MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
19
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΚΘΕΣΕΙΣ

    Μουσείο Μπενάκη: Οι εκθέσεις που θα δούμε τον Σεπτέμβριο

    Η νέα σεζόν στο Μουσείο Μπενάκη ξεκινά στις 3 Σεπτεμβρίου 2020 με την «Σχολή των Αθηνών» στο κτίριο της Πειραιώς.

    Λήδα Κοντογιαννοπούλου: Το σπίτι της Μνήμης
    Λήδα Κοντογιαννοπούλου: Το σπίτι της Μνήμης
    Monopoli Team

    «Η Σχολή των Αθηνών»

    Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής Βενετίας 2018 
    Πειραιώς 138, 2ος μεγάλος
    Διάρκεια έκθεσης από 3 Σεπτεμβρίου έως 11 Οκτωβρίου 2020

    Η Σχολή των Αθηνών του Ραφαήλ αναπαριστά μια φιλοδοξία, ένα ουτοπικό όραμα ενός ελεύθερου, ανοιχτού, άτυπου και κοινού χώρου μάθησης. Είναι ένας χώρος που βρίσκεται στο «ενδιάμεσο». Ούτε μέσα ούτε έξω, δεν έχει τις ιδιότητες ενός δωματίου, αλλά ούτε είναι ένας χώρος καθαρά για κυκλοφορία. Είναι μνημειακός, αλλά ταυτόχρονα γενναιόδωρος και απλός. Δεν είναι τάξη και όμως βλέπουμε στους χώρους αυτούς μελετητές και μαθητές να συζητούν, να διδάσκουν και να μαθαίνουν. Παρόλο που θεωρούμε ότι η μάθηση συνήθως λαμβάνει χώρα στην τάξη, εκπαιδευτικοί και αρχιτέκτονες έχουν αναγνωρίσει εδώ και χιλιάδες χρόνια ότι πραγματοποιείται επίσης στο «ενδιάμεσο»: στους διαδρόμους, στις σκάλες, στο κυλικείο, στο προαύλιο. Ο Σωκράτης δίδαξε στην Αρχαία Αγορά. Ο Πλάτωνας ίδρυσε την Ακαδημία του στον Ελαιώνα της Αθήνας, όπου συχνά δίδασκε, ενώ περπατούσε. Μεσαιωνικά κολλέγια ήταν οργανωμένα γύρω από μία κοινόχρηστη αυλή και πανεπιστήμια του 20ου αιώνα είναι γεμάτα από άτυπους μαθησιακούς χώρους.

    Η έκθεση Η Σχολή των Αθηνών παρουσιάζει φυσικά μοντέλα εβδομήντα διαφορετικών ακαδημαϊκών κοινών χώρων από την ιστορία και τον κόσμο, υλοποιημένων και μη. Χωρίς να είναι πλήρης ή απόλυτη, αυτή η επιλογή έχει σκοπό να παράσχει ένα ποικίλο και αντιπροσωπευτικό δείγμα συναρπαστικών έργων.

    Yπό την επιμέλεια των Νeiheiser Argyros, Η Σχολή των Αθηνών στο Μουσείο Μπενάκη αποτελεί συνέχεια της έρευνας που παρουσιάστηκε στο Εθνικό Περίπτερο Ελλάδος στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία το 2018 και αποτελεί μια συνεργασία μεταξύ φοιτητών της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.) και της Architectural Association (ΑΑ) στο Λονδίνο.

    Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη, Νeiheiser Argyros
    Συντονισμός: Ναταλία Μπούρα
    Εισιτήρια: 7€, 3.50€

    Η Σχολή των Αθηνών. Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής Βενετίας 2018

    Athens Photo Festival 2020

    Πειραιώς 138
    Διάρκεια έκθεσης: 17 Σεπτεμβρίου – 15 Νοεμβρίου 2020

    Το Athens Photo Festival, πιστό στο καθιερωμένο ραντεβού του, θα αποτελέσει για ακόμα μια χρονιά τη μεγάλη γιορτή της φωτογραφίας και του σύγχρονου οπτικού πολιτισμού στην Ελλάδα. Mε εμφανή προσανατολισμό στη σύγχρονη φωτογραφία, το Φεστιβάλ επικεντρώνεται με διάθεση διερευνητική και κριτική στα ζητήματα και τους προβληματισμούς της σημερινής κοινωνικής πραγματικότητας, αναδεικνύοντας το ρόλο της φωτογραφίας και του οπτικού πολιτισμού.

    Η φετινή διοργάνωση διασταυρώνει φωτογραφικά έργα, βίντεο και εγκαταστάσεις 100+ καταξιωμένων και ανερχόμενων καλλιτεχνών από 35 χώρες, ενισχύοντας τον καλλιτεχνικό, κοινωνικό και πολιτικό διάλογο, καθώς και τον πειραματισμό με διάφορα οπτικά μέσα. Το κεντρικό πρόγραμμα των εκθέσεων του φεστιβάλ εκτείνεται στους δύο ορόφους του Μουσείου Μπενάκη / Πειραιώς 138 και αναπτύσσεται σε περισσότερα από 2.000 τ.μ.

    Παράλληλα με το εκθεσιακό πρόγραμμα και τις δια ζώσης δράσεις, το φεστιβάλ ενσωματώνει ένα σύνολο διαδικτυακών πρωτοβουλιών -δράσεις δικτύωσης, εκπαιδευτικά προγράμματα, ομιλίες, παράλληλες εκδηλώσεις- που διευρύνουν το διάλογο και ενισχύουν την ανοιχτή και ισότιμη συμμετοχή.

    Για το αναλυτικό πρόγραμμα του Athens Photo Festival 2020, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, photofestival.gr.

    Επιμέλεια: Μανόλης Μωρεσόπουλος
    Διοργάνωση: Ελληνικό Κέντρο Φωτογραφίας
    Εισιτήρια: 8€, 4€

    Κατερίνα Κατσιφαράκη: Οικείο-Οικείν

    Οικείο-Οικείν, της Κατερίνας Κατσιφαράκη
    NH.M.A.

    Διάρκεια έκθεσης: 22 Σεπτεμβρίου 2020 – 9 Ιανουαρίου 2021

    Το Μουσείο Μπενάκη και η Νηματουργία Μέντης – Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.) φιλοξενούν την ατομική έκθεση «Οικείο-Οικείν» της Κατερίνας Κατσιφαράκη. Το εικαστικό έργο της Κατσιφαράκη περιστρέφεται γύρω από την έννοια του αεικίνητου. Η εφήμερη κατοίκηση, οι ρίζες και το ξερίζωμα, η αδιάλειπτη μετακίνηση από τόπο σε τόπο, η παρατήρηση του φαινομενικά ασήμαντου και η ανάδειξη του φευγαλέου βρίσκονται στο επίκεντρο της δουλειάς της.

    Λέγεται συχνά ότι η ζωή «ξετυλίγεται» μπροστά στα μάτια μας. Ότι η μνήμη είναι ένα «νήμα» που δύναται να κατευθύνει την πορεία της. Ότι η χαρά και η γαλήνη πρέπει πρώτα να «ριζώσουν» προκειμένου να επιβιώσουν. Οι φωτογραφίες, τα βίντεο, οι εγκαταστάσεις και τα αντικείμενα της Κατσιφαράκη, που εκτίθενται διακριτικά στους χώρους της κλωστοϋφαντουργίας, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη μεταφορική δύναμη του νήματος και τη σχέση του με τη φύση. Μέσα από αυτή τη συγκατοίκηση εικόνων, νημάτων, τοπίων και μηχανών, η νομαδική-ριζωματική σκέψη διεκδικεί ξανά την προσοχή μας.

    Επιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος
    Με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ

    «Ο Τελευταίος Μοναχός των Στροφάδων»

    «Ο Τελευταίος Μοναχός των Στροφάδων»

    Robert McCabe – Κατερίνα Λυμπεροπούλου 

    Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, Αίθουσα Κωστοπούλου
    Παράταση έκθεσης μέχρι 27 Σεπτεμβρίου 2020

    Παρατείνεται έως την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020 η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού της οδού Κουμπάρη 1.

    Η έκθεση αναφέρεται στην ιστορία ενός μοναστικού συγκροτήματος (καστρομονάστηρου), που έχει τις ρίζες του στον 13ο αιώνα. Το μοναδικής ιστορικής, αρχιτεκτονικής και πολιτισμικής σημασίας συγκρότημα αυτό δεσπόζει σε μια απομονωμένη γωνιά του Ιονίου, σε ένα μικρό νησάκι – μόλις το ένα τρίτο ενός αεροδιάδρομου: το νησί Σταμφάνη του συμπλέγματος των Στροφάδων. Παρ’ όλο το μικρό μέγεθός του, το νησί είναι μοναδικό όχι μόνο για τη ιστορία του αλλά και για την πλούσια χλωρίδα και πανίδα του, χάρη στη μοναδική γεωλογική του φυσιογνωμία.

    Σήμερα, αυτό το μνημειακό συγκρότημα θέτει ένα τεράστιο δίλημμα για την Ελλάδα. Αποφάσεις πρέπει να ληφθούν άμεσα. Το μοναστήρι βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση με επιτακτικό αίτημα αναστήλωσης μετά από δυο καταστροφικούς σεισμούς. Ο επόμενος μπορεί να είναι το τέλος του. Η έδρα του μοναστηριού και το λείψανο του Αγίου Διονυσίου που το καθαγίασε έχουν μεταφερθεί «προσωρινώς» στη γειτονική Ζάκυνθο από το 1717 μετά από επιδρομή και σφαγή των μοναχών.

    Θα μπορούσε ένα λειτουργικό μοναστήρι να ξαναζήσει;

    Η σειρά φωτογραφιών του Robert McCabe και η έρευνα της Κατερίνας Λυμπεροπούλου που πλαισιώνονται από μοναδικά εκθέματα είναι ένας φόρος τιμής στη ζωή του τελευταίου μοναχού των Στροφάδων που έζησε εκεί 38 χρόνια ουσιαστικά μαζί με το Θεό, του τελευταίου φαροφύλακα και του βαρκάρη που έφερνε προμήθειες στο νησί.

    Αποτελεί επίσης κραυγή για την περιβαλλοντική του διάσωση δεδομένου του ότι αποτελεί, μεταξύ άλλων, σημαντικό μεταναστευτικό σταθμό ορνιθοπανίδας φιλοξενώντας ένα από τα σημαντικότερα δάση της δυτικής Ελλάδας.

    Επιμέλεια: Ελένη Αθανασίου
    Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός: Αλέξης Βερούκας
    Διοργάνωση: Μουσείο Μπενάκη

     

    Περισσότερα από Art & Culture
    Sparkling city: Aυτό το Φθινόπωρο δες την πόλη μ’ άλλα μάτια
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast