MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
25
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΜΟΔΑ & ΤΕΧΝΗ
    Fashion Stories#2: Η ιστορική σχέση του οίκου Chanel με το σινεμά
    Η μεγάλη και ιστορική σχέση του οίκου μόδας Chanel με τον χώρο του κινηματογράφου χρονολογείται ήδη από την δεκαετία του 1930.
    Αναστασία Χαμαμτζόγλου | 26.01.2021

    Η πολύχρονη σχέση του οίκου μόδας Chanel με τον χώρο του κινηματογράφου ξεκίνησε την δεκαετία του 1930. Τότε έγινε η πρώτη συνάντηση της Gabrielle (Coco) Chanel με τον Samuel Goldwyn, έναν από τους ιδρυτές των MGM Studios του Hollywood. Παρά την τεράστια φήμη της σχεδιάστριας, λόγος και για τον οποίον την προσέγγισαν εξ αρχής, η συνεργασία της με τον χώρο του κινηματογράφου της Αμερικής σύντομα διακόπηκε. Το ιδιαίτερο στυλ της Coco Chanel δεν ανταποκρινόταν στις ανάγκες του Hollywood.

    Ο χώρος του γαλλικού κινηματογράφου ωστόσο εμπιστεύτηκε απόλυτα τησχεδιάστρια. H Coco Chanel δεν σταμάτησε να σχεδιάζει κοστούμια για τον χώρο της 7ης τέχνης μέχρι και τον θάνατο της το 1971. Ακόμα και ο διάδοχός της, ο σχεδιαστής Karl Lagerfeld συνέχισε να σχεδιάζει κοστούμια για τον χώρο του σινεμά.

    Η σχεδιάστρια Coco Chanel

    Ας δούμε μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά κοστούμια που φιλοτέχνησε ο οίκος μόδας Chanel για τη μεγάλη οθόνη.

    «Quai des brumes (Port of Shadows)», Marcel Carné, 1938

    Πρόκειται για μια από τις πρώτες δουλειές της γνωστής σχεδιάστριας μόδας για το σινεμά. Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Michèle Morgan ζήτησε από την Coco Chanel να φτιάξει τα κοστούμια για τον επικείμενο ρόλο της. Όπως είπε και η ίδια η Coco,«Μια ταινία σαν αυτή δεν χρειάζεται ένα φόρεμα. Ένα αδιάβροχο, έναν μπερέ, και αυτό είναι όλο». Τα μινιμαλιστικά κοστούμια που φιλοτχνήθηκαν για την ταινία, με έμφαση στο αδιάβροχο που φορούσε η πρωταγωνίστρια, αποτύπωναν πλήρως την φιλοσοφία της σχεδιάστριας.

    «La règle du jeu (The Rules of the Game)», Jean Renoir, 1939

    Για τις ανάγκες της ταινίας του Jean Renoir, η Coco Chanel χρειάστηκε να δημιουργήσει κοστούμια για πολλούς χαρακτήρες, οι οποίοι ήταν εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους. Από αντρικά κοστούμια, μέχρι και κομψά φορέματα, η σχεδιάστρια απέδειξε το εύρος των ικανοτήτων της και το ταλέντο που είχε. Τόσο ο σχεδιασμός των κοστουμιών όσο και το οτι κατάφερε να απεικονίσει με διακριτικό πάντα τρόπο τις διαφορετικές κοινωνικές τάξεις που αποτυπώνονται στην ταινία, σχολιάστηκαν θετικά.

    «L’Année dernière à Marienbad (Last Year at Marienbad)», Alain Resnais, 1960

    Πρόκειται για μια από τις πιο φημισμένες συνεργασίες της σχεδιάστριας με το χώρο του σινεμά. Η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Delphine Seyrig, είχε στην διάθεση της, μια γκαρνταρόμπα γεμάτη από LBD’s (little black dresses), κομψά φορέματα από σιφόν και δαντέλα ενώ σχεδόν πάντα ήταν στολισμένη με πέρλες. Τα κομψά και αέρινα κοστούμια που δημιουργήθηκαν για τον ρόλο αυτό, επηρρέασαν μετά από χρόνια τον ακόλουθο της Chanel, Karl Lagerfeld για την ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή κολεξιόν του 2011.

    «Boccaccio 70», Federico Fellini, Vittorio De Sica, Luchino Visconti, Mario Monicelli, 1962

    Αυτό που έχει μείνει στο μυαλό όλων αναφορικά με την ταινία, Boccaccio 70 είναι η πρωταγωνίστρια Romy Schneider και η γκαρνταρόμπα της γεμάτη από κοστούμια Chanel. Η σχεδιάστρια, που ήταν φίλη με την ηθοποιό, φιλοτέχνησε μια σειρά από κοστούμια, φορέματα και αξεσουάρ που αποτύπωναν με ακρίβεια την αριστοκρατική τάξη της δεκαετίας του 1960, δίνοντας όπως πάντα ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑFashion Stories#1: Hubert de Givenchy -Τα εμβληματικά κινηματογραφικά κοστούμια του αριστοκράτη της μόδας12.09.2018

    «New York Stories», Francis Ford Coppola, 1989

    Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Francis Ford Coppola, επέλεξε τον οίκο Chanel για να σχεδιάσει τα κοστούμια για την ταινία του. Ο Karl Lagerfeld βρισκόταν ήδη στον έκτο χρόνο του στον οίκο μόδας μετά τον θάνατο της Coco Chanel. Η νεαρή, μόλις δώδεκα ετών, Heather McComb, περιφέρεται στους δρόμους της Νέας Υόρκης, φορώντας ένα σύνολο Chanel, ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο. Ένα σύνολο, το οποίο ενώ δεν ταιριάζει σε πρώτη ματιά με την ηλικία της, εμπλουτίζει την ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα.

    «Callas Forever», Franco Zeffirelli, 2002

    Ο Karl Lagerfeld, αποδέχθηκε με μεγάλη ευκολία την πρόταση του σκηνοθέτη να δημιουργήσει τα κοστούμια για την Fanny Ardant. Η ηθοποιός θα υποδυόταν την Μαρία Κάλλας. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για τον σχεδιαστή να αποδώσει φόρο τιμής στην Coco Chanel, η οποία είχε ντύσει σε πολλές περιπτώσεις την ίδια την Κάλλας. Συνολικά σχεδίασε 22 κοστούμια, κάνοντας μεγάλη προσπάθεια να μην δημιουργήσει ποτέ ακριβές αντίγραφο κάποιου ρούχου που φόρεσε η Κάλλας στο παρελθόν. Το αποτέλεσμα ήταν μια μείξη κλασικού με μοντέρνα στοιχεία, που αποτύπωνε πλήρως το σχεδιαστικό στυλ του Lagerfeld.

    «Café Society», Woody Allen, 2016

    Ο οίκος μόδας Chanel συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Woody Allen και την Suzy Benzinger για τις ανάγκες της ταινίας Café Society. Ο οίκος «άνοιξε» τα αρχεία του προκειμένου να βρεθούν τα κατάλληλα ρούχα εποχής για την πρωταγωνίστρια Kristen Stewart και μέσα σε μια μόλις εβδομάδα αναπαράχθηκαν πιστά πολλά κοστούμια. Μαζί με τα κοστούμια, δανείστηκαν επίσης και κοσμήματα μεγάλης αξίας.

    Περισσότερα από Art & Culture
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