MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
03
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
Gala όπερας - αφιέρωμα στην Μαρία Κάλλας με τους Ermonela Jaho και Charles Castronovo στο Μέγαρο
Από 03/12/2023 έως 03/12/2023
H Monika live στο VOX
Από 30/11/2023 έως 21/12/2023
Oι Therion «ξαναχτυπούν» με δύο live σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 10/02/2024 έως 11/02/2024
Peaches: Η καλλιτέχνις - σύμβολο της electroclash επιστρέφει στην Αθήνα για ένα live στο Fuzz
Από 09/12/2023 έως 09/12/2023
Release 2024: Bruce Dickinson και Judas Priest έρχονται για ένα live στην Πλατεία Νερού
Από 21/07/2024 έως 21/07/2024
Release Athens: Οι Pulp στην Αθήνα το καλοκαίρι του 2024
Από 20/06/2024 έως 20/06/2024
Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης, Αργύρης Λούλατζης και Παντελής Κυραμαργιός στο Σταυρό του Νότου Club
Από 02/12/2023 έως 30/12/2023
Γλυκερία και Μελίνα Ασλανίδου στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο
Από 25/11/2023 έως 27/01/2024
Δύο Φωνές, Με Μια Καρδιά: Γιώργος Νταλάρας και Άλκηστις Πρωτοψάλτη στο Θέατρο Παλλάς
Από 14/11/2023 έως 24/12/2023
Η Disney γιορτάζει 100 χρόνια με μία συναυλία στο Christmas Theater
Από 24/12/2023 έως 24/12/2023
Η Δήμητρα Γαλάνη τον Δεκέμβριο στο VOX - Μαζί της η Παυλίνα Βουλγαράκη
Από 13/12/2023 έως 31/01/2024
Η Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας παρουσιάζει "Τα λαϊκά" στο Ίλιον Plus
Από 18/11/2023 έως 23/12/2023
Η Ιουλία Καραπατάκη επιστρέφει στον Σταυρό του Νότου
Από 03/11/2023 έως 15/12/2023
Η Μαρίνα Σάττι στο Gagarin 205
Από 15/12/2023 έως 15/12/2023
Η Μαρίνα Σπανού σε μια μουσική περιπλάνηση σε Αθήνα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη
Από 01/12/2023 έως 20/12/2023
Η Μελίνα Παξινού με το Melina Paxinos Quartet στο Half Note
Από 07/12/2023 έως 07/12/2023
Κώστας Τουρνάς – Φίλιππος Πλιάτσικας έρχονται με "δύο βαλίτσες τραγούδια" στο Θέατρο Άλσος
Από 18/11/2023 έως 06/01/2024
Νίκος Ζιώγαλας, Γιάννης Γιοκαρίνης, Λάκης Παπαδόπουλος και Γιάννης Μηλιώκας στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 15/12/2023 έως 05/01/2024
Ο Bryan Adams στην Ελλάδα για δύο συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Η προπώληση ξεκίνησε
Από 05/12/2023 έως 07/12/2023
Ο Robben Ford στο Fuzz
Από 08/12/2023 έως 08/12/2023
Ο Βασίλης Προδρόμου στο Σταυρό του Νότου Club
Από 07/11/2023 έως 06/02/2024
Ο Γιώργος και ο Νίκος Στρατάκης στο Σταυρό του Νότου Club
Από 24/11/2023 έως 29/12/2023
Ο Κωστής Μαραβέγιας στο Vox
Από 01/12/2023 έως 29/12/2023
Ο Μίνως Μάτσας στο Gazarte
Από 27/11/2023 έως 18/12/2023
Ο Μπάμπης Στόκας στον Σταυρό του Νότου
Από 04/11/2023 έως 09/12/2023
Ο Πέτρος Μάλαμας στον Σταυρό του Νότου Club
Από 22/11/2023 έως 27/12/2023
Ο Σπύρος Γραμμένος στη μουσική σκηνή του Ορφέα στην Κυψέλη
Από 13/10/2023 έως 23/12/2023
Ο Φοίβος Δεληβοριάς σε ένα μοναδικό live...unplugged στο Θέατρο Θησείον
Από 10/12/2023 έως 10/12/2023
Οι Kadebostany στο Fuzz
Από 16/12/2023 έως 16/12/2023
Οι Massive Attack στο Release Athens 2024
Από 17/07/2024 έως 17/07/2024
Οι Nothing But Thieves στην πρώτη headline εμφάνισή τους στην Ελλάδα
Από 20/04/2024 έως 20/04/2024
Οι Onirama στo Roof Stage του Gazarte… με μια παρέα τραγούδια
Από 11/11/2023 έως 30/12/2023
Οι Smashing Pumpkins το καλοκαίρι του 2024 στην Αθήνα
Από 16/07/2024 έως 16/07/2024
Οι Θραξ Πανκc στο Gagarin
Από 16/12/2023 έως 16/12/2023
Ρίτα Αντωνοπούλου και Ρεβάνς στο Σφίγγα Music Theatre
Από 02/12/2023 έως 23/12/2023
Το Παιδί Τραύμα παρουσιάζει το «Μέινστριμ» στο Gazarte
Από 08/12/2023 έως 08/12/2023
πιάνο

Μέγαρο: Ο Αντρέι Γκαβρίλοφ συμπράττει με την ΚΟΑ για την εναρκτήρια συναυλία της νέας σεζόν

Ο «πιανίστας που έπεσε στη Γη», Αντρέι Γκαβρίλοφ, συμπράττει στις 20 Οκτωβρίου με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε δύο απαιτητικά κοντσέρτα.

Monopoli Team

Στο πρόγραμμα της νέας καλλιτεχνικής περιόδου της ΚΟΑ ξεχωρίζουν οι σπουδαίοι πιανίστες, ξεκινώντας με έναν από τους επιφανέστερους εκπροσώπους της ρωσικής πιανιστικής σχολής, τον Αντρέι Γκαβρίλοφ (20 Οκτωβρίου). Θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για πιάνο (αριστερό χέρι) του Μωρίς Ραβέλ και το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Προκόφιεφ υπό τον Ματίας Φορέμνυ.

Αντρέι Γκαβρίλοφ – Who is Who

Ποια είναι η διαδρομή του αιρετικού σολίστ που ανοίγει τη σεζόν στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών; Ποια στοιχεία τον έκαναν να ξεχωρίσει στην παγκόσμια μουσική σκηνή;

Στα 18 του, ο Αντρέι Γκαβρίλοφ είχε πετύχει στόχους που για τους περισσότερους πιανίστες παραμένουν άπιαστα όνειρα. Μετά από μόλις ένα εξάμηνο φοίτησης στο Ωδείο της Μόσχας, ήταν ο νικητής του πρώτου βραβείου στον Διεθνή Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι, ενώ την ίδια χρονιά έκανε το ντεμπούτο του στο περίφημο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ αντικαθιστώντας τον θρυλικό Σβιατοσλάβ Ρίχτερ.

70’s: Στην κορυφή

Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ο Γκαβρίλοφ έχτισε το όνομα ενός από τους πολλά υποσχόμενους νέους σολίστ, πραγματοποιώντας έως και ενενήντα συναυλίες τον χρόνο – πριν ακόμα ολοκληρώσει τις σπουδές του. Σταθμοί μέσα σε αυτή την πενταετία υπήρξαν η ευρωπαϊκή περιοδεία με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου, το βραβείο Gramophone, αλλά και η πρόταση του Χέρμπερτ φον Κάραγιαν να ηχογραφήσουν μαζί τα τέσσερα κοντσέρτα του Ραχμάνινοφ παρόλο που ο Γερμανός αρχιμουσικός επέλεγε σπάνια να τα ερμηνεύσει.

Η απότομη παύση

Ωστόσο, τον Δεκέμβριο του 1979, κι όταν όλα φαίνονταν να κυλούν επιτυχώς για τον νεαρό πιανίστα, δεν εμφανίζεται ποτέ στις πρόβες με τον Κάραγιαν για την ηχογράφηση του Δεύτερου Κοντσέρτου του Ραχμάνινοφ. Ο λόγος; Είχε πρόσφατα εκφραστεί αρνητικά για το σοβιετικό καθεστώς. Οι αρχές κατάσχεσαν το διαβατήριό του, έκοψαν τη γραμμή του τηλεφώνου του και του επέβαλαν έναν ιδιότυπο κατ’ οίκον εγκλεισμό με στρατιωτικούς να τον παρακολουθούν μονίμως. Σύμφωνα με τον ίδιο, «προς το τέλος, οι πολιτοφύλακες που με παρακολουθούσαν είχαν την άδεια να με σκοτώσουν. Ένας από αυτούς μου έδειξε ένα χαρτί υπογεγραμμένο από τον Γιούρι Αντρόπωφ στο οποίο έγραφε ότι οι αρχές δεν θα ενοχλούνταν αν μου συνέβαινε κάποιο θανατηφόρο ατύχημα».

80’s: Εγκαταλείποντας την Ρωσία

Η κατάσταση άλλαξε το 1985 μετά την παρέμβαση του Μιχαήλ Γκορμπατσόφ και ο Γκαβρίλοφ έγινε ο πρώτος Ρώσος καλλιτέχνης που του δόθηκε η άδεια να παραμείνει στη Δύση χωρίς να χρειαστεί να κάνει αίτηση για πολιτικό άσυλο. Οι New York Times τον χαρακτήρισαν «σπουδαίο καλλιτέχνη» μετά το ντεμπούτο του στο Carnegie Hall, ενώ ακολούθησαν ρεσιτάλ σε όλο τον κόσμο και διεθνείς διακρίσεις για τις ηχογραφήσεις του με τις δισκογραφικές EMI και Deutsche Grammophon. Στις αρχές τις δεκαετίας του ’90 φαινόταν πως όλος ο κόσμος της κλασικής μουσικής «κρεμόταν» από τις άκρες των δαχτύλων του.

90’s: Αιφνίδια απόφαση

Κι όμως, το 1993, ο Γκαβρίλοφ αποφασίζει να αποσυρθεί για δύο χρόνια από την ενεργό δράση. Ένα διάστημα που εν τέλει θα διαρκούσε οκτώ χρόνια. «Δεν ήμουν ικανοποιημένος με τον εαυτό μου. Βρισκόμουν στην κορυφή της καριέρας μου, τα είχα όλα, έδινα πολλές συναυλίες. Από υλική άποψη τα πήγαινα πολύ καλά. Αλλά ήξερα ότι αν συνέχιζα με αυτόν τον τρόπο δεν θα γινόμουν ποτέ ο καλλιτέχνης που ονειρευόμουν. Ελεύθερος, πρωτότυπος, ιδεαλιστής, εκτός της λεγόμενης μουσικής βιομηχανίας, η οποία σαν όρος είναι απόλυτα αντιφατικός. Η μουσική δεν μπορεί να είναι βιομηχανία· η μουσική δεν είναι σαν να παράγεις τρακτέρ», εξηγεί ο ίδιος για αυτή του την απόφαση.

Πίσω από τις νότες

Ο Γκαβρίλοφ είναι από αυτούς τους ερμηνευτές που πασχίζουν να βρουν το νόημα πίσω από κάθε φράση των συνθετών. «Οι μουσικολόγοι πιστεύουν ότι η μουσική είναι κάτι που δεν χρειάζεται αποκωδικοποίηση. Ότι πρέπει απλώς να χρησιμοποιούμε τη διαίσθησή μας. Για εμένα αυτό δεν ήταν ποτέ αρκετό. Κατά τη γνώμη μου, η κλασική μουσική δεν είναι μια μορφή τέχνης, αλλά ένα σύνθετο πολιτισμικό φαινόμενο που συνδυάζει την τέχνη, τη φιλοσοφία, την λογοτεχνία, την ποίηση, την επιστήμη της όρασης, τα μαθηματικά, τις εικαστικές τέχνες, την ψυχολογία, τη θρησκεία, την ιστορία, συναισθηματικές καταστάσεις και εγκεφαλικές διεργασίες που εκφράζονται σε τόνους. Κι όλα αυτά διατηρώντας ζωντανή την “ανθρώπινη ψυχή”», λέει χαρακτηριστικά.

