Πριν και μετά από μια χειρουργική επέμβαση: Η νέα εποχή στην επικοινωνία γιατρού και ασθενούς
Ένα νέο app βοηθά σημαντικά στην καλύτερη επικοινωνία μεταξύ γιατρού και ασθενούς σε περιπτώσεις γυναικολογικών επεμβάσεων – και όχι μόνο.
Με όραμα την καλύτερη δυνατή φροντίδα των ασθενών και αρωγό την αιχμή της τεχνολογίας, ο Δρ. Βασίλειος Σιούλας Διευθυντής της Α΄ Κλινικής Γυναικολογικής Ογκολογίας, Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου ΜΗΤΕΡΑ και ιδρυτής του Κέντρου Γυναικολογικής Χειρουργικής & Δερματολογίας Specialized Healthcare Hub (SHHub), παρουσίασε την καινοτόμο ψηφιακή πλατφόρμα φροντίδας ασθενών, προϊόν συνεργασίας με τη φινλανδική εταιρεία Buddy Healthcare, που κατασκευάζει λογισμικό ως ιατροτεχνολογικό προϊόν. Η ψηφιοποίηση της διαχείρισης και της επικοινωνίας των ασθενών που υποβάλλονται σε γυναικολογική χειρουργική επέμβαση αποσκοπεί να αναβαθμίσει την εμπειρία των ασθενών στο πεδίο της γυναικολογικής ογκολογίας.
Τι διαφορετικό προσφέρει στις ασθενείς η ψηφιακή πλατφόρμα για περιεγχειριτική φροντίδαΥιοθετώντας την πλατφόρμα συντονισμού της περίθαλψης της Buddy Healthcare, η κλινική στοχεύει στον εξορθολογισμό των διαδικασιών περιεγχειρητικής φροντίδας, στη βελτίωση της εμπειρίας των ασθενών και στην ασφαλή, καθημερινή τηλεπαρακολούθηση για τη μείωση των επιπλοκών και του φόρτου εργασίας που συνεπάγεται η έλλειψη τεχνολογικά προηγμένων λύσεων.
Παραδοσιακά, οι ασθενείς που υποβάλλονται σε ανοικτές, λαπαροσκοπικές, ρομποτικές ή διακολπικές χειρουργικές επεμβάσεις λαμβάνουν οδηγίες μέσω έντυπων φυλλαδίων, τηλεφωνικών κλήσεων και συναντήσεων δια ζώσης. Αυτοί οι τύποι επικοινωνίας είναι πιθανό να είναι χρονοβόροι και μη τυποποιημένοι.
Με την πλατφόρμα της Buddy Healthcare, οι ασθενείς έχουν πλέον πρόσβαση σε έναν ολοκληρωμένο ψηφιακό τρόπο φροντίδας πριν και μετά τη χειρουργική επέμβαση. Η πλατφόρμα παρέχει αυτόματα εξατομικευμένες πληροφορίες, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη διατροφή, τις οδηγίες φαρμακευτικής αγωγής και διακοπής καπνίσματος, τα μέτρα πρόληψης περιεγχειρητικών λοιμώξεων και τα σημαντικά ραντεβού στο Νοσοκομείο, απευθείας στις κινητές συσκευές των ασθενών. Μετά τη χειρουργική επέμβαση, οι ασθενείς έχουν πρόσβαση σε λεπτομερείς μετεγχειρητικές οδηγίες, μπορούν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια αξιολόγησης συμπτωμάτων, να ανεβάσουν με ασφάλεια φωτογραφίες χειρουργικών τραυμάτων για εκτίμηση της επούλωσης ή να στείλουν μηνύματα μέσω της εφαρμογής, επιτρέποντας στην ιατρική και νοσηλευτική ομάδα να παρακολουθεί την ανάρρωση από απόσταση και να παρεμβαίνει όταν χρειάζεται.
Η συνεργασία αυτή φέρνει επίσης μια πρώτη στο είδος της καινοτομία στην ελληνική χειρουργική πρακτική, επιτρέποντας την ασφαλή και αποτελεσματική ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ Ιατρών και ασθενών. Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται να βελτιστοποιηθεί η υγεία των ασθενών πριν από τη χειρουργική επέμβαση, να μειωθεί η διάρκεια παραμονής στο Νοσοκομείο, να διαγνωστούν έγκαιρα οι επιπλοκές-αν υπάρχουν-και, ως εκ τούτου, να βελτιωθούν τα περιεγχειρητικά αποτελέσματα και η ικανοποίηση των ασθενών. Επιπροσθέτως, είναι πολύ πιθανό να μειωθεί ο αριθμός των περιττών μετεγχειρητικών επισκέψεων, διευκολύνοντας τις ασθενείς με την παραμονή στη θαλπωρή του σπιτιού τους. Τέλος, αναμένεται να μειωθεί ο φόρτος παρακολούθησης των ασθενών μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, εξασφαλίζοντας την καλύτερη κατανομή του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στις πραγματικές ανάγκες.
Στην εκδήλωση της επίσημης έναρξης της πλατφόρμας συντονισμού της περίθαλψης, ο Δρ Βασίλειος Σιούλας σημείωσε: «Τα βέλτιστα αποτελέσματα της υγειονομικής περίθαλψης απαιτούν περισσότερα από τις γνώσεις και τις δεξιότητες του ιατρού. Χρειάζονται ειδικές ομάδες που αρνούνται να συμβιβαστούν με το status quo και επιδιώκουν συνεχώς ασθενοκεντρική καινοτομία, ακρίβεια και επιχειρησιακή αριστεία. Σε αυτή τη βάση, η συνεργασία μας με την Buddy Healthcare ευθυγραμμίζεται πλήρως με τον απώτερο στόχο μας: το μετασχηματισμό της φροντίδας των ασθενών. Σε κάθε βήμα.»