
Πιο συγκεκριμένα, με βάση όσα ανέφερε ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ και πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), μιλώντας στη γενική συνέλευση της εταιρείας του, με βάση το ΣΕΔΕ II (Συστήματα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ) που αφορά την επίτευξη των στόχων μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που έχει βάλει η ΕΕ, θα υπάρξει από την 1η Ιανουαρίου του 2027, επιβάρυνση στο κόστος όλων των ορυκτών καυσίμων που αφορούν οδικές μεταφορές, θέρμανση και μικρές – μεσαίες βιομηχανίες.
Με βάση τη σημερινή εκτίμηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών, στα προϊόντα βενζίνης, η εκτίμηση παραπέμπει σε μια επιβάρυνση 102 ευρώ ανά κυβικό, στο πετρέλαιο κίνησης 113 ευρώ ανά κυβικό και στο μαζούτ 140 ευρώ ανά κυβικό.
Συνολικά, με μια υπόθεση ότι κόστος των δικαιωμάτων είναι περίπου στο 45 ευρώ ο τόνος κι εάν η κατανάλωση το 2027 στα καύσιμα είναι ίδια με σήμερα, αλλά και οι τιμές ανάλογες με τις σημερινές, η εκτίμηση για τη συνολική επιβάρυνση των καταναλωτών ανέρχεται στα 800 εκατ..
“Αυτό που παρατηρούμε σήμερα, είναι ότι η ενεργειακή πολιτική που ακολουθεί η Ε.Ε., δεν θα μπορέσει να προστατεύσει τους καταναλωτές από τις αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις. Και αναφέρομαι στον Έλληνα καταναλωτή”, τόνισε μιλώντας στη Γ.Σ. της ΕΛΙΝΟΙΛ ο κ. Αληγιζάκης.
“Συγκεκριμένα”, όπως είπε, “έρχεται η Ε.Ε. και με την απόφασή της στο ΣΕΔΕ II (Συστήματα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών) που αφορά την επίτευξη των στόχων μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα και επιβαρύνει από την 1η Ιανουαρίου του 2027, το κόστος όλων των ορυκτών καυσίμων που αφορούν οδικές μεταφορές, θέρμανση και μικρές – μεσαίες βιομηχανίες, με ένα ποσό περίπου 45 ευρώ, το οποίο αποτελεί την σημερινή εκτίμηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών”.
Διαβάστε περισσότερα στο reporter.gr.