MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
10
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

«Στο κέντρο του κόσμου»: H Κάμιρος παρουσιάζει το πρόγραμμα για το 2025-2026

H Κάμιρος ανακοίνωσε το πρόγραμμά της για το 2025-2026 με παραστάσεις, performances, εκπαιδευτικές δράσεις, συζητήσεις, ερευνητικά project και residencies.

Monopoli Team

«Στο κέντρο του κόσμου». Η φράση που αποτέλεσε την αφετηρία της Καμίρου, φέτος αποκρυσταλλώνει τις προθέσεις και το θέμα του συνολικού προγραμματισμού μας. Η Κάμιρος είναι ένα Σκηνικό Πεδίο στο κέντρο του κόσμου. Λέμε «κόσμος» και εννοούμε «άνθρωποι», όπως λέμε «σκηνή» και εννοούμε τον κόσμο. Κι ακόμα, λέμε «κέντρο» και εννοούμε «σκοπός», όπως λέμε «πεδίο» και εννοούμε «δράση».  Στην Κάμιρο, λοιπόν, στεκόμαστε στο κέντρο του κόσμου, που πάει να πει: με σκοπό μας τον άνθρωπο, στεκόμαστε για να κοιτάξουμε όσο καθαρότερα γίνεται (και μας επιτρέπει) μια εποχή στην οποία γίνεται πολύς λόγος για τον κόσμο και για το πώς αυτός αποσταθεροποιείται. Αναζητώντας τρόπους, όχι μόνον αυτό να μην συμβεί αλλά αντίθετα ο άνθρωπος να ξαναβρεί το «χαμένο κέντρο» του. Με τον φετινό μας προγραμματισμό, διευρύνουμε ακόμα περισσότερο την αντίληψή μας για το τι είναι «σκηνή», αντιμετωπίζοντας την -όπως παροτρύνει και το ίδιο μας το όνομα- σαν ένα πεδίο, με όλα όσα αυτό σημαίνει και ορίζει: τον τόπο, την συνάντηση, την δράση, την συνομιλία, την σχέση, την δημιουργία, την μεταμόρφωση, το πείραμα, αλλά και ακόμα την ίδια την πραγματικότητα. Με τις φιλοξενούμενες θεατρικές παραγωγές και performances, τα παράλληλα προγράμματα και εκδηλώσεις, αναζητούμε μικρές απαντήσεις στις μεγάλες ερωτήσεις. Όσο πιο μικρές, τόσο πιο δόκιμες. Όσο πιο πολλές, τόσο πιο ανθρώπινες.

Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Μαρία Μαμούρη

ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ | ΘΕΑΤΡΟ

Πρώτη Περίοδος
«ΜΟΝΟ|ΔΡΑΜΑ»
Οτώβριος – Δεκέμβριος 2025

Θεατρικές παραστάσεις και performances για έναν ηθοποιό και έναν Χορό θεατών.

1. “Muses” | Σύλληψη Ιδέας – Σκηνοθεσία: Γεωργία Κανελλοπούλου
Από 6 έως 21 Οκτωβρίου 2025, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

H performance MUSES είναι ένας μονόλογος που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια ενός spin class (γυμναστική με ποδήλατα). Μια σκηνή-στούντιο γυμναστικής, ένα στατικό ποδήλατο, μία performer σε ρόλο instructor, μια performance-προπόνηση της γυναικείας εμπειρίας που δοκιμάζει τα όρια μεταξύ κόπωσης και αντοχής. Η εικόνα της Μούσας ως αγαπημένου αντικειμένου που εμπνέει τον άνδρα καλλιτέχνη, ενώ η ίδια παραμένει σιωπηλή και ωραία, είναι βαθιά ριζωμένη στη σύγχρονη κουλτούρα, παρά τις προσπάθειες των φεμινιστριών κριτικών να αποκαλύψουν τις συνέπειες τέτοιων προτύπων στις ζωές των γυναικών. Ο άντρας είναι ο δημιουργός, η γυναίκα το όχημα της ανδρικής φαντασίας, ένα αντικείμενο που δημιουργήθηκε από αυτήν, για αυτήν.

