MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
05
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Η Συραγώ Τσιάρα νέα Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης

Με απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη, η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια Συραγώ Τσιάρα ορίζεται Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου.

Monopoli Team

H Συραγώ Τσιάρα είναι ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια και Διευθύντρια του ΜΟΜus – Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Διαθέτει δεκαπενταετή εμπειρία διεύθυνσης δημόσιων μουσειακών οργανισμών και εικοσαετή εμπειρία διαχείρισης συλλογών έργων ελληνικής και διεθνούς τέχνης. Έχει επιμεληθεί περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει οργανώσει συνέδρια, συγγράφει επιστημονικές μελέτες και δίνει διαλέξεις, κυρίως πάνω σε ζητήματα σχέσεων τέχνης και πολιτικής, μνήμης, ταυτότητας, επιμελητικών πρακτικών και διασύνδεσης της σύγχρονης τέχνης με τους αρχαιολογικούς χώρους και τη δημόσια σφαίρα.

Από το 2007 μέχρι το 2020 ανέλαβε τη διεύθυνση του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης. Από το 2017 μέχρι σήμερα διευθύνει τη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Το 2009 συνεπιμελήθηκε τη 2η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης – «Πράξις. Τέχνη σε Αβέβαιους Καιρούς». Διετέλεσε επιμελήτρια του Ελληνικού Περιπτέρου στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας το 2013. Το 2017 συνεπιμελήθηκε με τη Μαρία Τσαντσάνογλου έκθεση 28 Ελλήνων καλλιτεχνών στο Εθνικό Μουσείο Τεχνών του Πεκίνου στο πλαίσιο της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης του Πεκίνου, διοργάνωση στην οποία η Ελλάδα υπήρξε τιμώμενη χώρα.  Στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας, το 2019, ανέλαβε τα καθήκοντα της εθνικής επιτρόπου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα: Αίθουσα της Εθνικής Πινακοθήκης θα πάρει το όνομά της12.09.2018

Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1968. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης , ενώ συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Leeds, στην Αγγλία. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο Α.Π.Θ. με θέμα το ρόλο της δημόσιας γλυπτικής στη διαμόρφωση της εθνικής μνήμης και αναγορεύτηκε διδάκτωρ το 2000. Εργάστηκε για την έρευνα, μελέτη, τεκμηρίωση και εκθεσιακή προβολή της Συλλογής Κωστάκη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, διδάσκοντας παράλληλα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Από την ίδρυση του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus), το 2018, ανέλαβε τη διεύθυνση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης –Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Το 2019 εργάστηκε μαζί με τον Δημήτρη Αντωνακάκη στη διεύθυνση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης ώστε να αποδοθεί το μουσείο στο κοινό. Την ίδια χρονιά ολοκλήρωσε το σχεδιασμό και την επιμέλεια της παρουσίασης της μόνιμης συλλογής νεοελληνικής τέχνης στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα.

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Χταπόδι: Το περιοδικό του ΕΜΣΤ επιστέφει με 2ο τεύχος
Art & Culture
Εικαστικό «Φως εκ φωτός» στην Άνδρο
Art & Culture
Στο “κοινωνικό πείραμα” του Parliament στο Μουσείο Μπενάκη, έμαθα να μη φοβάμαι
Εικαστικά
Ίδρυμα Γουλανδρή: Τιμά τη μνήμη των ιδρυτών του με ένα εντυπωσιακό πορτραίτο στην ταράτσα του Μουσείου στην Αθήνα
Εικαστικά
Το Ίδρυμα Χατζηγάκη στηρίζει το Δημοτικό Σχολείο Τελένδου με μία καλλιτεχνική παρέμβαση-σταθμό
Εικαστικά
Parliament: Δωρεάν εντατικά σεμινάρια με τον Michael Kliën στο πλαίσιο της έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη
Εικαστικά
No Matter Where: Μια φωτογραφική έκθεση με ηχηρό μήνυμα στα Εξάρχεια
Εικαστικά
Τοπόσημα διασύνδεσης στο Καπνεργοστάσιο
Δραστηριότητες
Καλοκαίρι στην Πόλη: Ξεκινάει το β’ δεκαήμερο της θερινής κατασκήνωσης του «Ελληνικού Κόσμου»
Εικαστικά
Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ: Ακτιβιστής έριξε ροζ μπογιά σε πίνακα του Πικάσο
Εικαστικά
Οι Κυκλαδίτισσες "επέστρεψαν" στη Σαντορίνη
Εικαστικά
H Λέρος γίνεται “Perasma” για καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο