MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
02
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
PET STORIES

Η Εύη Σαουλίδου θέλει να γεράσει με την Μπέτα

‘Ανθρωποι που εκτιμούμε για το ταλέντο τους μας κάνουν να τους εκτιμήσουμε διπλά: Αφηγούμενοι πως έβαλαν στη ζωή τους σκύλους και γάτες, ζώα συντροφιάς, και τους επέτρεψαν να την αλλάξουν ολοκληρωτικά. Προς το καλύτερο, εννοείται. Γιατί ο πολιτισμός (κι) εκεί φαίνεται.

| Φωτογραφία εξωφύλλου: Ελίνα Γιουνανλή
author-image Στέλλα Χαραμή

Ηταν καλοκαίρι του 2012. Ο «Αμφιτρύωνας» του Εθνικού Θεάτρου – η σκηνοθεσία του Λευτέρη Βογιατζή που έμελλε να γίνει το κύκνειο άσμα του – είχε μόλις κάνει την πρεμιέρα της στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Και η Εύη Σαουλίδου χόρευε. Χόρευε και η τύχη της δούλευε.

Το θηλυκό κουταβάκι που πήρε μαζί της γυρίζοντας από εκείνο το βράδυ στο θρυλικό «Καπάκι» έχει επιφέρει τέτοια αλλαγή στη ζωή της, που η ίδια εύχεται να μπορούσε να την ξοδέψει ολόκληρη μαζί της.

Οκτώ χρόνια μετά, αφηγείται μια σειρά από περιπέτειες με την Μπέτα (από το Τρομπέτα) που όλοι της λένε ότι της μοιάζει.

Το Μπέτα βγαίνει απο το Τρομπέτα αλλά και από το Beta version, ως πρώτο σκυλί.

Αλλιώς: Ρεμπέτα, Μπετίνι,μπιτόνι, Μπετόβεν, μπετούγια ή Μπέτογλου, από Ανατολή. Βρέθηκε στην Επίδαυρο τον Αύγουστο του 2012, μετά την πρεμιέρα του «Αμφιτρύωνα». Το άλλο φαβορί όνομα ήταν το ντίσκο, μιας και βρέθηκε έξω από το Καπάκι.

Εκείνη σώθηκε από ρόδες αυτοκινήτου, εγώ, μάλλον, σώθηκα γενικά.

Το πρώτο της ταξίδι ήταν λίγες μέρες μετά, στη Σαμοθράκη· σκαρφάλωνε στα βράχια και έβρισκε το δρόμο για τη σκηνή.

Τα σάλια της σχηματίζουν ρευστούς σταλακτίτες όταν τρως κάτι που την ενδιαφέρει.

Γίνεται δική σου με γιαούρτι και κοτόπουλο. ‘Οταν ήταν 1.5 χρόνων έφυγε κυνηγώντας μια γάτα. Μετά από πέντε μαρτυρικές μέρες -κατά τις οποίες γυρίζαμε την Αθήνα ρωτώντας σουβλατζίδικα, πάρκα και αδέσποτα – γύρισε μόνη της πεινασμένη, μετανιωμένη αλλά έμπειρη.

Όλο το πρώτο διάστημα που ζούσαμε μαζί, την έβλεπα στον ύπνο μου,

να μου μιλάει και να κάνουμε ολόκληρες συζητήσεις στην ανθρώπινη γλώσσα.
Όταν πηγαίνουμε βόλτες και τρέχει, συχνά γελάει. Της αρέσει ακόμα να σκαρφαλώνει στα απόκρημνα μέρη.

Κατά τη συναναστροφή μας, αγάπησα τις γάτες, το σπίτι μου, τις μακρινές βόλτες κι εμένα.

Μαδάει πολύ και της αρέσει να τρίβει την πλάτη της στο έδαφος. Της αρέσουν τα ταξίδια. Αν υπάρχει στο χώρο τζάκι ή σόμπα, κάθεται τόσο κοντά που νομιζεις ότι θα αρπάξει. ‘Εξω, αν υπάρχει κάπου νερό θα βρέξει σίγουρα τα πόδια της, όμως έχει κολυμπήσει μόνο δυο φορές όταν η θάλασσα ήταν λάδι. Το μπανιο με σαπούνι το υπομένει σαν ταριχευμένη που ξαναζωντανεύει μετά το πέρας της διαδικασίας.

