MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
31
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Και οι Έλληνες… το βιολί τους! Ο Γιώργος Δεμερτζής μας προσκαλεί σε μια σπάνια “έγχορδη” συνάντηση

Αυτοσχέδιο παιχνίδι: φράσεις με… βιολιά! Έχουμε και λέμε: το βιολί βιολάκι, και αυτός το βιολί του, βαράτε βιολιτζήδες κ.ά. πολλά. Φαίνεται ότι το συγκεκριμένο μουσικό όργανο τελικά εμάς τους Έλληνες μας εμπνέει ποικιλοτρόπως! Το ξέρατε όμως ότι μας εμπνέει τόσο πολύ και στην αυθεντική του χρήση, την μουσική δηλαδή, ώστε να έχουμε “βγάλει” εξαιρετικούς συνθέτες και ερμηνευτές για βιολί, διεθνούς βεληνεκούς; Από αυτούς, το πιθανότερο είναι οι περισσότεροι από εσάς να γνωρίζετε τον Λεωνίδα Καβάκο. Είναι καιρός να μάθετε και τον Γιώργο Δεμερτζή και αρκετούς άλλους. Μάλιστα αυτές τις μέρες έχετε και την πολύτιμη ευκαιρία να παρακολουθήσετε μια πραγματικά σπάνια συναυλία με έργα για βιολί, το Σάββατο 9 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.Το τι κάνει αυτή την εκδήλωση ξεχωριστή, σας το εξηγούμε παρακάτω με τη βοήθεια του Γιώργου Δεμερτζή, που θα είναι ένα από τα δύο βιολιά της συναυλίας…Συνέντευξη στην Αργυρώ Σταυρίδη

Monopoli Team

Αν πάτε εδώ για να δείτε πληροφορίες για την συναυλία, θα διαβάσετε ότι ο Γιώργος Δεμερτζής είναι “βασικός εκπρόσωπος της νεότερης ελληνικής σχολής βιολιού”. Και εύλογα τον ρωτάμε:

Έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά δηλαδή αυτή η ελληνική σχολή βιολιού;
“Το βιολί παίζεται πλέον στα πλαίσια μιάς ‘παγκοσμιοποιημένης’ αισθητικής… Θεωρώ προσωπικά πως ο μέγας δάσκαλος και μουσικός Στέλιος Καφαντάρης δημιούργησε κυριολεκτικά μία γενιά βιολιστών με τεχνική και μουσική υγεία. Η προσωπική μου ιδιαιτερότητα έγκειται στην αφοσίωσή μου στο σημαντικότατο ελληνικό ρεπερτόριο για βιολί. Εκεί θεωρώ πως κάτι έχω προσφέρει…”

Αυτό το “κάτι” που μετριόφρονα λέει ο ίδιος πως έχει προσφέρει (το οποίο βέβαια γραπτά μπορεί και να εκτείνεται μέχρι και σε 3-4 πυκνογραμμένες σελίδες στο βιογραφικό του), ανήκει κυρίως στη λεγόμενη “μουσική δωματίου”, είδος που θα ακούσουμε και στη συναυλία της 9/11. Η οποία θα έχει μια αίσθηση…

Αλήθεια, τι αίσθηση θα έχει η συναυλία;
“Δύο από τα έργα, αυτά των Σκαλκώτα, Προκόφιεφ, δεν απευθύνονται στο συναίσθημα. Αποτελούν στιβαρά αρχιτεκτονήματα. Το αντίθετο συμβαίνει με τα άλλα δύο, το δεύτερο τμήμα της συναυλίας, με το τελευταίο έργο, την δυσκολότατη σονάτα του Ευγενίου Υζαΐ, να αποτελεί ουσιαστικά έναν ύμνο στη βιολιστική τέχνη δύο ανθρώπων δεμένων συναισθηματικά στον υπέρτατο βαθμό… Το επικό αυτό αριστούργημα πρέπει να παίζεται σπανίως ολόκληρο…”

Η συναυλία αυτή του Μεγάρου, έχει τίτλο “Βιολί στο τετράγωνο”, και ένας από τους λόγους είναι ότι ο Γιώργος Δεμερτζής θα συμπράξει με τον Δημήτρη Καρακαντά -παρένθεση

                                                               ο Δημήτρης Καρακαντάς:

                                            karakantas

κλείνει η παρένθεση- ο οποίος παρακαλώ θα παίξει με βιολί Paolo Antonio Testoreπου κατασκευάστηκε στο Μιλάνο το 1757. Όχι, πείτε πόσες ευκαιρίες θα έχετε στη ζωή σας να ακούσετε μουσική από ενα τέτοιο βιολί-αντίκα, που όπως λέει ο κος Δεμερτζής, έχει “λαμπρό ήχο και ιταλικά χαρακτηριστικά”.

Αν όλα τα παραπάνω τα θέλετε ακόμα πιο “λιανά”, οι υπεύθυνοι του Μεγάρου Μουσικής έχουν προβλέψει και γι’ αυτό: το κοινό θα έχει την ευκαιρία να μάθει περισσότερα στοιχεία για τα έργα που θα ερμηνευθούν, στην σύντομη παρουσίαση που θα προηγηθεί της συναυλίας.

Στη συνέχεια την σκυτάλη -ή ακριβέστερα τα δοξάρια- θα πάρουν οι δύο βιολονίστες που ανήκουν σε διαφορετικές γενιές, και ίσως στα έργα που θα ερμηνεύσουν, κάποιο να γίνει αγαπημένο σας. Το αγαπημένο έργο πάντως του Γιώργου Δεμερτζή, που αποτελεί και τον λόγο που αγάπησε το βιολί, είναι ένα κονσέρτο για βιολί του Τσαϊκόφσκι. Απολαύστε το στο βίντεο παρακάτω…


Κερδίστε προσκλήσεις για την συναυλία, εδώ

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για την συναυλία, εδώ

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Πρόσωπα
Angelika Dusk: Τώρα μπορώ να λέω ότι είμαι περήφανη για ‘μένα
Μουσικά Νέα
Ντόρα Μπακοπούλου: Ακούω πάντα αυτό που λέει η ψυχή μου
Πρόσωπα
Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής θεωρεί πως δεν υπάρχουν Πολυνείκηδες σήμερα
Εικαστικά
Χάρις Κανελλοπούλου: Μια Συλλογή με ιστορικό χαρακτήρα που συμβαδίζει με το παρόν της τέχνης από την Τράπεζα της Ελλάδος
Πρόσωπα
Σοφία Φαλιέρου: Ο χορός είναι ανάγκη, όχι πολυτέλεια
Εικαστικά
Βένια Δημητρακοπούλου: «Φτεροκοπώντας» στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάρου
Πρόσωπα
Έλσα Λεκάκου: Έχω αλλεργία στο να σκέφτομαι το μέλλον
Πρόσωπα
Για τον Αλέξανδρο Δράκο Κτιστάκη, οι Ιαχές είναι ένα έργο – μαρτυρία της λαχτάρας για ζωή
Πρόσωπα
Τζένη Αργυρίου: Θέλω να αφοσιώνομαι σε ο,τιδήποτε κάνω, χωρίς έκπτωση
Art & Culture
Ο Άκης Κόκκινος μιλά για την τέχνη που ανθίζει και αναγεννιέται στη Χίο
Πρόσωπα
Για τον Δημήτρη Μπάκουλη, το πολιτικό και το κοινωνικό τραγούδι οφείλουν να είναι ύπουλα
Βιβλία
Η Κατερίνα Τσιτούρα μάς μιλά για το βιβλίο της «Το πείραμα του κυρίου Βελφ»