MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Μπιενάλε Βενετίας 2022: Στην Katharina Fritsch και τη Cecilia Vicuña ο φετινός τιμητικός Χρυσός Λέοντας

Ανήμερα της Ημέρας της Γυναίκας, η Μπιενάλε της Βενετίας βράβευσε δύο σπουδαίες καλλιτέχνιδες, με τιμητικό Χρυσό Λέοντα για το σύνολο του έργου τους.

Cecilia Vicuña, Πηγή φωτογραφίας: Instagram/@labiennale
Cecilia Vicuña, Πηγή φωτογραφίας: Instagram/@labiennale
Monopoli Team

Λίγες εβδομάδες πριν την έναρξη της φετινής Μπιενάλε της Βενετίας στην Ιταλία, η σπουδαία διοργάνωση ονόμασε τις δύο νικήτριες για το Golden Lion for Lifetime Achievement award, τον Χρυσό Λέοντα, που δίνεται σε καλλιτέχνες με σημαντικό έργο που μετρά πολλές δεκαετίες.

Συνήθως το βραβείο δίνεται σε μόνο έναν καλλιτέχνη, φέτος όμως οι νικήτριες ήταν δύο: η Γερμανή γλύπτρια Katharina Fritsch και η Χιλιανή Cecilia Vicuña. Και οι δύο θα συμπεριληφθούν στην κεντρική έκθεση της φετινής Μπιενάλε.

Η Katharina Fritsch είναι γνωστή για τα γλυπτά της, που μετατρέπουν οικεία πρόσωπα, πλάσματα και έννοιες (όπως είναι η Παναγία, ένας κόκορας ή ένα κρανίο) σε ασυνήθιστες εικόνες, με έντονα χρώματα σε υπερβολικά μεγάλα μεγέθη -εικόνες που συχνά έχουν στόχο να “αναστατώσουν” το κοινό. Η Cecilia Alemani, επιμελήτρια της βασικής έκθεσης της φετινής Μπιενάλε της Βενετίας ανέφερε για την γλύπτρια: “Κάθε φορά που συναντώ κάποιο από τα γλυπτά της Fritsch, νιώθω την ίδια αίσθηση θαυμασμού και ιλιγγιώδους έλξης. Η συμβολή της στον χώρο της σύγχρονης τέχνης είναι ασύγκριτη”.

Η Cecilia Vicuña είναι μία καλλιτέχνις, που έχει δοκιμαστεί σε πολλά πεδία, με πολλά μέσα και υποκείμενα. Είναι γνωστή κυρίως για τη ζωγραφική και την ποίησή της. Έχει δημιουργήσει διάσημους  πίνακες, αφιερωμένους σε μαρξιστές ήρωες της, γλυπτά από υφάσματα, κελύφη, απορρίμματα και άλλα ιδιαίτερα υλικά, τα οποία αποκαλεί “χωρικά ποιήματα”. Γεννημένη στην Χιλή, με έδρα την Νέα Υόρκη, είναι η πρώτη καλλιτέχνις με καταγωγή από την Λατινική Αμερική, που κερδίζει Χρυσό Λέοντα, εδώ και πολλά χρόνια.

Η Cecilia Alemani δήλωσε ότι η Vicuña έχει “ταξιδέψει το δικό της μονοπάτι, πεισματικά, ταπεινά και σχολαστικά, προβλέποντας πολλά πρόσφατα οικολογικά και φεμινιστικά ζητήματα, όσο οραματίζεται νέες προσωπικές και συλλογικές μυθολογίες”.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ART PAPERS (@artpapers)

Το γεγονός ότι δύο γυναίκες κέρδισαν τον φετινό τιμητικό Χρυσό Λέοντα αποτελεί ακόμη μία απόδειξη για την “αλλαγή πλεύσης” της Μπιενάλε της Βενετίας, στην οποία ιστορικά οι γυναίκες υποεκπροσωπούνταν. Κι όμως, η φετινή διοργάνωση, που θα λάβει χώρα από 23 Απριλίου έως 27 Νοεμβρίου, έδωσε επιτέλους βήμα σε περισσότερες γυναίκες, με τους άνδρες καλλιτέχνες να αποτελούν μόλις το 10% των 213 συμμετεχόντων, ένας ασυνήθιστα χαμηλός αριθμός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΓυναίκες, καλλιτέχνιδες, ακτιβίστριες: Η θηλυκότητα σε πρώτο πλάνο12.09.2018

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Transitions: Η Εβίτα Κανέλλου στην Art Athina 2025 με την γκαλερί Αργώ
Εικαστικά
Η Van Gogh: The Immersive Experience έρχεται στην Ελλάδα
Δραστηριότητες
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη: Πανελλήνιος φωτογραφικός διαγωνισμός για εφήβους
Εικαστικά
Art Athina 2025: Η μεγάλη συνάντηση της σύγχρονης τέχνης ξεκινά στο Ζάππειο
Εικαστικά
“all aboard”: Tο αεροδρόμιο της Αθήνας γεμίζει με τέχνη
Art & Culture
Η ομορφιά της Μεσογείου και τα άγνωστα μπλε: Μια έκθεση στην Ύδρα που δεν πρέπει να χάσεις
Εικαστικά
Vivace ma non troppo: Ο Χρήστος Παλλαντζάς παρουσιάζει “τοπία συγκρατημένου ενθουσιασμού” στις Σπέτσες
Εικαστικά
«Άγιον Όρος – Πέρα από το Ορατό»: Το φωτογραφικό οδοιπορικό του Γιάννη Γιαννάτου ταξιδεύει
Εικαστικά
Ίδρυμα Μαμιδάκη: παράταση αιτήσεων για το νέο residency πρόγραμμα
Εικαστικά
Takis: 100 χρόνια ζωής και 6 χρόνια μνήμης σε ένα επετειακό βίντεο
Εικαστικά
Ανάβασις: Μια έκθεση-εγκατάσταση του Νάκη Παναγιωτίδη στο 4ο Φεστιβάλ Χίου
Εικαστικά
Cycladic Whispers: Η αύρα των Κυκλάδων και του Αιγαίου σε μια έκθεση στη Νάξο