Σέβεται τα αδέσποτα και γίνεται αμέσως φίλη τους,

κλαίει όταν τα βλέπει από το μπαλκόνι και νομίζω πως κατά βάθος θα ήθελε να είναι ένα από αυτά.Οι καλύτερες φίλες της είναι η Μάγια και η Λάικα και από αγόρια, ο Δίας.

Μέχρι να βγάλει δοντάκια, έφαγε μια γωνία τραπεζιού, τρία τηλεκοντρόλ, κάποια παπούτσια και δυο ζευγάρια γυαλιά ηλίου.

Επίσης της άρεσε να μασάει μολύβια και μια μέρα που γύρισα σπίτι νόμισα αρχικά ότι ήταν μες τα αίματα αλλά τελικά είχε φάει ένα μολύβι χειλιών κόκκινο και ήταν απλως βαμμένη.
Αν έχει να σε δει καιρό, κλαίει και πηδάει στο ύψος σου για να σε φιλήσει στο στόμα.
‘Οταν είχα σπάσει ένα κοκκαλάκι στο μετατάρσιο, σταμάτησε να ανεβαίνει στο κρεβάτι μου με δική της πρωτοβουλία.

Έχει κάνει έκτακτη θεατρική εμφάνιση στις «Απολογίες 4 και 5» και στο σινεμά,

στο ντοκιμαντέρ του Robin Vanbesien, «Under these words».
Οι άνθρωποι λένε ότι μοιάζουμε με τη Μπέτα, όπως τα σκυλιά με τους ανθρώπους τους. Δεν το βλέπω η ίδια, μακάρι όμως να είναι έτσι, γιατί στα μάτια μου είναι τόσο καλή και όμορφη. Θα ήθελα αν καταφέρω να γεράσω να την είχα δίπλα μου.

Ο τρόπος που βαθαίνει μια σχέση με ένα ζωάκι

είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη ότι ο χρόνος στην αγάπη μπορεί να είναι μόνο πολύτιμος.

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Βιβλία
Η Κατερίνα Τσιτούρα μάς μιλά για το βιβλίο της «Το πείραμα του κυρίου Βελφ»
Πρόσωπα
Για τον Περικλή Πετράκη το φετινό Layers of Street θα είναι το καλύτερο της τελευταίας πενταετίας
Βιβλία
Για τη Σοφία Καζαντζιάν και τον Μάριο Ιορδάνου, οι «Μαύροι Πίνακες» δεν είναι μόνο μια αστυνομική ιστορία
Πρόσωπα
«Δεν είμαστε επισκέπτες του βουνού – είμαστε κομμάτι του»: Το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας ξέρει ποια ειναι η ουσία
Πρόσωπα
Christopher King: Υπάρχει κάτι πολύ θεραπευτικό και μυστηριώδες στη μουσική της Ηπείρου
Πρόσωπα
Νεφέλη Φασούλη: Επιβάλλεται να ονειρεύεσαι. Μόνο έτσι είσαι πραγματικά ελεύθερος
Μουσικά Νέα
Ο συνθέτης Περικλής Κανάρης μάς μιλά για το 1ο Near & Far Kastellorizo International Music Festival
Art & Culture
Ο μεγάλος σατιρικός Σίμος Κακάλας επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών
Πρόσωπα
Φιλαρέτη Κομνηνού: Το σίγουρο είναι ότι δεν θέλησα να είμαι θεατής της ζωής
Πρόσωπα
Σtella: Δεν με απασχόλησε ποτέ τι κυνηγά η μουσική βιομηχανία
Cine News
Για τον Jon Erwin, τα γυρίσματα του “The House of David” στην Ελλάδα ξεπέρασαν κάθε προσδοκία
Πρόσωπα
Δανάη Στράτου: Μια πορεία εσωτερικής αναζήτησης στην κρητική γη