MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
18
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

To Gkoultoura ξεχωρίζει τις 20+5 παραστάσεις της περσινής χρονιάς

Τέλειωσε επίσημα η θεατρική σεζόν 2013-2014 μαζί με την καλοκαιρινή της σκάντζα και το Γκουλτουρομπλόγκ κάνει την αγαπημένη αναδρομή στις παραστάσεις που ξεχωρίσαμε!Από τον Οκτώβρη του ’13 μέχρι τον τωρινό του ’14, λοιπόν, παρακολούθησε περισσότερες από 160 (!) παραστάσεις. Αυτές είναι οι 20+5 που ξεχωρίσαμε, που είδαμε και ξαναείδαμε, που κλάψαμε, που γελάσαμε, που αισθανθήκαμε περισσότερο.Αυτές είναι εκείνες που μένουν.Από τον Μανώλη ΒαμβούνηΠηγή: Gkoultoura.gr

Monopoli Team

Δε ρουλς: πολλές παραστάσεις πηγαίνουν για δεύτερη και τρίτη χρονιά όμως δεν γίνεται να τις βλέπουμε όλες την πρώτη τους χρονιά ή να μετράμε τις ίδιες παραστάσεις για δεύτερη ή τρίτη φορά (#NoEmmys). Οπότε: μετράμε τις παραστάσεις που είδαμε πρώτη φορά μέσα στη φετινή χρονιά και δεν ξαναμπαίνει στη λίστα παράσταση που είχαμε προτείνει σε προηγούμενη χρονιά. Έτσι, από τις αγαπημένες προπέρσινες παραστάσεις δεν ξαναμπαίνουν στη λίστα μας (αν και αγαπάμε και τις ξαναείδαμε όλες και στα νέα ανεβάσματα τους): Ιλιάδα (Χώρα), Kassandra (Μπαρ Άνθρωπος), Mistero Buffo (Θησείον), Διαδρομές Υψηλού Κινδύνου (104), 10 cm up (Olvio), η Μπαλάντα Ενός Ευαίσθητου Δήμιου (Αλκμήνη), Γκιγιόμ Γλυκιά Μου (Ίδρυμα Κακογιάννη), Γκόλφω (Εθνικό), Μήδεια (Bios), Ωραίοι Σαν Βερολινέζοι (Bios), Ι Will Survive, Ψυχολογία Συριανού Συζύγου (Vault), Ο Μικρός Εγώ (Βρυσάκι), Σέρλοκ Χολμς και το Σκυλί των Μπάσκερβιλ (Αμιράλ).

Αρκετά small print. Ξεκινάμε!

Τα τεχνικά βραβεία (Εικοσάδα Πλας):

image

Κατηγορία: Τούρκο τον έκανες τον Λόρκα

20+5. Πνιγμονή – Vault 
Η Μπερνάρντα Άλμπα γίνεται Χαντισέ Άλντα, ο Δημήτρης Καρατζιάς μεταφέρει το κλασσικό έργο του Λόρκα, πιο βαρύ από ποτέ, στη σύγχρονη Τουρκία και η Αθηνά Τσιλύρα βρίσκει το ρόλο της ζωής της.

image
Κατηγορία: DIY Ρωσική γραφειοκρατία – Σκηνογραφία
20+4. Διαβολιάδα – Bios
«Αυτή με τα σκηνικά», για τα οποία παραληρούμε ΜΗΝΕΣ τώρα. Ένα διαβολικά έξυπνο και παράλογο γραφειοκρατικό σύμπαν, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από χαρτόκουτες, ασβέστη και μαύρο μαρκαδώρο. 

image

Κατηγορία: Θεατρικές μεταφορές βασισμένες σε flowchart 
20+3. Η Αύξηση – 104 
ή αλλιώς, όλα όσα πρέπει να ξέρετε, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν σε ότι αφορά στην υγεία σας, την ψυχολογία σας, τα οικονομικά σας, το κλίμα ή άλλα, να έχετε τις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας, όταν ζητάτε από τον τμηματάρχη σας αναπροσαρμογή του μισθού σας. 

