MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
25
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Ο Γιώργος Αγγελόπουλος μιλά για την πρώτη θητεία του στο Φεστιβάλ Δράμας

Λίγο πριν ανοίξει η αυλαία του 48ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής μοιράζεται το όραμά του για τον ιστορικό θεσμό.

Άννα Ρούτση | 25.08.2025

«Ο Γιώργος Αγγελόπουλος είναι ένας νέος και ταλαντούχος δημιουργός με θητεία στη μικρού μήκους ταινία αλλά και με σημαντικό θεσμικό ρόλο στο ενεργητικό του. Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του DISFF διαθέτει ένα πολύ καλό βιογραφικό και ταυτόχρονα τη νεανική φρεσκάδα και την δημιουργικότητα που είναι απαραίτητες για ένα διεθνές φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους, του βεληνεκούς της Δράμας». Έτσι ξεκινούσε η ανακοίνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας για την ανάληψη της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή της, μόλις στα τέλη Φλεβάρη 2025. Και όλοι όσοι περιμέναμε με αγωνία την επόμενη μέρα για την καλλιτεχνική διεύθυνση του αγαπημένου θεσμού, νομίζω ότι βγάλαμε έναν βαθύ αναστεναγμό ανακούφισης με τη συγκεκριμένη επιλογή.

Από προβολή στη Δράμα

Ο Γιώργος Αγγελόπουλος αποφοίτησε από το Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, με ειδίκευση στη Σκηνοθεσία και έκανε Μεταπτυχιακό συγγραφής Σεναρίου με υποτροφία στο University of the Arts του Λονδίνου. Διετέλεσε Διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, έχει δραστηριοποιηθεί στην κινηματογραφική εκπαίδευση ενηλίκων και συμμετείχε στη δημιουργία και υλοποίηση του εργαστηρίου Ανάπτυξης Σεναρίου για Παιδικές και Εφηβικές Ταινίες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κιν/φου Ολυμπίας. Είναι εξωτερικός εμπειρογνώμονας του Γραφείου Δημιουργική Ευρώπη MEDIA και έχει συνεισφέρει ως σύμβουλος σεναρίου σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Το Χρυσόψαρο (2017) ήταν η πρώτη του μικρού μήκους ταινία και συμμετείχε στη διεθνή καμπάνια του Βρετανικού Συμβουλίου για την ισότητα και τα ανθρώπινα δικαιώματα, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε τη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του.

Αναλαμβάνοντας είχε δηλώσει ότι «Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ήταν και θα παραμείνει ένα καταφύγιο για την πολυφωνία, τη διαφορετικότητα και την ανάγκη για ελεύθερη δημιουργία και έκφραση». Λίγους μήνες μετά, στην παρουσίαση του φετινού προγράμματος, ο Αγγελόπουλος αναφέρθηκε στην οργανική σχέση του κινηματογράφου με την αλλαγή και ευχήθηκε κάτι που μοιάζει και με υπόσχεση, ένα πάντα διαφορετικό φεστιβάλ Δράμας.

Λίγες μέρες πριν την έναρξη του φετινού 48ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους που θα διεξαχθεί στη Δράμα από τις 8 ές τις 14 Σεπτεμβρίου, μιλήσαμε με τον Γιώργο Αγγελόπουλο για το φεστιβάλ, τους νέους δημιουργούς, το ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο και την κινηματογραφική παιδεία.

Ο Γιώργος Αγγελόπουλος στη Συνέντευξη Τύπου του 48ου Φεστιβάλ Δράμας

Ποια τα βασικά σου μελήματα από τότε που ανέλαβες την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ Δράμας;

Καθώς ανέλαβα καθήκοντα μόλις έξι μήνες πριν από τη φετινή διοργάνωση, το πρώτο μου μέλημα ήταν να διασφαλίσω ότι το φεστιβάλ θα διατηρήσει τα διεθνή στάνταρ που αρμόζουν στο κύρος του, παρά το γεγονός ότι είχαμε στη διάθεσή μας τον μισό χρόνο προετοιμασίας σε σχέση με το σύνηθες. Ήταν μια μεγάλη πρόκληση, αλλά με τη στήριξη όλης της ομάδας όχι μόνο πετύχαμε τους στόχους μας, αλλά θέσαμε τις βάσεις για νέες ιδέες και πρωτοβουλίες που ανυπομονώ να μοιραστούμε με το κοινό τον Σεπτέμβρη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠοιά είναι η νέα γενιά σκηνοθετών που θα δούμε στο Εθνικό Σπουδαστικό του Φεστιβάλ Δράμας;12.09.2018

Στην παρουσίαση του φετινού προγράμματος αναφέρθηκες ιδιαίτερα στις αλλαγές, γενικά και ειδικά. Τι σημαίνει για σένα προσωπικά η αλλαγή με την ανάληψη της θητείας σου και επίσης, υπάρχουν βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες αλλαγές που σκέφτεσαι να κάνεις στο φεστιβάλ;

