MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
03
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Focus on Syria: While I Was Waiting των Omar Abusaada και Mohammad Al Attar στη Στέγη

O Σύριος σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα καταγράφει το σήμα της ανθρώπινης ζωής και, μαζί, την ελπίδα μιας ολόκληρης χώρας για ανάσταση από τον όλεθρο. Μια σπαρακτική πολιτική αλληγορία βγαλμένη από τα ερείπια της Δαμασκού, με τίτλο “While I Was Waiting” στις 26 και 27 Οκτωβρίου στη Στέγη.

author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Τόπος: Η Δαμασκός της Συρίας στα πρόθυρα της διάλυσης. Χρόνος: 2015, πέμπτο έτος της αιματηρής εμφύλιας διαμάχης. Ο νεαρός Ταΐμ πέφτει θύμα ανελέητου ξυλοδαρμού σε ένα από τα δεκάδες σημεία στρατιωτικού ελέγχου της πόλης και μεταφέρεται στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση. Είναι το δεύτερο τραγικό συμβάν που συγκλονίζει την οικογένειά του –μετά το θάνατο του πατέρα του– και τη φέρνει αντιμέτωπη με βασανιστικά ερωτήματα και οδυνηρές αποκαλύψεις.

Στο βαθύ του ύπνο, στα όρια συνειδητού και ασυνείδητου, ο Ταΐμ φαντάζει με βωβό παρατηρητή τόσο της οικογενειακής κρίσης όσο και των σαρωτικών αλλαγών που μετασχηματίζουν γοργά την πατρίδα του σε μια no man’s land. Τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

focus on syria stegi 2016 2

Πέντε χρόνια μετά τη συμμετοχή τους στο Meeting Points 6, το φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης για την Αραβική Άνοιξη, ο Σύριος σκηνοθέτης Ομάρ Αμπουσαάντα και ο σταθερός συνεργάτης του, ο συγγραφέας Mohammad Al Atar, επιστρέφουν στη Στέγη για να ερευνήσουν την υπαρξιακή πάλη που εγείρουν τραυματικές συνθήκες, όπως η απουσία, η αναμονή και η ανάγκη του να ανήκεις. Στο όριο μεταξύ θεάτρου ντοκουμέντου και θεάτρου επινόησης και κάνοντας χρήση οπτικοακουστικών μέσων και αρχειακού υλικού, ο Αμπουσαάντα αναγνωρίζει σε μια ιστορία μυθοπλασίας τη σύγχρονη ιστορία μιας χώρας. Ο Ταΐμ είναι η προσωποποίηση μιας ενδιάμεσης «γκρίζας» ζώνης, που δεν βρίσκεται εν ζωή, μα ούτε έχει αγγίξει το θάνατο, μιας επώδυνης ακροβασίας ανάμεσα στην ελπίδα και την απελπισία.

Γεννημένος στη λαβωμένη Δαμασκό, ο Ομάρ Αμπουσαάντα αντιμετωπίζει το πολιτικό θέατρο ως μια πράξη αντίστασης, παρότι, όπως λέει ο ίδιος, «οι αξίες του απέτυχαν να πραγματωθούν όταν αυτό ήταν ακόμα δυνατό». Συνάμα, το θέατρό του λειτουργεί σαν μια δυνατότητα καταγραφής της Ιστορίας, επαναφέροντας το ερώτημα για την επίδραση της μυθοπλασίας σε μια σπαρασσόμενη πραγματικότητα. Για τις δραματουργικές ανάγκες του While I was waiting, ο σκηνοθέτης ήρθε σε επαφή με οικογένειες ανθρώπων που βρίσκονται σε κώμα και με γιατρούς, προκειμένου να κατανοήσει τους μηχανισμούς του ανθρώπινου σώματος σε καταστολή. Η παράστασή του «επεμβαίνει» σαν μια επιχείρηση διάσωσης σε εμπόλεμη ζώνη.

Περισσότερα από Φεστιβάλ
Σχετικά Θέματα
Εκδηλώσεις
1ο Greek Fashion Festival: Η ελληνική μόδα συναντά τον πολιτισμό σε μια διήμερη γιορτή στην Πειραιώς 260
Θεατρικά Νέα
The Chios Festival 2025: Ιστορία, πολιτισμός και εξωστρέφεια στο φεστιβάλ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου
Art & Culture
Οι Seeds ρίχνουν σπόρους παραδοσιακής μουσικής στη Μικρή Επίδαυρο
Μουσικά Νέα
Roads Festival 2025: Ένα τριήμερο για τη μουσική χωρίς σύνορα στο Θέατρο Πέτρας
Μουσικά Νέα
To Ametric Festival για 5η χρονιά στην Παλιά Πόλη των Χανίων – Το πλήρες πρόγραμμα
Cine News
10o Beyond Borders: Το ελληνικό βλέμμα στο επίκεντρο του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου
Εκδηλώσεις
9ες Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας: Ένα μουσικό ταξίδι από τον μεσαίωνα στην pop και την avant-garde
Φεστιβάλ
Το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου φωτίζει το δημιουργικό χάος με ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα
Μουσικά Νέα
Η 8η Λελέκιος Φιέστα επιστρέφει στο Ναύπλιο, με το πιο δυνατό line up
Εκδηλώσεις
Μελωδίες παγκόσμιας εμβέλειας στη Χάλκη: Το 4ο Φεστιβάλ Μουσικής τιμά τους Θεοδωράκη και Χατζιδάκι
Φεστιβάλ
Amvrakia Music Festival 2.0 – Ένα μουσικό τριήμερο στη μαγική λίμνη Αμβρακία
Εκδηλώσεις
Φεστιβάλ Δελφών «To Λάλον Ύδωρ» 2025: Δύο μουσικές βραδιές αφιερωμένες στη λαϊκή και παραδοσιακή μουσική