MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
18
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ο Άλεξ Τσίνεκ “κατεβάζει το φερμουάρ” του Μιλάνου

Ο Βρετανός καλλιτέχνης Άλεξ Τσίνεκ αποκάλυψε το νέο του πρότζεκτ, ένα παλιό κτίριο στο Μιλάνο η όψη του οποίου “ξεδιπλώνει” με ένα υπερμεγέθες φερμουάρ

Αγγελική Κατσικα

Η εγκατάσταση του καλλιτέχνη παρουσιάζεται κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Σχεδίου στο Μιλάνο (8-14 Απριλίου). Πρόκειται για τη μεταμόρφωση μιας από τις προσόψεις του κτιρίου, πλάτους 17 μέτρων, σε έναν εικονικό κενό χώρο, μέσα στον οποίο ο θεατής μπορεί να δει επειδή έχει «τραβηχτεί» το φερμουάρ. Ο κενός αυτός χώρος, που υποτίθεται ότι απεικονίζει το εσωτερικό του κτιρίου, αποκαλύπτει ένα λαμπερό φως με διαβαθμίσεις μεταξύ μπλε και φωτεινού λευκού.

Το έργο δημιουργήθηκε για την Iqos, μια μάρκα ηλεκτρονικού τσιγάρου και καπνικών προϊόντων.

«Μέσω της επαναλαμβανόμενης χρήσης του φερμουάρ, έχουμε δημιουργήσει την παιγνιώδη εντύπωση πως το κτίριο ξεδιπλώνεται, και μπορούμε έτσι να φανταστούμε τι υπάρχει πίσω από την πρόσοψη, τα πατώματα και τους τοίχους του», δήλωσε ο Τσίνεκ.

Στο εσωτερικό του κτιρίου έχει ανοιχτεί μια ημικυκλική τρύπα στο πάτωμα, έτσι ώστε το τσιμεντένιο πάτωμα να δίνει την εντύπωση ότι ένα ανοιχτό φερμουάρ αποκαλύπτει φωτεινό λευκό φως κάτωθεν. Ο Τσίνεκ χρειάστηκε να πραγματοποιήσει μια ανασκαφή και να καλύψει το πάτωμα με μια νέα στρώση τσιμέντου, ώστε να εγκαταστήσει το έργο του.

Ένα άλλο φερμουάρ τέμνει έναν εσωτερικό τοίχο, αφήνοντας να φανεί μια λευκή λάμψη στο πίσω μέρος.

«Ένα αιθέριο φως διαχύεται από κάθε άνοιγμα, γεμίζοντας το χώρο με χρώμα και το έργο με μια δυναμική, θετική αίσθηση», αναφέρει ο Τσίνεκ. «Χρησιμοποιώντας οικεία υλικά και αρχιτεκτονικές μορφές και αλλάζοντάς τις ώστε να συμπεριφερθούν με εξαιρετικά ασυνήθιστο τρόπο, συνεργαζόμαστε με την Iqos σε μια προσπάθεια να αλλάξουμε την άποψη των επισκεπτών για το τι είναι εφικτό.»

Για τον καλλιτέχνη

Το παρόν πρότζεκτ αποτελεί το πρώτο του καλλιτέχνη στην Ιταλία. Ο Τσίνεκ έγινε γνωστός μέσω μιας σειράς εγκαταστάσεων στο Λονδίνο και το νοτιοδυτικό Ηνωμένο Βασίλειο ονόματι «Telling the Truth Through False Teeth», μια εγκατάσταση όπου εφάρμοσε 312 πανομοιότυπα σπασμένα τζάμια παραθύρων σε ένα εγκαταλειμμένο εργοστάσιο στο Χάκνεϊ του Λονδίνου.

Για το Φεστιβάλ Σχεδίου του Λονδίνου το 2015, ο Τσίνεκ τοποθέτησε έναν ανεστραμμένο ηλεκτρικό στύλο σε ένα χωράφι κοντά στο Canary Wharf. Έχει εφαρμόσει ακόμα την τεχνική του ξεδιπλώματος με το φερμουάρ σε ένα κατεδαφιστέο γραφειακό κτίριο στο Κεντ, όπου είχε προσφάτως μεταφέρει το καλλιτεχικό του στούντιο. Δήλωσε τότε ότι ο σκοπός του ήταν να διατηρήσει ένα εύθυμο ύφος με το στοιχείο του φερμουάρ στα έργα του, κάτι το οποίο προσπάθησε να αποδώσει και με την τελευταία του εγκατάσταση στο Μιλάνο.

Πηγή: dezeen.com

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Takis: 100 χρόνια ζωής και 6 χρόνια μνήμης σε ένα επετειακό βίντεο
Εικαστικά
Ανάβασις: Μια έκθεση-εγκατάσταση του Νάκη Παναγιωτίδη στο 4ο Φεστιβάλ Χίου
Εικαστικά
Cycladic Whispers: Η αύρα των Κυκλάδων και του Αιγαίου σε μια έκθεση στη Νάξο
Εικαστικά
Η Μπιενάλε της Γάζας: Η ανθεκτικότητα της παλαιστινιακής τέχνης απέναντι στη Γενοκτονία στον Λόφο art project
Εικαστικά
In the same pool: Ζωγραφική και κεραμική συναντώνται σε μια νέα έκθεση στη Λήμνο
Εικαστικά
Μια έκθεση στην Πάρο "ξεδιπλώνει" τα γυναικεία εσώρουχα της παριανής φορεσιάς
Εικαστικά
Όταν ο Robert Wilson έφερε τη Lady Gaga στην Αθήνα (video)
Εικαστικά
Ταξιδεύοντας…: Μια έκθεση ζωγραφικής της Μάρθας Κορίτσογλου και της Κάλλιας Παπαθεοδώρου στη Νάξο
Εικαστικά
ΜΚΤ: Ολοκληρώθηκαν τα δύο νέα προγράμματα του Cycladic Identity στη Σίκινο
Εικαστικά
Υπογαία: Μια εικαστική έκθεση για το απολίθωμα και τη γεωλογική φαντασία στον Πύργο Κύμης
Εικαστικά
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Εικαστικά
Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη / Δήλος: Ένα εκθεσιακό δίπτυχο του Ανδρέα Γεωργιάδη στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου