MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
22
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Σε πρώτο πρόσωπο: Γιώργος Ζυγούρης, ηθοποιός

Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας αλλά και τελειόφοιτος χημικός μηχανικός. Θεωρεί το θέατρο κατεξοχήν πολιτική πράξη. Τη νέα σεζόν θα τον δούμε θεατρικά στην επιστροφή του «Λεωφορείου ο Πόθος» και στο Cleansed του Δημήτρη Καραντζά, και τηλεοπτικά στη β΄ σεζόν των «Σερρών» στον ΑΝΤ1.

Ευδοκία Βαζούκη | 22.09.2025

Από το 2011 που σπούδαζα στην Πάτρα, προσπαθούσα να βρω ενδιαφέροντα πράγματα στην επαρχία.

Πρώτα ήταν η θεατρική ομάδα του πανεπιστημίου και ένα χρόνο μετά το 2012 άνοιξε η δραματική σχολή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας και θέλησα να δοκιμάσω. Εκεί μπορώ να πω ότι στάθηκα πολύ τυχερός γιατί η σχολή αυτή με τον τρόπο που δημιουργήθηκε από τον τότε διευθυντή και δάσκαλο, τον Θοδωρή Αμπαζή, ήταν πραγματικά υποδειγματική και χρωστάω πολλά στους καθηγητές μου.

Δεν θεωρώ ότι με έχει καθορίσει κάτι σαν ηθοποιό.

Δεν ξέρω αν έχουν όλοι οι ηθοποιοί κάποια τέτοια στιγμή ή είναι κάτι που μπορείς να το πεις πολλά χρόνια μετά.

Οι συνεργάτες είναι το πρώτο πράγμα που με ενδιαφέρει σε μια καινούρια δουλειά.

Και είναι αυτοί από τους οποίους θα πάρω έμπνευση. Ύστερα επιθυμώ να ασχολούμαι κάθε φορά με κάτι διαφορετικό.

Τη νέα σεζόν, πρωταγωνιστώ στο Cleansed, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά.

Σε αυτό το έργο με συγκινεί η συμπύκνωση της δράσης σε πολύ μικρές φράσεις και λέξεις. Με το που το διαβάζει κανείς μπορεί να υποψιαστεί ότι το κενό που κρύβεται ανάμεσα στις λέξεις, είναι πολύ πιο τρομακτικό από αυτό που ειπώνεται. Το λεξιλόγιο είναι τόσο απλό και σχεδόν καθημερινό και όμως καταφέρνει να μιλήσει τόσο βαθιά για την αγάπη και για το πως έχουμε μάθει να την εκφράζουμε.

Από την παράσταση «Λεωφορείο ο Πόθος», που ανεβαίνει στο Θέατρο Προσκήνιο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

Ο Δημήτρης Καραντζάς είναι πολύ αναλυτικός στην δουλειά του.

Αντιλαμβάνεται την σκηνοθεσία με πολύ προσωπικά αισθητικά κριτήρια. Νιώθω ότι όσες φορές έχω δουλέψει με τον Δημήτρη αυτό που έχει ζητηθεί από τον ηθοποιό είναι να συγκεντρώσει ένα σωρό σκηνικά ερεθίσματα και σκέψεις και συναισθήματα και όλα αυτά να περάσουν από μια πολύ μικρή τρύπα με την μέγιστη δυνατή φροντίδα, χωρίς να τραυματιστεί τίποτα από αυτά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑCleansed: O Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί το έργο της Σάρα Κέιν12.09.2018

Το θέατρο είναι κατεξοχήν πολιτική πράξη.

Αυτό είναι αναπόφευκτο ακόμα και όταν εμπλέκονται οικονομικοί όροι που αφορούν τον παραγωγό. Από παραστάσεις που αγγίζουν πολιτικά θέματα μέχρι παραστάσεις που μιλούν για την διατήρηση της ευαισθησίας μας. Είναι προνόμιο της τέχνης να μπορούμε να μιλάμε για αυτά που μας προβληματίζουν σήμερα και να προβληματιζόμαστε για αυτά που έχουμε πει στο χτες. Και αυτό είναι μια μορφή αντίστασης.

Πιστεύω ότι η δουλειά μας είναι να μην προστατευόμαστε από το «σκοτεινό» υλικό στο οποίο εκτιθέμεθα, αλλά να φανερωνόμαστε.

Το μόνο που θα πω είναι ότι το μεγαλύτερο βάρος δεν το είχα εγώ αλλά όλοι οι συνάδελφοι μου, που έπρεπε να συνεχίσουν την ίδια δουλειά με άλλον συμπαίκτη. Για εμένα ήταν ούτως ή άλλως άγνωστο τοπίο όταν μπήκα σε αυτήν δουλειά ή όπως μπορώ πλέον να την αποκαλώ οικογένεια.

Τη νέα σεζόν θα με δείτε και στη νέα σεζόν της σειράς «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη.

Ο Γιώργος είναι καταπληκτικός στην δουλειά του, δεν χρειάζεται να πω εγώ κάτι για αυτό, είναι γνωστό. Ό,τι γράφει έχει την ιδιότητα να είναι επίκαιρο, να έχει πολιτικό και κοινωνικό σχόλιο και ταυτόχρονα να κρατάει μια ελαφράδα. Εξάλλου μόνο έτσι μπορούν να ειπωθούν βαριές αλήθειες.

Στον νέο κύκλο των «Σερρών» θα ασχοληθούμε λιγότερο με την αποδοχή του γιου από τον πατέρα.

Πλέον αυτό το θέμα λύνεται για τα καλά, όπως θα έπρεπε δηλαδή να γίνεται και στην πραγματικότητα, και περισσότερο με την ζωή του Οδυσσέα στις Σέρρες και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Με λίγα λόγια, μπαμπάδες, θείοι, πεθεροί θα φάνε τα μουστάκια τους.

Μπαίνοντας στις «Σέρρες», είχα φυσικά μεγάλο άγχος.

Για την ίδια την φύση της δουλειάς που ήταν μπροστά σε κάμερα και το πόσο λιγότερο συνηθισμένο είναι αυτό για την πιο θεατρική εκπαίδευση που έχουμε λάβει σχεδόν όλοι οι Έλληνες ηθοποιοί, για τη δουλειά σαν συνέχεια μιας περσινής επιτυχίας, για τον μεγάλο όγκο του ρόλου και της συνέπειας που θα έπρεπε να φροντίσω, για τις σχέσεις που θα έπρεπε να δημιουργήσω και πολλές άλλες τέτοιες υποκριτικές αναζητήσεις. Ώσπου μια μέρα στο γύρισμα άρχισα να παρατηρώ δίπλα μου τον φωτιστή, τον ηλεκτρολόγο, το σκριπτ που φροντίζει για τα ρακόρ, τους σκηνογράφους που διόρθωναν λεπτομέρειες μέχρι την τελευταία στιγμή, τους ηχολήπτες που αγχώνονταν για τους θορύβους, τους φροντιστές, τον Νίκο τον Σγουράκη, μετέπειτα τον μοντέρ, τον άνθρωπο που θα κάνει το κόλορ της σειράς, το μιξάζ, τον γραφίστα, τον σκηνοθέτη που η σειρά έχει γίνει πλέον η πρώτη του σκέψη, τον σεναριογράφο που έστελνε συμπληρωματικά κείμενα ή διορθώσεις όπου χρειαζόταν, τους υπόλοιπους συναδέλφους μας. Και παρατηρώντας τα όλα αυτά ήταν η πρώτη φορά που βρισκόμουν σε ένα τέτοιο κινηματογραφικό περιβάλλον και συνειδητοποιούσα ότι το άγχος μου μοιραζόταν και είναι τελικά ευθύνη όλων μας. Και όπως μοιράζεται το άγχος έτσι μοιράζεται και η προσμονή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΣέρρες: Πρεμιέρα με διπλό επεισόδιο στον ANT1 – Η ιστορία συνεχίζεται12.09.2018

Δεν έχει κανένα νόημα το χειροκρότημα του κόσμου σαν ανταμοιβή.

Αυτό που έχει σημασία είναι ο άνθρωπος που έρχεται να δει θέατρο και πληρώνει εισιτήριο, να φύγει έχοντας πάρει κάτι. Εμείς από την θέση μας κάνουμε την δουλειά μας που μας ενδιαφέρει πολύ και ελπίζουμε να ενδιαφέρει και κάποιον άλλον. Και ύστερα είναι και το θέμα του βιοπορισμού. Αυτό ξέρουμε να κάνουμε. Αυτό μας δίνει χρήματα να ζήσουμε.

Backstage από τα γυρίσματα του 2ου κυκλου της τηλεοπτικής σειράς “Σέρρες”

Δεν ονειρεύομαι συγκεκριμένους ρόλους.

Πότε δεν είχα και δεν νομίζω να έχω. Πέρα από το σινεμά το οποίο έχω κάνει ελάχιστα, γιατί έχω μεγάλη μύτη μάλλον.

Στον ελεύθερο μου χρόνο βλέπω ανελλιπώς MotoGP, παίζω σκάκι, μαθαίνω να καθαρίζω καλύτερα το σπίτι…

…γιατί πλέον συζώ με το αγαπημένο μου παστρικό άτομο στο κόσμο, φροντίζω τα οικόσιτα ζωντανά μου, πηγαίνω για μπάλα πού και πού, Ζιου ζίτσου συχνότερα, κρατιέμαι σε μια φόρμα σωματικά και ψυχικά και τέλος προσπαθώ να τελειώσω το πανεπιστήμιο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ο Γιώργος Ζυγούρης πρωταγωνιστεί στο θρυλικό έργο του Τενεσί Ούλιαμς, «Λεωφορείο ο Πόθος», που ξαναζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου Αριστοτέλειον (17 Οκτωβρίου 2025), σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

Επίσης, στην παράσταση “Cleansed” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, που κάνει πρεμιέρα στις 5 Δεκεμβρίου 2025 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Τέλος, πρωταγωνιστεί στην β’ σεζόν της σειράς «Σέρρες» που  κάνει πρεμιέρα την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου, στις 22:30 στον ΑΝΤ1, με διπλό επεισόδιο.

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Πρόσωπα
Οι ΓΑΜΜΑΓΑΜΜΑ είπαν στον Γουίλεμ Νταφόε “σπάσ’ τα” – και αυτό έκανε
Πρόσωπα
Δημήτρης Μακαλιάς: Θα επιδιώκω να κάνω κωμωδία και να ζω ελεύθερα κι ας βρίσκω εχθρούς
Αφιέρωμα
Στον αστερισμό του Ρόμπερτ Ρέντφορντ με 15 ταινίες
Πρόσωπα
Γιάννα Γραμματοπούλου: Η Art Athina αποτυπώνει τον παλμό της εποχής
Πρόσωπα
Muriel Pénicaud: Η Γαλλίδα πολιτικός και φωτογράφος στην Αθήνα – “για να επινοήσουμε το κοινό μας μέλλον”
Πρόσωπα
Έφη Μουρίκη: Στην προσπάθεια να επιβιώσω, έκρυβα την ευαισθησία μου
Art & Culture
Juergen Teller: Ποιος είναι ο avant garde φωτογράφος που εγκαινιάζει το Onassis Ready
Cine News
Ζωντανή μουσική για βωβό σινεμά: Το Guitarte Ensemble "συνομιλεί" με την "Κοινωνική Σαπίλα"
Art & Culture
Ο Φώτης Σιώτας “ενορχηστρώνει” το δράμα της Ηλέκτρας
Μουσικά Νέα
Κορνήλιος Μιχαηλίδης: 10 χρόνια Φεστιβάλ Κουφονησίων με μια ιστορική συναυλία στην Κέρο
Μουσικά Νέα
Δημήτρης Λάμπος: Η μουσική που ενώνει στην Καλαμάτα
Πρόσωπα
Ο Γιώργος Αγγελόπουλος μιλά για την πρώτη θητεία του στο Φεστιβάλ Δράμας