MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
09
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

    Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός: Oι δωρεάν εκδηλώσεις της Παρασκευής 31 Ιουλίου

    Η δράση του Υπουργείο Πολιτισμού, «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», συνεχίζεται την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020, με εκδηλώσεις σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους ανά την επικράτεια.

    Monopoli Team

    Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο ου θεσμού Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός παρουσιάζει σήμερα Παρασκευή 31 Ιουλίου τις παρακάτω εκδηλώσεις σε: Αττική, Αργολίδα, Βοιωτία, Δωδεκάνησα, Εύβοια.

    Αττική

    «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού» από την Εθνική Λυρική Σκηνή| Ρωμαϊκή Αγορά – Αττική | 20.30

    Σε έναν συνδυασμό ποίησης και στοχασμών, ο διακεκριμένος Έλληνας πανεπιστημιακός, θεατρικός συγγραφέας και ποιητής Γιώργος Βέλτσος μεταφέρει στο έργο Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού ένα διπλό βίωμα ως προς την ασθένεια και την καραντίνα: Από τη μια της ευθύνης απέναντι στον άλλο και από την άλλη, το ζήτημα μιας απάνθρωπης ζωής που κινδυνεύει να χάσει το βίωμα της ίδιας της ζωής ως ζωής, και όχι ως επιβίωσης. Ερμηνεύει
    η διακεκριμένη ηθοποιός του Θεάτρου Τέχνης Ρένη Πιττακή.

    Ο Γιώργος Βέλτσος σημειώνει: «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού –ο Ελύτης θα έλεγε Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου- γιατί όλοι μας, τις σκληρές μέρες του φετινού Απρίλη, σκεφτήκαμε έγκλειστοι τους στίχους του ποιητή από το ομώνυμο έργο του: “Ξημερώθηκα έχοντας διατρέξει την ιστορία του θανάτου της Ιστορίας, ή μάλλον την ιστορία της Ιστορίας του θανάτου (και αυτό δεν είναι λογοπαίγνιο)”. Όλοι διατρέξαμε τότε, και την Ιστορία και
    τον θάνατο σε έναν ημερολογιακά καταγεγραμμένο χρόνο που «έγραψε» τον υψηλό του κίνδυνο στη ζωή τού καθενός ξεχωριστά. Κατέθεσα κι εγώ με τον τρόπο μου μια μαρτυρία γνωρίζοντας ωστόσο, πως δεν υπάρχει μάρτυρας για τον μάρτυρα παρά ένας τρίτος: η φωνή και ο ρυθμός της Ρένης Πιττακή που θα την ενσαρκώσει».

    Συντελεστές:
    Κείμενο: Γιώργος Βέλτσος
    Σκηνοθεσία: Ελπίδα Σκούφαλου
    Ερμηνεύει η Ρένη Πιττακή
    Μουσικοί: Σωκράτης Σινόπουλος (πολίτικη λύρα & πολίτικο λαούτο), Βασίλης
    Παπαβασιλείου (κοντραμπάσο)
    Σχεδιασμός Ήχου: Νίκος Διονυσόπουλος

    Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/imerologio-enos-atheatou-egklismou-apo-tin-els/

    Κόρη Αδάμαστη από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου – Αττική | 19.30

    Στο Τεχνολογικό Πάρκο του Λαυρίου οι Κρητικοί Νίκος & Γιώργος Στρατάκης, πλαισιωμένοι από 5μελές μουσικό σχήμα, θα παρουσιάσουν το έργο “Κόρη Αδάμαστη” σε μουσική Λουκά Θάνου και ποίηση Πάνου Δημητρόπουλου.

    Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/kori-adamasti-apo-to-megaro-mousikis-athinon/

    Αργολίδα

    Trio El Greco – Οι δύο σχολές της Βιέννης από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | Φρούριο Παλαμηδίου, Ναύπλιο – Αργολίδα | 19.30

    Έργα Χάυντν, Σούμπερτ και Σκαλκώτα επέλεξαν τα μέλη του Trio El Greco για το πρόγραμμα με τίτλο «Οι δύο Σχολές της Βιέννης» που θα παρουσιάσουν στις 31/7 στο Φρούριο Παλαμηδίου Ναυπλίου, στις 25/8 στο Βυζαντινό Κάστρο Πλαταμώνα και στις 10/9 στη Μονή Δαφνίου. Το πρώτο μέρος της συναυλίας εστιάζει σε δύο μουσουργούς που επηρεάστηκαν εξίσου από την κλασική και τη λαϊκή παράδοση, στον Γιόζεφ Χάυντν με το Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε σολ μείζονα, αρ. 39 «Gypsy» και στον Νίκο Σκαλκώτα με τις 8 Παραλλαγές σε παραδοσιακό θέμα για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο. Στο δεύτερο μέρος το δημοφιλές σχήμα μουσικής δωματίου, που απαρτίζεται από τους Θοδωρή Ιωσηφίδη (πιάνο), Φαίδωνα Μηλιάδη (βιολί) και Αλέξη Καραϊσκάκη Νάστο (τσέλο), ανατρέχει στον βιεννέζικο Ρομαντισμό μέσα από μία από τις πλέον εμβληματικές συνθέσεις του Φραντς Σούμπερτ, το περίφημο Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε μι ύφεση μείζονα, έργο 100.

    Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/to-trio-el-greco-sto-frourio-palamidiou-sto-nafplio/

    Δωδεκάνησα

    «Ριχάρδος Β’ Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης | Παλάτι Μεγάλου Μαγίστρου Ρόδου – Δωδεκάνησα | 21.00

    Ο Ριχάρδος Β’ υπήρξε ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’». Ξεκινά από το τέλος: Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλιμπροκ. Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη μοναξιά.

    Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντάς τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του. Φωνές από το παρελθόν αρχίζουν να ζωντανεύουν στη συνείδησή του. Ψευδαισθήσεις πλημμυρίζουν τον μικρόκοσμο της φυλακής του. Καθώς ο Ριχάρδος αναμετράται με τα αίτια του ξεπεσμού και της καθαίρεσής του, τον βλέπουμε να ταλαντεύεται μεταξύ παραληρήματος και διαύγειας, αμφιβολίας και αλαζονείας, χιούμορ και αυτολύπησης.

    Ο επισκέπτης, ο οποίος φαίνεται πως έχει μια μυστηριώδη δύναμη, προτρέπει τον Ριχάρδο ν’ αντιμετωπίσει κατάματα τη θνητή αλλά και την ηθική του υπόσταση. Πλέον, αναζητά απάντηση σε μια τελευταία -ίσως την πιο καθοριστική- ερώτηση: «Τώρα που τα έχασα όλα, ποιος είμαι;» Ο Σαίξπηρ έχει καταφέρει, όσο λίγοι συγγραφείς στην παγκόσμια δραματουργία, να περιγράψει μέσω της διήγησης των μύθων του, το εσωτερικό δράμα του ταξιδιού της ψυχής των ηρώων του. Τα έργα του δεν αφορούν μόνο τη λειτουργία της ανθρώπινης υπόστασης, αλλά μπορούν να ερμηνευτούν ως ιερά, ονειροπόλα ακόμα και μυστικιστικά.

    Συντελεστές:
    Σκηνοθεσία – δραματουργία – σκηνογραφία: Marlene Kaminsky
    Μετάφραση : Κ. Καρθαίος
    Πρωτότυπη Μουσική : Constantin
    Σχεδιασμός φωτισμών : Σεσίλια Τσελεπίδου
    Κοστούμια: Μαρία Σιαφάκα
    Μάσκα: Wintercroft
    Φωτογραφίες : Δημοσθένης Γαλλής
    Κατασκευή σκηνικού και σκηνικών αντικειμένων : Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
    Κινηματογράφηση : Γιώργος Γεωργόπουλος
    Παίζουν: ο Τάσος Νούσιας στο ρόλο του Ριχάρδου Β’, o Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος και στη φωνή της βασίλισσας η Μάιρα Μηλολιδάκη

    Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/richardos-v-apo-to-idrima-michalis-kakogiannis-5/

    Εύβοια

    «Αθηναίων Πολιτεία – από τον Θησέα στον Σόλωνα» από το Εθνικό Θέατρο | Αρχαιολογικός Μουσείο Ερέτριας – Εύβοια | 19.30

    Το έργο Αθηναίων Πολιτεία είναι μια ανθολόγηση κειμένων της αρχαίας ιστοριογραφίας (Ηρόδοτος, Θουκυδίδης, Αριστοτέλης, Πλούταρχος, Διογένης Λαέρτιος, κ.ά.) και άλλων ιστορικών-αρχαιολογικών πηγών (επιγραφές, αρχαιολογικά κείμενα), που ανασυνθέτουν – σε επεισοδιακή μορφή- την περιπετειώδη πορεία του Αθηναϊκού πολιτεύματος προς τη δημοκρατία (7ος – 6ος αι. π.Χ.). Πρόκειται για πέντε αυτοτελή, αφηγηματικά «ιστορήματα»– διασκευασμένα σε δραματική μορφή και για θεατρική απόδοση, τα οποία συνέχονται θεματολογικά σε ένα ενιαίο ιστορικό-πολιτικό διακείμενο. Τα κεφάλαια ανα- διηγούνται ιστορίες όπως το Κυλώνειο Άγος, η νομοθεσία του Σόλωνα κ.ά. Οι ιστορίες αυτές παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή σε σημαίνοντες αρχαιολογικούς τόπους και μουσεία· τα πλέον ιδεώδη –για την παράστασή τους– «θέατρα».

    Συντελεστές:
    Μετάφραση-Διασκευή: Γιάννης Λιγνάδης
    Ιστορική Τεκμηρίωση-Επιμέλεια: Ανδρονίκη Μακρή
    Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
    Κοστούμια / Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικολέτα Φιλόσογλου
    Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης
    Διανομή (αλφαβητικά)
    Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάνος Βαβαδάκης, Κώστας Κοράκης, Άγγελος Μπούρας, Κατερίνα
    Πατσιάνη

    Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/2020/07/athineon-politia-apo-to-ethniko-theatro-3/

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει. Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης. Για περισσότερες πληροφορίες συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα: https://digitalculture.gov.gr/

    Σημειώνουμε ότι οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους. Στα μουσεία είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας.

    Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού  συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1, 5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης. Η προσέλευση και η αποχώρηση από το χώρο των εκδηλώσεων γίνεται με τη χρήση μη ιατρικής μάσκας

    Περισσότερα από Εκδηλώσεις
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast