Το Ωδείο Ηρώδου Αττικού μετατρέπεται σε επίκεντρο της συμφωνικής μουσικής και αυτό το καλοκαίρι, αφού από την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής και έως το τέλος του Ιουλίου υπό τη σκιά της Ακρόπολης θα βρεθούν μεγάλες ορχήστρες, ελληνικές και διεθνείς, και σπουδαίοι σολίστες, στο πλαίσιο του κύκλου «Κλασική μουσική» του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, καθώς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, που θα ανέβει στη σκηνή του Ηρωδείου για τρεις διαφορετικές συναυλίες, αποτελούν το ελληνικό μέρος του κύκλου αυτού του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών. Από διεθνείς προσκεκλημένους, εκτός της Φιλαρμονικής του Μονάχου, που εμφανίζεται για πρώτη φορά στο ρωμαϊκό ωδείο, το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει και πάλι την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης και την Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ.
Σημαντικά είναι και τα ονόματα των σολίστ που θα κάνουν την εμφάνισή τους κάτω από την Ακρόπολη, με το ρεσιτάλ του Ρώσου πιανίστα Ντανιίλ Τρίφονοφ να ξεχωρίζει, πλάι στις εμφανίσεις του βετεράνου Αμερικανού Ιμάνιουελ Αξ, με την ΚΟΑ, της Κινέζας Γιούτζα Γουάνγκ, με την Ορχήστρα Μάλερ, και του ελβετού Φραντσέσκο Πιεμοντέζι, με την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, αλλά και της βραβευμένης αμερικανίδας βιολονίστριας Χίλαρι Χαν, με τη Φιλαρμονική του Μονάχου.
Όσον αφορά το ρεπερτόριο, σε αυτό περιλαμβάνεται η παγκόσμια πρώτη εκτέλεση ενός νέου έργου του Περικλή Κούκου, αλλά και έργα που σπανίως υπερβαίνουν τα όρια του γνωστού και αγαπητού στο κοινό κλασικού και ρομαντικού ρεπερτορίου – άλλωστε, η μεγάλη χωρητικότητα του Ηρωδείου επιβάλλει, με τον δικό της τρόπο, και το ρεπερτόριο…
Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ
Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής με τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤΗ πρώτη νότα από το πρόγραμμα κλασικής μουσικής του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών θα ηχήσει στις 21 Ιουνίου, την Παγκόσμια Ημέρα της Μουσικής, στο ρωμαϊκό ωδείο στις κλιτύες της Ακρόπολης, όπου θα φιλοξενηθούν και οι περισσότερες συναυλίες αυτού του κύκλου.
Στην εναρκτήρια αυτή συναυλία πρωταγωνιστεί ένα από τα πιο δυναμικά, άρτια και δραστήρια συμφωνικά συγκροτήματα της χώρας, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, που υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού της, του διεθνώς καταξιωμένου μαέστρου Μιχάλη Οικονόμου, επιφυλάσσει για το κοινό της ένα οδοιπορικό στις μουσικές του κόσμου.
Στη συναυλία της 21ης Ιουνίου η Ορχήστρα, με τη συμμετοχή και της Χορωδίας της ΕΡΤ, θα ερμηνεύσει μερικά από τα εμβληματικότερα έργα της παγκόσμιας μουσικής φιλολογίας, όπως το «Μπολερό» του Ραβέλ ή το συμφωνικό ποίημα «Ο Μολδάβας» του Σμέτανα, σε ένα ταξίδι σε δέκα διαφορετικούς μουσικούς προορισμούς.
Στο πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνονται τα έργα: Μιχαήλ Γκλίνκα (1804-1857), Εισαγωγή για ορχήστρα από την όπερα «Ρουσλάνος και Λουντμίλα», Αράμ Χατσατουριάν (1903-1978), Αντάτζιο από τον «Σπάρτακο», Μπέντριχ Σμέτανα (1824-1884), «Ο Μολδάβας», Πιέτρο Μασκάνι (1863-1945), Ιντερμέτζο από την όπερα «Καβαλερία ρουστικάνα», Έντουαρντ Έλγκαρ (1857-1934), «Εμβατήριο πομπής και μεγαλοπρέπειας αρ. 1 σε ρε μείζονα», έργο 39, αρ. 1, Ρίχαρντ Βάγκνερ (1813-1883), Εισαγωγή από την όπερα «Ριέντσι», Τζον Άνταμς (γ.1947),
«Short Ride in a Fast Machine», Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-1984), «Δωδεκανησιακή σουίτα», αρ. 1, Αρτούρο Μάρκες (γ.1950), «Danzon αρ. 2», Μωρίς Ραβέλ (1875-1937), «Μπολερό».
Ιμάνιουελ Αξ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το αθηναϊκό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει τη δεξιοτεχνία του αμερικανού πιανίστα Ιμάνιουελ Αξ, που πέρσι είχε εμφανιστεί στον ίδιο χώρο, πλάι στους Λεωνίδα Καβάκο και τον Γιο-Γιο Μα, μια συνεργασία που του απέφερε το Βραβείο Grammy, για την ηχογράφηση του άλμπουμ Beethoven for three, όπου οι τρεις δεξιοτέχνες ερμήνευσαν τη Δεύτερη και την Πέμπτη Συμφωνία του Μπετόβεν. Φέτος, στις 28 Ιουνίου, ο αμερικανός σολίστας θα εμφανιστεί πλάι στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ερμηνεύοντας και πάλι ένα έργο του γερμανού μουσουργού, το επιβλητικό και δραματικό Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε ντο ελάσσονα, που παραμένει ένα από τα πλέον αγαπητά κοντσέρτα του κλασικού ρεπερτορίου.
Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, το κορυφαίο συμφωνικό σύνολο της χώρας, έχοντας στο πόντιουμ τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Λουκά Καρυτινό, θα παρουσιάσει ολοκληρωμένη τη μουσική του Φέλιξ Μέντελσον για το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ. Το έργο αποτελεί τη σκηνική μουσική του μεγάλου ρομαντικού συνθέτη που προοριζόταν για παράσταση του θεατρικού έργου. Το μουσικό έργο γράφτηκε τμηματικά και σπανίως παίζεται στο σύνολό του, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών να ολοκληρώσει τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο με μια ακόμη σημαντική εμφάνιση.
Το σαιξπηρικό κείμενο θα ακουστεί στη μετάφραση του Διονύση Καψάλη, ενώ στο πλάι της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και του αρχιμουσικού Λουκά Καρυτινού, εμφανίζονται ο Δημήτρης Αλεξανδρής ως αφηγητής, οι ερμηνεύτριες Μυρσίνη Μαργαρίτη (υψίφωνος) και Άρτεμις Μπόγρη (μεσόφωνος) ως σολίστ, καθώς και το γυναικείο φωνητικό σύνολο Equábili Vocal Ensemble σε διεύθυνση και διδασκαλία του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827), Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37, «Αυτοκρατορικό», Φέλιξ Μέντελσον (1809-1847), Εισαγωγή (έργο 21) και σκηνική μουσική (έργο 61) για το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας».
Max Richter
Ο Ιούλιος (1.7) ξεκινά στο Ηρώδειο με έναν παλιό γνώριμο, τον βρετανό δημιουργό Μαξ Ρίχτερ, που μετά τη θριαμβευτική του εμφάνιση το 2022, επιστρέφει στο ρωμαϊκό ωδείο για μια ακόμη συνάντηση με το αθηναϊκό κοινό.
Πιανίστας, συνθέτης, ενορχηστρωτής, παραγωγός, ο γερμανικής καταγωγής μουσικός δημιουργεί και ερμηνεύει μουσική για το θέατρο, την όπερα, το μπαλέτο και τον κινηματογράφο. Κινείται με άνεση ανάμεσα στη μεταμινιμαλιστική και τη σύγχρονη νεοκλασική μουσική, χρησιμοποιώντας από συνθεσάιζερ και υπολογιστές έως ολόκληρες συμφωνικές ορχήστρες. Σε πάνω από τρεις δεκαετίες καριέρας, έχει ηχογραφήσει εννέα σόλο άλμπουμ, ενώ έχει συνυπάρξει καλλιτεχνικά με μεγάλα ονόματα της διεθνούς σκηνής, όπως ο Brian Eno, ο Philip Glass, ο Steve Reich και η Julia Wolfe. Το 2008, στο Φεστιβάλ των Καννών, τιμήθηκε με το European Film Academy Prize for Best Composer, για τη μουσική που συνέθεσε για την αντιπολεμική ταινία ισραηλινής παραγωγής «Βαλς με τον Μπασίρ», σε σενάριο και σκηνοθεσία Άρι Φόλμαν.
Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει στο Ηρώδειο, συνοδευόμενος από κουιντέτο εγχόρδων (Eloisa–Fleur Thom και Max Baillie βιολί, Connie Pharoah, βιόλα, Max Ruisi και Zara Hudson–Kozdoj, τσέλο), έναν αφηγητή (Afrodeutsche) και τον ίδιο στο πιάνο και τα electronics, θα συνδυάσει κομμάτια από το «The Blue Notebooks», το δεύτερο άλμπουμ του που κυκλοφόρησε από την Deutsche Grammophon το 2004 και χαρακτηρίστηκε «ένα από τα καλύτερα έργα κλασικής μουσικής του 21ου αιώνα», καθώς και από το τελευταίο του άλμπουμ, με τίτλο «In a Landscape» (2024, Decca), με το οποίο συνομιλεί, σε ένα υπέροχο μείγμα ηλεκτρονικών και ακουστικών ήχων.
Φιλαρμονική του Μονάχου
Την πρώτη της εμφάνιση στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού πραγματοποιεί στις 6 Ιουλίου η Φιλαρμονική του Μονάχου, έχοντας επικεφαλής τον διεθνούς φήμης κολομβιανό μαέστρο Andrés Orozco–Estrada, και σολίστ την βραβευμένη τρεις φορές με Grammy αμερικανίδα βιολονίστα Hilary Hahn.
Οι ερμηνείες του Αντρές Ορόσκο-Εστράδα διακρίνονται για την ενέργεια, την κομψότητα και το σφρίγος τους. Έχει διατελέσει αρχιμουσικός στη Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Φραγκφούρτης, του Χιούστον και της Βιέννης, από τη σεζόν 2023/24 είναι αρχιμουσικός της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της RAI, ενώ φέτος θα αναλάβει τη θέση του γενικού μουσικού διευθυντή της Φιλαρμονικής και της Όπερας της Κολωνίας.
Στη συναυλία της στο ρωμαϊκό ωδείο, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μονάχου θα ερμηνεύσει τη Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» του Ντβόρζακ, ένα έργο ορόσημο του ρομαντικού ρεπερτορίου, ενώ η αμερικανίδα βιολονίστρια θα ξεδιπλώσει τη δεξιοτεχνία της στο απαιτητικό Κοντσέρτο για βιολί του Μπραμς.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Γιοχάνες Μπραμς (1833-1897), Κοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα, έργο 77, Αντονίν Ντβόρζακ (1841–1904), Συμφωνία αρ. 9 («Του Νέου Κόσμου») σε μι ελάσσονα, έργο 95.
Nicola Piovani
Ο διάσημος συνθέτης, που έχει σφραγίσει τον ιταλικό κινηματογράφο των τελευταίων 50 χρόνων, ο Νικόλα Πιοβάνι, θα βρεθεί στις 8 Ιουλίου στο πόντιουμ του Ηρωδείου, οδηγώντας την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στον μαγικό κόσμο του κινηματογράφου.
Δημιουργός περισσότερων από 130 σάουντρακ, διάδοχος του Νίνο Ρότα στις τελευταίες ταινίες του Φελίνι και βραβευμένος με Όσκαρ (για τη μουσική της ταινίας «Η ζωή είναι ωραία»), ο Νικόλα Πιοβάνι ανεβαίνει στη σκηνή του Ηρωδείου για μια μοναδική συναυλία, αποτέλεσμα της συνεργασίας του Φεστιβάλ Αθηνών με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο ιταλός μαέστρος διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, που ερμηνεύει τρεις ορχηστρικές σουίτες, οι οποίες αποτελούν καρπό της συνεργασίας του με τέσσερις μεγάλους σκηνθέτες: τον Φεντερίκο Φελίνι, τους αδερφούς Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι και τον Ρομπέρτο Μπενίνι.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Νικόλα Πιοβάνι (γ. 1946), Σουίτα Ταβιάνι («Φιορίλε», «Il sole anche di notte», «Η νύχτα του Σαν Λορέντζο», «Καλημέρα, Βαβυλωνία»), Σουίτα «Η ζωή είναι ωραία», Σουίτα Φελίνι («Η συνέντευξη», «Η φωνή του φεγγαριού», «Τζίντζερ και Φρεντ»).
Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης
Αρχιμουσικός με σημαντική διεθνή πορεία και προικισμένος με σπάνιες μουσικές αρετές, ο Κωνσταντίνος Καρύδης έχει κατακτήσει ξεχωριστή θέση στο στερέωμα των ευρωπαίων αρχιμουσικών, έχοντας διευθύνει τις Φιλαρμονικές Ορχήστρες της Βιέννης, του Βερολίνου, του Μονάχου και της Ραδιοφωνίας της Στουτγάρδης. Μετά τα Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, του Σάλτσμπουργκ και τα Προμς του Λονδίνου, το Κόβεντ Γκάρντεν και την Κρατική Όπερα της Βιέννης, ο έλληνας μαέστρος θα βρεθεί στις 10 Ιουλίου στο πόντιουμ του Ηρωδείου, διευθύνοντας την Chamber Orchestra of Europe, την περίφημη ορχήστρα δωματίου που στα πρώτα της βήματα καθοδήγησε ο Κλάουντιο Αμπάντο, την οποία το φιλόμουσο αθηναϊκό κοινό είχε απολαύσει και πέρυσι, υπό τη διεύθυνση του Σάιμον Ρατλ.
Στην φετινή της εμφάνιση, η Ορχήστρα, με την καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Καρύδη, θα ερμηνεύσει σε παγκόσμια πρώτη εκτέλεση το έργο του μέντορά του Περικλή Κούκου, το οποίο και είναι αφιερωμένο στον έλληνα αρχιμουσικό, με τίτλο «Ω, φως αφεγγές! – Ωδή στον Οιδίποδα», μια ανάθεση της Chamber Orchestra of Europe και του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Δημιουργός με διεθνή ακτινοβολία, ο Περικλής Κούκος, που υπήρξε και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών το 2000-03, διακρίνεται για το άμεσα αναγνωρίσιμο προσωπικό μουσικό του ύφος.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης τη συνεργασία του Κωνσταντίνου Καρύδη με τον διεθνούς φήμης ελβετό πιανίστα Φραντσέσκο Πιεμοντέζι, ως σολίστα στο Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Λιστ, καθώς και άριες του Περσέλ, με τον βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο και τη Σοφία Ταμβακοπούλου στο πιάνο, ενώ θα οδηγηθεί σε οργιαστική κορύφωση με τη «Φανταστική Συμφωνία» του Μπερλιόζ.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Περικλής Κούκος (γ.1960), «Ω φως αφεγγές! – Ωδή στον Οιδίποδα», παγκόσμια πρώτη, Φραντς Λιστ (1811-1886), Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 σε λα μείζονα, Χένρι Πέρσελ (1659-1695), «Music for a While», άρια από το έργο «Οιδίπους», Z.583 για βαρύτονο και πιάνο (εναρμόνιση: Μπέντζαμιν Μπρίτεν), Εκτόρ Μπερλιόζ (1803-1869), «Φανταστική συμφωνία», έργο 14.
Χορωδία Δήμου Αθηναίων
Την τρίτη της εμφάνιση στο Ηρώδειο γι’ αυτό το καλοκαίρι θα πραγματοποιήσει στις 13 Ιουλίου η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, έχοντας επικεφαλής, αυτή τη φορά, τον μαέστρο Μύρωνα Μιχαηλίδη, σε ένα αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη, συμμετέχοντας έτσι στους εορτασμούς για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου έλληνα μουσικοσυνθέτη. Σε αυτήν της την εμφάνιση, η ΚΟΑ θα ερμηνεύσει το εμβληματικότερο, ίσως, έργο του, το «Άξιον εστί», την ποιητική σύνθεση του Οδυσσέα Ελύτη που μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης, ένα λαϊκό ορατόριο για λαϊκό τραγουδιστή, ψάλτη, αναγνώστη, μεικτή χορωδία, λαϊκά όργανα και συμφωνική ορχήστρα.
Εξήντα χρόνια μετά την πρώτη του ζωντανή παρουσίαση στο Θέατρο Rex (19 Οκτωβρίου 1964), το έργο παρουσιάζεται σε μια συναυλία με κορυφαίους ερμηνευτές: Ο Γιώργος Νταλάρας είναι ο λαϊκός τραγουδιστής, ενώ ο διακεκριμένος βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς ερμηνεύει τα μέρη του ψάλτη και τα αναγνώσματα των «Παθών» απαγγέλλει ο ηθοποιός Δημήτρης Καταλειφός. Μαζί τους, η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων και η Χορωδία της ΕΡΤ συμπράττουν με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη
Η συναυλία ανοίγει με το μεγαλοπρεπές «Συμφωνικό κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα» του Μανώλη Καλομοίρη, πρωτεργάτη της Ελληνικής Εθνικής Μουσικής Σχολής, με τον διακεκριμένο σολίστα Τίτο Γουβέλη στο πιάνο.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Μανώλης Καλομοίρης (1883-1962), Συμφωνικό κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, Μίκης Θεοδωράκης – Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον εστί».
Ορχήστρα Μάλερ
Δημιούργημα, και αυτή, του σπουδαίου μαέστρου Κλάουντιο Αμπάντο, η Mahler Chamber Orchestra, μια από τις δυναμικότερες ανεξάρτητες καλλιτεχνικές οντότητες της Ευρώπης, επιστρέφει έπειτα από 15 χρόνια στο Ηρώδειο και στο Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα με έργα Μπετόβεν, Σοπέν, Στραβίνσκι και Τσαϊκόφσκι. Στην εμφάνισή της το 2010, την Ορχήστρα διηύθυνε ο ανερχόμενος, τότε, μαέστρος Κωνσταντίνος Καρύδης. Στη συναυλία της 15ης Ιουλίου, σολίστ και διευθύντρια της Ορχήστρας θα είναι η σπουδαία κινέζα πιανίστρια Γιούτζα Γουάνγκ, που το 2019 είχε κατακτήσει το κοινό του ρωμαϊκού ωδείου με την ερμηνεία της, πλαισιωμένη από την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λουξεμβούργου.
Η Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ οφείλει το όνομά της στην αγάπη του ιδρυτή της για τον αυστριακό συνθέτη του ύστερου ρομαντισμού. Αποτελεί μια διεθνή νομαδική κολεκτίβα, με πυρήνα 45 εξαιρετικούς μουσικούς από 20 χώρες, χωρίς σταθερή έδρα, που κατά καιρούς φιλοξενείται σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, όπου τα μέλη της συναντιούνται για να προετοιμάσουν τις περιοδείες του μουσικού συνόλου, ενώ κάθε καλοκαίρι οι μουσικοί της αποτελούν τον βασικό πυρήνα της Ορχήστρας του Φεστιβάλ της Λουκέρνης.
Η Ορχήστρα συχνά δίνει συναυλίες χωρίς μαέστρο, υπό την καθοδήγηση μουσικών από το δίκτυο των καλλιτεχνικών συνεργατών της, που διαμορφώνουν την ορχήστρα μέσω μακροχρόνιων συνεργασιών. Η χαρισματική Γιούτζα Γουάνγκ, που αποτελεί μία από τις τρέχουσες καλλιτεχνικές συνεργάτιδες της Ορχήστρας (μαζί με τη μοναδική Μιτσούκο Ουσίντα) θα διευθύνει την ορχήστρα από το πιάνο της, και με το συναισθηματικό βάθος της ερμηνείας της αναμένεται να δώσει φρέσκια πνοή στον καλλιεργημένο και ευαίσθητο ήχο που είναι το σήμα κατατεθέν του συνόλου.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827), Ουβερτούρα «Κοριολανός», έργο 62, Φρεντερίκ Σοπέν (1810-1849), Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 σε φα ελάσσονα, έργο 21, Ίγκορ Στραβίνσκι (1882-1971), Οκτέτο, Πιοτρ Ι. Τσαϊκόφσκι (1840-1893), Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23.
Ντανιίλ Τρίφονοφ
Με έναν σπουδαίο βιρτουόζο, τον πιανίστα Ντανιίλ Τρίφονοφ, ολοκληρώνεται στις 19 Ιουλίου ο κύκλος συναυλιών κλασικής μουσικής στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Ο «αναμφίβολα μεγαλύτερος πιανίστας της εποχής μας», όπως τον χαρακτήρισαν οι βρετανικοί «Times», επιστρέφει στο ρωμαϊκό ωδείο μετά την θριαμβευτική του εμφάνιση με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, το 2021, όπου είχε ερμηνεύσει, μεταξύ άλλων, το θυελλώδες Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο και Ορχήστρα σε ντο ελάσσονα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ. Στο φετινό του ρεσιτάλ, ο ρώσος πιανίστας θα ερμηνεύσει ένα πρόγραμμα με έργα Τσαϊκόφσκι, Σοπέν και Μπάρμπερ.
Συνδυάζοντας άψογη τεχνική με σπάνια ευαισθησία και βάθος, οι ερμηνείες του Τρίφονοφ αποτελούν διαρκή πηγή δέους. Συμπράττει με τις σπουδαιότερες ορχήστρες παγκοσμίως και μαγεύει το κοινό σε κάθε σόλο ρεσιτάλ πιάνου, ενώ το 2018 τιμήθηκε με το βραβείο Grammy.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Πιοτρ Ι. Τσαϊκόφσκι (1840-1893), Σονάτα για πιάνο σε ντο δίεση ελάσσονα, έργο 80, Φρεντερίκ Σοπέν (1810-1849), Βαλς σε μι μείζονα, Βαλς σε φα ελάσσονα, έργο 70, αρ. 2, Βαλς σε λα ύφεση μείζονα, έργο 64, αρ. 3, Βαλς σε ρε ύφεση μείζονα, έργο 64, αρ. 1, Βαλς σε λα ελάσσονα, έργο 34 αρ. 2, Βαλς σε μι ελάσσονα, Σάμιουελ Μπάρμπερ (1910-1981), Σονάτα για πιάνο σε μι ύφεση ελάσσονα, έργο 26, Τσαϊκόφσκι, Σουίτα κοντσέρτου από την «Ωραία κοιμωμένη» (διασκευή για πιάνο: Μιχαήλ Πλετνιόφ).
Ριγολέτος
Οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού ολοκληρώνονται στις 26, 27, 29 και 30 Ιουλίου με την Εθνική Λυρική Σκηνή, που παρουσιάζει μια από τις σημαντικότερες όπερες του 19ου αιώνα, τον «Ριγολέτο» του Τζουζέπε Βέρντι, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, ενώ την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διευθύνει ο Ντέρικ Ίνουι.
Η τολμηρή σκηνοθετική ματιά της Κατερίνας Ευαγγελάτου ζωντανεύει την ιστορία και τον κύκλο βίας που περιγράφει ο Βέρντι στην ιταλική επαρχία της δεκαετίας του 1980. Η ίδια φωτίζει την αντιφατική, σκοτεινή προσωπικότητα του Ριγολέτου μέσα από μια κοινωνία που ασφυκτιά κάτω από το βάρος της θρησκοληψίας, του συντηρητισμού και των προκαταλήψεων, μια κοινωνία που υποτιμά βαθιά τις γυναίκες και στην οποία κυριαρχεί το οργανωμένο έγκλημα. Η παραγωγή αυτή ανέβηκε πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία στον ίδιο χώρο το 2022.
Τους ρόλους ερμηνεύουν, μεταξύ άλλων, οι Δημήτρης Πλατανιάς / Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Nina Minasyan / Χριστίνα Πουλίτση, Liparit Avetisyan / Andrei Danilov, Πέτρος Μαγουλάς, Oksana Volkova κ.ά.
Θεόδωρος Κουρεντζής
Η ανταπόκριση του κοινού σε κάθε νέα συναυλία του Θεόδωρου Κουρεντζή θυμίζει, σε μεγάλο βαθμό, εκείνη προς έναν ροκ σταρ και δημιουργεί υψηλές προσδοκίες και αδημονία. Πόσο μάλλον όταν η φετινή συναυλία του χαρισματικού μαέστρου και της ορχήστρας Utopia θα φιλοξενηθεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, μια τιμητική πρόσκληση που λίγες μουσικές προσωπικότητες γνώρισαν, ανάμεσά τους και η Μαρία Κάλλας.
Στη συναυλία της 19ης Ιουλίου, που πραγματοποιείται με αφορμή την επέτειο των 70 χρόνων του Φεστιβάλ, ο πολυβραβευμένος Έλληνας αρχιμουσικός θα διευθύνει την ανεξάρτητη ορχήστρα που ίδρυσε το 2022, στην Τέταρτη συμφωνία του Μάλερ, τη δημοφιλέστερη του αυστριακού μουσουργού. Το τραγούδι του τέταρτου μέρους θα ερμηνεύσει η εξαιρετική ελβετίδα σοπράνο Regula Mühlemann, ενώ στο δεύτερο μέρος η κοντράλτο Eve Maud Hubeaux θα ερμηνεύσει τα σπαρακτικά «Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά» («Kindertotenlieder»), τον κύκλο τραγουδιών που συνέθεσε ο Μάλερ (1901-1904) σε φόρμα ορχηστρικών λίντερ, μελοποιώντας πέντε ποιήματα του Φρίντριχ Ρίκερτ.
Το πρόγραμμα της συναυλίας: Gustav Mahler (1860-1911), Συμφωνία αρ. 4 σε σολ μείζονα και «Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά»