MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΘΈΑΤΡΟ

Ένα θέατρο στην Γερμανία ανοίγει ξανά και μεταφέρει την θεατρική εμπειρία της μετα-κορονοϊού εποχής

Το Κρατικό Θέατρο του Έσεν στην Γερμανία ξεκίνησε και πάλι τις παραστάσεις, με κοινό 200 ατόμων σε μία αίθουσα χωρητικότητας 1.000 θέσεων.

Το κοινό στην παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Έσεν
Το κοινό στην παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Έσεν, φωτογραφία: The New York Times
Monopoli Team

Καθώς ο κορονοϊός περιορίζεται σε πολλά μέρη του κόσμου, πολλές χώρες έχουν αρχίσει τη διαδικασία άρσης των μέτρων, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ανοίξουν ξανά, με την προϋπόθεση να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας και υγιεινής. Έτσι, και στην Γερμανία, θέατρα, σινεμά και χώροι πολιτισμού μπορούν να ανοίξουν ξανά τις πόρτες τους για το κοινό. 

Ένα θέατρο στη Γερμανία, το Κρατικό Θέατρο του Έσεν, ξεκίνησε ήδη τη λειτουργία, ενώ ανέβασε και την πρώτη μουσική παράσταση μετά την καραντίνα! Ο Gunther Groissböck και η πιανίστρια Alexandra Goloubitskaia έπαιξαν για το κοινό τραγούδια του Schubert και Mahler, σε μία παράσταση με τίτλο “Το Πνεύμα μου Διψά για Δράση, τα Πνευμόνια μου για Ελευθερία” (My Spirit Thirsts for Action, My Lungs for Freedom). Για τον Groissböck, αυτός ο στίχος του Schiller αντανακλά με ακρίβεια τα συναισθήματά του για την καραντίνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΈνα αεροδρόμιο στη Γερμανία μετατρέπεται σε αίθουσα συναυλιών για έναν ακροατή!12.09.2018

Παραστάσεις την εποχή του social distance

Φυσικά, η παράσταση δεν πραγματοποιήθηκε με τις ιδανικότερες συνθήκες. Οι μουσικοί δήλωσαν στην New York Times ότι ένιωθαν άβολα μπροστά στην σχεδόν “άδεια” αίθουσα. Ένας χώρος που κανονικά φιλοξενούσε πάνω από 1000 άτομα, τη Δευτέρα 18 Μαϊου δέχτηκε σχεδόν 200 θεατές.

Κάθε θεατής χωριζόταν από τουλάχιστον τρεις άδειες θέσεις, εκτός κι αν επρόκειτο για οικογένεια ή άτομα που μένουν μαζί. Παράλληλα, οι θεατές έπρεπε να φορούν μάσκες στον χώρο του θεάτρου, αν και μπορούσαν να τις αφαιρέσουν μόλις κάθονταν στις θέσεις τους. Οι θέσεις δεν ήταν αριθμημένες, γι’ αυτό και έπρεπε οι θεατές να επιλέξουν με προσοχή. Τέλος, το θέατρο κατέγραψε τα ονόματα και τις διευθύνσεις κάθε επισκέπτη. Έτσι, θα μπορέσουν να τους ενημερώσουν, σε περίπτωση που κάποιος από τους θεατές είχε τελικά κορονοϊό.

Η πρώτη μουσική παράσταση σε θέατρο στην Γερμανία, φωτογραφία: The New York Times

Η πρώτη μουσική παράσταση σε θέατρο στην Γερμανία, φωτογραφία: The New York Times

Όλα αυτά ήταν μέρος του σχεδίου της κυβέρνησης, για να ανακάμψουν οι live παραστάσεις, χωρίς να αυξηθεί το ρίσκο ενός δεύτερου κύματος κρουσμάτων. Σύμφωνα με τον Uwe Eric Laufenberg, βετεράνο ηθοποιό, διευθυντή του θεάτρου και υποκινητή αυτής της προσπάθειας, “τέτοιου είδους παραστάσεις δεν αποτελούν μόνιμη λύση” ούτε οικονομικά, ούτε καλλιτεχνικά. “Αν θες να πεις την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, δεν μπορείς να ακολουθήσεις τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης” δήλωσε.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον Laufenberg, οι εργαζόμενοι του θεάτρου είχαν ενδοιασμούς για το πρόωρο αυτό άνοιγμα του θεάτρου. Η παράσταση αυτή, όμως, ήταν η πρώτη μόνο από μία σειρά παραστάσεων. Οι παραστάσεις θα συνεχίζονται καθημερινά μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, ως μέρος της επιστροφής στην κανονικότητα, στην Γερμανία.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να παίρνουν μέτρα, ώστε οι συναυλιακοί χώροι και τα θέατρα να ανοίξουν ξανά. Στην Αυστρία, από τις 19 Μαϊου θα ξεκινήσουν οι παραστάσεις με μέχρι 100 άτομα, εφόσον αυτά τηρούν τα μέτρα.

Πηγή: The New York Times

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Σκυλίσια ζωή της Μάρτα Μπουτσάκα στο Θέατρο Eliart
Θεατρικά Νέα
Θέατρο του Νέου Κόσμου: 14 παραστάσεις σε 3 θέατρα και 5 σκηνές – Με Early Bird προσφορά
Θεατρικά Νέα
Θέατρο Πορεία: Προσφορά προπώλησης – Όλες οι παραστάσεις με €12
Θεατρικά Νέα
«Στο κέντρο του κόσμου»: H Κάμιρος παρουσιάζει το πρόγραμμα για το 2025-2026
Θεατρικά Νέα
Η Martha Graham Dance Company στην Αθήνα για τα 100ά της γενέθλια – Η προπώληση ξεκίνησε
Θεατρικά Νέα
Φιλοκτήτης: Οι τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα
Θεατρικά Νέα
Τα Ξύλινα Σπαθιά, του Παντελή Καλιότσου για 2η χρονιά στο Θέατρο ΗΒΗ
Θεατρικά Νέα
Επί Κολωνώ: Εργαστήριο υποκριτικής του Studio Νάμα 2025-2026 με την Ελένη Σκότη
Θεατρικά Νέα
Χάσαμε τη Θεία Στοπ: Τελευταίες παραστάσεις στον «Ελληνικό Κόσμο»
Θεατρικά Νέα
Θέατρο Μεταξουργείο: Θεατρικό Εργαστήριο Τεχνικής Viewpoints με την Τίνα Γιωτοπούλου
Θεατρικά Νέα
Τελευταίες παραστάσεις για τον «Υπηρέτη δύο Αφεντάδων» με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο
Θεατρικά Νέα
Το «ΜΙΝΤΑΤΙ» της Τζένης Αργυρίου επιστρέφει στην Πειραιώς 260