MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ιταλία: Ένα έργο τέχνης στην εκκλησία του Σαντ’Αγκοστίνο μετατρέπει χίλιες αναπνοές σε… χρυσό

Οι καλλιτέχνες Carlo Brandelli και Ewa Wilczynski μετατρέπουν αναπνοές σε ένα τρισδιάστατο χρυσό γλυπτό, σε ένα έργο που βρίσκεται στη μέση της εκκλησίας του Σαντ’Αγκοστίνο στην Πιατσέντζα.

1000 Beaths by Carlo Brandelli, Ewa Wilczynski, photo credits: Instagram/Volumnia
1000 Beaths by Carlo Brandelli, Ewa Wilczynski, photo credits: Instagram/Volumnia
Monopoli Team

Οι καλλιτέχνες Carlo Brandelli και Ewa Wilczynski μετατρέπουν αναπνοές  σε χρυσό, σε ένα έργο που συνδυάζει τη ζωγραφική, την γλυπτική και το performance και βρίσκεται στη μέση της εκκλησίας του Σαντ’Αγκοστίνο στην Πιατσέντζα της Ιταλίας.

Στο έργο με τίτλο “1000 Αναπνοές” (1000 Breaths), οι δύο καλλιτέχνες καταγράφουν την εκπνοή 1000 αναπνοών με μία μόνο πινελιά χρυσής μπογιάς σε έναν καμβά. Ο στόχος τους; Να δημιουργηθεί με τον καιρό, από τα στρώματα της μπογιάς, ένα τρισδιάστατο χρυσό γλυπτό.

Το έργο επιδιώκει να μετατρέψει μία ανιαρή, καθημερινή πράξη σε μία μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης, ένα υποσυνείδητο αντανακλαστικό σε ένα τελετουργικό. “Αναπνέουμε δύο χιλιάδες φορές την ημέρα. Συνήθως ο χρόνος που περνά δεν μπορεί να καταγραφεί εικονικά. Αυτές οι πινελιές όμως κάνουν απτό κάτι το αόρατο” ανέφερε ο Carlo Brandelli.

Οι δύο καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν το έργο κατά τη διάρκεια του lockdown, όταν η ένταση της απομόνωσης τους ανάγκασε να δώσουν περισσότερη προσοχή σε καθημερινές πράξεις. Μία μέρα, η Wilczynski  έπιασε ένα πινέλο, πήρε μία ανάσα, και ζωγράφισε μια πινελιά. Τότε, το ζευγάρι συνειδητοποίησε ότι “κατά την ανάσα μας συμβάινουν οι πιο σημαντικές στιγμές δημιουργίας”.

Οι καλλιτέχνες έχουν καταγράψει τη δουλειά τους σε μία σειρά από σύντομα βίντεο, που τους δείχνουν μέσα στην 400 ετών εκκλησία, στην οποία δημιούργησαν το σύγχρονο, γεωμετρικό έργο. Σε ένα μίνιμαλ λευκό χώρο, ζωγραφίζουν αργά τις πινελιές τους με έναν τρόπο που δίνει έμφαση στην τελετουργική φύση του πρότζεκτ.

Όταν ο πίνακας είναι έτοιμος, τα στρώματα μπογιάς στον καμβά μετατρέπονται σε γλυπτό που μπορεί κανείς να αγγίξει και να κρατήσει. Όπως λέει ο Brandelli: “Το κοινό μπορεί να κρατήσει την αναπνοή του καλλιτέχνη στα ίδια του τα χέρια. Οι άνθρωποι που είδαν το έργο αυτό μάς είπαν ότι ένιωσαν μία προσωπική και σημαντική σύνδεση, κάτι πολύ σημαντικό μετά το lockdown”.

Το έργο βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην εκκλησία του Saint Agostino στην Piacenza της Ιταλίας, σε συνεργασία με την Volumnia Gallery, μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου 2022.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑAndrea Bocelli, Lei Jia και Lang Lang ενώνουν τις δυνάμεις τους για το τραγούδι των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο12.09.2018

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Transitions: Η Εβίτα Κανέλλου στην Art Athina 2025 με την γκαλερί Αργώ
Εικαστικά
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Δραστηριότητες
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη: Πανελλήνιος φωτογραφικός διαγωνισμός για εφήβους
Εικαστικά
Art Athina 2025: Η μεγάλη συνάντηση της σύγχρονης τέχνης ξεκινά στο Ζάππειο
Εικαστικά
“all aboard”: Tο αεροδρόμιο της Αθήνας γεμίζει με τέχνη
Art & Culture
Η ομορφιά της Μεσογείου και τα άγνωστα μπλε: Μια έκθεση στην Ύδρα που δεν πρέπει να χάσεις
Εικαστικά
Vivace ma non troppo: Ο Χρήστος Παλλαντζάς παρουσιάζει “τοπία συγκρατημένου ενθουσιασμού” στις Σπέτσες
Εικαστικά
«Άγιον Όρος – Πέρα από το Ορατό»: Το φωτογραφικό οδοιπορικό του Γιάννη Γιαννάτου ταξιδεύει
Εικαστικά
Ίδρυμα Μαμιδάκη: παράταση αιτήσεων για το νέο residency πρόγραμμα
Εικαστικά
Takis: 100 χρόνια ζωής και 6 χρόνια μνήμης σε ένα επετειακό βίντεο
Εικαστικά
Ανάβασις: Μια έκθεση-εγκατάσταση του Νάκη Παναγιωτίδη στο 4ο Φεστιβάλ Χίου
Εικαστικά
Cycladic Whispers: Η αύρα των Κυκλάδων και του Αιγαίου σε μια έκθεση στη Νάξο