MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Πατήρ Κλεομένης: Ο δικός μας Ταλιμπάν

Σκηνές από την καταστροφή του αρχαιολογικού μουσείου της Μοσούλης, όταν οι πιστοί του «Ισλαμικού Κράτους», οπλισμένοι με σφυριά, μετέτρεψαν σε σκόνη την πολιτιστική κληρονομιά της Μεσοποταμίας, εκτυλίχθηκαν πριν από λίγες μέρες όχι στο μακρινό Ιράκ αλλά στο Ελληνικό, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

author-image Σπύρος Κακουριώτης

Εκεί βρίσκεται τοποθετημένο από το 2015 το γλυπτό του Τάσου Νυφαδόπουλου με τον τίτλο «Κρίση», ένα από τα πρώτα, παγκοσμίως, έργα δημόσιας γλυπτικής με θέμα του την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της στον άνθρωπο και την κοινωνία. Το έργο, που ο νεαρός καλλιτέχνης δώρισε στον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, απεικονίζει έναν δείκτη με καθοδική φορά κι επάνω του έναν άνθρωπο έτοιμο να τον ακολουθήσει στην πτώση του…

glipto krisi

Αυτό το γλυπτό βρέθηκε στο στόχαστρο του φανατισμού, του αντισημιτισμού και του τυφλού μίσους του «πατέρα Κλεομένη», μιας θρησκόληπτης φιγούρας που καταθέτει «μαρτυρία» μίσους μέσω των κοινωνικών δικτύων, στα οποία οφείλει και την «φήμη» του. Οι αρχικές του εμφανίσεις, που στρέφονταν ενάντια σε… κέικ σοκολάτας, τα οποία έφεραν barcode όπου ελλοχεύει, κατά τους έλληνες φονταμενταλιστές, ο… έξιεξηνταέξι (!), προκάλεσαν άφθονα γέλια κάνοντας τη φιγούρα του viral, όπως και εκείνα που ακολούθησαν, όπου ο πρωταγωνιστής τους στρέφεται εναντίον της ΕΥΔΑΠ, προτείνοντας στους πιστούς να χρησιμοποιούν νερό της πηγής.

Σύντομα όμως, ο καθ’ ημάς ταλιμπάν, πού είναι άγνωστο ποια σχέση διατηρεί με την Εκκλησία, έκανε το δικό του σόου μίσους ενάντια στο Gay Pride (όπως και ο Άνθιμος στη Θεσσαλονίκη, άλλωστε) και συνέχισε τον χρυσαυγίτικης έμπνευσης ακτιβισμό βανδαλίζοντας ΑΤΜ τραπεζών, διαφημίσεις και γενικά ό,τι δεν του γέμιζε το μάτι, κατηγορώντας το για… έργο του Σατανά. Δεν χρειάζεται να προσθέσουμε ότι, όλα αυτά που κάνει, ο «πάτερ Κλεομένης» τα καταγράφει σε βίντεο και τα προβάλλει στο κανάλι που έχει δημιουργήσει στο youtube.

aload21077

Εκεί, στις 30 Ιουνίου 2017, διοχέτευσε ένα βίντεο όπου ο ρασοφόρος εικονίζεται να μιλά υβριστικά για το γλυπτό του Τάσου Νυφαδόπουλου («σατανιασμένο άγαλμα της Νέας Εποχής, μασονικό») και στη συνέχεια να ανεβαίνει στη βάση του έργου και να σπάει με μανία το πέλμα και τα δάχτυλα του ποδιού της ανθρώπινης φιγούρας με ένα σφυρί. Μάλιστα, όπως καταγγέλλει ο ίδιος ο καλλιτέχνης, που κάνει λόγο για «πράξη μίσους», είναι πιθανόν να περισυνέλεξε τα σπασμένα κομμάτια, προκειμένου να είναι αδύνατη η επιδιόρθωση του γλυπτού.

Ο Τάσος Νυφαδόπουλος, που υπέβαλε μήνυση εναντίον του πασίγνωστου αλλά… αγνώστων λοιπών στοιχείων «παπα-Κλεομένη», μίλησε δημόσια για τον βανδαλισμό του έργου του, «γιατί αν επιτρέψω να περάσει έτσι είναι σαν να γίνομαι συνένοχος προς όποια άλλη πράξη βαρβαρότητας κάνει στο μέλλον απέναντι σε έργα δημόσιας τέχνης». Ο ρασοφόρος φονταμενταλιστής εικονίζεται στο ίδιο αλλά και σε άλλα βίντεο να καλεί τους «πιστούς» του να γκρεμίσουν μια σειρά δημόσιων γλυπτών στην παραλιακή ζώνη, ανάμεσα στα οποία και το «Chronicon A» του Κωστή Γεωργίου, στο Τροκαντερό.

Αν και δεν είναι βέβαιο ότι ο δράστης διαθέτει «ικανότητα καταλογισμού», η ταυτοποίησή του πρέπει να θεωρείται «παιχνιδάκι» για την αστυνομία. Αναρωτιέται, λοιπόν, κανείς, για ποιο λόγο δεν έχει κινηθεί μέχρι σήμερα, προκειμένου να οδηγήσει τον φονταμενταλιστή ρασοφόρο ενώπιον της Δικαιοσύνης; Πρέπει να περιμένουμε να καταστρέψει και κάποιο άλλο έργο; Ή μήπως τίποτε χειρότερο; Η πείρα από την υπόθεση της Χρυσής Αυγής δεν τους δίδαξε τίποτε;

Η καταστροφή του γλυπτού και οι δηλώσεις του καλλιτέχνη Τάσου Νυφαδόπουλου εδώ:

Περισσότερα από Editors
VIMA_WEB3b