MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
26
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
10 χρόνια Release: Πρώτος headliner ο Nick Cave
Από 24/06/2026 έως 24/06/2026
Blues me through the night: Η Αλεξάνδρα Γκράβας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Από 29/10/2025 έως 29/10/2025
Dramachine, Valisia Odell, Marva Von Theo και Bipolia στο Gagarin
Από 14/11/2025 έως 14/11/2025
La Bohème: Η Ευρυδίκη στο Half Note για ένα μουσικό ταξίδι στο Παρίσι
Από 24/10/2025 έως 26/10/2025
O Asaf Avidan επιστρέφει στην Αθήνα για μια εμφάνιση στο Floyd
Από 07/12/2025 έως 07/12/2025
Theodore: Επιστρέφει με νέο δίσκο και live στο Gagarin 205
Από 07/11/2025 έως 07/11/2025
Ένα All Time Party με τον Πασχάλη στο Θέατρο Άλσος ΔΕΗ
Από 24/10/2025 έως 26/12/2025
Απόηχοι Πολέμου: Ο Τζον Γουόρνερ με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής
Από 31/10/2025 έως 31/10/2025
Βαγγέλης Γερμανός και Σαλίνα Γαβαλά στο Γυάλινο Up Stage
Από 31/10/2025 έως 28/11/2025
Για τις παλιές αγάπες: Οι Πυξ Λαξ συναντούν Ζουγανέλη και Σταρόβα στο VOX
Από 25/10/2025 έως 27/12/2025
Γιώργος Νταλάρας - Βασίλης Παπακωνσταντίνου και φέτος στο Vox
Από 04/12/2025 έως 30/01/2026
Ελευθερίου, Καρακάση και Κωνσταντόπουλος με τα "τραγούδια του φθινοπώρου" στον Σταυρό του Νότου
Από 25/10/2025 έως 01/11/2025
Η David Lynch Heritage Band για δύο βραδιές στο Jazzèt Music Hall
Από 25/10/2025 έως 26/10/2025
Η Δημοκρατία του Αχ: Ο Σταύρος Τσαντές στον Σταυρό του Νότου Club
Από 29/10/2025 έως 29/10/2025
Η Ιουλία Καραπατάκη από τον Νοέμβριο στον Σταυρό του Νότου
Από 13/11/2025 έως 05/12/2025
Η Καμεράτα ερμηνεύει τα πιο δημοφιλή κονσέρτα του Μότσαρτ στο Μέγαρο
Από 02/11/2025 έως 02/11/2025
Θέατρο Παλλάς: Αφιέρωμα στον Μίμη Πλέσσα με Κώστα Μακεδόνα και Πέγκυ Ζήνα
Από 08/12/2025 έως 08/12/2025
Θεόδωρος Κουρεντζής και Utopia φέρνουν μια σπάνια συμφωνικη εμπειρία στο Μέγαρο
Από 14/11/2025 έως 15/11/2025
Μέγαρο: Συναυλία-αφιέρωμα σε «τρεις ποιητές της ελευθερίας» μέσα από τη μουσική του Θεοδωράκη
Από 03/12/2025 έως 03/12/2025
Μια Late Night συναυλία με την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής
Από 07/11/2025 έως 07/11/2025
Ο Moby στην Αθήνα το καλοκαίρι το 2026 για το Release Athens
Από 01/07/2026 έως 01/07/2026
Ο Morrissey επιτέλους στην Αθήνα για μια μεγάλη συναυλία
Από 12/12/2025 έως 12/12/2025
Ο Robben Ford στο Fuzz Club
Από 12/12/2025 έως 12/12/2025
Ο Γιάννης Πάριος στο Παλλάς με τραγούδια που αγαπήσαμε
Από 24/11/2025 έως 25/11/2025
Ο Γιάννης Παπανικολάου στο Γυάλινο Up Stage
Από 30/10/2025 έως 27/11/2025
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου και οι Polkar "με τσακίρ κέφι" στο Κύτταρο
Από 07/11/2025 έως 07/11/2025
Ο Δώρος Δημοσθένους για δύο βραδιές στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 24/10/2025 έως 31/10/2025
Ο Θοδωρής Κοτονιάς και ο Βασίλης Δραμουντάνης στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 07/11/2025 έως 07/11/2025
Ο Νίκος Ζούδιαρης στον Φιλολογικό Σύλλογο "Παρνασσός" - Μαζί του η Αλεξάνδρα Γκουντούλια
Από 01/11/2025 έως 01/11/2025
Ο Ροντ Στιούαρτ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 13/12/2025 έως 13/12/2025
Οι Amenra επιστρέφουν το φθινόπωρο στην Αθήνα
Από 23/11/2025 έως 23/11/2025
Οι Empty Frame γιορτάζουν 20 χρόνια στο Death Disco
Από 31/10/2025 έως 31/10/2025
Οι Kadebostany σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 12/12/2025 έως 12/12/2025
Οι rock'n'roll heroes Turbonegro στο Gazarte
Από 09/11/2025 έως 09/11/2025
Οι Μπλε επιστρέφουν στον Σταυρό του Νότου Club για ένα live
Από 31/10/2025 έως 31/10/2025
Περιήγηση στη νεότερη ελληνική μουσική από το Collegium Musicum Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής
Από 30/10/2025 έως 30/10/2025
Πνοή: Ο Μιχάλης Δέλτα εμπνέεται από τον Takis για μια μουσική παράσταση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 11/10/2025 έως 01/11/2025
Ρεμπέτισσες Ψυχές: Η γυναικεία φωνή του ρεμπέτικου του μεσοπολέμου στο Αγγέλων Βήμα
Από 06/12/2025 έως 04/04/2026
Σπύρος Γραμμένος και Δημήτρης Ζερβουδάκης: Σαββατόβραδα στον Σταυρό του Νότου
Από 25/10/2025 έως 15/11/2025
Τα Παράθυρα με Θέα επανέρχονται στον Σταυρό του Νότου Club
Από 18/10/2025 έως 01/11/2025
Το Ροκ το ελληνικό: Κώστας Τουρνάς και Διονύσης Τσακνής στο Θέατρο Άλσος ΔΕΗ
Από 01/11/2025 έως 27/12/2025
Το έργο των Robert και Clara Schumann ζωντανεύει στο Μέγαρο Μουσικής
Από 02/11/2025 έως 02/11/2025
Υπόγεια Ρεύματα και Αγγελική Τουμπανάκη στο Κύτταρο
Από 01/11/2025 έως 01/11/2025
Κλασική

Πρωτοχρονιάτικη συναυλία με την Κρατική Ορχήστρα στο Μέγαρο Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών έρχεται για μια βραδιά γεμάτη επινόηση, δημιουργικότητα, ταλέντο, φαντασία, τόλμη, ρομάντζο, δράμα την Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

author-image Ζurab Sam

Λυρισμός σε μια «βεντάλια» με άριες κι ορχηστρικά αποσπάσματα από διάσημες όπερες των Ροσσίνι (Ο κουρέας της Σεβίλλης), Βέρντι Τραβιάτα), Πουτσίνι (Μαντάμ Μπαττερφλάι, Μποέμ, Έντγκαρ), Παϊζιέλλο (Ο κουρέας της Σεβίλλης), Ντελίμπ (Λακμέ), Μπιζέ (Η ωραία κόρη του Περθ), Ντονιτσέττι (Το ελιξίριο του έρωτα), Γκουνώ (Φάουστ), Μασνέ (Βέρθερος), Τζορντάνο (Αντρέα Σενιέ). Αυτά υπόσχεται το χαρούμενο εορταστικό γκαλά όπερας που, ως συμπαραγωγή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, θα πραγματοποιηθεί λίγες ώρες προτού αλλάξει ο χρόνος, την Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου στις 20.30, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, εν είδει πρωτοχρονιάτικης ευχής.

Τέσσερεις εκλεκτοί έλληνες σολίστ, οι υψίφωνοι Ελένη Καλένος και Βασιλική Καραγιάννη, ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος και ο βαθύφωνος Τάσος Αποστόλου συμπράττουν με την ΚΟΑ υπό τη μουσική διεύθυνση του Άλκη Μπαλτά για να παρουσιάσουν αυτό το εορταστικό οπερατικό απάνθισμα που περιλαμβάνει:

Τις άριες:
«La calunnia» από τον Κουρέα της Σεβίλλης (Il barbiere di Siviglia) του Τζοακκίνο Ροσσίνι (1792-1868). Γραμμένος στις αρχές του 1816, ο Κουρέας της Σεβίλλης του Ροσσίνι δεν ήταν ο πρώτος: είχαν προηγηθεί από το 1776 έως το 1782 έξι Κουρείς (τρεις γερμανικοί, δύο βρετανικοί κι ένας ιταλικός), βασισμένοι όλοι στην ομώνυμη θεατρική κωμωδία (1775) του Πιερ Μπωμαρσέ. Η όπερα του Ροσσίνι έμελλε να μείνει στην ιστορία της μουσικής ως η διασημότερη εκδοχή. Και μία από τις πιο αγαπημένες άριές της είναι η άρια του Ντον Μπαζίλιο «La calunnia è un venticello».
«Où va la jeune Indoue» από τη Β΄ Πράξη της όπερας Λακμέ (Lakmé) του Λεό Ντελίμπ (1836-1891). Το έργο γράφτηκε το 1881-2 και πρωτοπαρουσιάστηκε το 1883 στην περίφημη παρισινή Οπερά Κομίκ. Είναι ενδεικτική της διαχρονικής αγάπης των γάλλων συνθετών για τους ήχους και γενικά για τον κόσμο της Ανατολής. Η συγκεκριμένη άρια, γραμμένη για τη διάσημη αμερικανίδα σοπράνο της εποχής, Marie van Zandt, είναι μία από τις χαρακτηριστικότερες άριες όλων των εποχών για κολορατούρα σοπράνο.

«Quand la flamme de l’amour» από την όπερα Η ωραία κόρη του Περθ (La jolie fille de Perth) του Ζωρζ Μπιζέ (1838-1875). Η όπερα, η οποία βασίζεται στο μυθιστόρημα The Fair Maid of Perth του σερ Ουόλτερ Σκοτ, ανέβηκε στο Παρίσι το 1867. Η συγκεκριμένη άρια, που αποτελεί ουσιαστικά ένα διάσημο θρήνο στο όνομα του χαμένου έρωτα, είναι γνωστή και ως «Άρια του Ραλφ» (για βαρύτονο).

«È strano… sempre libera» από την όπερα Τραβιάτα (La Traviata) του Τζουζέππε Βέρντι (1813-1901). Γραμμένη το 1852, η Τραβιάτα, σε λιμπρέτο του Φραντσέσκο Μαρία Πιάβε που είχε βασιστεί στο περίφημο μυθιστόρημα του Αλεξάνδρου Δουμά υιού Η κυρία με τις καμέλιες, θεωρείται δικαίως μία από τις εκλεκτότερες αλλά και τις πιο «προσωπικές» στην εργογραφία του Βέρντι. Από τις διασημότερες άριες της Τραβιάτα είναι αυτή που ερμηνεύει η Βιολέττα, η κεντρική ηρωίδα, στο τέλος της Α΄ Πράξης.

«Quanto amore! Ed io spietata» (ντουέτο Αντίνα – Ντουλκαμάρα) από Το ελιξίριο του έρωτα (L’elisir d’amore) του Γκαετάνο Ντονιτσέττι (1797-1848). Όπερα μπούφα (παραδοσιακή ιταλική κωμική όπερα) γραμμένη μέσα σε 14 ημέρες, Το ελιξίριο του έρωτα αποδείχτηκε εξαρχής το δημοφιλέστερο έργο του Ντονιτσέττι. Το λιμπρέτο είναι του ποιητή Φελίτσε Ρομάνι που, παρότι συνεργάστηκε μέχρις ενός σημείου αρμονικότατα με τον συνθέτη, δεν πήγε στην πρεμιέρα της όπερας στο Μιλάνο, τον Μάιο του 1832, εξοργισμένος με την αμετάκλητη απόφαση του συνθέτη να συμπεριλάβει στη Β΄ Πράξη τη συγκεκριμένη άρια (για τενόρο).

«Pourquoi me réveiller» από την Γ΄ Πράξη της όπερας Βέρθερος (Werther) του Ζυλ Μασνέ (1842-1912). Στη, βασισμένη βέβαια στον Γκαίτε, εκδοχή του Βέρθερου του Μασνέ, ο τενόρος καταλήγει με μία σφαίρα και όχι με το κορίτσι που αγαπάει (ως ρόλος φυσικά!). Πριν αυτοκτονήσει όμως, κερδίζει τουλάχιστον μία από τις εκλεκτότερες άριες γραμμένες για τενόρο στην ιστορία της γαλλικής όπερας.

