MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
04
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

Μουσείο του Πράδο: Σπάνια σχέδια του Goya βλέπουν το φως για πρώτη φορά εδώ και έναν αιώνα

Μετά από την πρόσφατη ανακαίνιση του Μουσείου του Πράδο, τα έργα του Goya παίρνουν τη θέση που τους αξίζουν, ενώ μερικά σπάνια έργα του θα εκτεθούν για πρώτη φορά εδώ και έναν αιώνα.

Ο Άγιος Βερνανδίνος της Σιένα προσεύχεται μπροστά στον Αλφόνσο Ε΄ της Αραγωνίας, Φρανσίσκο ντε Γκόια, Courtesy of Wikimedia Commons
Ο Άγιος Βερνανδίνος της Σιένα προσεύχεται μπροστά στον Αλφόνσο Ε΄ της Αραγωνίας, Φρανσίσκο ντε Γκόια, Courtesy of Wikimedia Commons
Monopoli Team

Ο διάσημος πίνακας της ντυμένης, ξαπλωμένης “Αφροδίτης” του Goya, «Η Ντυμένη Μάχα», από τη σειρά έργων του με τίτλο “Las Majas” («Οι Μάχα») απέκτησε από χτες ένα νέο, μεγαλύτερο και πιο φωτεινό χώρο στο Μουσείο του Πράδο, της Μαδρίτης.

Ένα από τα αποτελέσματα της πρόσφατης ανακαίνισης του μουσείου φαίνεται να είναι ότι το έργο του Goya θα πάρει τη σημασία που του αξίζει, αφού πλέον θα μοιράζεται έναν χώρο με την εμβληματική “Αφροδίτη” του Τιτσιάνο και δύο σπάνια σχέδια του Goya, αφιερωμένα στον Άγιο Βερναρδίνο της Σιένα,

Παρ’ όλο που «Οι Μάχα» είναι από τα πιο δημοφιλή έργα που φιλοξενεί το μουσείο, όλα αυτά τα χρόνια βρίσκονταν σε έναν μικρό, σκοτεινό χώρο, στον οποίο καθημερινά οι επισκέπτες συνωστίζονταν αναγκαστικά, για να θαυμάσουν τα έργα του σπουδαίου καλλιτέχνη. Πρόκειται για δύο πίνακες, γνωστούς ως «Η Ντυμένη Μάχα» και «Η Γυμνή Μάχα».

Η Ντυμένη Μάχα, credits: Prado Museum

Η Ντυμένη Μάχα, credits: Prado Museum

Μάλιστα, σύμφωνα με τους υπεύθυνους του μουσείου, η νέα αυτή θέση των έργων (σε έναν πιο μεγάλο, ανοιχτόχρωμο, με φυσικό φως χώρο) βοηθάει το κοινό να προσέξει την παράδοση στην αναπαράσταση της Αφροδίτης με έναν πιο κλασικό τρόπο, χωρίς μυθολογικές αναφορές -η “Αφροδίτη” του Τιτσιάνο (1555) ήταν η πρώτη “ξαπλωμένη” απεικόνιση της θεάς του έρωτα. Κυρίως όμως ρίχνει φως σε δύο σπάνια σχέδια του Goya, που το κοινό θα δει για πρώτη φορά εδώ και έναν αιώνα.

Πρόκειται για δύο σχέδια, που ο ζωγράφος έκανε όσο ετοίμαζε τον πίνακα “The preaching of Saint Bernardino of Siena before Alfonso V of Aragon”, τον οποίο ξεκίνησε να δημιουργεί με βασιλική εντολή το 1781 για να κοσμεί την Βασιλική Εκκλησία του Σαν Φρανσίσκο Ελ Γκράντε της Μαδρίτης. Το πρώτο σχέδιο δεν έχει δει το φως εδώ και έναν αιώνα, αφού το Fundación Tatiana Pérez de Guzmán el Bueno οποίο επέτρεψε την έκθεσή του το 1900 για τελευταία φορά. Το δεύτερο σχέδιο εκτίθεται για πρώτη φορά στην ιστορία.

Τα σχέδια αυτά μάς δίνουν μία σπάνια ματιά στην διαδικασία που ο διάσημος ζωγράφος ακολούθησε για να ολοκληρώσει τον εμβληματικό του πίνακα.

Τα δύο σχέδια εκτίθεται στο πλάι τριών άλλων σχεδίων του Goya, από πίνακες που φιλοτέχνησε για διάφορους καθεδρικούς ναούς της Σεβίλλης και του Τολέδο. Μεταξύ αυτών, ο “Εσταυρωμένος Χριστός” (1780), που έδωσε στον καλλιτέχνη μια θέση στην Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Σαν Φερνάντο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜια σύγχρονη εικαστική ματιά στον μύθο του «Ρεμπέτικου» από τον ΟΠΑΝΔΑ12.09.2018

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Δραστηριότητες
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Χριστούγεννα για όλους με θέατρο, αφηγήσεις και παραδοσιακές γεύσεις
Art & Culture
MIRfestival 2025: Αναγκαίες εκρήξεις μέσα στο χάος
Εικαστικά
«Τέχνη για το εδώ και τώρα», τέχνη για όλους
Art & Culture
Ένα γιγάντιο παράσιτο στον Λόφο Φιλοπάππου, από τον ΝΕΟΝ
Art & Culture
Φένια Αποστόλου & Μαρία Χατζηαθανασιάδου: Φωτίζουν το "Αποτύπωμα" της γυναικείας ταυτότητας
Εικαστικά
Ο Αρχαίος Πειραιάς: Μια διαδραστική τριήμερη θεματική περιήγηση στα ίχνη της αρχαίας πόλης
Εικαστικά
Στο NYX Esperia Palace ανακαλύπτεις το «σχήμα της επιθυμίας»
Εικαστικά
Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει ανοικτό κάλεσμα για το Βραβείο Τέχνης 2026
Εικαστικά
Νέα εποχή για το Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
Εικαστικά
Ξετυλίγοντας μίτους στο Λόφος art project
Εικαστικά
Λίνα Μενδώνη: Πιο κοντά από ποτέ η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
Εικαστικά
Αθήνα. Από Σελίδα σε Πόλη: Η έκθεση μεταφέρεται στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων