MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
01
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Πλαστογραφία ή “παιδική φάρσα”: Ένα έργο 3 εκατομμυρίων αποδείχθηκε ψεύτικος Μπασκιά

Μία κορνίζα που αποδιδόταν στον Ζαν Μισέλ Μπασκιά και κοστολογήθηκε στα τρία εκατομμύρια δολάρια δεν ανήκει τελικά στον θρυλικό Νεοϋορκέζο καλλιτέχνη, με τον καλλιτέχνη που πούλησε το έργο να μιλά για μία “απλή παιδική φάρσα”.

Το σκίτσο μέσα στην κορνίζα αποτελεί πράγματι έργο του Μπασκιά, Photo: Katalog Wienerroither & Kohlbacher
Το σκίτσο μέσα στην κορνίζα αποτελεί πράγματι έργο του Μπασκιά, Photo: Katalog Wienerroither & Kohlbacher
Monopoli Team

Μία κορνίζα που αποδιδόταν στον Ζαν Μισέλ Μπασκιά και κοστολογήθηκε στα τρία εκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Έκθεση Καλών Τεχνών (TEFAF) στο Μάαστριχτ το 2017, αποκαλύφθηκε “ψεύτικος” Μπασκιά, αφού πρόκειται για έργο του Αυστριακού μουσικού και καλλιτέχνη Αντρέ Χέλερ.

Ο Χέλερ κόλλησε σχέδια του Μπασκιά σε γραμμές ξύλου, πρόσθεσε κόκκινη μπογιά, βίδες και κομμάτια ενός μαύρου μπαστουνιού, ενώ στο κέντρο της κορνίζας έβαλε ένα αυθεντικό πορτραίτο του Μπασκιά, το οποίο είχε αποκτήσει το 1990.

“Εκ των υστέρων, όλο αυτό ήταν μία παιδική φάρσα. Δεύτερον, αναδεικνύεται φυσικά. Και τρίτον είναι μία σαχλή μείξη φαντασίας και αλήθειας. Ένα ιδιωτικό παραμύθι” είπε ο Χέλερ, μιλώντας στο αυστριακό περιοδικό Falter.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Χέλερ συζητούσε με τον ιστορικό τέχνης και “ειδικό στον Μπασκιά”, Ντίτερ Μπούχαρτ, σε μία συνέντευξη το 2016.

Ο Χέλερ είπε ότι “μόνο μία φορά” ισχυρίστηκε ότι πρόκειται για αυθεντικό έργο του θρυλικού Νεοϋορκέζου καλλιτέχνη, μόνο και μόνο για να “τεστάρει” τον Μπούχαρτ. Ο Μπούχαρτ δήλωσε σοκαρισμένος που ο Χέλερ τού είπε ψέματα.

“Ο Χέλερ δήλωσε ότι η κορνίζα που περιλαμβάνει μικρά κομμάτια από σκίτσα του Μπασκιά ήταν αυθεντική Μπασκιά. Εγώ δεν έλεγξα την αυθεντικότητα της κορνίζας ούτε ισχυρίστηκα ότι το έκανα” δήλωσε ο ιστορικός τέχνης στο ARTNews

Το έργο, με τίτλο “Untitled (Frame)”, 1987, παρουσιάστηκε στην έκθεση από τη βιενέζικη γκαλερί Wienerroither & Kohlbacher. Το σκίτσο και η κορνίζα κοστολογήθηκαν στα 2 και 3 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα. Δεν αγοράστηκε τελικά από κάποιον.

Αργότερα προσέλκυσε συλλέκτες και τελικά το αγοράστηκε από τον Βιενέζο ατζέντη Αμίρ Σαριάτ, ο οποίος αγόρασε τον πίνακα από την γκαλερί για έναν πελάτη του και επέστρεψε τη κορνίζα στον Χέλερ – αν και σύμφωνα με το Falter ο πελάτης του Σαριάτ την είχε αγοράσει για 800 χιλιάδες ευρώ.

Ο Χέλερ επιμένει ότι δεν παραχώρησε ποτέ πιστοποιητικό αυθεντικότητας στους αγοραστές, ενώ ο δικηγόρος του απάντησε σε ανακοίνωση ότι και ο Χέλερ και η γκαλερί θεωρούσαν την κορνίζα και το αυθεντικό σκίτσο του Μπασκιά, ανεξάρτητα έργα και συγκεκριμένα ως “μία κορνίζα που είχε ανεξάρτητα συνημμένα τα σκίτσα του Μπασκιά”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠριν από την «μπλε Μέριλιν» του Γουόρχολ: Τα 10 πιο ακριβά έργα τέχνης που έχουν πουληθεί ποτέ σε δημοπρασία12.09.2018

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Ο Προθάλαμος Δ’ 2 του Εθνικού συνεχίζεται: Διεπιστημονικοί και διακαλλιτεχνικοί διάλογοι με άξονα το περιβάλλον
Εικαστικά
Βανδαλισμός του «Χορού του Ζαλόγγου» του Ζογγολόπουλου από τον Δήμο Πρεβέζης
Εικαστικά
Ελληνικός μήνας στο Λονδίνο – 50 χρόνια μετά: Έκθεση στο ΕΜΣΤ για την καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων
Art & Culture
O Juergen Teller σε προσκαλεί να κοιτάξεις, να νιώσεις, να ονειρευτείς
Εικαστικά
Λούβρο: Ληστές άρπαξαν βασιλικά κοσμήματα ανεκτίμητης αξίας
Εικαστικά
Athens Wine & Art Festival στο Κτήριο Ολυμπιάς
Εικαστικά
Ίδρυμα Γουλανδρή: Ξεκινά το πλούσιο πρόγραμμα βιωματικών δράσεων για ενήλικες
Art & Culture
All Aboard: Η μετάβαση ως τέχνη στο αεροδρόμιο της Αθήνας
Εικαστικά
ΗΠΑ: Σε δημοπρασία 30 πίνακες του Bob Ross για τη στήριξη της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Εικαστικά
Ίδρυμα Γουλανδρή: Ξεναγήσεις και παιδικό θέατρο στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
Εικαστικά
Art Explora Festival: Όλα όσα έγιναν στα εγκαίνια του πρώτου πλωτού μουσείου στον Πειραιά
Art & Culture
Το Platforms Project είναι ένας οργασμός τέχνης, ελευθερίας και δημιουργικής αντίστασης