MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
14
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
10 χρόνια Release: Πρώτος headliner ο Nick Cave
Από 24/06/2026 έως 24/06/2026
Bombino: Ο σπουδαίος Tuareg κιθαρίστας στην Αθήνα
Από 15/10/2025 έως 15/10/2025
Dramachine, Valisia Odell, Marva Von Theo και Bipolia στο Gagarin
Από 14/11/2025 έως 14/11/2025
Dub FX: Ο μάγος του beat box στην Αθήνα με νέο άλμπουμ
Από 18/10/2025 έως 18/10/2025
Havanathens: Η Κούβα συναντά την Αθήνα στο Half Note με τη Rosanna Mailan
Από 23/10/2025 έως 23/10/2025
O Asaf Avidan επιστρέφει στην Αθήνα για μια εμφάνιση στο Floyd
Από 07/12/2025 έως 07/12/2025
Theodore: Επιστρέφει με νέο δίσκο και live στο Gagarin 205
Από 07/11/2025 έως 07/11/2025
Uccelli del mare: Η Φένια Παπαδοδήμα στο Μέγαρο Μουσικής
Από 17/10/2025 έως 17/10/2025
«Μουσικοί Περίπατοι» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Σπίτι του Ελύτη
Από 15/10/2025 έως 15/10/2025
Ένα All Time Party με τον Πασχάλη στο Θέατρο Άλσος ΔΕΗ
Από 24/10/2025 έως 26/12/2025
Αφιέρωμα στον Άλκη Αλκαίο: Βιολέτα Ίκαρη και Δημήτρης Μπάκουλης στον Σταυρό του Νότου
Από 18/10/2025 έως 18/10/2025
Βαγγέλης Γερμανός και Σαλίνα Γαβαλά στο Γυάλινο Up Stage
Από 31/10/2025 έως 28/11/2025
Βιολοντσέλα εκτός προγράμματος - Η πρωτότυπη μουσική παράσταση στο Caja de musica
Από 24/10/2025 έως 24/10/2025
Για τις παλιές αγάπες: Οι Πυξ Λαξ συναντούν Ζουγανέλη και Σταρόβα στο VOX
Από 25/10/2025 έως 27/12/2025
Για τον Μίκη: Στέφανος Κορκολής – Σοφία Μανουσάκη στο Μέγαρο Μουσικής
Από 23/10/2025 έως 23/10/2025
Η Ευανθία Ρεμπούτσικα με αγαπημένα soundtracks στο Ηρώδειο
Από 16/10/2025 έως 16/10/2025
Η ΚΟΑ τιμά τον Ελύτη με "Το Μονόγραμμα" στο Μέγαρο Μουσικής
Από 24/10/2025 έως 24/10/2025
Η Μαρία Κουτσουρλή με νέο δίσκο στον Σταυρό του Νότου Club
Από 23/10/2025 έως 23/10/2025
Η Ορχήστρα Johann Strauss Wiener στο Ηρώδειο για τα 200 χρόνια Γιόχαν Στράους
Από 15/10/2025 έως 15/10/2025
Θεόδωρος Κουρεντζής και Utopia φέρνουν μια σπάνια συμφωνικη εμπειρία στο Μέγαρο
Από 14/11/2025 έως 15/11/2025
Με Erik Truffaz Quartet ανοίγει η νέα σεζόν στο Half Note Jazz Club
Από 10/10/2025 έως 14/10/2025
Μια ματιά στο σύγχρονο πιάνο: Ο Στέφανος Θωμόπουλος στο Μέγαρο Μουσικής
Από 14/10/2025 έως 14/10/2025
Ο Gizmo Varillas συναντά τον Monsieur Minimal στο Gagarin 205
Από 25/10/2025 έως 25/10/2025
Ο Johnathan Blake για πρώτη φορά με την all star μπάντα του στο Half Note
Από 17/10/2025 έως 20/10/2025
Ο Marc Almond για δύο συναυλίες στο Gazarte Ground Stage
Από 16/10/2025 έως 17/10/2025
Ο Morrissey επιτέλους στην Αθήνα για μια μεγάλη συναυλία
Από 12/12/2025 έως 12/12/2025
Ο Robben Ford στο Fuzz Club
Από 12/12/2025 έως 12/12/2025
Ο Γιάννης Πάριος στο Παλλάς με τραγούδια που αγαπήσαμε
Από 24/11/2025 έως 25/11/2025
Ο Γιώργος Νταλάρας "στους δρόμους του ρεμπέτικου" στο Παλλάς
Από 18/10/2025 έως 19/10/2025
Ο Δώρος Δημοσθένους για δύο βραδιές στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 24/10/2025 έως 31/10/2025
Ο Νίκος Ζούδιαρης στον Φιλολογικό Σύλλογο "Παρνασσός" - Μαζί του η Αλεξάνδρα Γκουντούλια
Από 01/11/2025 έως 01/11/2025
Ο Ροντ Στιούαρτ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 13/12/2025 έως 13/12/2025
Ο Συμφωνικός Μίκης: Αφιέρωμα με τον Γιάννη Κότσιρα και την Ορχήστρα της ΕΡΤ στο Μέγαρο
Από 21/10/2025 έως 21/10/2025
Οι Amenra επιστρέφουν το φθινόπωρο στην Αθήνα
Από 23/11/2025 έως 23/11/2025
Οι Empty Frame γιορτάζουν 20 χρόνια στο Death Disco
Από 31/10/2025 έως 31/10/2025
Οι Flying Jazz Trio παρουσιάζουν τον νέο τους δίσκο στο Half Note
Από 16/10/2025 έως 16/10/2025
Οι Kadebostany σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 12/12/2025 έως 12/12/2025
Οι Kerala Dust στο Universe - Μαζί τους η Billie Kark
Από 16/10/2025 έως 16/10/2025
Οι Rasmus επιστρέφουν στην Ελλάδα για ένα αξέχαστο live
Από 25/10/2025 έως 25/10/2025
Οι Swingin' Cats επιστρέφουν στο Roof Stage του Gazarte
Από 18/10/2025 έως 18/10/2025
Οι rock'n'roll heroes Turbonegro στο Gazarte
Από 09/11/2025 έως 09/11/2025
Οι Μπλε επιστρέφουν στον Σταυρό του Νότου Club για ένα live
Από 31/10/2025 έως 31/10/2025
Πνοή: Ο Μιχάλης Δέλτα εμπνέεται από τον Takis για μια μουσική παράσταση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 11/10/2025 έως 01/11/2025
Ρεμπέτισσες Ψυχές: Η γυναικεία φωνή του ρεμπέτικου του μεσοπολέμου στο Αγγέλων Βήμα
Από 06/12/2025 έως 04/04/2026
Ρεσιτάλ ρομαντισμού στο Μέγαρο Μουσικής με Sol Gabetta και Bertrand Chamayou
Από 22/10/2025 έως 22/10/2025
Σοφία Βέμπο - η φωνή που νίκησε τον φασισμό: Η Σοφία Μάνου τραγουδά Βέμπο στο Πάλλας
Από 14/10/2025 έως 14/10/2025
Σπύρος Γραμμένος και Δημήτρης Ζερβουδάκης: Σαββατόβραδα στον Σταυρό του Νότου
Από 25/10/2025 έως 15/11/2025
Ταξιδεύοντας στα Βαλκάνια: Ο Θάνος Σταυρίδης στο Half Note Jazz Club
Από 22/10/2025 έως 22/10/2025
Το Ροκ το ελληνικό: Κώστας Τουρνάς και Διονύσης Τσακνής στο Θέατρο Άλσος ΔΕΗ
Από 01/11/2025 έως 27/12/2025
Το έργο των Robert και Clara Schumann ζωντανεύει στο Μέγαρο Μουσικής
Από 02/11/2025 έως 02/11/2025
Υπόγεια Ρεύματα και Αγγελική Τουμπανάκη στο Κύτταρο
Από 01/11/2025 έως 01/11/2025
Κλασική

Ρεσιτάλ πιάνου του Δημήτρη Τουφεξή στο Μέγαρο Μουσικής

Mια εκδρομή στο Παρίσι του 19ου αιώνα, σε ένα τοπίο απόλυτα ρομαντικό, φιλόξενο σε μεγάλες στιγμές της τέχνης και σε θρυλικά πάθη, μας προτείνει ο πιανίστας Δημήτρης Τουφεξής για το βράδυ της Δευτέρας 6 Φεβρουαρίου. Στο πιάνο, ο Δημήτρης Τουφεξής σε έργα Σοπέν και Λιστ και στην αφήγηση η Κλειώ-Δανάη Οθωναίου με αποσπάσματα από κείμενα της Γεωργίας Σάνδη, του Σοπέν και του Λιστ.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Με τη μουσική του Φρεντερίκ Σοπέν και του Φραντς Λιστ ο ξεχωριστός Έλληνας πιανίστας δημιουργεί την ατμόσφαιρα, η οποία τροφοδότησε ένα από τα πιο θρυλικά πάθη στην ιστορία του ρομαντισμού, τη σχέση του ιερού αστέρα της δυτικής μουσικής Φρεντερίκ Σοπέν και της πρώτης μοντέρνας, απελευθερωμένης γυναίκας, Γεωργίας Σάνδη.

