MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
06
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Θεατής: Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας

Εντυπώσεις από την παράσταση “Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών” – μια διασκευή των «Αθώων» του Χέρμαν Μπροχ- που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας.

author-image Νίκος Ρουμπής

Το Έργο

Στην ουσία πρόκειται για μια ανασύνθεση από νουβέλες με λυρικά στοιχεία, που τείνουν σε ένα ενιαίο έργο, με εστία στη βαθύτατη κρίση των ηθικών αξιών μετά από τους δύο Παγκοσμίους Πολέμους. Η νέα φύση των ανθρώπων διαμορφώνει καινούργιους κανόνες ηθικής που σχετίζονται κατά κύριο λόγο με την επιβίωση. Οι πάσης φύσεως ραδιουργίες είναι εκείνες που θα εξασφαλίσουν το μέλλον. Επιείκεια και συναισθηματισμός δεν έχουν καμιά θέση μέσα σε αυτό. Η Τσερλίνε, η υπηρέτρια ενός πλουσιόσπιτου θα αποδειχτεί ισχυρότερη από τη βαρόνη και την κόρη της. Οι τρεις τους διαμορφώνουν ένα άτυπο πεδίο δράσης, όλα εξελίσσονται και ελέγχονται εκεί μέσα, ακόμα και οι εξωτερικοί πρωταγωνιστές που προκύπτουν (ενοικιαστής και ερωμένη του) θα λειτουργήσουν -εν αγνοία τους θα υποταχθούν- και εν τέλει θα χαθούν μέσα σε αυτό.

tserline3

Παράσταση- Ερμηνείες

Η ιστορία εξελίσσεται σε δύο φάσεις, στο παρόν και στην αναδρομή στο παρελθόν. Μικρές σκηνές, ολοκληρωμένες, εικόνες καθαρές δημιουργούν μια ρέουσα γενικά παράσταση. Μέσα από μια οικογενειακή δραματική ιστορία φωτογραφίζονται ευρύτερα κοινωνικά θέματα (ναζισμός).

Η Μπέτυ Αρβανίτη δημιούργησε έναν χαρακτήρα με υποχθόνιο μίσος, εσωτερικά τραύματα, φαινομενική ηρεμία, έτοιμο να κατασπαράξει τα θύματα που πέφτουν στα δίχτυα της. Ο καθένας που θα βρεθεί στο διάβα της είναι καταδικασμένος αργά ή γρήγορα σε άδοξο τέλος μέσα από συνοπτικές, λογικοφανείς διεργασίες. Ο Κώστας Βασαρδάνης στον ρόλο του ενοικιαστή, με μια δουλεμένη ερμηνεία, γοητεύει και πείθει. Η Μαρία Κατσιαδάκη, ισχυρή βαρόνη, μόνο κατά τίτλο, έπλασε τον πλέον ανθρώπινο χαρακτήρα του έργου, διαθέτοντας μέτρο και εσωτερική ισορροπία. Συμπαθείς παρουσίες η Συρμώ Κεκέ, στον ρόλο της ψυχρής κόρης με τους εκάστοτε παραλογισμούς και η Εύα Σιμάτου στον δευτερεύοντα ρόλο της Μελίτας. Ενδιαφέρον και συμβολικό το σκηνικό με τους ιστούς και τα παλιά έπιπλα, δημιουργεί κλίμα υπόγειου τρόμου.

tserline2

Σύνολο

Πρόκειται για μια παράσταση χωρίς πρωτοτυπίες, δίνοντας την τελική αίσθηση μιας προδιαγεγραμμένης πορείας, χωρίς ιδιαίτερα στοιχεία, με συμβατική μονοτονία. Σε κάποια σημεία οι φιλοσοφικές δηλώσεις εξελίσσονται σε συστάσεις ζωής για να καταλήξουν σε φιλοσοφικό και κατά κάποιο τρόπο φλύαρο και άνευ λόγου παραλήρημα. Είναι αλήθεια ότι περιμέναμε από τον Καλαβριανό μια προσέγγιση με περισσότερο νεύρο, με αίσθηση μοντέρνου, λιγότερο κλασικότροπη, που θα έβρισκε απήχηση και στις νεότερες ηλικίες.

mpetu arbaniti parastasi 2015

Περισσότερα από ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Σχετικά Θέματα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Bella Ciao#36: Ο ήχος της σιωπής που ξυπνάει μνήμες
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
Reviews
Είδαμε το «Μπλε Υγρό»: Ο φόβος και η αλήθεια επί σκηνής
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Είδαμε: «Oops!», ένα χειροποίητο πολιτικό καμπαρέ
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
«Annie»: Ένα λαμπερό μιούζικαλ φωτίζει το Παλλάς με ζεστασιά και ελπίδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Cow | Deer: Στο Εθνικό Θέατρο, τα ζώα σε καλούν ν’ ακούσεις την κραυγή τους
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Θεατής: «ΔΟΥΛΕΙΑ» του Max Wolf Friedlich στο Studio Μαυρομιχάλη
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Θεατής: «Ένας Ήρωας με Παντούφλες» στο Θέατρο Βέμπο