Κινητήρια καλέσματα, ένταση, ρυθμός και μουσική, αναμειγνύονται με ενδοσκοπικούς προβληματισμούς, αφηγήσεις, ποίηση και φεμινιστικό λόγο. Το MUSES υπερασπίζεται τη γυναικεία πράξη, τη δημιουργικότητα και την ηχηρή παρουσία των θηλυκοτήτων στην διάρκεια της Ιστορίας, με σκοπό να δημιουργήσει έναν χώρο αμφισβήτησης των εγκαθιδρυμένων στερεοτύπων και την έμπνευση μιας νέας γενιάς γυναικών δημιουργών.

Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Γεωργία Κανελλοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελένη Χούμου
Επιμέλεια Σκηνικών-Κοστουμιών: Δάφνη Αηδόνη
Οργάνωση Παραγωγής: Σπύρος Μπέτσης
Παραγωγή: NAP NOT A PROJECT AMKE

Επί σκηνής: Ειρήνη Δένδη

Τιμές Εισιτηρίων: 12€ (Κανονικό), 7 € (Ανέργων, Φοιτητικό)
Προπώληση: ticketservices.gr

2. “Δωρεάν χώμα για όλους” | Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ελένη Μποζά
Από 11 Οκτωβρίου έως 26 Οκτωβρίου 2025, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Μια site-specific παράσταση, ένα μικρό ποίημα, σε διάλογο με το έργο του Κολτές και του Μπέκετ, αφιερωμένο σε όλους τους αόρατους του κόσμου…

Μετά τον επιτυχημένο περσινό κύκλο παραστάσεων, η site-specific παράσταση «Δωρεάν χώμα για όλους (Τώρα αρχίζω να σε βλέπω κάπως καλύτερα)», επιστρέφει για 6 μόνο παραστάσεις στην Κάμιρο σε σκηνοθεσία Ελένης Μποζά και ερμηνεία Κωνσταντίνου Τσονόπουλου. Εμπνευσμένη από τον νέο χώρο που την φιλοξενεί, η παράσταση δεν αποτελεί μια επανάληψη της περσινής, αλλά μεταμορφώνεται, γεννώντας μια νέα εμπειρία. Η νέα, δεύτερη εκδοχή πατάει στα ίχνη της αρχικής, αποκτά νέο σώμα και προσκαλεί το κοινό να την ανακαλύψει από την αρχή.

Σε έναν τόπο όπου όλοι είμαστε μόνοι, ένας άνθρωπος διεκδικεί, διασχίζοντας ένα κατώφλι, να μοιραστεί για λίγο την μοναξιά του με την μοναξιά των άλλων. Να μετατρέψει την διαδικασία της άσκοπης περιπλάνησης σε μορφή κοινής Ελευθερίας.

Σε αυτό τον σύγχρονο κόσμο που έχεις την αίσθηση όλο και περισσότερο ότι ακροβατείς στο περιθώριο της κοινωνίας, το μόνο που είναι σίγουρο ότι συμβαίνει είναι αυτό που υποστηρίζει ο Zygmunt Bauman: παρατηρείς τους ανθρώπους που είναι “έξω” από την κοινωνία και λες δε θα γίνω σαν κι αυτούς, θα έχω λογαριασμό στην τράπεζα, κινητό, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και τα λοιπά και τα λοιπά. Αυτό που φοβάσαι είναι μη γίνεις ένας από αυτούς τους άλλους, τους αόρατους απ’ το σύστημα. Πείθεις τον εαυτό σου ότι δεν είσαι ένας από αυτούς. Θέλεις να πιστεύεις ότι είσαι ορατός. Πόσο αλήθεια είναι αυτό;

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ελένη Μποζά
Δραματουργία παράστασης: Ελένη Μποζά, Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
Ερμηνεύει: Κωνσταντίνος Τσονόπουλος
Φωτιστική Επιμέλεια: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Σοφία Μιχελινάκη, Άννα Ρηγότω Μαμαλούδη, Μαριλένα
Καρίμπα
Φωτογραφίες: Αναστασία Γιαννάκη
Υπεύθυνος Παραγωγής: Αλέξανδρος Τηλιόπουλος
Μια παραγωγή του Opbo Studio

Τιμές Εισιτηρίων: 12€ (Κανονικό), 8€ (Ανέργων, Φοιτητικό)
Προπώληση: ticketservices.gr

3. “Μαρί Αντουανέτ – Savon Original / Η Ασφυξία του Πούπουλου Όταν Πέφτει” | Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Χατζάκης
Από 1 Νοεμβρίου έως 28 Δεκεμβρίου 2025, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Κατεβαίνει τη σκάλα. Την κατεβαίνει σα να μην υπάρχει τέλος. Η Μαρί Αντουανέτ κατεβαίνει ασταμάτητα. Κατεβαίνει με χάρη, κατεβαίνει αργά, κατεβαίνει σα να πέφτει. Κατεβαίνει και πάνω της διαγράφονται δεκάδες σκέψεις, γεγονότα, δεκαετίες. Από τη Γαλλία του 1780 μέχρι την Ιαπωνία του 2020 δυο σκαλοπάτια δρόμος. Κατεβαίνει κι αυτή η κατάβαση μοιάζει με πτώση. Απαλή και σχεδόν άηχη.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Εικαστική Επιμέλεια – Φωτισμοί: Γρηγόρης Χατζάκης
Σκηνικά: Μαρίζα Σουλιώτη
Κοστούμια: Lila Nova
Κίνηση: Χλόη Αλιγιάννη
Μουσική: Βύρων Κατρίτσης
Τεχνική Επιμέλεια: Λευτέρης Δούρος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κική Σπανούδη
Φωτογραφίες: Φίλιππος Μαργαλιάς
Γραφιστική Επιμέλεια: Michelangelo Bevilacqua
Δημόσιες Σχέσεις: Χρύσα Ματσαγκάνη
Social Media: Γιώργος Κολιούσης
Μια παραγωγή της Third Planet

Με τη Χριστίνα Χειλά – Φαμέλη
Συμμετέχει ο Ορφέας Χατζησπύρου

Δεύτερη Περίοδος
«ΚΟΣΜΟ|ΔΡΑΜΑ»
Οτώβριος – Δεκέμβριος 2025

Θεατρικές παραστάσεις και performances για έναν σύμπαν και έναν Χορό ανθρώπων

1. «Αγγέλα» του Γιώργου Σεβαστίκογλου | Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου
Από 5 Ιανουαρίου έως 31 Μαρτίου 2026, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Μετεμφυλιακή Ελλάδα του 50′. Η Αγγέλα, 17 χρονών, έρχεται μόνη απ' την επαρχία στην Αθήνα για να ζητήσει δουλειά. Στο σπίτι που πάει, μόλις έχει αυτοκτονήσει η προηγούμενη υπηρέτρια. Της δίνουν την θέση της και το όνομα τής : «θα σε φωνάζουμε όπως συνηθίσαμε ως τώρα: Τασία». Ο Λάμπρος, αδελφός της Τασίας, επιστρέφει από ναύτης και ψάχνει να βρει την αλήθεια για την νεκρή αδερφή του. Αυτοκτόνησε ή την αυτοκτόνησαν; Ήταν πόρνη όπως λένε οι φήμες ή όχι; Η Αγγέλα και ο Λάμπρος, ζευγάρι πια, ψάχνουν την λύση στο μυστήριο.