Ο Δημήτρης Τουφεξής θα παίξει στο πρώτο μέρος : βαλς(σε λα ύφεση μείζονα, ‘του αποχαιρετισμού’ & αρ.1 σε ρε ύφεση μείζονα, έργο 64), νυχτερινά(σε ντο δίεση ελάσσονα opus posthumous & έργο 48, αρ.1 σε ντο ελάσσονα), το πρελούδιο αρ.15 σε ρε ύφεση μείζονα, έργο 28 ‘της βροχής’, την Πολονέζα σε λα ύφεση μείζονα, έργο 53 ‘Ηρωική’ και την μπαλάντα αρ.4 σε φα ελάσσονα, έργο 52 του Σοπέν και στο δεύτερο: την Consolation αρ.3 σε ρε ύφεση μείζονα, την Liebestraum αρ.3 σε λα ύφεση μείζονα, τη Μεγάλη Σπουδή κατά Παγκανίνι σε μι ύφεση μείζονα, αρ.2, το Σονέτο 123 του Πετράρχη σε λα ύφεση μείζονα και το βαλς του Μεφιστοφελή του Λιστ. Η Κλειώ-Δανάη Οθωναίου θα διαβάσει αποσπάσματα από τα ημερολόγια του Σοπέν και του Λιστ και από κείμενα της Γεωργίας Σάνδη. Την επιμέλεια των κειμένων έχει κάνει ο Δημήτρης Τουφεξής.

Η εκδήλωση εντάσσεται στη Σειρά «Μουσικές βραδιές στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος».

Η σχέση του Σοπέν και της Σάνδη υπήρξε αντικείμενο διαμάχης, υποθέσεων και ρομαντικών εξιδανικεύσεων, από την πρώτη στιγμή που συναντήθηκαν το 1836 στο σαλόνι της ερωμένης του Φραντς Λιστ, Μαρί ντ’ Αγκούλ. Ήταν ίσως το πρώτο ειδύλλιο διασημοτήτων στην ιστορία και κράτησε δέκα χρόνια με εντάσεις και διακυμάνσεις που έκαναν το μύθο και την αλήθεια απόλυτα αξεδιάλυτο. Η σχέση τους άρχισε και τέλειωσε μέσα στο περιβάλλον των μεγάλων σαλονιών, αυτών των παρισινών ναών του 19ου αιώνα, όπου οι κυρίες της υψηλής κοινωνίας, του κόσμου, αλλά και των ηδονών άνοιγαν τις πόρτες τους στις τέχνες και τις προκλητικές παραβάσεις των ηθών της εποχής.

Σοπέν και Σάνδη ήταν και οι δυο διάσημοι στην εποχή τους και πρωταγωνιστικές φιγούρες του Ευρωπαϊκού Ρομαντισμού.
Εκείνος, καθιερωμένος δάσκαλος, πιανίστας, συνθέτης, γεννημένος στην Πολωνία το 1810 και εκπατρισμένος στο Παρίσι από το 1831 μέχρι το θάνατό του το 1847, ήταν μια διασημότητα των παρισινών σαλονιών.
Παραδειγματικός ρομαντικός, κομψός, ευαίσθητος, βαθειά καθολικός και συντηρητικός, με δυο μεγάλα πάθη: την Πολωνία και την τέχνη του. Η φυματίωση, που τον ταλαιπωρούσε από πολύ νωρίς, σφράγισε την ύπαρξή του, επηρέασε την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά του και τον οδήγησε σε έναν πρόωρο θάνατο. Η μόνιμη σωματική του αδυναμία καθόρισε τον τρόπο που έβλεπε τον εαυτό του και τον τρόπο που τον έβλεπαν οι άλλοι και η Γεωργία Σάνδη, τον τρόπο που το μέλλον θα αποτιμούσε τον ίδιο και τη μουσική του.

Η Γεωργία Σάνδη ήταν το απόλυτο αντίθετο του Σοπέν. Γεννημένη στο Παρίσι το 1804, από καλή οικογένεια, βαφτίστηκε Αμαντίν Ωρόρ Λυσίλ Ντυπέν, άλλαξε το όνομά της όταν άρχισε τη λαμπερή λογοτεχνική της καριέρα, εγκατέλειψε τη γυναικεία περιβολή και υιοθέτησε το ανδρικό ντύσιμο, έγινε φλογερή σοσιαλίστρια, φεμινίστρια πριν το φεμινισμό, πολέμια της θρησκοληψίας και οπαδός της προόδου.
Για την Ευρώπη η Σάνδη ήταν το σύμβολο του Ρομαντισμού και του Φιλελευθερισμού, μοιραία, αντικείμενο πόθου και θαυμασμού όλων των διάσημων της εποχής και όταν συναντήθηκε με τον Σοπέν είχε ήδη ζήσει τη ζωή της με τρόπο αδιανόητο για την εποχή: παντρεύτηκε, μεγάλωσε δυο παιδιά, εγκατέλειψε τον άνδρα της, έγινε ερωμένη διάσημων λογοτεχνών και μουσικών, έγραψε χιλιάδες σελίδες λογοτεχνίας, δοκιμίων και θεάτρου και φρόντιζε την καριέρα και το όνομά της μέχρι το θάνατό της το 1876.

Αυτό το αταίριαστο ζευγάρι συνδέθηκε μέσα από τη δύναμη των αντιθέσεών του. Ο Σοπέν τρομοκρατήθηκε στην αρχή και προσπάθησε να την αποφύγει, η Σάνδη ένιωσε από την πρώτη στιγμή έλξη, «σύγχυση και ταραχή», όπως έγραψε η ίδια, κατάπληκτη γιατί «δεν παρασυρόμουν εύκολα». Έκανε εκείνη το πρώτο βήμα και ζήτησε από τον Λιστ να φροντίσει να συναντηθούν. Ο Λιστ στην αμφιλεγόμενη βιογραφία του για τον Σοπέν γράφει: « Ο Σοπέν έδειχνε να τρέμει την Μαντάμ Σάνδη περισσότερο από κάθε άλλη γυναίκα. Εκείνη κατάφερε να τον αποπλανήσει». Τον αποπλάνησε και τον κατέκτησε χωρίς να παραδοθεί: «Δεν έχω καμιά επιθυμία να εγκαταλειφθώ σε ένα πάθος αν και ακόμα σιγοκαίει μια φωτιά στην καρδιά μου», έγραψε αργότερα.

Για τη Σάνδη ήταν ένας από τους πολλούς διάσημους άντρες της ζωής της – Αλφρέντ ντε Μυσέ, Φραντς Λιστ κ.α. Για τον Σοπέν η Σάνδη ήταν ο έρωτας της ζωής του, ερωμένη, μητέρα, νοσοκόμα, σύντροφος και μούσα. Μετά το τέλος της σχέσης τους, το 1847 δεν έγραψε σχεδόν τίποτα και πέθανε δυο χρόνια αργότερα. Στο ημερολόγιό του βρέθηκε ένας φάκελος με τα αρχικά Γ/Φ και μέσα μια μπούκλα από τα μαλλιά της.

