MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
01
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΝΕΑ

    Μουσεία της Βιέννης ανοίγουν λογαριασμό στο… OnlyFans για τα έργα τέχνης που απεικονίζουν γυμνό

    Εφόσον τα υπόλοιπα social media «απαγορεύουν» τα έργα τέχνης με γυμνό, η Βιέννη καταφεύγει στο OnlyFans, το μόνο μέρος όπου το γυμνό δεν λογοκρίνεται.

    Φωτογραφία από την καμπάνια Vienna Strips on Only Fans
    Φωτογραφία από την καμπάνια Vienna Strips on Only Fans
    Monopoli Team

    Πάνω από έναν αιώνα αφότου οι Ζετσεσιονιστές της Βιέννης μίλησαν για την ελευθερία της τέχνης, η αυστριακή πρωτεύουσα βρήκε έναν νέο χώρο για καλλιτεχνική έκφραση χωρίς λογοκρισία: την πλατφόρμα OnlyFans, στην οποία η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο σε ενήλικες.

    Πλέον, το συμβούλιο τουρισμού της Βιέννης άνοιξε λογαριασμό στο OnlyFans – το μοναδικό κοινωνικό δίκτυο που επιτρέπει τις απεικονίσεις του γυμνού σώματος- σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συνεχιζόμενη λογοκρισία που επιβάλουν στα έργα τέχνης οι υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Η καμπάνια ονομάζεται «Η Βιέννη ξεγυμνώνεται στο Only Fans» (Vienna strips on OnlyFans) και έχει ως στόχο την μείωση της λογοκρισίας.

    Τον Ιούλιο, ο λογαριασμός TikTok του Μουσείου Albertina ανεστάλη και στη συνέχεια διαγράφηκε, με την αιτιολογία πως τα έργα του Ιάπωνα φωτογράφου Νομπουγιόσι Αράκι που είχαν ανέβει στον λογαριασμό, έδειχναν ελάχιστα το γυναικείο στήθος.

    Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά που μία κοινωνική πλατφόρμα λογοκρίνει κάποιο έργο τέχνης. Το 2019, το Instagram έκρινε ότι ένας πίνακας του σπουδαίου Φλαμανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα, Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς, παραβίαζε τους κανόνες της κοινότητας της πλατφόρμας, οι οποίοι απαγορεύουν κάθε απεικόνιση γυμνού, ακόμη και εκείνων που είναι «καλλιτεχνικής ή δημιουργικής φύσης».

    Ακόμα, το 2018, η φωτογραφία του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας που απεικόνιζε την Αφροδίτη του Βίλλεντορφ, ένα αγαλματίδιο ηλικίας πάνω από 25.000 ετών, θεωρήθηκε πορνογραφική από το Facebook και αφαιρέθηκε από την πλατφόρμα.

    Λίγα λόγια για την καμπάνια

    Αυτά τα έργα και πολλά άλλα που έχουν «ταλαιπωρηθεί» για αυτούς τους λόγους, είναι τώρα σε πλήρη προβολή στο προφίλ OnlyFans, χωρίς την απειλή της λογοκρισίας. Μάλιστα, οι πρώτοι συνδρομητές του «περιεχομένου 18++ της Βιέννης» στο OnlyFans θα λάβουν είτε μια Κάρτα Πόλης της Βιέννης, είτε ένα εισιτήριο εισόδου για να δουν ένα από τα έργα τέχνης από κοντά.

    Η Έλενα Χάρτλαουερ, εκπρόσωπος του συμβουλίου τουρισμού της Βιέννης, δήλωσε ότι η πόλη και τα πολιτιστικά ιδρύματά της θεωρούν σχεδόν αδύνατη τη χρήση γυμνών έργων τέχνης για την προσέλευση του κοινού. Ορισμένα έργα στην τρέχουσα έκθεση της Albertina, από τον Ιταλό καλλιτέχνη πορτρέτου Αμεντέο Μοντιλιάνι, είναι πολύ… τολμηρά για να προωθήσουν την έκθεση.

    «Φυσικά μπορεί να γίνει και χωρίς αυτά, αλλά τα έργα τέχνης είναι ζωτικής σημασίας για τη Βιέννη. Σκεφτείτε την αυτοπροσωπογραφία του Έγκον Σίλε από το 1910, είναι ένα από τα πιο εμβληματικά έργα τέχνης. Εάν δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα μέσο επικοινωνίας τόσο ισχυρό όσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι άδικο και απογοητευτικό. Γι ’αυτό σκεφτήκαμε [για το OnlyFans]: επιτέλους, ένας τρόπος να δείξουμε αυτά τα πράγματα» δήλωσε η Χάρτλαουερ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠώς θα ήταν ο κόσμος αν η ανθρωπότητα εξαφανιζόταν: Ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό πρότζεκτ και ένα σπουδαίο μήνυμα12.09.2018

    Τα προβλήματα συνεχίστηκαν

    Παρόλα αυτά, το συμβούλιο τουρισμού της Βιέννης, αφού αποφάσισε να επισημοποιήσει την παρουσία του στο OnlyFans, αντιμετώπισε και άλλα εμπόδια. Το Twitter, το Facebook και το Instagram απέρριψαν όλα τα link που οδηγούν στην πλατφόρμα ενηλίκων, απαιτώντας από το διοικητικό συμβούλιο να επικοινωνήσει με τις ομάδες εξυπηρέτησης, σε ορισμένες περιπτώσεις για εβδομάδες.

    Η Χάρτλαουερ δήλωσε πως τα εμπόδια για την έναρξη της εκστρατείας αυτής απέδειξαν από μόνα τους το πρόβλημα που υπάρχει στην δύναμη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης να επηρεάζουν και να καταστέλλουν την καλλιτεχνική έκφραση.

    Είπε ακόμα, ότι το συμβούλιο τουρισμού θα διατηρήσει τον λογαριασμό OnlyFans της Βιέννης και μετά το πέρας της καμπάνιας.

    «Αυτή η διαφημιστική πρωτοβουλία δεν είναι η απόλυτη λύση για αυτήν την προβληματική σχέση μεταξύ του κόσμου της τέχνης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά… θέλουμε να υπερασπιστούμε τις αξίες και τις πεποιθήσεις μας. Η Βιέννη ήταν πάντα γνωστή για την ανοιχτόμυαλη στάση της» πρόσθεσε κλείνοντας τις δηλώσεις της.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟ Batman του Ρόμπερτ Πάτινσον δεν θα είναι ο Batman που έχουμε συνηθίσει -Όσα αποκάλυψε το νέο τρέιλερ12.09.2018

    Πηγή: The Guardian

    Περισσότερα από Εικαστικά
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