MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
03
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Γιατί οι άντρες σταμάτησαν να φοράνε ψηλά τακούνια

Η ψηλοτάκουνη γόβα είναι απαραίτητο αξεσουάρ σε όποια γυναίκα θέλει να δείχνει σέξι. Επίσης, είναι απαραίτητο στοιχείο οποιασδήποτε φωτογραφίας θέλει να κάνει μια γυναίκα να φαίνεται σέξι. Κι επειδή οι άντρες δεν φορούν ψηλά τακούνια, αποτελεί ένα σημείο διαφοροποίησης των δύο φύλων ενδυματολογικά.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Κι όμως! Μπορεί σήμερα οι άντρες να μην φοράνε ψηλά τακούνια, είτε είναι πιο ψηλοί, είτε πιο κοντοί από τις γυναίκες. Όμως, κάποτε, τα ψηλά τακούνια ξεκίνησαν για να τα φοράνε οι άντρες και όχι οι γυναίκες.

Σύμφωνα με το BBC οι άνδρες της Περσίας φορούσαν τακούνια την ώρα που ίππευαν. Και μάλιστα ο ρόλος τους δεν είχε καμία σχέση με την σεξουαλικότητα. Το αντίθετο. Είχε σχέση με την φονικότητα στο πεδίο της μάχης. Ένας ιπποτοξότης χρησιμοποιούσε τα τακούνια του, για να σκαλώνουν στους αναβολείς του αλόγου και να τον κρατάνε σε καλύτερη ισορροπία, την ώρα που πήγαινε να ρίξει με το τόξο!

Από Πέρσες διπλωμάτες τα ψηλά τακούνια πέρασαν στην Ευρώπη. Οι αριστοκράτες μάλιστα έβαζαν πιο ψηλά τακούνια από τις κατώτερες τάξεις, για να ξεχωρίζουν υψομετρικά από αυτές. Κι αν αυτό το έκαναν οι αριστοκράτες, ασφαλώς ακόμα περισσότερο το έκαναν οι βασιλείς.
king louis XIV
Μάλιστα, ο Λουδοβίκος ο ΙΔ’ της Γαλλίας (1638-1715),  με ύψος 1,63, «κέρδιζε» δέκα εκατοστά ύψος φορώντας τακούνια, που συχνά ήταν στολισμένα με εικόνες από σκηνές μάχης. Τα τακούνια του ήταν πάντα κόκκινα. Στα 1670 ο Λουδοβίκος ΙΔ’ έβγαλε διάταγμα ότι μόνο τα μέλη της Aυλής του επιτρεπόταν να φορούν κόκκινα παπούτσια κι ότι κανενός τα τακούνια δεν θα ήταν υψηλότερα από τα δικά του.

Αργότερα στον 17ο αιώνα η μόδα πέρασε και στις γυναίκες. Λίγο πριν τον Διαφωτισμό, τα τακούνια των ανδρών έγιναν πιο τετράγωνα και χαμηλά.

Mετά τον Διαφωτισμό, οι άνδρες άρχισαν σταδιακά να εγκαταλείπουν τα κοσμήματα, τα υπερβολικά υφάσματα και τα έντονα χρώματα. Το 1740 οι άνδρες εγκατέλειψαν το τακούνι. Πενήντα χρόνια μετά θα εξαφανιζόταν και από τα πόδια των γυναικών, μόνο και μόνο για να επιστρέψει στα μέσα του 19ου αιώνα.
helmut-newton-yatzer-4Τότε ήταν που η πορνογραφία «αγκάλιασε» τη νέα μόδα μέσα από φωτογραφίες που έδειχναν γυναίκες να ποζάρουν γυμνές φορώντας μόνο τακούνια. Τελικά, τα τακούνια κατέληξαν να εκφράζουν θηλυκότητα, μέσα από αυτή την σύνδεσή τους με την πορνογραφία.

Το ψηλό τακούνι πάντως κυριάρχησε στην γυναικεία υπόδηση τις αρχές του 20ου αιώνα. Στην “ωραία εποχή” (Belle epoque) οι φούστες έγιναν πιο κοντές και υποστηρίζονταν από ψηλότερα τακούνια. Αργότερα, οι δύσκολες δεκαετίες του 30 και του 40 έφεραν υποχώρηση στην μόδα των τακουνιών, που έγιναν κοντύτερα και πιο στρογγυλεμένα.

Όμως, στα πιο χαρούμενα μεταπολεμικά χρόνια και ιδίως τις δεκαετίες του 50 και του 60 το ψηλό τακούνι ανέκαμψε. Και εκτός από αναγκαίο αξεσουάρ για την γυναικεία υπόδηση, αποτέλεσε και βασικό στοιχείο σεξουαλικότητας. Μάλιστα, ο Κριστιάν Ντιορ επινόησε την γόβα στιλέτο. Ο Helmut Newton, θέλοντας να υποδηλώσει την γυναικεία γοητεία σε μια φωτογραφία του, απλά φωτογράφησε μια γόβα.

 
 
 
 
 
 

Περισσότερα από Ιστορίες
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
Αύγουστος με μουσική στη Μικρή Επίδαυρο
Επίκαιρα
Από τον Οκτώβριο μεταμοσχεύσεις σε παιδιά και στην Ελλάδα στο Ωνάσειο Κέντρο
Επίκαιρα
Αυτές οι 12 παραλίες της Ελλάδας χάνουν τη “Γαλάζια Σημαία” για το 2025
Επίκαιρα
Ποιοι είναι οι 5 βασικοί τύποι ταξιδιωτών που επιλέγουν φέτος τα ελληνικά νησιά;
Αφιέρωμα
Τα βιβλία των διακοπών – 5 προτάσεις από τις εκδόσεις Ψυχογιός
Επίκαιρα
Τεχνητή Νοημοσύνη και Εργασία: Ποια επαγγέλματα απειλούνται περισσότερο;
Art & Culture
Οι Seeds ρίχνουν σπόρους παραδοσιακής μουσικής στη Μικρή Επίδαυρο
Επίκαιρα
Οι 10 μεγαλύτεροι σεισμοί της σύγχρονης ιστορίας – Πού κατατάσσεται ο νέος σεισμός της Καμτσάτκα
Αφιέρωμα
Τα βιβλία των διακοπών – 5 προτάσεις από τις εκδόσεις Διόπτρα
Επίκαιρα
Βενετία: Αίτημα για αύξηση του τέλους εισόδου ώστε να περιοριστεί η εισροή τουριστών
Art & Culture
Ο επίλογος της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Επίκαιρα
Δυτική Όχθη: Νεκρός ο ακτιβιστής που βοήθησε στο οσκαρικό No Other Land