται λόγω μεγάλης ροής νερού, αναγκάζοντάς τους έτσι να μετακινηθούν. Πρέπει γρήγορα να καταστρώσουν ένα σχέδιο για να βγουν ζωντανοί από το υποβρύχιο αυτό σπήλαιο που δεν συγχωρεί κανένα λάθος.

    Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στη δημιουργία του “Sanctum” ήταν η αναπαράσταση ενός ρεαλιστικού υποβρύχιου κόσμου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΚρις Χέμσγουορθ: Με αφορμή τα γενέθλια του αγαπημένου μας Thor, θυμόμαστε τις καλύτερες ερμηνείες του12.09.2018

    Περισσότερα από TOP 10
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