MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΟΠΕΡΕΤΑ

Η Λυρική Σκηνή στη Θεσσαλονίκη: Το πέταγμα της «Νυχτερίδας»

Η οπερέτα του Ρίχαρντ Στράους παρουσιάζεται για τέσσερις παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη.

author-image Σπύρος Κακουριώτης

Στη Θεσσαλονίκη θα βρεθούν από τις 5 Δεκεμβρίου καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, προκειμένου να παρουσιάσουν για τέσσερις παραστάσεις, στο Μέγαρο Μουσικής της πόλης, την «αρχετυπική» οπερέτα του Γιόχαν Στράους του νεότερου «Νυχτερίδα», ένα γεμάτο χιούμορ και ανατροπές έργο, πλημμυρισμένο από τη μουσική της αυτοκρατορικής Βιέννης.

Πρόκειται για αναβίωση της παράστασης που παρουσιάστηκε πριν από πέντε χρόνια, την άνοιξη του 2014, στην ιστορική έδρα της ΕΛΣ στην Αθήνα, στο Θέατρο «Ολύμπια», σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη, καλλιτεχνικού διευθυντή σήμερα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Με διαφορετική διανομή στο ΜΜΘ

Στη σημερινή παραγωγή της οπερέτας του Στράους από το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης συμμετέχουν οι ίδιοι βασικοί συντελεστές, αλλά η διανομή, εκτός των Διονύση Σούρμπη και Δημήτρη Ναλμπάντη, που ερμήνευαν τους ίδιους ρόλους και στην αθηναϊκή παράσταση, είναι διαφορετική, περιλαμβάνοντας νεότερους μονωδούς, καθώς και τη Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης, σε διδασκαλία Μαίρης Κωνσταντινίδου, ενώ τη μουσική ερμηνεύουν τα μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, που διευθύνει και εδώ ο Μιχάλης Οικονόμου. Το έργο παρουσιάζεται στα ελληνικά και με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Η υπόθεση του έργου

Η υπόθεση της γραμμένης το 1874 οπερέτας, βασίζεται σε μια φάρσα που είχε γίνει τρία χρόνια νωρίτερα. Έπειτα από έναν αποκριάτικο χορό, ο μπον βιβέρ Γκάμπριελ φον Άιζενσταϊν είχε εγκαταλείψει στο κέντρο της πόλης τον φίλο του, δρα Φάλκε, μεθυσμένο και μασκαρεμένο με κοστούμι νυχτερίδας. Τώρα ο Φάλκε, με τη συγκατάθεση του ρώσου πρίγκιπα Ορλόφσκι που παραθέτει έναν μεγαλοπρεπή χορό, χρησιμοποιεί την περίσταση για να πάρει μια εύθυμη και αθώα εκδίκηση, εμπλέκοντας τη σύζυγο και την υπηρέτρια του φίλου του. Έπειτα από μια βραδιά οινοποσίας, μεταμφιέσεων και παρεξηγήσεων, το επόμενο πρωί καταλήγουν όλοι για διαφορετικούς λόγους στη φυλακή, όπου τελικά αποκαλύπτεται η πραγματικότητα.

Από τη Βιέννη στη… νύχτα του πραξικοπήματος

Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης, που έχει στο ενεργητικό του μερικές από τις πιο επιτυχημένες ανανεωτικές παραστάσεις ελληνικής και ξένης οπερέτας και όπερας, τοποθετεί τη δράση της «Νυχτερίδας», από την αυτοκρατορική Βιέννη, στη βραδιά της 20ής Απριλίου 1967, τη νύχτα του πραξικοπήματος.

Οι αυστριακοί αστυνόμοι μετατρέπονται σε έλληνες χωροφύλακες και ο ρώσος πρίγκιπας σε σοβιετικό πρέσβη, εντάσσοντας την εξέλιξη της παράστασης στο ιστορικό φόντο του Ψυχρού Πολέμου και του ανταγωνισμού των δύο υπερδυνάμεων.

Ο Ευκλείδης προσφέρει έτσι στο μουσικόφιλο κοινό της Θεσσαλονίκης μια παράσταση εξίσου ευφρόσυνη και γεμάτη χιούμορ, αλλά ιδωμένη με μια «λοξή» ματιά, ταυτόχρονα ανατρεπτική και υπόγεια νοσταλγική, για μια εποχή «με την οποία ακόμη αναμετριόμαστε, θέλουμε δεν θέλουμε, καθημερινά», όπως λέει ο ίδιος.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Εθνική Λυρική Σκηνή, Γιόχαν Στράους: Η Νυχτερίδα
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αίθουσα Φίλων της Μουσικής
5, 8, 11, 13 Δεκεμβρίου 2019, 20.30
Είσοδος: 30, 25, 20, 15 €, μειωμένο 10 €

 

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
Έργα Ελλήνων συγγραφέων
Art & Culture
Έργα κλασικών & σύγχρονων ξένων δημιουργών
Art & Culture
Κωμωδίες, μιούζικαλ & μεγάλες παραγωγές
Cine News
Αποχαιρετούμε τον Rob Reiner μέσα από τις καλύτερες ταινίες της καριέρας του
Art & Culture
Στο μυαλό του Τσάρλι Κάουφμαν, η Τέχνη μοιάζει με την προσπάθεια να μην καταστρέψεις το όνειρο
Art & Culture
Για τον Τζώνυ Θεοδωρίδη, η τρίτη ηλικία έχει άγχη που δεν έχουμε δει ποτέ σοβαρά
Art & Culture
Στο πνεύμα των ημερών: Μικρός οδηγός για τη «μεγάλη μουσική»
Art & Culture
Στο Studio Μαυρομιχάλη, μια γυναικοκτονία γίνεται ο "καθρέφτης" της κοινωνίας μας
Art & Culture
«Αρχιμάστορας Σόλνες» στο θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Πίστη στο όνειρο
Art & Culture
Τέσσερις ερμηνεύτριες μοιράζονται “Τα Χρόνια” της Αννί Ερνώ
Art & Culture
MIRfestival 2025: Αναγκαίες εκρήξεις μέσα στο χάος
Art & Culture
Τα τελευταία μεγάλα live του 2025: Οι συναυλίες που δεν θα χάσουμε τον Δεκέμβριο