image

Κατηγορία: Παραπλανητικοί τίτλοι παραστάσεων
20+2. Κάποιος Μιλάει Μόνος του Κρατώντας ένα ποτήρι γάλα – Olvio

– Τι θα κάνεις αύριο;
– Τι θα κάνεις αύριο;
– Μην κάνεις τον παπαγάλο.
– Δεν έκανα τον παπαγάλο. Έκανα το μαγνητόφωνο, όταν κάποιος έχει πατήσει το κουμπί της εγγραφής. Αν έκανα τον παπαγάλο, ηλίθιε, θα άλλαζα και τη φωνή μου.

* Bonus βραβείο fan club της Ιωάννας Μαυρέα

image

Κατηγορία: Κουστούμια – Gay Υπερθέαμα
20+1. Πρισίλα, η Βασίλισσα της Ερήμου – Badminton

Το γκέι υπερθέαμα που δεν θα μπορούσε να λείπει από μια λίστα μας. Drag-tastic ελληνική μεταφορά με τα αυθεντικά κουστούμια και σκηνικά του πρωτότυπου.

Η Εικοσάδα:

image

20. Blue Devils of Tennessee – Φούρνος
Η ζωή δεν είναι μόνο στα γεγονότα. Είναι πόθοι, θυμοί, ματαιοδοξίες, ορέξεις (σαρκικές και πνευματικές), συναισθηματισμοί… Είναι δράμα, και ουίσκι. Πολύ, πολύ ουίσκι. Ο Μπάμπης Γαλατσιάτος είναι μοναδικά αυτός ο ιδιωτικός «Τομ» πίσω από τον «Τεννεσσύ» Γουίλλιαμς, στην παράσταση που βραβεύσαμε ως καλύτερη της χρονιάς στα Gay Theatre Awards.

image

19. Timeline Project – Κινητήρας Studio
#outofyourculticloset Έξι «περσόνες» του twitter και facebook στις προσωπικές τους στιγμές. Ευρηματικό στήσιμο, με το κοινό φάτσα στο γραφείο κάθε χαρακτήρα κατά τη διάρκεια της παράστασης, και να αλληλεπιδρά online ζωντανά με τα υπαρκτά social media προφίλ τους και όλη τη βδομάδα από το σπίτι στο χάσταγκ #Timelinersgr

image

18. Hamletmachine – Θησείον 
Πάνω στο ανώτερο βάθρο του πολιτισμού βρίσκεται ανεβασμένος, ο Άμλετ. Εκεί που τον ανυψώσαμε γενιές και γενιές, σε ένα βάθρο από την πρώτη ύλη του πολιτισμού ανακατεμένα όπως να’ναι στο μίξερ, στη μπετονιέρα

image

17. Room Service – Στέγη
Κλασσική φάρσα. Στη Στέγη;; 
Ο Έκτορας Λυγίζος επαναπροσδιορίζει τους κανόνες της φάρσας για “upper” κοινό. Και πετυχαίνει. 

image

16. Το Δεκαήμερο του Βοκάκιου – Εθνικό
Η γνωστή γκουλτουροτσόντα: Λούλης-Δέκα Καλόγριες. 
Και κάπως έτσι, με τον Καραθάνο και την Κιτσοπούλου σε ακραία κέφια,σύσσωμο το Εθνικό αφηνιάζει σε ένα απολαυστικό εκτός ορίων όργιο όπου όλοι υπό τον ήλιο είναι ευπρόσδεκτοι.