«La mamma morta» από την όπερα Aντρέα Σενιέ (Andrea Chénier) του Ουμπέρτο Τζορντάνο (1867-1948). Το πρωτότυπο και πολύ προσωπικό – μουσικό αλλά και αφηγηματικό– ιδίωμα του Τζορντάνο λατρεύτηκε από το κοινό της εποχής του. Καθώς μάλιστα οι όπερές του ήταν έτσι γραμμένες ώστε να υπαινίσσονται τον τρόπο της σκηνικής τους παρουσίασης, ο ίδιος θεωρήθηκε πρόδρομος της κινηματογραφικής τέχνης. Εξαιρετικά δημοφιλής, ο Αντρέα Σενιέ θεωρείται από τους σύγχρονους μελετητές η πιο «κινηματογραφική» του όπερα από όλες. Από το διάσημο λυρικό του έργο προέρχεται και η άρια της Μανταλένα «La mamma morta» (από τη Γ΄ Πράξη), γραμμένη για σοπράνο, με τη δραματική της κορύφωση, η οποία θεωρείται σήμερα η αντιπροσωπευτικότερη μιας καθόλα «κινηματογραφικής όπερας»! Άλλωστε την αξιοποίησε και ο κινηματογράφος: σε μία από τις διασημότερες σκηνές της περίφημης ταινίας Φιλαδέλφεια του Τζόναθαν Ντέμι, μαζί με τους Τομ Χανκς και Ντένζελ Ουάσινγκτον, «συμπρωταγωνιστεί» η άρια αυτή, ερμηνευμένη από τη Μαρία Κάλλας.

«Che gelida manina» από την όπερα Μποέμ (La Bohème) του Τζάκομο Πουτσίνι (1858-1924). Κατεξοχήν εκπρόσωπος του ιταλικού βερισμού, ο Πουτσίνι έγραψε την Μποέμ το 1896 βασισμένος σε ένα ρομαντικό μυθιστόρημα του 1848 (Σκηνές μποέμικης ζωής του Ερρίκου Μυρζέ). Ο νεαρός ποιητής Ροντόλφο κι η Μιμή, ζευγάρι μελλοντικών εραστών, συναντιούνται για πρώτη φορά (στην Α΄ Πράξη) ένα κρύο χριστουγεννιάτικο απόγευμα. Μετά εκείνος τη συνοδεύει στο σπίτι της, εκείνη χάνει από απροσεξία το κλειδί της και, καθώς οι δυο τους ψάχνουν να το βρουν, εκείνος αγγίζει φευγαλέα το χέρι της αναφωνώντας με τρυφερότητα «Τι παγωμένο χεράκι»! Η ομώνυμη άρια στην οποία ο νεαρός ποιητής εξομολογείται στη Μιμή τα όνειρά και τις ελπίδες του, εκπροσωπεί μία από τις μελωδικότερες και συναισθηματικότερες μουσικές «εξάρσεις» στην ιστορία της ιταλικής όπερας.

• Την άρια «Un bel dì vedremo» και το ντουέτο «Vogliatemi bene» (Πίνκερτον – Μπαττερφλάι) από την όπερα Μαντάμ Μπαττερφλάι (Madama Butterfly) του Πουτσίνι. Η πρεμιέρα της όπερας –που περιγράφει τον τραγικό έρωτα μίας 15χρονης γιαπωνέζας γκέισας για έναν αξιωματικό του αμερικανικού ναυτικού, ο οποίος την εξαπατά και την προδίδει– έγινε το Φεβρουάριο του 1904 στη Σκάλα του Μιλάνου και έχει καταχωριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία της όπερας. Το κοινό εκείνης της βραδιάς φώναζε, ειρωνευόταν, γιουχάιζε και γελούσε εξαρχής, και οι κριτικές που ακολούθησαν ήταν καταπέλτης. Ο Πουτσίνι αναθεώρησε την όπερα σχεδόν πλήρως. Η δεύτερη πρεμιέρα της, τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, ήταν ένας θρίαμβος. Οι άριες της Μπαττερφλάι θεωρούνται απόδειξη του αριστοτεχνικού τρόπου με τον οποίο ο συνθέτης συγκέρασε μουσικά στοιχεία της Δύσης, της Άπω Ανατολής (γιαπωνέζικες παραδοσιακές μελωδίες καθώς και τον ιαπωνικό εθνικό ύμνο) και της Ανατολής γενικότερα (με τη χρήση παραδοσιακών ασιατικών ξύλινων πνευστών και κρουστών).

Και τα ορχηστρικά:
• Την Εισαγωγή από τον Κουρέα της Σεβίλλης (Il barbiere di Siviglia) του Τζοβάννι Παϊζιέλλο (1740-1816). H όπερα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1782 στο Θέατρο της Αυλής της Αγίας Πετρούπολης, όπου ο ιταλός συνθέτης έζησε 8 χρόνια κατόπιν πρόσκλησης της Μεγάλης Αικατερίνης. Ο κουρέας της Σεβίλλης, που θεωρείται το αριστούργημά του, παιζόταν επί 21 συναπτά έτη στη Βιέννη (περίπου 100 παραστάσεις). Η σύντομη, χαριτωμένη εισαγωγή είναι γραμμένη σε φόρμα σονάτας.
• Το Βαλς από την όπερα Φάουστ (Faust) του Σαρλ Γκουνώ (1818-1893). Ένα από τα πιο απολαυστικά και πληθωρικά, από μουσικής άποψης, σημεία της όπερας που συνέθεσε ο Γκουνώ το 1858 –την εμπνεύστηκε από το ομώνυμο αριστούργημα του Γκαίτε–, ήταν ένα χορωδιακό μέρος το οποίο περιέγραφε, στο τέλος της Β΄ Πράξης, ένα βαλς σαν ένα «ελαφρύ αεράκι που σηκώνει τη σκόνη από τα χωράφια». Μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα, η μελωδία αυτή, ως αυτόνομο βαλς, είχε κατακτήσει την Ευρώπη…

• Το Πρελούδιο της Γ΄ Πράξης της όπερας Έντγκαρ (Edgar) του Πουτσίνι. Παραδόξως, αυτή η εισαγωγή αποδείχτηκε πολύ δημοφιλέστερη από το πρελούδιο της Α΄ Πράξης. Είναι πάντως απολύτως χαρακτηριστική της πληθωρικής ενορχήστρωσης, της υψηλής δραματικότητας και της εκφραστικότητας του Πουτσίνι.

Δημοφιλείς άριες κι ορχηστρικά αποσπάσματα από διάσημες όπερες των Τζοακκίνο Ροσσίνι (Κουρέας της Σεβίλλης), Τζουζέππε Βέρντι (Τραβιάτα), Τζάκομο Πουτσίνι (Μαντάμ Μπαττερφλάι, Μποέμ, Έντγκαρ), Τζοβάννι Παϊζιέλλο (Ο κουρέας της Σεβίλλης), Λεό Ντελίμπ (Λακμέ), Ζωρζ Μπιζέ (Η ωραία κόρη του Περθ), Γκαετάνο Ντονιτσέττι (Το ελιξίριο του έρωτα), Σαρλ Γκουνώ (Φάουστ), Ζυλ Μασνέ (Βέρθερος), Ουμπέρτο Τζορντάνο (Αντρέα Σενιέ).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ημερομηνία: Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου
Ώρα έναρξης: 20.30
Χώρος: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Λεωφ. Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη 1, Τηλ.: 2107282333
Συμμετέχουν: Σολίστ: Eλένη Καλένος, υψίφωνος Βασιλική Καραγιάννη, υψίφωνος Γιάννης Χριστόπουλος, τενόρος Τάσος Αποστόλου, βαθύφωνος
Τιμή εισιτηρίου: 12 € (Ζώνη Γ), 22 € (Ζώνη Β), 32 € (Ζώνη Α), 45 € (Διακεκριμένη Ζώνη) Ειδικές τιμές 7 € (Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ), 9 € (65+, πολύτεκνοι)
Extra Tips: Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Περισσότερα από ΜΟΥΣΙΚΗ
Σχετικά Θέματα
ΜΟΥΣΙΚΗ
Η David Lynch Heritage Band για δύο βραδιές στο Jazzèt Music Hall
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ο Γιάννης Παπανικολάου στο Γυάλινο Up Stage
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου και οι Polkar “με τσακίρ κέφι” στο Κύτταρο
ΜΟΥΣΙΚΗ
Θέατρο Παλλάς: Αφιέρωμα στον Μίμη Πλέσσα με Κώστα Μακεδόνα και Πέγκυ Ζήνα
Μουσικά Νέα
Η Καμεράτα ερμηνεύει τα πιο δημοφιλή κονσέρτα του Μότσαρτ στο Μέγαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ο Θοδωρής Κοτονιάς και ο Βασίλης Δραμουντάνης στον Σταυρό του Νότου Plus
Μουσικά Νέα
Μέγαρο: Συναυλία-αφιέρωμα σε «τρεις ποιητές της ελευθερίας» μέσα από τη μουσική του Θεοδωράκη
ΜΟΥΣΙΚΗ
Blues me through the night: Η Αλεξάνδρα Γκράβας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μουσικά Νέα
Γιώργος Νταλάρας – Βασίλης Παπακωνσταντίνου και φέτος στο Vox
ΜΟΥΣΙΚΗ
Μια Late Night συναυλία με την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής
Μουσικά Νέα
Ο Moby στην Αθήνα το καλοκαίρι το 2026 για το Release Athens
ΜΟΥΣΙΚΗ
10 χρόνια Καλογεράκια στον Σταυρό του Νότου Plus με guest τη Μάρθα Φριντζήλα