MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Status Update: Violet Louise, σκηνοθέτις, περφόρμερ, συνθέτρια

H Violet Louise μιλά για την παράσταση «Θέατρα» του Olivier Py που παρουσιάζεται από τις 14 έως τις 29 Δεκεμβρίου στο ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Όταν ξεκινήσαμε με την ομάδα να δουλεύουμε πάνω στα Θέατρα, του Olivier Py σκηνοθέτη και Διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν, στο Φεστιβάλ Γαλλικού Θεάτρου στο Ίδρυμα Κακογιάννη τον περασμένο Μαϊο, δε μπορούσαμε να φανταστούμε πόσο προφητικό και επίκαιρο θα ήταν το κείμενό του σε σχέση με όλα τα γεγονότα των τελευταίων ημερών. Τα Θέατρα παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Point du jour, στις 3 Ιουνίου του 1998. Αν αναλογισθεί κανείς πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε μέχρι σήμερα και το πόσο καλά φωτογραφίζει τις σημερινές κοινωνίες της Δύσης, συνειδητοποιούμε γιατί κάποια έργα παραμένουν διαχρονικά.

theatra1

Αυτά που πρόκειται να έρθουν και αυτά που θα βιώσουμε εμείς θα είναι γεγονότα κοσμοϊστορικά. Είμαστε στην αρχή μίας παγκόσμιας αναταραχής που έχει ξεκινήσει να δουλεύει υπογείως, πολλά χρόνια πριν. Δε θέλω να καπηλευθώ τα πρόσφατα γεγονὀτα στο Παρίσι, τα διάφορα τρομοκρατικά χτυπήματα που καθημερινά αναφέρουν οι ειδήσεις. Αυτά είναι πραγματικά γεγονότα, θα καταγραφούν στις μαύρες σελίδες της ιστορίας.

Ο Olivier Py με τα Θέατρα φτάνει στη ρίζα του προβλήματος και τοποθετείται με ένα τρόπο φιλοσοφικό απέναντι σε θέματα βίας και κοινωνικής υποκρισίας. Ο άνθρωπος αν δεν καταφέρει να δει τον εαυτό του σε σχέση με ό,τι τον περιβάλλει, αν δεν πορευθεί με την αποδοχή του άλλου, όσο διαφορετικός και αν είναι αυτός, αναπόφευκτα θα οδηγείται στο μονοπάτι του πολέμου.

theatra3

Κάθε γενιά έχει υποχρέωση προς τις επόμενες, να παραδώσει έναν κόσμο ειρηνικό. Ο Py απευθύνει ένα βαθύ κατηγορώ σε όλους τους γονείς που κάνουν παιδιά και τα μεγαλώνουν σε ένα καθεστώς βίας και εξουσίας, για τους γονείς που εκπαιδεύουν τα παιδιά τους για να γίνουν οι αυριανοί πολεμιστές. Η ανθρώπινη υποκρισία βρίσκει παντού έδαφος για να καρποφορήσει, σε κάθε μορφή της ανθρώπινης συνύπαρξης. Η πιο γόνιμη περιοχή για να ανθίσει το κακό είναι οι πόλεις. Τα παιδιά των πόλεων, είναι εκτεθειμένα σε κάθε μορφή αδικίας. Οι νέοι που μεγαλώνουν χωρίς καμία ελπίδα, θα μπορούσαν να βρουν εκ νέου μία αχτίδα φωτός μέσα από το Θέατρο, μέσω της δημιουργίας όπως δηλώνει ο Py μέσα από τα Θέατρα.

Τα Θέατρα είναι μία παράσταση για τους ανώνυμους θυσιασμένους των καιρών μας. Ένα ρέκβιεμ για τις παράπλευρες απώλειες, για τα αθώα θύματα που δεν επιλέγουν να ταχθούν στο πλευρό των εξουσιαστών αλλά με αυτούς που αδικούνται. Γιατί το πιο σημαντικό στη ζωή κάθε ανθρώπου είναι οι προθέσεις του.

Ο Py δηλώνει ευθαρσώς μέσα από τα Θέατρα ότι είναι προτιμότερο να είσαι ο χαμένος παρά ο νικητής. Όταν στη θέση του νικητή αξιωματικά την κατακτά εκείνος που ποδοπατά πάνω σε αθώες ψυχές για να αναρριχηθεί στο θρόνο της εξουσίας.

theatra 2

Η (Violet Louise) είναι η Λουίζα Κωστοὐλα
www.violetlouise.com

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Πρόσωπα
Για τον Βαγγέλη Μουλαρά, δεν υπάρχει καλύτερο συναίσθημα απ’ το να γελάνε με τα αστεία σου
Πρόσωπα
Θέμις Μαρσέλλου: Θα μπορούσα ν’ ανεβάζω το Annie όλη μου τη ζωή
Art & Culture
Για τη Βαλέρια Δημητριάδου, το κενό δεν είναι απουσία αλλά πρόσκληση να κοιτάξεις μέσα σου
Πρόσωπα
Έλλη Ιγγλίζ: Κάθε άνθρωπος που βρίσκει τη φωνή του είναι ποιητής
Πρόσωπα
Τάσης Χριστογιαννόπουλος: Το "Μονόγραμμα" είναι ένα ποίημα τόσο ονειρικό μα και τόσο αληθινό
Θεατρικά Νέα
Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανεβαίνει μια διαφορετική “Στρίγγλα” – που αντιστέκεται
Πρόσωπα
Σε πρώτο πρόσωπο: Μαριλού Κατσαφάδου, ηθοποιός
Πρόσωπα
Μαρία Κουτσουρλή: Έμαθα να μη μικραίνω για να χωρέσω στα πρότυπα
Πρόσωπα
Αντώνης Τσιοτσιόπουλος: Θα μιλάω ελεύθερα κι ας υποστώ τις συνέπειες
Art & Culture
Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος διδάσκεται από “Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού”
Art & Culture
Η επαναφορά του Daniel Day Lewis στην οθόνη και στην Αθήνα
Art & Culture
Ζυλιέν Γκοσλέν: Δουλειά μου είναι ν’ αναλαμβάνω μεγαλύτερα ρίσκα