Στο έργο του Σεβαστίκογλου δεν βλέπουμε καθόλου τα αφεντικά, μα μονάχα τις υπηρέτριες στις ταράτσες και στις εξόδους τους. Μέσα από την εργατική τάξη της εποχής φανερώνονται όλοι οι μηχανισμοί εξάρτησης και εξουσίας που επιστρατεύουμε οι άνθρωποι ώστε να επιβιώσουμε σε ακραία δυσμενείς και τρομοκρατικές συνθήκες ζωής.

Η επιστροφή σε έναν τέτοιο έργο και η συνομιλία της Αθήνα του τώρα με την Αθήνα του τότε δεν στοχεύει σε κάποια νοσταλγική αναπόληση. Η παράσταση έρευνα την σχέση Αφέντη – Δούλου και πως αυτή μπορεί παράδοξα να υπάρχει όχι μόνο ανάμεσα σε συναδέλφους της ίδιας τάξης αλλά και το πως μπορεί να έχει μείνει αναλλοίωτος ο πυρήνας της μέχρι και σήμερα, κρυμμένος πίσω από λέξεις όπως Freelancer, HR, σύμβαση αορίστου, εξαρτημένη σχέση εργασίας καταλήγοντας στο διαχρονικό ερώτημα για όλους τους ανθρώπους όταν η ζωή τους μετατρέπεται σε αγώνα επιβίωσης: Μόνος μου ή με τους άλλους;

Συγγραφέας: Γιώργος Σεβαστίκογλου
Σύλληψη/Σκηνοθεσία/Σκηνικά: Γιώργος Παύλου
Κοστούμια: Ουρανία Φραγγέα
Μουσική σύνθεση: Παντελής Πρωτοπαπάς
Βίντεο: Μαρίνα Σατανάκη, Νικήτας Φουστέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νικόλας Λαμπάκης
Ηθοποιοί: Καλλιόπη Ανταμπούφη, Δανάη Γεωργούλα, Βασίλης Ζαφειρόπουλος, Σόλωνας Πετρακόπουλος, Αλεξάνδρα Ρουβέλα, Σπύρος Σουρβινος, Αλίνα Τσιαμπούλα, Γιώτα Χνάρη
Μια παραγωγή της Who Am I To Theater Group

Τιμές Εισιτηρίων: 16€ (Κανονικό), 14€ (Ανέργων, Φοιτητικό)

2. “Perplex” του Marius Von Mayenburg | Σκηνοθεσία-Σκηνογραφία: Γιώργος Παύλου
Από 10 Ιανουαρίου έως 8 Μαρτίου 2026, Πέμπτη με Κυριακή στις 21:00, Σάββατο και στις 19:00

Η Εύα και ο Ρόμπερτ επιστρέφουν από τις διακοπές τους. Κάτι είναι τρομακτικά διαφορετικό. Γιατί το φως δεν λειτουργεί; Ποια είναι αυτή η άγνωστη γλάστρα; Ποιος ξένος φύτεψε αυτό το φυτό εκεί; Είναι στα αλήθεια αυτό το διαμέρισμα τους; Προφανώς και όχι, γιατί η Γιούντιτ και ο Σεμπάστιαν, φιλικό ζευγάρι που υποτίθεται ότι θα πότιζε τα λουλούδια τους όσο εκείνοι έλειπαν, τους πετάει αμέσως έξω απ’ το σπίτι.

Κάπως έτσι, ξεκινάει ένας εφιαλτικά φαρσικός χορός στον οποίο ο φαινομενικά ασφαλής αστικός κόσμος των τεσσάρων πρωταγωνιστών γίνεται όλο και πιο ανεξέλεγκτα επικίνδυνος. Όλοι και όλες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τους ρόλους τους και να επινοήσουν καινούριους ψαχουλεύοντας σιγουριά και ασφάλεια σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και αποσυντιθέμενη θεατρική πραγματικότητα .Οι σουρεαλιστικές αλλαγές λαμβάνουν χώρα από σκηνή σε σκηνή. Οι σχέσεις διαλύονται και αναπάντεχα συναρμολογούνται καταστρέφοντας οποιοσδήποτε συλλογικό και προσωπικό δεδομένο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ1ο Greek Fashion Festival: Η ελληνική μόδα συναντά τον πολιτισμό σε μια διήμερη γιορτή στην Πειραιώς 26012.09.2018

Εμπνεόμενος απ’ τους Πιραντέλλο,Στόπαρντ, Νίτσε, Μπέκετ και Κρίμπ, ο ανατρεπτικός δραματουργός της Σαουμπίνε, Μάριους Φον Μάγιενμπουργκ, δημιούργησε ένα γρήγορο και πολύ αστείο κομμάτι σύγχρονου παραλογισμού.

Ύστερα από την επιτυχία του σε πάνω από 15 χώρες το Perplex θα ανέβει τον Ιανουάριο του 2026 στη Κάμιρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Γιώργου Παύλου και σε μετάφραση της Έρις Κύργια.

Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία/ Σκηνογραφία: Γιώργος Παύλου
Κοστούμια: Ουρανία Φραγγέα
Μουσική σύνθεση: Παντελής Πρωτοπαπάς
Βοηθός σκηνοθέτης: Νικόλας Λαμπάκης
Ηθοποιοί: Άγγελος Προκόπιος Νεράτζης, Κατερίνα Νταλιάνη, Γιώργος Φασουλάς, Ανδρομάχη Φουντουλίδου
Μια παραγωγή της Who Am I To Theater Group

Τιμές Εισιτηρίων: 17€ (Κανονικό) , 15€ (Ανέργων, Φοιτητικό)

ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ | ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Ένα εκπαιδευτικό πεδίο για νέους σκηνοθέτες και ηθοποιούς

Ένα εξάμηνο πρόγραμμα εκπαίδευσης για νέους/ες σκηνοθέτες/τριες και ηθοποιούς.

Δύο τμήματα (ένα υποκριτικής και σκηνοθεσίας) με παράλληλο πρόγραμμα μαθημάτων, κάθε Σάββατο.

Το Σκηνικό Πεδίο | Ακαδημία απευθύνεται σε νέους επαγγελματίες ηθοποιούς και σκηνοθέτες/τριες, απόφοιτους/ες δραματικών σχολών και σχολών σκηνοθεσίες, σε νέους/ες δημιουργούς και performer που θέλουν να εξερευνήσουν την τέχνη της σκηνοθεσίας.

Αναλυτικά:

Τμήμα Υποκριτικής
«Ηθοποιός-Δραματουργός. Σκηνική αφέλεια»
Εισηγητής: Γιώργος Παύλου

Όλο και πιο συχνά παρατηρούμε στις σύγχρονες παραστάσεις να απομακρύνονται από την φόρμα του ρεαλισμού. Δεν είναι λίγες οι φορές όπου βλέπουμε απαράβατους κανόνες να καταπατούνται. Η κάθε παράσταση πλέον, οφείλει κατά την διάρκεια των προβών να δημιουργήσει τους δικούς της κανόνες από τους οποίους θα προκύψει το εκάστοτε παραστασιακό σύμπαν. Κάπως έτσι η κάθε σύγχρονη παράσταση μοιάζει να ανήκει σε ένα και μοναδικό δικό της υβριδικό είδος.

Πού υπάρχει η υποκριτική σε όλα αυτά και πως επηρεάζεται; Πώς ένας σύγχρονος Ηθοποιός- Δημιουργός θα μπορέσει να προτείνει στις πρόβες, όταν η ασφάλεια του ρεαλιστικού “παιξίματος” δεν υπάρχει ως επιλογή; Ποια είναι αυτή η υποκριτική ύπαρξη που θα μπορέσει να επικοινωνήσει με την εκάστοτε δραματουργία ώστε το σώμα και η φωνή των ερμηνευτών να δημιουργήσουν σκηνική δραματουργία η οποία θα γίνει μέρος της παράστασης;

Μέσα απ’ το «Ονειρόδραμα» του Στρίντμπεργκ, ένα έργο το οποίο προσφέρεται για πολλές και διαφορετικές αναγνώσεις, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα.

Είτε πρόκειται για μια μεταδραματική προσέγγιση είτε για μαγικό ρεαλισμό είτε για οποιοδήποτε άλλο είδος το οποίο δεν έχουμε ακόμα ανακαλύψει, η ποίηση που προκύπτει μέσα απ’ το έργο του Στρίντμπεργκ αποτελεί μια πολύ πλούσια ύλη, ώστε να ερευνήσουμε και εφεύρουμε τα υποκριτικά εργαλεία τα οποία θα εξυπηρετήσουν την δημιουργικότητα μας και θα απενοχοποιήσουν την σκηνική αφέλεια και φαντασία.

Μέρες και Ώρες Μαθήματος: Κάθε Σάββατο, 11:00 – 14:00
Περίοδος Μαθημάτων: Από 18 Οκτωβρίου 2025 έως 28 Μαρτίου 2026
Κόστος εργαστηρίου: 100€ / μήνα
Περίοδος Εγγραφών: Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου έως Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025
Πληροφορίες – Εγγραφές: 6989945228, [email protected]

Τμήμα Σκηνοθεσίας

Εισηγητές/τριες (με χρονική σειρά): Γιώργος Βαλαής, Γεωργία Μαυραγάνη, Άρτεμις Φλέσσα, Χριστίνα Θανάσουλα, Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη

Ένα εξάμηνο πρόγραμμα εβδομαδιαίων τετράωρων μαθημάτων σκηνοθεσίας, κατά τη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με βασικές αρχές της σκηνοθεσίας και να δουλέψουν εφαρμοσμένα σε project της επιλογής τους. Αφού επιλέξουν το έργο ή το θέμα που επιθυμούν, κατά την διάρκεια του προγράμματος θα δουλέψουν σε αυτά υπό την καθοδήγηση τριών σκηνοθετών/τριών, μίας σκηνογράφου, μιας φωτίστριας και μιας δραματουργού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΕπί Κολωνώ: Εργαστήριο υποκριτικής του Studio Νάμα 2025-2026 με την Ελένη Σκότη12.09.2018

Ξεκινώντας με τον Γιώργο Βαλαή, στα μαθήματα θα διερευνηθούν θεμελιώδεις έννοιες που αφορούν την σκηνοθεσία και πώς αυτή επεμβαίνει στην σκηνική γραφή, πώς χρησιμοποιεί την δραματουργία, την χρήση του λόγου, την έννοια του αγγελιοφόρου, την μεταστροφή κειμένων, το θέατρο ντοκουμέντο, την χρήση του λόγου, την σκηνή ως ένα μουσικό πεδίο διαχείρισης νοημάτων και καταστάσεων για την παραγωγή ενός έργου τέχνης.

Στη συνέχεια με την Γεωργία Μαυραγάνη και πάντα με αφετηρία τις ιδέες τους, θα εργαστούν πάνω στο πώς ψάχνεις και φτιάχνεις την προσωπική σου σκηνοθετική γραφή, στο πώς διαβάζεις και μελετάς ένα έργο παραμένοντας προσωπικός, πώς αποκρυπτογραφείς ένα θεατρικό χωρίς όμως να υποχωρείς αλλά αντίθετα εξελίσσοντας τον προσωπικό σου τρόπο.

Θα ακολουθήσει μια περίοδος μαθημάτων σχεδιασμένων πάνω στην γνωριμία και τη συνεργασία με τρεις θεμελιώδεις τομείς της θεατρικής πράξης: την σκηνογραφία, τον σχεδιασμό φωτισμών και την δραματουργία.

