MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
08
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

1 στις 5 περιπτώσεις γαστρεντερικού καρκίνου οφείλεται στη διατροφή!

Προσθήκη ως αγαπημένη πηγή

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Καρκίνου, ας δούμε τι επισημαίνει πρόσφατη μελέτη για τη σχέση μεταξύ καρκίνου και διατροφής.

author-image Ελένη Δασκαλάκη

Βρείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζητησης

Προσθήκη του monopoli.gr στην Google

Το γνωρίζουμε ότι η διατροφή σχετίζεται άμεσα με την υγεία μας, οι ειδικοί ωστόσο επισημαίνουν όλο και συχνότερα πιο συγκεκριμένες συνδέσεις: πρόσφατη μελέτη υποδεικνύει ότι πάνω από 1 στις 5 νέες περιπτώσεις καρκίνου του γαστρεντερικού συστήματος  παγκοσμίως αποδίδονται σε ακατάλληλες διατροφικές συνήθειες. Καθόλου αμελητέο αν το σκεφτεί κανείς…

Τα δεδομένα που σχετίζουν διατροφή και καρκίνο

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Huazhong της Κίνας, δημοσίευσαν στο Gastroenterology ότι η υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος, η ανεπαρκής πρόσληψη φρούτων και η χαμηλή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης ήταν οι σημαντικότεροι διατροφικοί παράγοντες κινδύνου. Ο αριθμός των περιστατικών που σχετίζονται με τη διατροφή διπλασιάστηκε μεταξύ 1990 και 2018.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 184 χώρες και 7 γεωγραφικές περιοχές, εξετάζοντας 5 τύπους καρκίνου του γαστρεντερικού: παχέος εντέρου, ήπατος, οισοφάγου, παγκρέατος και χοληδόχου κύστης/χοληφόρου οδού. Τα ποσοστά εμφάνισης των καρκίνων του ήπατος, παγκρέατος και παχέος εντέρου αυξήθηκαν σημαντικά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΑντικαρκινική διατροφή: Υπάρχουν τελικά τροφές που μπορεί να προστατεύουν από τον καρκίνο;12.09.2018

Το 2018, το 21,5% των περιστατικών καρκίνου του γαστρεντερικού αποδόθηκε στη διατροφή, με τις περιπτώσεις να αυξάνονται από 580.862 το 1990 σε 1.039.877 το 2018. Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, της Κεντρικής Ασίας και της Λατινικής Αμερικής παρουσίασαν το υψηλότερο διατροφικά αποδιδόμενο κίνδυνο καρκίνου.

Ο Dr. Andrew T. Chan, από το Πανεπιστήμιο Harvard, δήλωσε ότι η διατροφή μπορεί να επηρεάζει το μικροβίωμα του εντέρου, προάγοντας έτσι τον καρκίνο. Ενώ ο ακριβής μηχανισμός παραμένει ασαφής, οι ερευνητές συμφωνούν στην ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις διατροφής ως μέτρο πρόληψης.

Οι συγγραφείς εξήγησαν ότι η επιβάρυνση του καρκίνου του γαστρεντερικού που αποδίδεται στη διατροφή ήταν υψηλότερη μεταξύ των ενηλίκων με ανώτερη εκπαίδευση και που ζούσαν σε αστικές περιοχές από ό,τι μεταξύ εκείνων με χαμηλότερη εκπαίδευση και κατοίκους στην ύπαιθρο. Ορισμένες διατροφικές συνήθειες έτειναν να είναι χειρότερες σε χώρες με υψηλότερο κοινωνικοδημαγραφικό δείκτη, συγκεκριμένα οι πιο ανεπτυγμένες περιοχές παρουσίασαν υψηλότερη κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων.

Τι κρατάμε εμείς

Σημαντικοί Έλληνες επιστήμονες καθηγητής του ΕΚΠΑ, η Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Παθολόγος, Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής, η Δρ. Μαρία Καπαρέλου, Παθολόγος – Ογκολόγος και ο Θάνος Δημόπουλος, τ. Πρύτανης ΕΚΠΑ, Καθηγητής Θεραπευτικής – Ογκολογίας – Αιματολογίας, Διευθυντής Θεραπευτικής Κλινικής συνοψίζουν τα στοιχεία αυτής της μελέτης. Όπως εξηγούν, φάνηκε ότι πάνω από το 21% των περιπτώσεων καρκίνου του γαστρεντερικού παγκοσμίως σχετίζονται με την υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και την ανεπαρκή πρόσληψη φρούτων και δημητριακών ολικής άλεσης. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η διατροφή επηρεάζει το μικροβίωμα του εντέρου, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη καρκίνου, και προτείνουν στοχευμένες διατροφικές παρεμβάσεις ως στρατηγική μείωσης του κινδύνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ νόσος στο συκώτι – που δεν σχετίζεται με την κατανάλωση αλκοόλ!12.09.2018

Βρείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζητησης

Προσθήκη του monopoli.gr στην Google
Προσθήκη του monopoli.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google
Περισσότερα από The Art of Life
Σχετικά Θέματα
The Art of Life
Μικροβίωμα: Μπορεί η σύνθεσή του να επηρεάζει τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου;
The Art of Life
Πότε ένας άντρας είναι πολύ μεγάλος για να γίνει πατέρας;
The Art of Life
Μυωπία σε παιδιά και ενήλικες: Γιατί αυξάνεται παγκοσμίως και τι προτείνουν οι ειδικοί
The Art of Life
Χάπι για τον καρκίνο του παγκρέατος; Τι έδειξε νέα μελέτη
The Art of Life
«Έχω μόνο μια ζωή και δεν θέλω να την ξοδέψω online»
The Art of Life
Νικοτίνη και διατροφικές διαταραχές: Η αθέατη επιδημία στους εφήβους
The Art of Life
Παχυσαρκία και εμμηνόπαυση: Τι δείχνουν οι νέες μελέτες για τη σεμαγλουτίδη
The Art of Life
Alert για την υγεία μας: 3 στα 5 νέα φάρμακα δεν έρχονται στην Ελλάδα
The Art of Life
H Γωγώ Μαστροκώστα δεν έχασε τη μάχη, κέρδισε τη ζωή και είναι καιρός να αλλάξουμε τον τρόπο που μιλάμε για τον καρκίνο
The Art of Life
6 πράγματα που μπορείτε να κάνετε το πρωί για να βοηθήσετε στην πρόληψη της φλεγμονής μέσα στη μέρα
The Art of Life
Διατροφή κατά της κατακράτησης: Τι τρώμε για να νιώσουμε πιο «ανάλαφρες»
The Art of Life
Κλινικές μελέτες: Το μεγάλο στοίχημα για την Ελλάδα, τους ασθενείς και την καινοτομία