Γκουλτούρα Απόψε: Εκτοπλάσματα  Μόλις μπήκα σπίτι από τα Εκτοπλάσματα.  Παράσταση B-Movie horror, βασισμένη στα σουρεάλ ποιήματα του Σαχτούρη, σε ένα διαμέρισμα στα Εξάρχεια.  Όχι, το εννοώ. Διαμέρισμα. 3 σκαμνιά, 2 καρέκλες, κάτι μαξιλάρια: 10 θέσεις σύνολο σε μια φοιτητική κουζίνα.  Κάθεσαι. Σβήνουν τα φώτα. Και μετά βγαίνουν τα ζόμπι.  Η εισαγωγή φαντάζει σαν μια ταινία ζόμπι σκηνοθετημένη από τον Xavier Dolan την ώρα που τον μασάει ο Quentin Tarantino. Είναι τόσο καλό.  Μια γυναίκα περιφέρεται στο άδειο διαμέρισμά της, άδειο ακόμα και από κείνη, φτιάχνει καφέ, ηρεμεί - ενώ γύρω της ξελυσσάει όλο το queerness και ο τρόμος της ανθρωπότητας. Η ανθρωποφαγία, ο ερωτισμός, το τέρας που βγαίνει από μέσα σου και το άλλο απέναντι σου που δεν μπορείς να του αντισταθείς. Δαιμονίζονται, βάφονται με αίμα (κάνουν σύσκατο και το σπίτι), σμίγουν σε ερωτικά παιχνίδια (και golden showers), και στο τέλος… Τα ματωμένα ζόμπι πτώματα εξαφανίζονται, και η κυρία, μόνη, μπαίνει χωρίς να ξέρει για που σε ένα πλοίο μακριά.  Όλα αυτά, απλά στο σαλονάκι και την κουζίνα του ίδιου του σκηνοθέτη, το οποίο δεν πρόκειται πια ποτέ να καθαρίσει από το ψεύτικο αίμα (το έχουν πάρει απόφαση και οι ίδιοι), με δικά τους φώτα, ένα αρμόνιο, μικρόφωνα και την απεριόριστη υπομονή όλων των γειτόνων της πολυκατοικίας!  4*/5    Τι είπε η συντροφιά μας (Μενέλας): “Δεν είναι B-movie, είναι B+”  + το εισαγωγικό βουβό κομμάτι περφόρμανς, μας τάραξε τα νεύρα (με την καλή έννοια)  + Venus in Furs, ο strobe δαιμονισμός, τα golden showers  + το βλέμμα της Ελένης Καραγιώργη, σε ηρεμεί και σε έχει μόνιμα στην άκρη του καθίσματος  + το ποντικόνερο στο τηγάνι  - κάποιες από τις μελοποιήσεις  *#midnightreview κάθε βράδυ, μετά τα μεσάνυχτα, ο Μανώλης μπαίνει σπίτι από μια παράσταση, κάθεται λιώμα στο πισί και αραδιάζει (αυστηρά μέσα σε 5’) τι κρατάει και τι αφήνει. Βάζει και αστεράκια.      στοιχεία παράστασης  ΔΕΡΒΕΝΙΩΝ 54, ΕΞΑΡΧΕΙΑ   Παραστάσεις ακόμα το Δευτερότριτο 23-24/12 και μετά για περιορισμένες τον Ιανουάριο-Φεβροάριο ‘14.  Η είσοδος είναι ελεύθερη - αν θες μπορείς να δώσεις κάποιο συμβολικό αντίτιμο. Τηλέφωνο για κρατήσεις: 6972 730557  Παίζουν: Λήδα Δάλλα, Ελένη Καραγιώργη, Αντιγόνη Ρήγα, Δέσποινα ΧατζηπαυλίδουΚείμενο: Μίλτος ΣαχτούρηςΣκηνοθεσία: Βασίλης Νούλας Σκηνικά-κοστούμια: Ντόρα ΟικονόμουΒοηθός σκηνοθέτη: Ελισάβετ ΞανθοπούλουΔιάρκεια: 60 λεπτάΕυχαριστίες: Μανώλης Τσίπος, Μαρία Αθηναίου, Τατιάνα Πίττα, Ρόζα Προδρόμου, Μελίνα ΜαρκάκηΦωτογραφίες © Νίκος Κατσαρός / Βασίλης Νούλας  Τα ποιήματα «Όταν» και «Πόρος 1985» έχουν μελοποιηθεί από τον Βασίλη Νούλα

15. Εκτοπλάσματα – Δερβενἰων 54
«Δεν είναι B-movie, είναι B+»
Παράσταση B-Movie horror, βασισμένη στα σουρεάλ ποιήματα του Σαχτούρη, σε ένα διαμέρισμα στα Εξάρχεια. Όχι, το εννοώ. Διαμέρισμα. 3 σκαμνιά, 2 καρέκλες, κάτι μαξιλάρια: 10 θέσεις σύνολο σε μια φοιτητική κουζίνα. Κάθεσαι. Σβήνουν τα φώτα. Και μετά βγαίνουν τα ζόμπι.

image

14. Έλλην Βρυκόλαξ – Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Πές μου τί στέκεσαι Θανάση, ὀρθός,
βουβὸς σὰ λείψανο, στὰ μάτια μπρός;
Γιατί Θανάση μου, βγαίνεις τὸ βράδυ;
Ὕπνος γιὰ σένανε δὲν εἶν᾿ στὸν Ἅδη;

Η δημοτική παράδοση συναντάει τους μύθους των βρυκολάκων σε μια εντυπωσιακά μοντέρνα παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο.

image

13. Shopping & Fucking – Πολυχώρος Cartel
Μέσα σε ένα σύμπαν χτισμένο από τις υποσχέσεις ευτυχίας του τηλεοπτικού καταναλωτισμού, μια διαλυμένη γενιά προσπαθεί να πάρει ανάσα ζωής βουλιάζοντας πιο βαθιά στις εξαρτήσεις και το σεξ.
Να το in-yer-face theatre όπως θα έπρεπε να είναι: ωμό και σκληρό, αμετανόητα κολλημένο στην προκλητική φόρμα των 90s, και με τον θεατή στην άκρη της θέσης του να ψάχνει οδό διαφυγής, από τον ίδιο του τον εαυτό. 

Μπετονένια Παραλία       «Και φτιάξανε μέσα στη μέση της πόλης αυτήν εδώ την μπετονένια παραλία.  Και αναρωτιέμαι… εφόσον καναν τον κόπο και έφτιαξαν μια ολόκληρη παραλία μέσα στη μέση της πόλης, τι διάολο την έφτιαξαν από μπετόν;  Θέλω να πω, χάθηκε η άμμος;  Και την νύχτα είναι εντάξει. Δεν τη βλέπεις. Την αισθάνεσαι βεβαία κάπως σκληρή από κάτω σου αλλά το αντέχεις. Είναι και ο ήχος της θάλασσας που σε ξεγελά…»      Μπετονένια παραλία.Ένα μελλοντολογικό δυστοπικό θρίλερ για την κατάληξη αυτής της πόλης που ονομάζεται Αθήνα. Μια πόλη-κράτος στα χέρια του ολοκληρωτικού καθεστώτος με σύμβολο το Μαύρο Κοτόπουλο.   Ένας δικτάτορας, λάτρης της μουσικής του περασμένου αιώνα. Τρομοκράτες μελλοθάνατοι με ανθρώπινα σώματα και κεφάλια ζώων που ταξιδεύουν στους αγωγούς του αποχετευτικού συστήματος. Ένας κρατικός πράκτορας με προβλήματα αυτοελέγχου. Ένα άκρως εξελιγμένο μοντέλο βιονικής πόρνης με ικανότητα συναισθημάτων. Και μια γυναίκα σε απόψυξη.  Είμαστε στο έτος 2088: μία μπετονένια παραλία βρίσκεται στη θέση της πλατείας Ομονοίας και η Ακρόπολη είναι νησί.          Μπετονένια παραλία  του Βασίλη Μαυρογεωργίου    Skrow Theater  Αρχελάου 5, Παγκράτι - 210.72.35.842    Πρεμιέρα 25 Ιανουαρίου 2014    Κείμενο - Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου  Μουσική : Φοίβος Δεληβοριάς   Σκηνικά: Κωνσταντίνος  Ζαμάνης  Κοστούμια: Βασιλική  Σύρμα  Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου  Video-art: Κώστας Αρβανίτης   Sound design: Γιαννης Πετρόλιας & Studio Oxyzed  3D Animation: Σοφία Μαυρογεωργίου  Φωτογραφίες : Γιάννης Καραμπάτσος  Βοηθοί σκηνοθέτη: Έφη Χριστοδουλοπούλου & Γιάννης  Κατσιμήχας    Παίζουν:   Κατερίνα Μαυρογεώργη, Δανάη Επιθυμιάδη, Σεραφείμ Ράδης, Βασίλης Μαυρογεωργίου   & οι ηθοποιοί στο video Ντίνη Ρέντη, Χαρά Κονταξάκη & Στράτος Χρήστου    25 Ιανουαρίου έως 13 Απριλίου / Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.00  Τιμή εισιτηρίου: 12€ & 8€  (φοιτητικό, ανέργων και κάτω των 30)  www.skrowtheater.com

12. Μπετονένια Παραλία – Skrow Theatre
Είμαστε στο έτος 2088: μία μπετονένια παραλία βρίσκεται στη θέση της πλατείας Ομονοίας και η Ακρόπολη είναι νησί. Κι όμως ένας υπάλληλος του συστήματος μπορεί ακόμα να κάνει την επανάσταση του και να το σκάσει μαζί με την cyborg πόρνη του. Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου στην πιο εντυπωσιακή σκηνοθεσία του μας παρουσιάζει το sci-fi θεατρικό που πάντα ονειρευόμασταν.

image

11. Self Storage – Βυρσοδεψείο – #ietm_athens
Οι τοίχοι του σπιτιού τους, το σύμπαν τους ολόκληρο, στοιβαγμένες χαρτόκουτες γεμάτες σουβενίρ και μπλιμπλίκια. Είναι ένα σύμπαν στιβαρό όσο και εοτιμόρροπο όπως κινείται συνεχώς πάνω σε ροδάκια, ανοίγει και κλείνει πορτάκια, μεταλλάσσεται και τους τυλίγει γύρω σαν δράκος.

Η Δεκάδα:

image

10. Cleansed – Σημείο
«Δεν είμαι κακός, απλά με έγραψε η Σάρα Κέην».
Εμείς φωνάζουμε:ΚΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ

image

9. Ρωμαίος και Ιουλιέτα για Δύο – 104

Καρδούλες μόνο. Να πως ανεβάζεις Ρωμαίο και Ιουλιέτα σήμερα, και το κάνεις όχι απλά relevant στους νέους αλλά καταφέρνεις ένα αληθινό alternative hit στο νεανικό κοινό, που είχαμε να δούμε από εποχές Αμόρε.
Διαβάστε Περισσότερα

image

8. Μένγκελε – Faust
Ποια είναι η απόσταση ανάμεσα σε δυο αγνώστους, μέσα στην ίδια καμπίνα τρένου;
Ή.
Ποια είναι η απόσταση ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα;
Ένας άντρας και μια γυναίκα, δύο άγνωστοι σε απόσταση αναπνοής στην ίδια κλειστοφοβική καμπίνα τρένου με μόνο το φως και το σκοτάδι να γεφυρώνει τις αποστάσεις, όσο αυτές βέβαια έχουν ακόμα υπόσταση και σημασία.
Διαβάστε Περισσότερα

image

7. Ματωμένος Γάμος – Φεστιβάλ Αθηνών
Όσο in-yer-face (ελληνιστί στα-μούτρα-σου-μαρή) το Κιτσοπουλικό γαμήλιο γλέντι, τόσο ιδιωτικά, κρυφά, ιδιοφυή τα υπόλοιπα κομμάτια του. 
Αν όντως σας ενόχλησε, κάτι εξακολουθεί να κάνει πάρα πολύ καλά.
Διαβάστε Περισσότερα 

image

6. Έτσι Είναι Aν Έτσι Νομίζετε – Εθνικό
Νομίζω ότι είναι η καλύτερη παράσταση της χρονιάς στο Εθνικό.
Και αφού Έτσι Νομίζω, άρα Έτσι Έίναι.
Διαβάστε Περισσότερα 


5. Πολιτισμός: μια Κοσμική Τραγωδία – Ίδρυμα Μιχ. Κακογιάννη

Η Μήδεια είναι το μαχαίρι που κρατάει. «Είμαι επειδή κάνω, κάνω επειδή είμαι» επαναλαμβάνει μέσα στο πρωτοανέβαστο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη.
Κι αν της πάρεις αυτό το μαχαίρι; Ή αν αυτό χάσει τη δύναμη του, τη δύναμη της τραγωδίας;
Διαβάστε Περισσότερα 

image

4. Κοκκινοσκουφίτσα, το Πρώτο Αίμα – Στέγη
«Αλλαγή. Δάσος. Πάμε!» ουρλιάζουν οι χαρακτήρες της Κοκκινοσκουφίτσας. Αιώνια παγιδευμένοι σε αυτή την ιστορία για παιδιά, καταραμένοι να ταΐζονται και να ξαναζούν το ίδιο παραμύθι, ξανά και ξανά και ξανά κάθε φορά που ένα παιδί ανοίγει το εξώφυλλο του βιβλίου. 
Η αλλαγή όντως θα έρθει, με την Κιτσοπούλου τεστάρει τα όρια της και να δίνει στην Κοκκινοσκουφίτσα (επιτέλους) την αιματοβαμμένη της επανάσταση από τη ρουτίνα της επανάληψης και της συνθήκης, χωρίς να νοιάζεται για το πόσα θύματα θα θρηνήσει.
Διαβάστε Περισσότερα

image

3. Μετατόπιση Προς το Ερυθρό – Φεστιβάλ Αθηνών
Η Κόκκινη Βασίλισσα λέει: το δείπνο είναι σχεδόν έτοιμο.
Ο κόσμος θα τελειώσει.
Όχι με ένα BANG, ούτε με ένα ψίθυρο, αλλά με ένα… τσίρκο;
Μαμ, κακά και λευκοί νάνοι.
Διαβάστε Περισσότερα

image

2. Περσινή Αρραβωνιαστικιά – Θέατρο του Νέου Κόσμου
Αυτή η γλύκα της σχέσης ανάμεσα στην έφηβη νύφη-αφηγήτρια και του (σίγουρα ανώμαλου μα συναρπαστικού) αρραβωνιαστικού της, «Μάρκου», σαν μέλι πάνω σε τσεκούρι.
Διαβάστε Περισσότερα

image

1. Ο Κυκλισμός του Τετραγώνου – Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
«ΑΥΤΟ είναι θέατρο».
Το σκέφτηκα με το που τέλειωσε το επικό 3ωρο της νέας παράστασης του Δημήτρη Καραντζά στη Στέγη: το πρώτο ανέβασμα (στην Ελλάδα) του «Κυκλισμός του Τετραγώνου» του Δημ. Δημητριάδη, και η μεγαλόπνοη ναυαρχίδα του ευρύτερου ongoing αφιερώματος του Ιδρύματος Ωνάση στον μεγάλο σύγχρονο Έλληνα συγγραφέα.

Περισσότερα από Editors