MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Βανδαλισμός του «Χορού του Ζαλόγγου» του Ζογγολόπουλου από τον Δήμο Πρεβέζης

Μπροστά σε εθνόσημα και σημαιούλες καρφωμένα στους αρμούς του γλυπτού «Ο Χορός του Ζαλόγγου», του Γιώργου Ζογγολόπουλου, βρέθηκαν οι επισκέπτες του μνημείου της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς στις 25 Οκτωβρίου, που είναι τοποθετημένο στα υψώματα του Ζάλογγου.

Βανδαλισμός του «Χορού του Ζαλόγγου» του Ζογγολόπουλου από τον Δήμο Πρεβέζης!
author-image Σπύρος Κακουριώτης

Η τοποθέτηση με καρφιά τεσσάρων θυρεών με το εθνόσημο και σημαίες πάνω στο μνημείο έγινε με αφορμή τις εκδηλώσεις του Δήμου Πρέβεζας το Σάββατο 25 Οκτωβρίου, για την απόδοση τιμής στις ηρωικές Σουλιώτισσες του Ζαλόγγου, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις της αρχαιολόγου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πρέβεζας και πρώην αντιδημάρχου Πολιτισμού, Αθηνάς Κωνσταντάκη, η οποία επισημαίνει το άκαιρο της τελετής, αφού το ιστορικό γεγονός συνέβη στις 18 Δεκεμβρίου 1803.

Από τη μεριά του, το Ίδρυμα Γιώργου Ζογγολόπουλου, με ανακοίνωσή του, κάνει λόγο για «υπερπατριώτες του Δήμου Πρεβέζης» που «καταστρέφουν το μνημείο της νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς», το οποίο, «το ΥΠΠΟ και η Περιφέρεια με συνέπεια και κόστος συντηρούν».

Στη συνέχεια, η ανακοίνωση επισημαίνει ότι «το 2013, όταν έγινε πολύ εκτεταμένη  επισκευή και συντήρηση του μνημείου, μια από τις βασικές εργασίες ήταν η αρμολόγηση του έργου με ειδικά υλικά από εξειδικευμένους αρχαιολόγους συντηρητές του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο λόγος είναι ότι σε περίπτωση βροχόπτωσης, το νερό εισχωρεί μέσα από τους αρμούς στο εσωτερικό του μνημείου και διαβρώνει τα υλικά της υποδομής του, τσιμέντο και σίδερα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΑντώνης Μπενάκης: Ένα συλλεκτικό λεύκωμα, οι ιστορίες του και οι περιπέτειές του12.09.2018

Στη συνέχεια, αφού αναρωτιέται ποιος μπορεί να διδάξει σε αυτούς τους «βάνδαλους ότι για την προστασία των μνημείων χρειάζεται μόνο κοινός νους και σεβασμός και όχι ναρκισσιστική επίδειξη πατριδογνωσίας με ανάρτηση εθνόσημων και σημαιών», επισημαίνει: «Ο καλλιτέχνης έχει κάνει το μνημείο να μιλάει από μόνο του και να φαίνεται από απόσταση χιλιομέτρων και δεν χρειάζεται την επίφαση των αόρατων από μακριά εθνόσημων και σημαιών, που μόνο αυτός που τα τοποθέτησε θα τα δει. Χρειάζεται άμεση αποκαθήλωση των εθνόσημων και των σημαιών, καθώς και επισκευή των ζημιών με ειδικά υλικά», καταλήγει η ανακοίνωση, καλώντας το ΥΠΠΟ τουλάχιστον να επιπλήξει τους υπαίτιους του Δήμου Πρεβέζης.

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
«Από τον Μονέ στον Γουόρχολ»: Μια μοναδική έκθεση στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Δραστηριότητες
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Χριστούγεννα για όλους με θέατρο, αφηγήσεις και παραδοσιακές γεύσεις
Art & Culture
MIRfestival 2025: Αναγκαίες εκρήξεις μέσα στο χάος
Εικαστικά
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Art & Culture
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Art & Culture
Φένια Αποστόλου & Μαρία Χατζηαθανασιάδου: Φωτίζουν το "Αποτύπωμα" της γυναικείας ταυτότητας
Εικαστικά
Ο Αρχαίος Πειραιάς: Μια διαδραστική τριήμερη θεματική περιήγηση στα ίχνη της αρχαίας πόλης
Εικαστικά
Στο NYX Esperia Palace ανακαλύπτεις το «σχήμα της επιθυμίας»
Εικαστικά
Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει ανοικτό κάλεσμα για το Βραβείο Τέχνης 2026
Εικαστικά
Νέα εποχή για το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
Εικαστικά
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
Εικαστικά
Λίνα Μενδώνη: Πιο κοντά από ποτέ η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα