MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
19
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΜΟΔΑ

LOLA: Ένα διαχρονικό brand συνώνυμο της κομψότητας και της υψηλής ποιότητας

Η Αναστασία Γιαλαμά, creative director της LOLA μάς εξηγεί το μυστικό της επιτυχίας του διαχρονικού brand

KEIMENO: Μάρη Τιγκαράκη | 11.06.2019

Πότε και πώς ξεκίνησε η ιστορία του brand LOLA;

Η LOLA δραστηριοποιείται στο χώρο του γυναικείου ενδύματος από το 1973 όταν ιδρύθηκε από τους γονείς μας, τη Λόλα και τον Γρηγόρη Γιαλαμά. Η μητέρα μας είχε σπουδάσει πατρονίστ στη φημισμένη σχολή της εποχής ΟΡΕ. Άνοιξε ένα μικρό ατελιέ και αμέσως δημιούργησε πιστή πελατεία. Όταν γνώρισε και παντρεύτηκε τον πατέρα μας, ένα πανέξυπνο και δυναμικό άντρα, δημιουργήθηκε το τέλειο δίδυμο: η σύζυγος με το τρομερό ταλέντο και ο σύζυγος τολμηρός και έτοιμος να πάρει ρίσκα!

Ποιο ήταν το όραμα και η φιλοσοφία των γονιών σας και ποιες ήταν οι συνθήκες της αγοράς την εποχή που ξεκίνησαν την εταιρία;

Οι γονείς μας ήταν ευφυείς και δημιουργικοί άνθρωποι, παράλληλα είχαν και υψηλή αισθητική, κάτι που πραγματικά τους έδωσε τεράστια ώθηση. Όμως και η αγορά γυναικείας ένδυσης ήταν τότε στα πρώτα βήματά της, υπήρχε ανάγκη για καλοραμμένο και καλόγουστο ρούχο έτσι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία με τον καλύτερο τρόπο. Η επιτυχία ήρθε πολύ γρήγορα: ήδη το 1978, είχαν ιδρύσει τη ΛΟΛΑ ΑΒΕΕ, εγκαινίαζαν το 5όροφο εργοστάσιό τους και είχαν αποκτήσει 3 παιδιά, όλα αυτά σε ηλικία 35 ετών.

Η Αναστασία Γιαλαμά, creative director της LOLA

Τι θυμάστε εσείς από τα πρώτα βήματα της εταιρίας; Πώς ήταν για ένα κορίτσι να μεγαλώνει μέσα στο χώρο της μόδας;

Εννοείται πως όλα μου τα παιδικά χρόνια τα πέρασα κοντά στη LOLA, με γοήτευε το αντικείμενο και από μικρή είχα καλλιτεχνικές ανησυχίες. Σπούδαζα στη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς αλλά παράλληλα εργαζόμουν στην επιχείρησή μας και ταξίδευα με την μητέρα μου στο εξωτερικό παρακολουθώντας τις εκθέσεις. Πέρασα από όλα τα πόστα της επιχείρησης, στην πώληση, στην παραγωγή, στο σχεδιασμό, έχω λοιπόν μια πλήρη εικόνα για τη λειτουργία της και αυτό είναι πραγματικά ανεκτίμητο! Παράλληλη είναι και η ιστορία της αδερφής μου Φωτεινής, Πανεπιστήμιο Πειραιά, μετά μεταπτυχιακό στην Αγγλία και αμέσως μετά πλήρης αφοσίωση στη LOLA

Για κάποιους που το βλέπουν απ’ έξω ακούγεται σαν κάτι ιδιαίτερα “glamorous”. Ήταν όντως έτσι;

Εξαρτάται πως αντιλαμβάνεται καθένας την έννοια της λέξης glamorous. Ναι, είναι μια γοητευτική δουλειά, σου δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσεις πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους και σε γεμίζει πολύτιμες εμπειρίες: ταξίδια για την αναζήτηση υφασμάτων και υλικών, φωτογραφίσεις, εκθέσεις. Θα έλεγα λοιπόν ότι είναι μια ιδιαιτέρως δημιουργική δουλειά που απαιτεί όμως αφοσίωση, συνεχή εξέλιξη και οργάνωση.

Η απόφασή σας ν’ ασχοληθείτε με αυτό το χώρο ήταν συνειδητή επιλογή ή προέκυψε ως ανάγκη συνέχισης της οικογενειακής επιχείρησης;

Η αλήθεια είναι πως οι γονείς μας επιθυμούσαν διακαώς να συνεχίσουμε τη δουλειά τους, από μικρές μας ωθούσαν προς εκεί. Από την άλλη ήταν και μια δουλειά που μας γοήτευε, υφάσματα, σχέδια, χρώματα, ταξίδια, όλα ήταν άκρως ενδιαφέροντα. Έτσι νιώθουμε πως αν και ήταν η επιθυμία των γονιών μας τελικά ήταν και δική μας επιθυμία. H αδερφή μου Φωτεινή, αξιοποιώντας και τις σπουδές της, είναι διευθύνουσα σύμβουλος και υπεύθυνη οικονομικών και πραγματικά δεν θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερος άνθρωπος για αυτή τη θέση: σοβαρή, μετρημένη και οργανωμένη, γνωρίζει και ελέγχει σε βάθος τα οικονομικά μεγέθη και στοιχεία της LOLA. Εγώ είμαι διευθύντρια Δημιουργικού, η καλλιτέχνης της οικογένειας… πάντα με νέες ιδέες, παθιασμένη με τα χρώματα και τις υφές, παρορμητική και εξωστρεφής.

Όταν παραλάβατε τη σκυτάλη από τους γονείς σας, με ποιο και όραμα ξεκινήσατε; Υπήρξαν εμπόδια ή δυσκολίες που κληθήκατε ν’ αντιμετωπίσετε;

Όταν παίρνεις τα ηνία μιας καταξιωμένης επιχείρησης θέλεις βέβαια να διατηρήσεις την καλή και υγιή πορεία της, αλλά συγχρόνως θέλεις και να τολμήσεις βάζοντας τη δική σου σφραγίδα στη φυσιογνωμία της εταιρείας. Αυτό στην πράξη δεν είναι καθόλου εύκολο, πραγματικά! Καταρχάς πρέπει να επιλέξεις τι θα κρατήσεις και τι θα αλλάξεις και μετά πρέπει να στηρίξεις την αλλαγή αυτή διότι είναι σίγουρο πως στην αρχή θα σου στοιχίσει.

Στη LOLA μας αρέσουν οι καθαρές γραμμές και το μέτρο, δεν μας ελκύουν τα φορτωμένα κομμάτια, για εμάς less is more.

Τι κρατήσατε και τι αλλάξατε στην εταιρία;

Αποφασίσαμε να κρατήσουμε την υψηλή ποιότητα των ρούχων (και μάλιστα να την ανεβάσουμε ακόμα περισσότερο) αλλά να αλλάξουμε το σχεδιασμό. Στόχος μας ήταν οι συλλογές της LOLAνα ξεχωρίζουν για την ποιότητα, το μέτρο και τις καθαρές γραμμές τους. Για να το πετύχαμε αυτό στηριχτήκαμε τόσο στις αρχές που πήραμε από τους γονείς μας όσο και στις γνώσεις που αποκτήσαμε μέσα από τις σπουδές αλλά και τις εμπειρίες μας. Έτσι δημιουργήσαμε μία LOLA σύγχρονη που καλύπτει τις δικές μας αισθητικές αναζητήσεις αλλά και τις ανάγκες μίας δυναμικής γυναίκας.

Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας κάθε σεζόν;

Ο σχεδιασμός των collection, είναι πάντα ένα ενδιαφέρον νέο ταξίδι. Η έμπνευση έρχεται μέσα από πρόσφατες και παλαιότερες εμπειρίες, ταξιδεύοντας όσο περισσότερο μπορούμε αλλά και βέβαια μελετώντας τις διεθνείς τάσεις, έτσι επιλέγουμε το ύφος και τα χρώματα της νέας σεζόν. Αμέσως μετά ξεκινάμε την αναζήτηση των υφασμάτων και των υλικών. Αφού συγκεντρώσουμε τα υλικά μας δημιουργούμε τα mood boards των υφασμάτων και σε αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινά το στήσιμο της συλλογής. Όπως σας είπα ήδη, μας αρέσουν οι καθαρές γραμμές και το μέτρο, δεν μας ελκύουν τα φορτωμένα κομμάτια, για εμάς less is more. Στη LOLA δημιουργούμε συλλογές με συγκεκριμένο concept και φιλοσοφία άρα κάθε σεζόν παράγουμε μόδα, δεν αντιγράφουμε. Ο τρόπος που δουλεύουμε είναι οργανωμένος και αυστηρά οριοθετημένος χρονικά, μόνο έτσι μπορούμε να παρουσιάζουμε τέσσερις πλήρεις συλλογές κάθε χρόνο.

Δυναμική, Ευαίσθητη και Κομψή, αυτή είναι η ιδανική γυναίκα της LOLA!

Υπάρχουν κάποια στοιχεία που κρατάτε σταθερά σε κάθε κολεξιόν και αποτελούν «σήμα κατατεθέν» ή χαρακτηρίζουν τα ρούχα LOLA; Ποιο είναι για εσάς το συγκριτικό πλεονέκτημα του brand;

Η υψηλή ποιότητα των υφασμάτων, η άψογη εφαρμογή, η άριστη ραφή και ο minimal σχεδιασμός είναι τα 4 στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις συλλογές μας, αυτά τα στοιχεία αποτελούν και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του brand. Η παραγωγή των συλλογών γίνεται στην Ελλάδα. Μόλις ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός δημιουργούνται τουλάχιστον δύο, πολλές φορές και 3 πρωτότυπα δείγματα για κάθε σχέδιο, τα οποία δοκιμάζονται σε αληθινά σώματα, με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η άψογη εφαρμογή. Τότε μόνο ένα κομμάτι προχωρά στην παραγωγή η οποία βέβαια παρακολουθείται και αξιολογείται ποιοτικά σε 4 διαφορετικά στάδια, στην κοπή, μετά στη ραφή, στο σίδερο και εντέλει πριν κρεμαστεί στα καταστήματά μας.

Εάν σας ζητούσα να περιγράψετε με τρεις λέξεις τη «Γυναίκα LOLA» ποιες θα ήταν αυτές;

Δυναμική, Ευαίσθητη και Κομψή, αυτή είναι η ιδανική γυναίκα της LOLA!

Έχετε «ζηλέψει» ποτέ τη δουλειά κάποιου άλλου fashion designer;

Έχω θαυμάσει πολλούς σχεδιαστές και έχω ζηλέψει τον τρόπο δουλειάς τους, τις τεχνικές και τα υλικά στα οποία έχουν πρόσβαση!

Η ελληνική αγορά -ειδικά τα τελευταία χρόνια της κρίσης- είναι ένα περιβάλλον ιδιαίτερα δύσκολο τόσο για την παραγωγή όσο και για το εμπόριο των ρούχων. Ποια είναι η δική σας στρατηγική για να «επιβιώσετε» μέσα σ’ αυτό το χώρο;

Αυτό ακριβώς εξηγεί την μικρή ζήλεια την οποία ανέφερα στην προηγούμενη ερώτηση! Η κρίση έχει επηρεάσει και την παραγωγή πρώτης ύλης: Δυστυχώς, δεν υπάρχει πλέον παραγωγή υφασμάτων και υλικών στην Ελλάδα, έτσι πρέπει να εισάγουμε τα πάντα. Και σε αυτό τον τομέα όμως η κληρονομιά των γονιών μας βοηθά πολύ, έχουμε πρόσβαση στους καλύτερους οίκους υφασμάτων τόσο στην Ιταλία όσο και στη Γαλλία. Οι ιδέες μας είναι πολλές και ενδιαφέρουσες, η δυσκολία υπάρχει στο πρακτικό κομμάτι, πώς θα υλοποιηθούν οι ιδέες μας. Καθώς οι εταιρείες παραγωγής ένδυσης είναι πλέον ελάχιστες υπάρχει έλλειψη εξιδεικευμένου προσωπικού, τα συνεργεία ραφής με ποιοτικά standards είναι είδος προς εξαφάνιση. Ευτυχώς, τα 45 χρόνια εμπειρίας μας επιτρέπουν να εκπαιδεύουμε εμείς τα συνεργεία και να δουλεύουμε αποκλειστικά με 2 -3 ομάδες, από τη μια είναι καλό διότι ελέγχεις πλήρως την κατάσταση από την άλλη δημιουργείται ανασφάλεια για το μέλλον.

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική μόδα και με ποιες πολιτικές θα μπορούσε ν’ αντιμετωπιστεί;

Είναι πολύ σύνθετο το πρόβλημα, μέρος του γενικότερου προβλήματος της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, το ιδανικό είναι να αναβιώσει η παραγωγή αλλά πραγματικά δεν μπορώ να πω πως… Και το επάγγελμα της μοδίστρας έχει κυριολεκτικά εξαφανιστεί. Οι μοδίστρες μας είναι πολλά χρόνια μαζί μας και όπως καταλαβαίνετε είναι για εμάς πολύτιμες! Οι Ελληνίδες πλέον δεν ασχολούνται με την ραπτική. Εμείς προσπαθούμε να βρούμε νέα παιδιά και να τους μάθουμε τη δουλειά, αλλά δυστυχώς λίγοι επιθυμούν να ασχοληθούν. Όσο θα κυριαρχούν τα φθηνά, κακοραμμένα ρούχα εισαγωγής τόσο θα δυσκολευόμαστε να βρούμε αξιόλογους συνεργάτες.

Τι ονειρεύεστε για την εταιρία «LOLA» για τα επόμενα χρόνια;

Η LOLA θέλουμε να είναι το συνώνυμο της κομψότητας και της υψηλής ποιότητας σε όλα τα επίπεδα. Να συνεχίσουμε να είμαστε περήφανοι όχι μόνο διότι είμαστε μια ελληνική εταιρεία αλλά μια εταιρεία με τέτοια οργάνωση και ποιοτικά standards που να μπορεί να συναγωνιστεί ευρωπαϊκές και παγκόσμιες επιχειρήσεις του κλάδου που απευθύνονται στο ίδιο κοινό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Τις κολεξίον της LOLA τις βρίσκετε στα καταστήματα της εταιρίας αλλά και online στο site www.lola.gr

Περισσότερα από Εταιρικές Δράσεις
VIMA_WEB3b