MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
01
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Δημήτρης Κατσιγιάννης: Όταν η Κρήτη συνάντησε την Ινδία

Ο ζωγράφος Δημήτρης Κατσιγιάννης κατάγεται από τη Δράμα, ζει όμως και εργάζεται το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου στην άλλη άκρη της χώρας, στην Κρήτη, στο Σταυρό των Χανίων, εκεί που οι μνήμες της βαλκανικής ενδοχώρας διαλύονται στο φως του μεσογειακού τοπίου…

Monopoli Team

Εδώ, στο δρόμο ή στο κατώφλι του σπιτιού του, έχει στήσει το εργαστήριό του, έχοντας για μοντέλο του το τοπίο. Η ακουαρέλα γίνεται το αγαπημένο του μέσο, που προσφέρει αμεσότητα, διαφάνεια και την αίσθηση του άυλου, που επιδιώκει να προσδώσει στα τοπία του. Ζωγράφος του βλέμματος, επανέρχεται συχνά στο ίδιο τοπίο, ενσωματώνοντας αλλεπάλληλα στις συνθέσεις του τη ματιά του, τον χρόνο, το νερό, το χρώμα.

Όμως ο ζωγράφος αναζητά τις ίδιες εικόνες, την ίδια αίσθηση, και σε έναν άλλο αγαπημένο του τόπο, την Ινδία, όπου πραγματοποιεί πολύμηνες ετήσιες επισκέψεις. Όπως λέει ο ίδιος, «όσοι έχουν περάσει από την Ινδία λένε ότι ο Σταυρός δίνει μια αίσθηση σαν να βρίσκεσαι στη νότια Ινδία. Ο κόσμος στον Σταυρό είναι πιο “εναλλακτικός” και οι ρυθμοί όσων μένουν εκεί μοιάζουν με τους ρυθμούς των ανθρώπων της παλιάς Ελλάδας, οι οποίοι με τη σειρά τους ταιριάζουν λίγο με τους ρυθμούς της Ινδίας. Κατά τα άλλα είναι δύο διαφορετικά μέρη, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ποιότητα του φωτός, η οποία κατά συνέπεια αλλάζει και την ποιότητα του χρώματος στα έργα μου».

Τη συνάντηση αυτών των δύο τόσο μακρινών αλλά και τόσο κοντινών ταυτόχρονα κόσμων, που χαρακτηρίζονται από την απλότητα του αρχαϊκού στοιχείου, αποτυπώνει στο έργο του της περιόδου 2007-2014, που παρουσιάζει από την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου στον χώρο τέχνης της Φωκίωνος Νέγρη 16, υπό τον τίτλο «Προσεγγίσεις του άυλου». Πρόκειται για 70 περίπου έργα, φιλοτεχνημένα τόσο στην Κρήτη όσο και στην Ινδία, που προέρχονται από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηιωάννου.

Η επιμελήτρια της έκθεσης Ελισάβετ Πλέσσα χαρακτηρίζει τον καλλιτέχνη «έκθαμβο παρατηρητή του κόσμου που τον περιβάλλει», σημειώνει πως «η μνήμη δεν παίζει ρόλο στο έργο του –η στιγμή είναι ολοκληρωτικά παρούσα όταν εκείνος ζωγραφίζει» και παρατηρεί πως «χρησιμοποιεί αποκλειστικά την ακουαρέλα, αφήνοντας αναπάντητο το ερώτημα αν οδηγήθηκε στο ύπαιθρο από την αγάπη του για την υδατογραφία ή αν η ανάγκη του να μην δουλεύει στον κλειστό χώρο».

ImageHandler

Πληροφορίες

Δημήτρης Κατσιγιάννης, «Προσεγγίσεις του άυλου»

Φωκίωνος Νέγρη 16, 210-88.24.681

Εγκαίνια: Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017, 20.00

Διάρκεια: 4-29 Οκτωβρίου 2017

Ώρες λειτουργίας: Τετάρτη – Παρασκευή: 18.00-21.00, Σάββατο: 12.00-20.00, Κυριακή: 12.00-15.00

Ξεναγήσεις από τον καλλιτέχνη: Σάββατο 7 και 21 Οκτωβρίου, στις 12.30

Περισσότερα από Εικαστικά
Σχετικά Θέματα
Εικαστικά
Ταξιδεύοντας…: Μια έκθεση ζωγραφικής της Μάρθας Κορίτσογλου και της Κάλλιας Παπαθεοδώρου στη Νάξο
Εικαστικά
ΜΚΤ: Ολοκληρώθηκαν τα δύο νέα προγράμματα του Cycladic Identity στη Σίκινο
Εικαστικά
Υπογαία: Μια εικαστική έκθεση για το απολίθωμα και τη γεωλογική φαντασία στον Πύργο Κύμης
Εικαστικά
You are invited: Ο εμβληματικός φωτογράφος Juergen Teller στο Onassis Ready με μια αναδρομική έκθεση
Εικαστικά
Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη / Δήλος: Ένα εκθεσιακό δίπτυχο του Ανδρέα Γεωργιάδη στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου
Εικαστικά
Μια φέτα καρπούζι, μια φλούδα φεγγάρι: Ένα εικαστικό αφιέρωμα στον Παύλο Σάμιο στη Δημοτική Πινακοθήκη Αίγινας
Εικαστικά
Traces of In-Between: Έξι καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς χαρτογραφούν το ενδιάμεσο στη Σύρο
Εικαστικά
Μουσείο Ακρόπολης: Αυγουστιάτικη Πανσέληνος με ξεναγήσεις, παρουσιάσεις και διευρυμένο ωράριο
Εικαστικά
Κλεμμένος πίνακας του 16ου αιώνα επιστρέφει στην Ιταλία μετά από 50 χρόνια
Εικαστικά
Χάρις Κανελλοπούλου: Μια Συλλογή με ιστορικό χαρακτήρα που συμβαδίζει με το παρόν της τέχνης από την Τράπεζα της Ελλάδος
Art & Culture
Μια ηχητική κατάδυση στον κόσμο του Takis
Εικαστικά
Parliament: Τελευταία εβδομάδα για το έργο «κοινωνικής χορογραφίας» του Michael Kliën στο Μουσείο Μπενάκη