MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
26
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

H Ελένη Βαροπούλου και ο Πέτρος Μάρκαρης μιλούν για τον εγωιστή Φάτσερ στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού

Δύο από τους σημαντικότερους έλληνες μεταφραστές της γερμανικής δραματουργίας, η Ελένη Βαροπούλου και ο Πέτρος Μάρκαρης, συναντιούνται στην Πειραματική Σκηνή–Ι του Εθνικού Θεάτρου, το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου και ώρα 18:30.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

Ο Πέτρος Μάρκαρης, και η Ελένη Βαροπούλου, συγγραφείς και μεταφραστές υψηλού διαμετρήματος, έχουν πολλές φορές αναμετρηθεί με το νόημα και τη σκέψη του Μπέρτολτ Μπρεχτ και έχουν καταθέσει τη δική τους πρόταση για το υλικό «Φάτσερ». Ο Φάτσερ στις πόλεις, σε μετάφραση και δραματουργική επεξεργασία Πέτρου Μάρκαρη, παρουσιάστηκε στο Κ.Θ.Β.Ε. την περίοδο 1998-1999, και Ο καταποντισμός του εγωιστή Γιόχαν Φάτσερ, στη νέα διασκευή και μετάφραση  της  Ελένης Βαροπούλου, παρουσιάζεται φέτος στην Πειραματική Σκηνή -Ι του Εθνικού Θεάτρου. 

Με αφορμή την παράσταση της Πειραματικής Σκηνής που σκηνοθετεί ο Σίμος Κακάλας, οι δύο μεταφραστές και δραματουργοί, μιλούν για τον κορυφαίο γερμανό συγγραφέα και το  μνημειώδες έργο του. Στον εκτενέστατο, αποσπασματικό και ημιτελή «Φάτσερ», η δραματική πλοκή συνυπάρχει με την μπρεχτική θεωρία, δημιουργώντας μια νέα  δραματουργική πρόταση, τόσο στη φόρμα όσο και στο περιεχόμενο. Τέσσερις Γερμανοί στρατιώτες λιποτακτούν από το Δυτικό Μέτωπο του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου. Ανάμεσά τους, ο Γιόχαν Φάτσερ, πρόσωπο με ιδιαίτερα εγωιστική συμπεριφορά που δημιουργεί προβλήματα στο εσωτερικό της ομάδας. Οι λιποτάκτες κρύβονται στην πόλη Μιλχάιμ, και προσπαθούν να επιβιώσουν. Οι δυσκολίες όμως είναι ανυπέρβλητες σε έναν κόσμο διαβρωμένο από τη φρίκη του πολέμου. Πώς θα μπορούσαν οι τέσσερις στρατιώτες  να μείνουν ενωμένοι, όταν η αυτοκαταστροφή και η βία έχουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους; 

Τη συζήτηση συντονίζει ο επίκουρος καθηγητής θεατρολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Γιώργος Σαμπατακάκης.

Πληροφορίες για τα Μ.Μ.Ε. 210.5288111, 210.5288164

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
Μητέρα Αράχνη: Όταν η σύγχρονη υφαντική τέχνη συνομιλεί με τον λόγο και τη μουσική
Εκδηλώσεις
Κουρεντζής, Καβάκος, διεθνείς ορχήστρες, μπαλέτο: Τα highlights της νέας σεζόν στο Μέγαρο
Θεατρικά Νέα
Ο αόρατος επισκέπτης, για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη
Θεατρικά Νέα
Θρίαμβος για την «Ορέστεια» στην Επίδαυρο – Τελευταία παράσταση στο Θέατρο Πέτρας
Θεατρικά Νέα
Ο Θάνατος του Εμποράκου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη – Τελευταίες παραστάσεις
Θεατρικά Νέα
Ελένη – Η δίκη μιας πόρνης: Η Λυδία Κονιόρδου στον συγκλονιστικό μονόλογο του Μιγκέλ Ντελ Άρκο
Εκδηλώσεις
Δήμος Αθηναίων: 20 κορυφαίες παραστάσεις με χαμηλό εισιτήριο στο Φεστιβάλ Κολωνού 2025
Θεατρικά Νέα
Οιδίπους: Nέα και τελευταία παράσταση στον Λυκαβηττό
Θεατρικά Νέα
O Ραφτάκος των λέξεων συνεχίζει το ταξίδι του το φθινόπωρο
Θεατρικά Νέα
170 Τετραγωνικά: Τελευταίες παραστάσεις στην Αττική
Art & Culture
Θεατρικές κωμωδίες: 8 παραστάσεις που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Θεατρικά Νέα
Bella Ciao#31: Να (ξανα)γίνω μέρος του συλλογικού βιώματος