Ο Δημήτρης Τουφεξής γεννήθηκε στην Αίγυπτο, όπου από την ηλικία των 3 ετών μυήθηκε στον κόσμο της μουσικής από τον πατέρα του. Σε ηλικία μόλις 10 ετών απέσπασε διπλή υποτροφία από την περίφημη Julliard School of Music της Νέας Υόρκης όπου πραγματοποίησε όλες τις μουσικές σπουδές του. Ενθουσίασε τους κριτικούς από το ντεμπούτο του κιόλας στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης και στο Kennedy Center της Ουάσινγκτον. Στη σταδιοδρομία του κέρδισε πολλές διακρίσεις και βραβεία όπως το Katherine Tuck, το βραβείο των New York Times, το Α’ βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Three Rivers που επιχορηγείται από την Κρατική Ραδιοφωνία και της Συμφωνική του Πίτσμπουργκ καθώς και το βραβείο Wurlitzer και μάλιστα για 4 συνεχόμενες φορές. Έχει δώσει εκατοντάδες ρεσιτάλ στις μεγαλύτερες αίθουσες της Αμερικής, της Ευρώπης και της Ασίας. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με τις πιο σημαντικές συμφωνικές ορχήστρες του κόσμου: της Ν. Υόρκης, της Βοστόνης, του Πίτσμπουργκ, της Χονολούλου, του Σιάτλ, του Σαν Φρανσίσκο, της Φλόριντα, της Πενσυλβάνια, της Δρέσδης, του Λονδίνου, της Γιουγκοσλαβίας, της Βιέννης, του Βουκουρεστίου, της Ρωσίας, της Ταϊβάν, της Ταϋλάνδης, του Μεξικού, της Κολομβίας, της Βραζιλίας, της Κύπρου, της Αυστραλίας, της Ελβετίας, της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης κ.α. Έχει εμφανιστεί σε 50 Πολιτείες των ΗΠΑ, όπου πραγματοποιεί περιοδείες σε ετήσια βάση και έχει παίξει 10 φορές στο Λευκό Οίκο παρουσία του Προέδρου των Η.Π.Α., πάνω από 40 φορές στο Lincoln Center και αρκετές στον Ο.Η.Ε.
Το 2000 εμφανίστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Wigmore Hall του Λονδίνου και αργότερα πραγματοποίησε περιοδεία στη Γερμανία με τη Φιλαρμονική της Δρέσδης. Έχει παίξει στα φεστιβάλ Caramoor (Ν. Υόρκη), Bar Harbor (Μέιν), Three Riνers (Πίτσμπουργκ) και Gina Bahauer (Χαλκιδική). Έχει επανειλημμένα εμφανιστεί ως σολίστ και με ορχήστρες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο Δημήτρης Τουφεξής θυμάται πάντα τις συνεργασίες του με τους κορυφαίους μαέστρους Bernstein, Previn, Johannos, Maazel, Rudel, Katims, Fiddler, Schneider και Mehta, αλλά και με τους Sunshine, Spieth, Chung, Καρυτινό, Φιδετζή και Μιχαηλίδη.

Ο ίδιος έχει διευθύνει με επιτυχία τη Φιλαρμονική του Βουκουρεστίου, το Bradenburg Ensemble, τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, την Ορχήστρα Δωματίου του Λονδίνου, την Ορχήστρα Δωματίου L.V.C.o., την Ορχήστρα Δωματίου και τη Χορωδία του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας (Deree), τις οποίες ίδρυσε και τη Feminarte.

Δίδαξε για πολλά έτη στο Lehigh University και το Moraνian University και για 2 έτη στο Julliard School of Music. Πρόσφατα έκανε στο Λονδίνο μια σειρά ηχογραφήσεων για το BBC και έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 360 τηλεοπτικές εμφανίσεις. Έχει ηχογραφήσει 5 δίσκους με τη “Musical Ηeήtage” στις Η.Π.Α., 3 με τη Phillips και έναν με το “Φίλιππο Νάκα” στην Ελλάδα. Το CD του “Romantic Piano Masterpieces Vol.I’ με έργα Mendelssohn, Chopin και Liszt ήρθε πρώτο σε πωλήσεις το 1992 και εξαντλήθηκε.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Δημήτρης Τουφεξής
Περισσότερα από ΜΟΥΣΙΚΗ
Σχετικά Θέματα
ΜΟΥΣΙΚΗ
Vox Low: Η post-punk μπάντα ζωντανά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
ΜΟΥΣΙΚΗ
Τα Παράθυρα με Θέα επανέρχονται στον Σταυρό του Νότου Club
Μουσικά Νέα
Oddity Club: Season opening με Aida Arko και Cera Khin
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ελευθερίου, Καρακάση και Κωνσταντόπουλος με τα “τραγούδια του φθινοπώρου” στον Σταυρό του Νότου
Μουσικά Νέα
Asmik Grigorian: Η κορυφαία σοπράνο για πρώτη φορά στο Μέγαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ
Havanathens: Η Κούβα συναντά την Αθήνα στο Half Note με τη Rosanna Mailan
ΜΟΥΣΙΚΗ
Για τις παλιές αγάπες: Οι Πυξ Λαξ συναντούν Ζουγανέλη και Σταρόβα στο VOX
ΜΟΥΣΙΚΗ
Οι Μπλε επιστρέφουν στον Σταυρό του Νότου Club για ένα live
ΜΟΥΣΙΚΗ
Το εκκλησιαστικό όργανο μεταμορφώνεται με 3D Mapping σε μια συναυλία στο Μέγαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ
Οι Νέοι για τον Μίκη: Η Ελπίδα Κόλλια και ο Γιώργος Κουσάκης στην Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη
ΜΟΥΣΙΚΗ
Η τελευταία συμφωνία του Σοστακόβιτς από Έλληνες σολίστ στο Μέγαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ
Ταξιδεύοντας στα Βαλκάνια: Ο Θάνος Σταυρίδης στο Half Note Jazz Club