MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
06
ΙΟΥΛΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

    Πώς θα είναι ο χώρος της μόδας στη μετά Covid-19 εποχή;

    Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για το στυλ και τη μόδα. Μετά την πανδημία τίποτα δεν θα είναι πια ίδιο στον τρόπο που επιλέγουμε τι θα φορέσουμε και στο πώς ψωνίζουμε.

    Ελένη Τασούλη

    Τις περισσότερες φορές, χρειάζεται μια κρίση για να υπάρξει εξέλιξη. Και η μόδα δεν αποτελεί εξαίρεση. Μερικές από τις πλέον εμβληματικές τάσεις που κυριάρχησαν για χρόνια, γεννήθηκαν μετά από κάποια κρίση.

    Coco Chanel

    H Coco Chanel άλλαξε για πάντα τον τρόπο που ντύνονται οι γυναίκες επειδή τα υφάσματα σπάνιζαν στη διάρκεια του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου. Έτσι, στράφηκε σε «εναλλακτικά» υλικά, όπως το ζέρσεϊ που, μέχρι τότε, προοριζόταν αποκλειστικά για αντρικά εσώρουχα. Πολύ σύντομα οι άκαμπτοι κορσέδες με τους οποίους ντύνονταν οι γυναίκες αντικαταστάθηκαν από πολύ πιο άνετα ρούχα και η ίδια η Chanel απέκτησε τον τίτλο της πρωτοπόρου σχεδιάστριας.

    Σ τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πάλι, η έλλειψη υφασμάτων είχε σαν αποτέλεσμα το λανσάρισμα νέων τάσεων, όπως το στράπλες –αφού το ύφασμα δεν έφτανε και κάτι έπρεπε να μείνει ακάλυπτο. Μετά τη λήξη του πολέμου, το «New look» του Christian Dior σηματοδότησε το τέλος της κρίσης και την έναρξη της αφθονίας. Η παρθενική κολεξιόν του Dior έδωσε πίσω στις γυναίκες τη θηλυκότητα που είχαν ξεχάσει, με μια συλλογή πλούσια σε ακριβά υλικά, όπως μετάξι, μουσελίνα, δέρμα, μεταξωτό τούλι και δαντέλα.

    Christian Dior – «New Look»

    Πώς αναμένεται να επηρεαστεί αυτή τη φορά η σχέση μας με τη μόδα; Τι θα θεωρείται «in fashion» μετά από την εμφάνιση της πανδημίας, της μεγαλύτερης κρίσης που γνώρισε η γενιά μας;

    Στροφή στην ποιότητα

    Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η αγωνία που όλοι ζήσαμε τους τελευταίους μήνες θα αλλάξει για πολύ καιρό –ίσως και για πάντα- τις προτεραιότητές μας. Έτσι, η εικόνα και το στυλ μας πιθανότατα θα κατρακυλήσουν από τις πρώτες θέσεις, όπου θα ανέβουν η υγεία, η ασφάλεια, η ελευθερία κινήσεων και η προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό δεν μπορεί παρά να καθρεφτιστεί στην εμφάνισή μας, όπου θα πρωταγωνιστούν πλέον τα πιο ευκολοφόρετα και ποιοτικά κομμάτια.

    Σιγά σιγά οι περισσότεροι από εμάς θα αρχίσουν να εκτιμούν ένα ρούχο που μπορεί να φορεθεί πολλές φορές και σε διάφορες περιστάσεις. Εξάλλου, ήδη νιώθουμε ότι είναι μάλλον ανούσιο να αναζητάμε το τέλειο, χολιγουντιανών προδιαγραφών φόρεμα για εκείνο το event που ίσως και να ακυρωθεί!

    Eπιπλέον, οι περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη γνωρίζουν ότι εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, τα εισοδήματά τους θα είναι λιγότερα στο άμεσο μέλλον. Είναι αναμενόμενο, λοιπόν, οι αγοραστικές συνήθειές μας να αλλάξουν. Και είναι πιο πιθανό να ανακαλύψουμε ξανά την αξία των πιο διαχρονικών κομματιών -αυτών που μπορούμε να θεωρούμε «επένδυση» και όχι «σπατάλη».

    Giorgio Armani

    Το τέλος της fast fashion

    Το lockdown στην Ευρώπη ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει ένα κίνημα που απαιτεί να γίνουν σημαντικές αλλαγές στη βιομηχανία της μόδας. Στελέχη της, όπως ο Giorgio Armani και o Guram Gvasalia του οίκου Vetements προτρέπουν τους συναδέλφους τους να παράγουν λιγότερα ρούχα και λιγότερα συχνά.

    Ο οίκος Gucci ανακοίνωσε ότι πλέον θα δημιουργεί δύο συλλογές το χρόνο αντί για πέντε (!) που παρήγαγε μέχρι τώρα. Οι κολεξιόν αυτές δεν θα έχουν εποχικότητα και θα κυκλοφορούν δύο φορές το χρόνο. «Συνειδητοποιήσαμε ότι το έχουμε παρακάνει», έγραψε στο λογαριασμό του οίκου στο Instagram ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Alessandro Michele. «Οι απερίσκεπτες ενέργειές μας έκαψαν το σπίτι στο οποίο ζούμε. Θεωρήσαμε ότι είμαστε κάτι ξεχωριστό από τη φύση, ήμασταν πονηροί και νιώθαμε παντοδύναμοι… Έχουμε σφετεριστεί τη φύση, κυριαρχήσαμε πάνω της και την πληγώσαμε» Η πανδημία έδωσε σε πολλούς να καταλάβουν ότι αυτό πρέπει να αλλάξει.

    Ας μην ξεχνάμε ότι η βιομηχανία της μόδας είναι από τις πλέον καταστροφικές για τον πλανήτη. Για την ακρίβεια, είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνος βιομηχανία μετά από αυτή του πετρελαίου. Εκτιμάται ότι το 20% της μόλυνσης των υδάτων οφείλεται στην επεξεργασία και τη βαφή υφασμάτων, ενώ κατά την παραγωγή μόλις ενός κιλού υφάσματος εκπέμπονται 23 κιλά αέρια θερμοκηπίου.

    Shopping από την ασφάλεια του σπιτιού

    Πέρα από το τι θα επιλέγουμε να ψωνίσουμε, ο ίδιος ο τρόπος που ψωνίζουμε αναμένεται να αλλάξει επίσης πολύ. Μέχρι πρόσφατα, το shopping ήταν περισσότερο μια αφορμή για βόλτα παρά μια διαδικασία που είχε στόχο την κάλυψη βασικών αναγκών ένδυσης. Πόσο ευχάριστο όμως μπορεί να συνεχίσει να είναι στην μετά covid-19 εποχή;

    Τώρα που πρέπει να φοράμε μάσκα για να μπούμε στο πολυκατάστημα; Που αναρωτιόμαστε εάν είναι ασφαλές να δοκιμάσουμε αυτό το ζευγάρι γυαλιά ηλίου (ή το είχε δοκιμάσει κάποιος φορέας του ιού τις τελευταίες μέρες); Και που περπατάμε διστακτικά ανάμεσα στους διαδρόμους του εμπορικού μην τυχόν και πέσουμε πάνω σε κάποιον άλλο πελάτη;

    Για όλους αυτούς τους λόγους, το online shopping είναι βέβαιο ότι ήρθε για να μείνει. Oι μικρές επιχειρήσεις που δεν είχαν μέχρι τώρα σκεφτεί να κάνουν ψηφιακό άνοιγμα, απέκτησαν ή πρόκειται να αποκτήσουν το δικό τους eshop. Ακόμα και το Facebook, μέσω του Facebook Store δίνει τη δυνατότητα σε όποιον δεν έχει να ξοδέψει πολλά για ένα εντυπωσιακό online κατάστημα να έχει τουλάχιστον μια παρουσία στη διαδικτυακή αγορά.

    Είναι, λοιπόν, προφανές ότι η μόδα στην εποχή μετά τον κορονοϊό δεν θα είναι ίδια με ό,τι γνωρίζαμε. Και πολλοί εκτιμούν ότι έτσι κι αλλιώς είχε έρθει η ώρα για μια αλλαγή στο συγκεκριμένο τομέα! Όπως σχολιάζει η ιστορικός μόδας Leie Lima Baum «τα τελευταία χρόνια η μόδα κοιτούσε πάντα προς τα πίσω για να αντλήσει έμπνευση. Ποτέ προς το εμπρός. Πότε ήταν η τελευταία φορά που δημιουργήθηκε κάτι αληθινά καινούριο σε ό,τι αφορά τα ρούχα; Ναι, ήρθε η ώρα η μόδα να αντιδράσει στην πανδημία και η αλλαγή που θα έρθει να είναι ριζική».

    Θα προκύψει άραγε μια νέα Coco Chanel ή ένας σύγχρονος Christian Dior μέσα από αυτή την κρίση; Ας περιμένουμε και θα δούμε…

    Περισσότερα από Επίκαιρα
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast