MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
06
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

O Τάσος Ιορδανίδης αντιμέτωπος με “Τερατώδη Προβλήματα!”

Ο Τάσος Ιορδανίδης αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 2005. Πρώτη του δουλειά ήταν η «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού, όσο ήταν ακόμα μαθητής. Έχει εμφανισθεί σε πολλές σημαντικές θεατρικές παραγωγές, ενώ είναι παντρεμένος με την Θάλεια Ματίκα από το 2011Φέτος σκηνοθετεί την παράσταση “Τερατώδη Προβλήματα” του Μάρτιν Ντάουνινγκ, ενώ πρωταγωνιστεί στις “Ιδιωτικές ζωές”, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη- και οι δύο παραστάσεις στο θέατρο Άλμα. Ο κ. Ιορδανίδης μας παραχώρησε συνέντευξη, στην οποία μας λέει τί τον ενέπνευσε στα έργα. Συνέντευξη στον Γιώργο Σμυρνή

author-image Γιώργος Σμυρνής

Γιατί επιλέξατε το έργο “τερατώδη προβλήματα;” Τί ήταν αυτό που σας κέντρισε το ενδιαφέρον;
Ήθελα να ανεβάσω ένα εργο το οποίο θα κέντριζε το ενδιαφέρον του κόσμου, θα του χάριζε με έναν κωμικά ιδιαίτερο τρόπο το γέλιο το οποίο το έχουμε όλοι ανάγκη σε αυτή τη δύσκολη καθημερινότητα και με όχημα τους χαρακτήρες του έργου, να έχω μια συνεργασία με νέους ταλαντούχους συναδέλφους-ηθοποιούς, στους οποιους ήθελα να προσδώσω το αίσθημα της ομαδικής δουλειάς και τη χαρά της δημιουργίαας μιας παράστασης που βασίζεται στην παιδικότητα που κρύβει κάθε καλλιτέχνης μέσα του.

Ποιές είναι οι ομοιότητες ή οι επιρροές της παράστασης Τερατώδη προβλήματα με το ridiculous theater;
Σίγουρα απο τη γραφή του συγγραφεα μα και απ’ τη διασκευή που έχω κανει πατήσαμε γερά στα στοιχεία της παρωδίας. Απο κει και πέρα η παράσταση έχει επηρεαστεί μόνο απ’ το ταλέντο, τη διάθεση, τη ζωντάνια και το χιούμορ του θιασου και των συντελεστών. Είναι ένα εγχείρημα που αφιερώνεται στη μοναδικότητα του κάθε ηθοποιού ξεχωριστά ο οποίος πολλές φορές κακομεταχειρίζεται από δύστροπους σκηνοθέτες και στην έννοια του ομαδικού πνεύματος

Η παράσταση είναι γεμάτη τέρατα που ζητούν θεραπεία από έναν απατεώνα γιατρό. Εμείς από πού πρέπει να ζητήσουμε θεραπεία, για τα τέρατα της ζωής που ζούμε;
Ο καθένας μέσα του κρύβει αρκετή δύναμη, ώστε να βοηθήσει όχι μόνο τον εαυτό του αλλά και τους γύρω του και την κοινωνία γενικότερα.

Tα προβλήματα των τεράτων έχουν να κάνουν περισσότερο με το σεξ ή με το θάνατο;
Με τίποτα απο τα δυο. Τα προβλήματα των συγκεκριμένων τουλάχιστον ηρώων χαρακτηρίζονται απο μια χαριτωμένα ”παιχνιδιάρικη” διάθεση. Θέλουν να γίνουν φυσιολογικά ανθρώπινα όντα, για να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν το συναισθηματισμό τους.

– Φέτος πρωταγωνιστείτε στις “ιδιωτικές ζωές” και σκηνοθετείτε τα “τερατώδη προβλήματα”. Οι θίασοι και στις δύο παραστάσεις αποτελούνται από νέους ηθοποιούς. Πώς κρίνετε τη νέα γενιά ηθοποιών;
Οι “Ιδιωτικές ζωές” είναι καλλιτεχνικό δημιούργημα του Πέτρου Φιλιππίδη και αισθάνομαι εξαιρετικά τυχερός για αυτή τη συνεργασία. Τη νέα γενιά δεν μπορώ να την κρίνω, καθώς ανήκω κι εγώ σ’αυτη. Πιστευω οτι η καλλιτεχνική αισθητική μιας γενιάς μπορεί να κριθεί από το χρόνο και το κοινό.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Μετά το Πάσχα οι “Ιδιωτικές ζωές” θα μεταφερθούν στο θέατρο Αυλαία στη Θεσσαλονίκη και θα ακολουθήσει μια περιοδεία ανά την Ελλάδα.

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Longreads
Backstage Stories με την Angelika Dusk (video)
Πρόσωπα
Angelika Dusk: Τώρα μπορώ να λέω ότι είμαι περήφανη για ‘μένα
Μουσικά Νέα
Ντόρα Μπακοπούλου: Ακούω πάντα αυτό που λέει η ψυχή μου
Πρόσωπα
Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής θεωρεί πως δεν υπάρχουν Πολυνείκηδες σήμερα
Εικαστικά
Χάρις Κανελλοπούλου: Μια Συλλογή με ιστορικό χαρακτήρα που συμβαδίζει με το παρόν της τέχνης από την Τράπεζα της Ελλάδος
Πρόσωπα
Σοφία Φαλιέρου: Ο χορός είναι ανάγκη, όχι πολυτέλεια
Εικαστικά
Βένια Δημητρακοπούλου: «Φτεροκοπώντας» στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάρου
Πρόσωπα
Έλσα Λεκάκου: Έχω αλλεργία στο να σκέφτομαι το μέλλον
Πρόσωπα
Για τον Αλέξανδρο Δράκο Κτιστάκη, οι Ιαχές είναι ένα έργο – μαρτυρία της λαχτάρας για ζωή
Πρόσωπα
Τζένη Αργυρίου: Θέλω να αφοσιώνομαι σε ο,τιδήποτε κάνω, χωρίς έκπτωση
Art & Culture
Ο Άκης Κόκκινος μιλά για την τέχνη που ανθίζει και αναγεννιέται στη Χίο
Πρόσωπα
Για τον Δημήτρη Μπάκουλη, το πολιτικό και το κοινωνικό τραγούδι οφείλουν να είναι ύπουλα