Σε προσωπικό επίπεδο, η ανάληψη της θητείας μου σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή γεμάτη προκλήσεις αλλά και μεγάλη χαρά, καθώς αισθάνομαι ότι έχω πολλά να προσφέρω και πολλή όρεξη. Πιστεύω ότι οι αλλαγές είναι απαραίτητες, ιδιαίτερα σε ένα ιστορικό φεστιβάλ, όπως αυτό της Δράμας, που απευθύνεται σε νέες γενιές και οφείλει να μιλά τη γλώσσα της εποχής. Στοχεύω στη βελτίωση της εμπειρίας του φεστιβάλ για δημιουργούς και κοινό. Μακροπρόθεσμα, θέλω να εδραιώσουμε ένα πιο ισχυρό και εξωστρεφές προφίλ, με σταθερές διεθνείς συνεργασίες, δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και μια ουσιαστική ενίσχυση της θέσης των νέων δημιουργών στην ελληνική και διεθνή κινηματογραφική σκηνή.

Πώς είδες τις ταινίες του φετινού εθνικού διαγωνιστικού; Υπάρχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά, ανησυχίες, στοιχεία; Αντικατοπτρίζουν τα σημερινά κοινωνικοπολιτικά θέματα; Οι δημιουργοί τα προσεγγίζουν αποστασιοποιημένα ή παίρνουν και θέση;

Παρακολουθώντας ανελλιπώς το Φεστιβάλ όλα αυτά τα χρόνια, πιστεύω ότι η φετινή σοδειά ελληνικών ταινιών είναι από τις πιο δυνατές των τελευταίων ετών. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε θέματα, είδη και αφηγηματικές προσεγγίσεις. Συναντούμε γνώριμες θεματικές όπως η μνήμη, το πένθος, οι οικογενειακές σχέσεις και η διαφορετικότητα, αλλά και αρκετά έργα που ασκούν κριτική στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, τη διαφθορά, την καταπάτηση αξιών και τις ακραίες ταξικές ανισότητες. Είναι σαφές ότι οι νέοι δημιουργοί δεν μένουν αμέτοχοι, αλλά παρατηρούν, επεξεργάζονται και παίρνουν θέση, χρησιμοποιώντας την τέχνη τους ως τρόπο αντίδρασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ48ο Φεστιβάλ Δράμας: Άγγελος Φραντζής και Χέλενα Βίτμαν στο επίκεντρο των φετινών αφιερωμάτων12.09.2018

Θα ήθελα ένα σχόλιό σου τόσο για το περιεχόμενο όσο και για την ποιότητα παραγωγής και τεχνικές κινηματογράφησης. Επίσης, παρατήρησες στοιχεία ΑΙ στις ταινίες και πώς το αξιολογείς;

Σε τεχνικό επίπεδο, οι ελληνικές ταινίες έχουν πλέον κατακτήσει ένα οπτικό και αισθητικό αποτέλεσμα που μπορεί άνετα να συγκριθεί με τις ξένες παραγωγές, γεγονός που αναδεικνύει την αξία των δημιουργών μας, δεδομένου ότι εργάζονται με σαφώς λιγότερα μέσα και μικρότερα μπάτζετ. Όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, στις ελληνικές ταινίες δεν έχει ακόμη φανεί κάποια ουσιαστική επίδρασή της. Στα διεθνή τμήματα ωστόσο και ιδιαίτερα στο animation υπήρξαν αρκετές υποβολές ταινιών με χρήση AI και με προβληματίζει το γεγονός ότι μελλοντικά η χρήση του θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να εντοπιστεί από το ανθρώπινο μάτι. Η στάση μας φυσικά παραμένει σταθερά υπέρ της ανθρώπινης δημιουργίας και εκφραστικότητας, γι’ αυτό και είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την επιλογή μας.

Στη Συνέντευξη Τύπου του Φεστιβάλ Δράμας

Ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο. Πώς βλέπεις την κατάσταση του χώρου και των δημιουργών και τι προοπτικές βλέπεις;

Ο ελληνικός κινηματογράφος συνεχίζει να διαγράφει μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία διεθνώς, με σταθερή παρουσία στα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου. Αυτό αποδεικνύει πως διαθέτουμε άφθονο ταλέντο και ένα εξαιρετικά ικανό καλλιτεχνικό και τεχνικό δυναμικό. Ωστόσο, οι παραγωγές εξακολουθούν να γίνονται με περιορισμένους πόρους και υπό αντίξοες συνθήκες, γεγονός που δυσκολεύει τους δημιουργούς να ζήσουν αποκλειστικά από την τέχνη τους. Ελπίζω πως μελλοντικά αυτό θα αλλάξει, με μεγαλύτερη υποστήριξη σε θεσμικό και οικονομικό επίπεδο. Και φυσικά θα κάνουμε κι εμείς σαν Φεστιβάλ τις απαραίτητες κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Φέτος ανέλαβες και το Kiddo. Σε μια χώρα χωρίς, ουσιαστικά, κινηματογραφική και καλλιτεχνική παιδεία, τι θα ήθελες να υπάρξει και ποιος ο ρόλος του φεστιβάλ Δράμας σε αυτό;

Είναι δεδομένο πως το ενδιαφέρον του κοινού στην Ελλάδα για τον κινηματογράφο είναι αρκετά μειωμένο, κάτι που αποτυπώνεται και στην απογοητευτική εικόνα των εισιτηρίων στις αίθουσες. Σε έναν βαθμό αυτό συμβαίνει, γιατί δεν υπάρχει κινηματογραφική παιδεία στη χώρα μας. Επομένως, αν μας ενδιαφέρει το μέλλον του μέσου θα πρέπει να φροντίσουμε, ώστε να μη συνεχιστεί αυτό και στις επόμενες γενιές. Γι’ αυτό θεωρώ πολύ σημαντικό το τμήμα Kiddo και θέλησα φέτος να το αναλάβω προσωπικά. Πιστεύω πως, αν φέρουμε σε επαφή από πολύ νωρίς ένα παιδί με τη σκοτεινή αίθουσα και του δείξουμε ταινίες που διαφέρουν κατά πολύ από όσα παρακολουθεί στην τηλεόραση ή στο YouTube, θα καλλιεργήσουμε αργά αλλά σταθερά μια πιο ενημερωμένη και ευαισθητοποιημένη γενιά θεατών.

Προβολή στη Δράμα

Ποια είναι η εικόνα που έχεις από τη νεοσυσταθείσα σχολή κινηματογράφου Δράμας του ΕΑΠ, ποια η επίδραση που μπορεί να έχει στην πόλη και στο φεστιβάλ και ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις που σχεδιάζετε να κάνετε για την τυχόν ενδυνάμωσή της;

Το Τμήμα Κινηματογραφικών Σπουδών του ΕΑΠ είναι ένα προπτυχιακό πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με ορισμένα από τα εργαστήριά του να πραγματοποιούνται στη Δράμα. Αυτό είναι εξαιρετικό, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να συνδεθούν με την πόλη αλλά και με το ίδιο το Φεστιβάλ, που στο μέλλον θα φιλοξενήσει έργα τους. Μας απασχολεί ιδιαίτερα η σύνδεση του Φεστιβάλ με την κινηματογραφική εκπαίδευση, και σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη δράση μας σε αυτό το πεδίο, τόσο με τη συγκεκριμένη συνεργασία όσο και με άλλες που σχεδιάζουμε.

Εμπνέει η Δράμα; Αν ήταν να γυρίσεις ταινία στη Δράμα, ποια θα ήταν τα μέρη που θα επέλεγες;

Μια πόλη που έχει γεννήσει και αναδείξει ένα τόσο νεανικό και δημιουργικό φεστιβάλ δεν γίνεται να μην εμπνέει. Η Δράμα έχει πολλά γραφικά και όμορφα σημεία και είναι αξιοπερίεργο πως δεν έχει καταγραφεί περισσότερο κινηματογραφικά. Μου είναι δύσκολο να επιλέξω, αλλά μάλλον θα διάλεγα την περιοχή στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας. Αφενός γιατί την έχω συνδέσει με το Φεστιβάλ, καθώς εκεί βρίσκονται τα κεντρικά μας γραφεία, και αφετέρου γιατί διαθέτει μια ειδυλλιακή και ρομαντική φυσική ομορφιά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ48ο Φεστιβάλ Δράμας: Οι ελληνικές συμμετοχές της φετινής διοργάνωσης12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας πραγματοποιείται στις 8-14 Σεπτεμβρίου 2025 στη Δράμα, με παράλληλη δυνατότητα online προβολών μέσω της πλατφόρμας του φεστιβάλ. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε στο https://www.dramafilmfestival.gr/

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Πρόσωπα
Δήμητρα Μουτζούρη: Το The Chios Festival είναι ένας φάρος πολιτισμού στο Αιγαίο
Μουσικά Νέα
Για τους Στρατάκηδες, η κρητική μουσική κοιτάζει απευθείας στην ψυχή
Πρόσωπα
Η Ειρήνη Σαρίογλου ονειρεύεται ένα Beyond Borders που ταξιδεύει πέρα από τα σύνορα
Πρόσωπα
Έβελυν Ασουάντ: Είμαι ένας άνθρωπος που διαρκώς αμφισβητεί
Longreads
Backstage Stories με την Angelika Dusk (video)
Πρόσωπα
Angelika Dusk: Τώρα μπορώ να λέω ότι είμαι περήφανη για ‘μένα
Μουσικά Νέα
Ντόρα Μπακοπούλου: Ακούω πάντα αυτό που λέει η ψυχή μου
Πρόσωπα
Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής θεωρεί πως δεν υπάρχουν Πολυνείκηδες σήμερα
Εικαστικά
Χάρις Κανελλοπούλου: Μια Συλλογή με ιστορικό χαρακτήρα που συμβαδίζει με το παρόν της τέχνης από την Τράπεζα της Ελλάδος
Πρόσωπα
Σοφία Φαλιέρου: Ο χορός είναι ανάγκη, όχι πολυτέλεια
Εικαστικά
Βένια Δημητρακοπούλου: «Φτεροκοπώντας» στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάρου
Πρόσωπα
Έλσα Λεκάκου: Έχω αλλεργία στο να σκέφτομαι το μέλλον