Με το… δεξί η Καμεράτα εγκαινίασε τη νέα σεζόν στο Μέγαρο Μουσικής
Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής στην πρώτη της εμφάνιση για τη νέα καλλιτεχνική περίοδο, ερμηνεύοντας ένα πρόγραμμα με δημοφιλή κοντσέρτα του Μότσαρτ.
Εξαιρετικές εντυπώσεις στο κοινό, που γέμισε την αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής, άφησε η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής στην πρώτη της εμφάνιση για τη νέα καλλιτεχνική περίοδο, την Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2025.
Επιλέγοντας γι’ αυτήν την εναρκτήρια εμφάνιση πέντε κοντσέρτα του Μότσαρτ, ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου προσέφερε στο μουσικόφιλο κοινό τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τη συνομιλία της Ορχήστρας με πέντε εξαιρετικούς δεξιοτέχνες, που ερμήνευσαν τα σολιστικά μέρη σε όργανα εποχής.

Ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου
Συγκεκριμένα, μαζί με την Καμεράτα εμφανίστηκαν –και καταχειροκροτήθηκαν– ο Αλέξανδρος Οικονόμου, με φαγκότο της κλασικής περιόδου, ερμηνεύοντας το Κοντσέρτο για φαγκότο και ορχήστρα σε σι ύφεση μείζονα (K. 191), έργο που το παιδί-θαύμα της μουσικής συνέθεσε το 1774, σε ηλικία μόλις 18 ετών.

Ο Αλέξανδρος Οικονόμου
Στη συνέχεια, ακολούθησαν το σύντομο Αντάντε για φλάουτο και ορχήστρα σε ντο μείζονα (Κ. 315), έργο του 1778, ένα σύντομο αλλά λαμπρό, μέσα στη λιτότητά του κομμάτι, που ανέδειξε με χάρη ο Ζαχαρίας Ταρπάγκος, ερμηνεύοντας τα σολιστικά μέρη με φλάουτο τραβέρσο, ενώ αμέσως μετά, μαζί με την Μαρία Μπιλντέα στην άρπα (ένα όργανο κατασκευασμένο το 1802), ερμήνευσαν το Κοντσέρτο για φλάουτο, άρπα και ορχήστρα σε ντο μείζονα(K. 299), που ο Μότσαρτ συνέθεσε για τα μαθήματα μουσικής της κόρης ενός γάλλου δούκα, το 1778 – μαθήματα για τα οποία δεν του καταβλήθηκε ποτέ η συμφωνημένη αμοιβή.
Το έργο χαρακτηρίζεται από μελωδική ποικιλία και ανάλαφρη διάθεση, την οποία ανέδειξε η μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, προκαλώντας μια μικρή έκπληξη, καθώς ο Μότσαρτ δεν έτρεφε ιδιαίτερη εκτίμηση ούτε στο φλάουτο ούτε στην άρπα, όργανα τα οποία θεωρούσε ότι εξέφραζαν το «γαλλικό γούστο», το οποίο ο ίδιος απεχθανόταν.

Η Μαρία Μπιλντέα και ο Ζαχαρίας Ταρπάγκος
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, η Καμεράτα ερμήνευσε το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ. 3 σε σολ μείζονα (Κ. 216), με σολίστα τον ισπανόβιολονιστα Jesús Merino, ένα έργο του 1775, που ξεχειλίζει από νεανική ορμή και χάρη. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με το εντυπωσιακό Κοντσέρτο για δύο πιάνα και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα (Κ. 365), που ερμήνευσαν με δύο φορτεπιάνο (αντίγραφα του κατασκευαστή Άντον Βάλτερ που ο ίδιος ο Μότσαρτ προτιμούσε) ο καταξιωμένος πιανίστας Τίτος Γουβέλης και ο ίδιος ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, που ερμήνευε το πιανιστικό μέρος διευθύνοντας, παράλληλα, την Ορχήστρα.

Ο Γιώργος Πέτρου και ο Τίτος Γουβέλης
Ερμηνεύοντας με ιστορική ακρίβεια μερικά από τα πλέον δημοφιλή κοντσέρτα του Μότσαρτ, ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου κατάφερε να αναδείξει τη νεανική ζωντάνια των έργων, διατηρώντας ατόφια τη λιτότητα και τη μελωδική καθαρότητα της σύνθεσης.
Το επόμενο ραντεβού της Καμεράτας και του Γιώργου Πέτρου με το μουσικόφιλο κοινό ορίστηκε για τις 19 Νοεμβρίου, με ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει τη Συμφωνία αρ. 8 του Φραντς Σούμπερτ και τη Συμφωνία αρ. 5 του Μπετόβεν.