MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
29
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΝΕΑ

«Απάτη στον Κήπο»: Βρέθηκε ο αριστουργηματικός πίνακας του Ιβ Τανγκί που είχε βανδαλιστεί τη δεκαετία του ’30 στο Παρίσι

Ένα σουρεαλιστικό αριστούργημα του Ιβ Τανγκί, που θεωρούνταν εξαφανισμένο για χρόνια μετά τον βανδαλισμό του από μια ομάδα φασιστών που είχε εισβάλει σε έναν κινηματογράφο τη δεκαετία του 1930 στο Παρίσι, τελικά «επέζησε».

Yves Tanguy, Fraud in the Garden ( Απάτη στον Κήπο), 1930.
Monopoli Team

Για δεκαετίες, μελετητές πίστευαν ότι ένας πίνακας του σουρεαλιστή καλλιτέχνη Ιβ Τανγκί είχε χαθεί ή καταστραφεί κατά τη διάρκεια μιας επιδρομής ενός φασιστικού όχλου σε έναν κινηματογράφο του Παρισιού τη δεκαετία του ’30. Σήμερα, αναλύσεις που έχουν συγκλονίσει ακόμη και εκείνους που έχουν βαθιά γνώση του έργου του Τανγκί, επιβεβαιώνουν πως τελικά το έργο ανακτήθηκε και αποκαταστάθηκε στην αρχική του κατάσταση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑArt around the world: Οι πιο συναρπαστικές εκθέσεις που περιμένουμε το 202212.09.2018

Συγκεκριμένα, ο πίνακας με τίτλο «Απάτη στον Κήπο» κατά κάποιο τρόπο παρέμενε «κρυμμένος» όλα αυτά τα χρόνια, αφού σύμφωνα με τον Guardian είχε αγοραστεί σε δημοπρασία το 1985 από έναν ανώνυμο Γάλλο συλλέκτη που είχε υποψιαστεί ότι το έργο μπορεί να ήταν αυτό που κάποιοι πίστευαν ότι χάθηκε το 1930, λίγο μετά τη δημιουργία του. Η συντηρήτρια έργων τέχνης Jennifer Mass ανέλυσε το έργο και τελικά ανακάλυψε ότι ο πίνακας που είχε αγοραστεί τότε σε δημοπρασία ήταν όντως ο αυθεντικός του γαλλικής καταγωγής αμερικανού ζωγράφου Ιβ Τανγκί.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Bob (@rsmgo)

Υπενθυμίζεται πως τη μοιραία νύχτα στις 3 Δεκεμβρίου του 1930, ο πίνακας εκτίθεντο, μαζί με άλλα έργα των των Νταλί, Μαν Ρέι και Μιρό, στο λόμπι του Studio 28, ενός κινηματογράφου στη συνοικία της Μονμάρτρης του Παρισιού. Την ώρα που προβαλλόταν η γαλλική σουρεαλιστική σατιρική κωμωδία του 1930, «Εποχή του Χρυσού», σε σκηνοθεσία του Λουίς Μπουνιουέλ, δύο δεξιές εξτρεμιστικές ομάδες, η Ένωση Πατριωτών και η Αντισημιτική Λέγκα, εισέβαλαν στον κινηματογράφο, διαμαρτυρόμενοι για «την ανηθικότητα αυτού του μπολσεβικικού θεάματος».

Ο πίνακας «Απάτη στον Κήπο» (αριστερά), φωτογραφημένος μαζί με άλλα βανδαλισμένα έργα στον απόηχο της επίθεσης στον κινηματογράφο της Μονμάρτης.

Κατά την έφοδό του με καπνογόνα στα χέρια, οι εξτρεμιστικές ομάδες έσπασαν έπιπλα και τζάμια, έσκισαν βιβλία και πέταξαν μελάνι στην οθόνη. Μετά τα επεισόδια αυτά, μάλιστα, η ταινία του Μπουνιουέλ τελικά απαγορεύτηκε. Θεωρώντας τους σουρεαλιστές ανήθικους και μπολσεβίκους και τα έργα τους βλάσφημα, κατέστρεψαν πολλά από αυτά. Το μόνο από τα έργα που εκτίθεντο στο λόμπι και οι ειδικοί πίστευαν ότι διασώθηκε είναι ο πίνακας του Νταλί, «Αόρατη Κοιμωμένη Γυναίκα, Άλογο, Λιοντάρι» που είχε σκιστεί με μαχαίρι, αλλά τελικά βρέθηκε, συντηρήθηκε και πλέον βρίσκεται στη συλλογή του Μουσείου Πομπιντού. Ο πίνακας του Τανγκί, «Απάτη στον Κήπο», επίσης βανδαλίστηκε εκείνη τη νύχτα και μάλιστα, θεωρούνταν ότι είχε χαθεί ή καταστραφεί – μέχρι τώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ Γαλλία θα επιστρέψει 15 έργα τέχνης που είχαν κλαπεί από τους Ναζί12.09.2018

Η Mass δήλωσε στον Guardian ότι ο πίνακας του Τανγκί είχε επίσης σκιστεί με μαχαίρι, αν και μπορούσε κανείς να καταλάβει πολλά χρησιμοποιώντας απεικόνιση ακτίνων Χ. Έκτοτε, ο διαστάσεων 92 επί 73 εκατοστά πίνακας που είναι χαρακτηριστικός των διαχρονικών, άγονων τοπίων του Τανγκί με φανταστικά αντικείμενα και διφορούμενες μορφές, έχει επιστρέψει σε αυτό που η Mass αποκαλεί «τέλεια κατάσταση».

Αυτή η ανακάλυψη του ιστορικού αυτού πίνακα θεωρείται «πολύ σημαντική» και πρόκειται να συμπεριληφθεί στον κατάλογο raisonné του καλλιτέχνη.

Πηγή: www.artnews.com

Περισσότερα από Εικαστικά
VIMA_WEB3b