00’s: Επιστροφή στη σκηνή

Κατά τη διάρκεια των οκτώ χρόνων της απουσίας του, μελέτησε φιλοσοφία και δούλεψε ριζικά πάνω στην τεχνική του. Η θριαμβευτική επιστροφή του έγινε το 2001 στο Ωδείο της Μόσχας, όπου μέσα σε μια βραδιά ερμήνευσε τέσσερα κοντσέρτα. «Όταν συσσωρεύονται μέσα μου νέες ιδέες, τότε αυτές ενσωματώνονται στη μουσική μου και επιδιώκω να έρθω σε επαφή με ανθρώπους για να μοιραστώ αυτές τις νέες ιδέες». Τα τελευταία χρόνια έχει εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελβετία και έχει επανέλθει δυναμικά στις συναυλιακές αίθουσες αναλαμβάνοντας συχνά εκτός από τη σολιστική ερμηνεία και τη μουσική διεύθυνση. Οι συναυλίες του αποτελούν κορυφαίο καλλιτεχνικό γεγονός για κοινό και κριτικούς που σχεδόν τον θεοποιούν με τίτλους όπως «Ο πιανίστας που έπεσε στη γη» The Guardian (2006).

Η συναυλία στην Αθήνα

Ο στοχαστής του πιάνου, Αντρέι Γκαβρίλοφ, συμπράττει στις 20 Οκτωβρίου με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε δύο απαιτητικά κοντσέρτα. Πρόκειται να προσφέρει στο κοινό τη δική του μοναδική και βαθυστόχαστη ανάγνωση. Για αρχή, παρουσιάζει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Προκόφιεφ. Μια νεανική σύνθεση ενδεικτική της ιδιοφυίας του συνθέτη της. Με τα λόγια του σολίστ, το έργο αντικατοπτρίζει «τη χαρά, ενός θετικού, έξυπνου και υγιέστατου νέου ανθρώπου».
Α

πό την άλλη, το Κοντσέρτο για αριστερό χέρι του Μωρίς Ραβέλ, το δεύτερο έργο που θα ερμηνεύσει είναι για εκείνον «ένα σπουδαίο μουσικό έργο με φιλοσοφικές διαστάσεις, το οποίο εγείρει τα πιο σημαντικά υπαρξιακά προβλήματα της ανθρωπότητας». Ο Ραβέλ έγραψε το έργο μετά από παραγγελία του πιανίστα Πωλ Βιτγκενστάιν, ο οποίος έχασε το δεξί του χέρι στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. «Μπροστά μας αποκαλύπτονται σε μουσικές εικόνες η φρίκη του πολέμου, ο εσωτερικός κόσμος ενός ατόμου που έχει περιέλθει σε απάνθρωπες συνθήκες, οι συνέπειες που στερούν από ένα άτομο το μέλλον αν παραμείνει στην πραγματικότητα της αρχαίας ανθρώπινης φύσης[…]» λέει μεταξύ άλλων για το έργο ο Αντρέι Γκαβρίλοφ.

Αναμφισβήτητα, ένας μοναδικός ερμηνευτής που βουτά στα άδυτα της μουσικής, ο Γκαβρίλοφ θα ανέβει στη σκηνή της αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για να μεταδώσει στους ακροατές τη «ζωντανή συνείδηση» των συνθετών που πρόκειται να ερμηνεύσει. Για εκείνον, άλλωστε, η μουσική είναι «μια ανώτερη μορφή φιλοσοφίας που θα ζει και θα εξελίσσεται όσο υπάρχουν άνθρωποι».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜέγαρο Μουσικής: Αυτές είναι όλες οι εκδηλώσεις που θα απολαύσουμε μέχρι τον Δεκέμβριο12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ημερομηνία: Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023
Ώρα έναρξης: 20:30
Καλλιτέχνης: Αντρέι Γκαβρίλοφ
Χώρος: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Συμμετέχουν: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Ματίας Φορέμνυ
Σημεία Προπώλησης: megaron.gr
Τιμή εισιτηρίου: 60€, 45€, 35€, 25€ και 20€ (εκπτωτικό)
Πληροφορίες Χώρου: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης ), Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη 115 21 Αθήνα, Τηλέφωνο: 210 7282714
Περισσότερα από Μουσικά Νέα
VIMA_WEB3b