MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
26
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Ο Ντιέγκο κι εγώ: Η ιστορία πίσω από τον πίνακα της Φρίντα Κάλο που αναμένεται να σπάσει κάθε ρεκόρ

Ο πολυσυζητημένος πίνακας, που πρόκειται να σπάσει ρεκόρ, έρχεται για να ρίξει φως στην ταραχώδη σχέση της Φρίντα Κάλο με τον Ντιέγκο Ριβέρα.

Ο Ντιέγκο κι εγώ, Φρίντα Κάλο © Sotheby's
Ο Ντιέγκο κι εγώ, Φρίντα Κάλο © Sotheby's
Monopoli Team

Μία αυτοπροσωπογραφία της Φρίντα Κάλο που απεικονίζει τον σύζυγό της, Ντιέγκο Ριβέρα, στο μέτωπό της, πρόκειται να σπάσει κάθε ρεκόρ, αφού έγινε το πιο ακριβό έργο Λατινοαμερικάνου καλλιτέχνη, που έχει ποτέ βρεθεί σε δημοπρασία.

Ο Ντιέγκο κι εγώ, Φρίντα Κάλο © Sotheby's

Ο Ντιέγκο κι εγώ, Φρίντα Κάλο © Sotheby’s

Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby’s ανακοίνωσε την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου ότι θα προσφέρει ξανά προς πώληση το υπέροχο πορτραίτο, με τίτλο “Ο Ντιέγκο κι εγώ” (Diego y yo), το οποίο η Φρίντα Κάλο δημιούργησε το 1949.

Εκτιμάται ότι το έργο θα πουληθεί για πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι αν καταφέρει να προσεγγίσει έστω και λίγο αυτό το ποσό, θα ξεπεράσει κατά πολύ το σημερινό ρεκόρ για πίνακα Λατινοαμερικάνου καλλιτέχνη, που αυτή τη στιγμή ανήκει στον Ντιέγκο Ριβέρα, σύζυγο της Φρίντα Κάλο και “συμπρωταγωνιστή” του πίνακα της.

Ο πίνακας του Ριβέρα “Οι Αντίπαλοι”, που αυτή τη στιγμή κατέχει το λατινοαμερικανικό ρεκόρ πιο ακριβού πίνακα, είχε πουληθεί για 9,76 εκατομμύρια δολάρια.

Ντιέγκο Ριβέρα, Οι Αντίπαλοι (The Rivals), 1931, © Christie's

Ντιέγκο Ριβέρα, Οι Αντίπαλοι (The Rivals), 1931, © Christie’s

Το προσωπικό ρεκόρ της Φρίντα Κάλο μέχρι στιγμής αγγίζει τα 8 εκατομμύρια δολάρια για τον πίνακα “Γυμνές στο δάσος”, που πουλήθηκε το 2016.

Όσο για τον πίνακα “Ο Ντιέγκο κι εγώ” είχε βρεθεί ξανά σε δημοπρασία τη δεκαετία του ’90 και απόσπασε 1,4 εκατομμύρια δολάρια, κάνοντας την Κάλο τη πρώτη Λατινοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα που ξεπέρασε με έργο της το 1 εκατομμύριο, σε δημοπρασία.

Ο Τζούλιαν Ντός, υπεύθυνος σύγχρονης τέχνης στο Sotheby’s της Νέας Υόρκης, δήλωσε ότι πίνακας της Κάλο “τέτοιας ποιότητας και υπεροχής” είναι σπάνιος στην αγορά.

Η ιστορία πίσω από τον πολυσυζητημένο πίνακα

Ο πίνακας της Φρίντα Κάλο, όμως, δεν τραβά τα βλέμματα μόνο για την τιμή και το ρεκόρ που πρόκειται να σπάσει, αλλά και γιατί ρίχνει φως στη ζωή της Μεξικανής ζωγράφου, καθώς και στην ταραχώδη σχέση της με τον Ριβέρα.

Ο Ντιέγκο Ριβέρα και η Φρίντα Κάλο σε έκθεση στην Νέα Υόρκη, το 1933. © KEYSTONE-FRANCE/Getty Images

Ο Ντιέγκο Ριβέρα και η Φρίντα Κάλο σε έκθεση στην Νέα Υόρκη, το 1933. © KEYSTONE-FRANCE/Getty Images

Η Φρίντα Κάλο γνώρισε για πρώτη φορά τον Ριβέρα το 1922. Τότε η Φρίντα ήταν μόλις μία 15χρονη κοπέλα που θαύμαζε τον 36χρονο Ριβέρα, που ήταν ήδη διάσημος καλλιτέχνης.

Οι δυό τους γνωρίστηκαν ξανά το 1928 και παντρεύτηκαν τον επόμενο χρόνο. Η Κάλο κάποτε έγραψε στο ημερολόγιό της: “Υπέφερα δύο μεγάλα ατυχήματα στη ζωή μου, το ένα ήταν αυτοκινητιστικό και το άλλο ο Ντιέγκο”.

Το αυτοκινητιστικό ατύχημα στο οποίο αναφέρεται, συνέβη όταν ήταν 18 ετών. Σχεδόν τη σκότωσε και την άφησε με χρόνια προβλήματα, που θα την βασάνιζαν μέχρι το τέλος της ζωής της. Ο συναισθηματικός πόνος που την βασάνιζε πήγαζε από τον Ριβέρα.

Η εξωσυζυγική σχέση που πλήγωσε την Φρίντα

Η Φρίντα δημιούργησε τον πίνακα “Ο Ντιέγκο κι εγώ” σε μία ιδιαίτερα άσχημη περίοδο της ζωής της. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου γάμου τους, ο Ριβέρα είχε για ακόμη μια φορά εξωσυζυγικές σχέσεις και συγκεκριμένα με την ηθοποιό Μαρία Φέλιξ, η οποία ήταν και φίλη της Κάλο.

Η σχέση τους έγινε δημόσιο σκάνδαλο με τις εφημερίδες να μιλούν για τα σχέδια του Ριβέρα να παντρευτεί τη Φέλιξ, μόλις μπορούμε να πάρει κι άλλο διαζύγιο από την Φρίντα Κάλο.

Η Μαρία Φελίξ, ο Ντιέγκο Ριβέρα, ο Αρμάντο Βαλντές, η Φρίντα Κάλο και ο Ενρίκε Αλβάρες, 1950.

Η Μαρία Φελίξ, ο Ντιέγκο Ριβέρα, ο Αρμάντο Βαλντές, η Φρίντα Κάλο και ο Ενρίκε Αλβάρες, 1950.

Μάλιστα, λέγεται ότι δήλωνε: “Λατρεύω τη Φρίντα, αλλά νομίζω πως η παρουσία μου είναι πολύ κακή για την υγεία της”.

Η ίδια η Κάλο έκανε αστεία για την εξωσυζυγική του σχέση, θέλοντας να δείξει πως δεν την πείραζαν τα όσα λέγονταν. Στην πραγματικότητα όμως ήταν βαθιά πληγωμένη κάτι που γίνεται ξεκάθαρο και από τον πίνακά της.

Τα συνήθως καλοχτενισμένα μαλλιά της είναι ελεύθερα, μπλεγμένα, σχεδόν την πνίγουν. Τα μάγουλα της είναι κοκκινισμένα, ενώ το βλέμμα της είναι έντονο και δακρυσμένο. Ο Ριβέρα βρίσκεται, όπως πάντα, στο κεφάλι της, στο επίκεντρο των σκέψεών της.

Ο πίνακας θα “πρωταγωνιστεί” στην επερχόμενη δημοπρασία του Sotheby’s στην Νέα Υόρκη τον Νοέμβριο, ενώ θα παρουσιαστεί στο Λονδίνο από τις 22 μέχρι τις 25 Οκτωβρίου.

Περισσότερα από Art & Culture
VIMA_WEB3b