Εκκινώντας με την Άρτεμις Φλέσσα και με το μάθημα της σκηνογραφίας, θα εισαχθούν στη δημιουργική σχέση σκηνοθέτη και σκηνογράφου. Μέσα από ανοιχτή συζήτηση και συνεργασία πάνω στα projects /ιδέες των συμμετεχόντων, θα διερευνηθούν οι τρόποι με τους οποίους ο σκηνικός χώρος συνδιαμορφώνει τη δραματουργία και οργανώνει, υποστηρίζει, ή και ορίζει τη θεατρική αφήγηση.

Ακολουθούν οι συναντήσεις με την Χριστίνα Θανάσουλα και άξονα τον θεατρικό φωτισμό, οι οποίες αποσκοπούν στο να φέρουν τους συμμετέχοντες σε μια πρώτη επαφή με τον σχεδιασμό φωτισμών, καθώς και τις βασικές αρχές και λειτουργίες που μπορεί να εξυπηρετήσει το φως επί σκηνής στα πλαίσια μιας θεατρικής παράστασης. Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με τη διαδικασία και την δραματουργία του σχεδιασμού φωτισμών, να αναπτύξουν κριτικό προβληματισμό σχετικά με το αντικείμενο, καθώς και να αναπτύξουν ικανότητα συλλογικής-ομαδικής εργασίας πάνω στο αντικείμενο.

Το τρίτο μέρος αυτής της περιόδου μαθημάτων, κλείνει με την Παναγιώτα Κωνσταντινάκου και τα μαθήματα δραματουργίας, στα οποία θα δοθούν ορισμοί και βασικές αρχές της δραματουργίας παράστασης [production dramaturgy] σε συσχετισμό με τη σκηνοθεσία και συζητηθούν τα πεδία της συνεργασίας του σκηνοθέτη με την δραματουργό [dramaturg]. Θα εξεταστούν μέθοδοι δραματουργικής οργάνωσης του υλικού και θα εξερευνηθεί η έννοια της σκηνικής αφήγησης.

Τέλος, οι συμμετέχοντες/ουσες στα μαθήματα με την Ηλέκτρα Ελληνικιώτη θα δουλέψουν πάνω στην τελική φάση μιας παράστασης. Ποια είναι η διαδικασία τελικής σύνθεσης των επιμέρους στοιχείων και επιλογών μιας σκηνοθεσίας; Πώς επιλέγουμε τι αφήνουμε πίσω μας και τι κρατάμε; Πώς «ακούμε» τι επιθυμεί και αντέχει να κρατήσει το έργο μας όταν πλησιάζει η στιγμή της συνάντησής του με τον θεατή; Ποιος είναι ο ρόλος του σκηνοθέτη όταν πλέον το έργο έχει ανέβει;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΘέατρο Μεταξουργείο: Θεατρικό Εργαστήριο Τεχνικής Viewpoints με την Τίνα Γιωτοπούλου12.09.2018

Τα έργα των σκηνοθετών/τριών θα παρουσιαστούν τον Απρίλιο του 2026 στην Κάμιρο. Για τις ανάγκες υλοποίησης τους, οι συμμετέχοντες/ουσες θα μπορούν κατά βούληση και όχι δεσμευτικά (αλλά σε κάθε περίπτωση σε συνεννόηση μαζί τους) να συνεργαστούν με τους/τις συμμετέχοντες/ουσες ηθοποιούς του τμήματος υποκριτικής.

Μέρες και Ώρες Μαθήματος: Κάθε Σάββατο, 15:00 – 19:00
Περίοδος Μαθημάτων: Από 18 Οκτωβρίου 2025 έως 28 Μαρτίου 2026
Κόστος εργαστηρίου: 1.350€
Προσφορά προεγγραφής: Συνολικό κόστος διδάκτρων 1.200€
Περίοδος Εγγραφών: Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου έως Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025
Πληροφορίες – Εγγραφές: 6989945228, [email protected]

ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ | ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

| ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ |
Μια συνεργασία της Καμίρου με το Δίκτυο Συγγραφέων

Το Δίκτυο Συγγραφέων και η Κάμιρος διοργανώνουν μια σειρά μηνιαίων συζητήσεων που εξετάζουν θέματα και τρόπους της σύγχρονης ελληνόφωνης λογοτεχνίας, με έμφαση στην διακαλλιτεχνικότητα και τον διάλογο. Γύρω από ένα στρογγυλό τραπέζι και υπό μορφή συμποσίου, οι καλεσμένες/οι συγγραφείς συζητούν μεταξύ τους και με το κοινό για μια σειρά από ζητήματα που αφορούν το “τι” και το “πώς” της σύγχρονης γραφής.

Οι θεματικές θα ανακοινώνονται στην πορεία της χρονιάς. Οι πρώτες δύο ημερομηνίες και θεματικές του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ είναι:

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025 στις 20:30 | ΔΥΣΤΟΠΙΑ
Η δυστοπία ως όχημα κατανόησης του κόσμου
Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 20:30 | ΠΟΥ ΑΝΗΚΩ;
Ο τόπος ώς εξορία και ως νοσταλγία.

ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ | ΔΟΚΙΜΕΣ

Έρευνα, συμπράξεις, residencies

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς θα πραγματοποιούνται ερευνητικά project και pop-up performances, φιλοξενίες καλλιτεχνών από όλο το φάσμα των τεχνών και ανοιχτές για το κοινό συζητήσεις.

Το πρόγραμμα των ΔΟΚΙΜΩΝ θα ανακοινώνεται μηνιαίως.

ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ | ΑΡΧΕΙΟ

Εκδόσεις, βιβλιοθήκη, documentation, podcast

Επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της Καμίρου, για να βρείτε τις εκδόσεις, μελέτες, αρχεία και τον κύκλο podcast.
www.kamirosscenicfield.com

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Η Martha Graham Dance Company στην Αθήνα για τα 100ά της γενέθλια – Η προπώληση ξεκίνησε
Θεατρικά Νέα
Φιλοκτήτης: Οι τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα
Θεατρικά Νέα
Τα Ξύλινα Σπαθιά, του Παντελή Καλιότσου για 2η χρονιά στο Θέατρο ΗΒΗ
Θεατρικά Νέα
Επί Κολωνώ: Εργαστήριο υποκριτικής του Studio Νάμα 2025-2026 με την Ελένη Σκότη
Θεατρικά Νέα
Χάσαμε τη Θεία Στοπ: Τελευταίες παραστάσεις στον «Ελληνικό Κόσμο»
Θεατρικά Νέα
Θέατρο Μεταξουργείο: Θεατρικό Εργαστήριο Τεχνικής Viewpoints με την Τίνα Γιωτοπούλου
Θεατρικά Νέα
Τελευταίες παραστάσεις για τον «Υπηρέτη δύο Αφεντάδων» με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο
Θεατρικά Νέα
Το «ΜΙΝΤΑΤΙ» της Τζένης Αργυρίου επιστρέφει στην Πειραιώς 260
Θεατρικά Νέα
ζ-η–θ, ο Ξένος: Επιπλέον παράσταση για τη sold out παράσταση του ΚΘΒΕ στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Θεατρικά Νέα
Οι “Όρνιθες” του Άρη Μπινιάρη πετούν ξανά: Οι τελευταίες παραστάσεις στην Αθήνα
Θεατρικά Νέα
Ο «Αίας» του Γιώργου Νανούρη για μία παράσταση στο Θέατρο Λυκαβηττού
Art & Culture
Οι παραστάσεις αρχαίου δράματος που περιμένουμε στην Αθήνα