MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
29
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

MYBE project – Δωρεάν θεατρικά workshops στο BIOS

Από τις 18 Μαΐου έως τις 30 Ιουνίου, το BIOS σε συνεργασία με το So7 διοργανώνει έναν ολοκληρωμένο κύκλο θεματικών workshops, τα οποία θα είναι ανοιχτά στο ευρύ κοινό και στοχευμένα σε νέους ή τελειόφοιτους ηθοποιούς.

author-image Μαίρη Ρετσίνα

Κεντρικό θέμα των workshops αποτελεί ο μύθος του αρχαίου μεξικάνικου πολιτισμού των Maya για το επερχόμενο τέλος του κόσμου στις 21 Δεκεμβρίου 2012 και το ερώτημα «τι είναι το τέλος του κόσμου για εσάς;».

Τα μαθήματα θα γίνουν από καταξιωμένους καλλιτέχνες (Κώστας Φιλίππογλου, Φρόσω Κορρού, Paul O’Mahony, Δανάη Δάσκα, Σοφία Πάσχου, Σπύρος Τουλιάτος) και τα αντικείμενα θα αφορούν στο σωματικό θέατρο, στην κίνηση του ηθοποιού, σε νέες θεατρικές φόρμες, τάι τσι και δημιουργική γραφή. Η συμμετοχή είναι εντελώς δωρεάν και ανοιχτή σε όλους τους ενδιαφερόμενους, αρκεί να δηλώσουν έγκαιρα συμμετοχή.
 
Τα workshop έχουν ως στόχο να αποτελέσουν αφορμή για έναν ευρύτερο διαπολιτισμικό διάλογο, με όχημα τη δραματική τέχνη και οδηγούς καλλιτέχνες από όλα τα μήκη και πλάτη της γης, πάνω σε θέματα που απασχολούν τον άνθρωπο από τα πρώιμα ιστορικά χρόνια μέχρι σήμερα. Η έκβασή τους θα συνεισφέρει στη δημιουργία της παράστασης «Το τέλος του κόσμου», η οποία θα προβληθεί στην Ελλάδα ως work-in-progress τον Ιούνιο του 2012 στο BIOS.

Δημιουργική Γραφή (Εισηγήτρια: Δανάη Δάσκα)
Κινησιολογία  (Εισηγήτρια: Φρόσω Κορρού)
Γνωριμία με το σωματικό – δημιουργικό θέατρο (Εισηγητής: Κώστας  Φιλίππογλου)
Πλατφόρμα – Platform (Εισηγήτρια: Σοφία Πάσχου)
Όνειρο Θερινής Νυκτός International (Εισηγητής : Paul O’Mahony)
Tai Chi (Εισηγητής: Σπύρος Τουλιάτος)

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Αποχαιρετισμοί
Σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής με εισηγήτρια τη Δανάη Δάσκα
26-27 Μαΐου 2012  (12:00 – 15:00)
2- 3 Ιουνίου 2012   (12:00 – 15:00)
“We had joy, we had fun, we had seasons in the sun
but the stars we could reach were just star-fish on the beach.”
Seasons in the sun, Terry Jacks
 
Την τελευταία φορά που βλέπεις κάτι, το βλέπεις ολόκληρο. Γι’ αυτό λοιπόν κι εμείς κάθε λίγο και λιγάκι τελειώνουμε τον κόσμο. Για να μπορέσουμε να τον κρατήσουμε στο χέρι μας, να τον πετάξουμε στον χρόνο και να μας πάρει «επιτέλους» μαζί του. Στο πλαίσιο του MYBE project, σας καλούμε σε ένα μίνι σεμινάριο δημιουργικής γραφής Αποχαιρετισμών με οδηγό τη Δανάη Δάσκα. Για δύο Σαββατοκύριακα  θα πιστέψουμε σε όλες τις προφητείες δύσης, ανατολής και Χόλιγουντ, θα μάθουμε τις εσχατολογικές θεωρίες και θα συλλέξουμε τα κομμάτια του κόσμου που πρέπει να σωθούν. Τα πορτοκάλια, τη Μόνα Λίζα, τα παπλώματα, τα άπαντα του Σαίξπηρ, τα κυκλάμινα, τη μουσική, τους ελέφαντες και ό,τι άλλο χωρέσουμε στις σελίδες του αυθορμητισμού μας. Μια σειρά ασκήσεων αυτόματης γραφής, flash fiction, ποίησης, επιστολών, μονολόγων και διηγημάτων θα γίνει η κιβωτός που θα εμπιστευτούμε στα χέρια του μέλλοντος.

Η Δανάη Δάσκα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Αφού τελείωσε τη Φιλοσοφική Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην Αγγλόφωνη Λογοτεχνία και Δημιουργική Γραφή στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. Εκεί γνώρισε τους Nick Hornby, Ian Rankin, Mike Cunningham και ήπιε τουλάχιστον 10 λίτρα καφέ χαζεύοντας το νεκροταφείο που γέννησε τον Voldemort στην φαντασία της J.K. Rowling. Αποφοίτησε με distinction γράφοντας μία ποιητική συλλογή με θέμα τις αμετάφραστες λέξεις. Έχει εργαστεί ως κειμενογράφος, υπεύθυνη δικαιωμάτων στις Εκδόσεις Μεταίχμιο, αξιολογήτρια ξένων και ελληνικών πρωτότυπων έργων, μεταφράστρια παιδικών βιβλίων και ως αρθρογράφος σε περιοδικά. Έχει εκδώσει ποιήματα και διηγήματα σε συλλογές στην Σκωτία. Έχει διδάξει δημιουργική γραφή σε ηθοποιούς στον πολυχώρο So7, Social Fiction στο Περιοδικό Διαβάζω και Ελληνικά σε Αφγανούς μετανάστες. Το ακόλουθο one line poem της βρίσκεται κρεμασμένο στον τοίχο της Παιδιατρικής Κλινικής του Εδιμβούργου: I have to be me all my life

Η κίνηση του ηθοποιού
Σεμινάριο κινησιολογίας  με εισηγήτρια τη Φρόσω Κορρού
2 – 3 Ιουνίου 2012   (12:00 – 16:00)
“I’ll love you till the end of the world…”
Nick Cave

Μέσα από τεχνικές του Ευρωπαϊκού σύγχρονου θεάτρου, προσεγγίζεται η σημασία του σώματος στην ερμηνεία του ηθοποιού και εξασκείται αυτό στην εξερεύνηση και τελειοποίηση των εκφραστικών του μέσων. Χωρίς να επιβάλλονται τίτλοι ρευμάτων, όπως σωματικό θέατρο ή performing, η διδασκαλία κινείται πολυσυλλεκτικά, μένοντας ανοικτή στα ερεθίσματα της εποχής χρησιμοποιεί βασικά στοιχεία του χορού την στιγμή που αποφεύγει να παγιώσει κάποιο χορευτικό στυλ, εμμένει διαρκώς κατά τη διαδικασία του μαθήματος στην έννοια της υποκριτικής κι όχι στην επίτευξη μιας απλής χορευτικής δεξιοτεχνίας, με αποτέλεσμα να επικεντρώνεται στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα του σώματος, στην προσέγγιση, την κατάκτηση και την καλύτερη απόδοση ενός ρόλου. Μέσα από την εφαρμογή των τεχνικών που διδάσκονται, οι μαθητές καλούνται να μετερμηνεύσουν τη συστηματοποιημένη γνώση σε δημιουργική πρωτοβουλία κι έτσι η παράσταση γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι του μαθήματος, με τους ίδιους τους μαθητές να αναλαμβάνουν θέση σκηνοθέτη, ερμηνευτή, μουσικού επιμελητή, σκηνογράφου και ενδυματολόγου.’Ολα αυτά για να πλαισιωθεί η εκφραστική απόπειρα του σώματός τους και να ολοκληρωθεί ένα αισθητικό αποτέλεσμα. Το μάθημα κρατάει ιδανικά δύο ώρες και παραδίδεται δυο φορές την εβδομάδα.

Η Φρόσω Κορρού  σπούδασε στην Αθήνα κλασικό και σύγχρονο χορό στην Ανωτάτη Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και  «Τέχνη του θεάματος» στο Paris VIII St. Denis στο Παρίσι. Έχει συνεργαστεί ως χορεύτρια με διεθνείς ομάδες χορού όπως των Pina Bausch, Maguy Marin, Francoise Imper. Από το 2000 εργάζεται ως χορογράφος σε θεατρικές παραστάσεις στην Ελλάδα με το Εθνικό θέατρο, το Ελληνικό Φεστιβάλ και άλλους θεατρικούς οργανισμούς υπογράφοντας  τις χορογραφίες και την επιμέλεια της κίνησης των ηθοποιών. Ενδεικτικά αναφέρονται «Θεσμοφοριάζουσες» σκην. Σ. Χατζάκης, «Στο φως της νύχτας» σκην. Π. Ζούνη, «Ο Άρντεν απ’ το Φέβερσαμ» σκην. Μ. Μουμούρης, «Jesus Christ Superstar» κ.α καθώς και τις παραστάσεις του Σταμάτη Κραουνάκη με την ΣΠΕΙΡΑ – ΣΠΕΙΡΑ μεταξύ 2002 – 2007. Είναι ιδρυτικό στέλεχος της So7 υπογράφοντας όλες τις παραγωγές της. Από το 2000 διδάσκει κίνηση του ηθοποιού σε δραματικές σχολές, σε ηθοποιούς και τραγουδιστές.

Γνωριμία με το σωματικό – δημιουργικό θέατρο
Εισηγητής: Κώστας  Φιλίππογλου
16 – 17 Ιουνίου 2012   (12:00 – 17:00)
 Πως εκφράζεται και μιλά το σώμα;

Βασικός άξονας του workshop είναι το υποκριτικό σώμα και η «φωνή» του. Το συγκεκριμένο workshop που στηρίζεται στη διαίσθηση, στον αυθορμητισμό, στην αυτενέργεια, αξιοποιεί τις προσωπικές εμπειρίες του καθενός διερευνώντας και μετασχηματίζοντάς τις με τον αυτοσχεδιασμό και τον πειραματισμό. Θα εστιάσει στις τεχνικές που αξιοποιεί η πιο διάσημη ίσως στο κόσμο ομάδα «σωματικού θεάτρου», η Théâtre de Complicité, με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με αυτές, προκειμένου να τις αξιοποιήσουν στην πράξη και να μπορούν να εμβαθύνουν σε αυτές.
Το σεμινάριο είναι σαφώς βιωματικό, αφού όλα τα μέλη του γκρουπ θα περάσουν τη διαδικασία των αυτοσχεδιασμών και της δημιουργίας, μέσα από θεατρικές ασκήσεις και διδασκαλία συγκεκριμένων μεθόδων της Complicité, κάτω από τον θεματικό άξονα του τέλους του κόσμου. Η’ του τέλους του κόσμου όπως τον γνωρίζουμε.

Ο Κώστας Φιλίππογλου  γεννήθηκε στην Αθήνα το1965. Ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς δασκάλους από τον Πήτερ Μπρουκ, την Αριάν Μνουσκίν και την Theatre de complicite. Από το 1985 εργάζεται στην Ελλάδα ως ηθοποιός έχοντας συμμετάσχει σε αρκετές παραγωγές. Από το 1999 δουλεύει κυρίως στο εξωτερικό με την θεατρική ομάδα “Complicite” και παίρνει μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια που δίνει η ομάδα στην Αγγλία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Από το 1997 εργάζεται και ως δάσκαλος θεάτρου. Με αυτήν την ιδιότητα στην Ελλάδα έχει διδάξει ως επίκουρος καθηγητής, στο θεατρικό τμήμα του πανεπιστημίου Πατρών, στη δραματική σχολή «Αρχή»της Ν. Καρά, καθώς και σε οργανωμένα εργαστήρια με συμμετέχοντες ηθοποιούς ή σπουδαστές. Στην Νέα Υόρκη έχει διδάξει σαν καλεσμένος καθηγητής στο Lee Strasberg institute, στο Actor’s center, καθώς και στο ανοιχτό εργαστήρι που διοργάνωσε η  Complicite την άνοιξη του 2001. Στον κινηματογράφο έχει παίξει σε δύο ταινίες μικρού μήκους και έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός στην ταινία “Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι” όπου παράλληλα επιμελήθηκε την κίνηση στις σκηνές του πλήθους. Το  2003 σκηνοθέτησε για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας την “Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων” και το 2006 τον “Οδυσσεβάχ” για το  ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης. Το 2011 σκηνοθέτησε με μεγάλη επιτυχία το «Ορέστης – Ηλέκτρα 0 – 1».

Πλατφόρμα – Platform
Εισηγήτρια: Σοφία Πάσχου
18  – 19 Ιουνίου 2012   (12:00 – 17:00)
Πώς μπορεί κανείς να πει μια ιστορία σε έναν περιορισμένο χώρο;

Η πρόκληση που παρουσιάζει η πλατφόρμα ως τεχνική είναι συναρπαστική και αποτελεί πηγή έμπνευσης, διότι, όταν συναντά κανείς περιορισμούς, αναλαμβάνει δράση η δημιουργική φαντασία του.
Η ‘πλατφόρμα’ είναι μια τεχνική στο θέατρο η οποία χρησιμοποιεί  για σκηνικό χώρο υπερυψωμένες εξέδρες  περιορισμένου μεγέθους.  Έχουν ύψος 10cm και μπορεί να ποικίλουν σε εμβαδόν, αλλά όλες εξυπηρετούν την ιδέα της ανύψωσης  των ηθοποιών και του θεατρικού δρώμενου από το πάτωμα. Αυτό δημιουργεί  ‘νησίδες’  πάνω στις οποίες οι ερμηνευτές   πρέπει  να επικοινωνήσουν την ιστορία τους.
Η ομορφιά αυτής της τεχνικής είναι ότι μετατρέπει  τη δυσκολία σε προσόν. Ο περιορισμός του σκηνικού χώρου εμπνέει δημιουργικότητα. Οι ηθοποιοί καλούνται με τα σώματα και τις φωνές τους να δημιουργήσουν εικόνες, ρυθμούς, τοπία,  ηχητικά τοπία, χαρακτήρες, σενάρια… ολόκληρους κόσμους.   

Η Σοφία Πάσχου  γεννήθηκε στην Αθήνα, αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή  «Αρχή» το 2004  και αμέσως μετά δούλεψε ως ηθοποιός. Το 2006 άρχισε σπουδές στη σχολή LISPA του Λονδίνου (London International School Of Performing Arts) απ’όπου αποφοίτησε το 2008. Η εκπαιδευτική της δραστηριότητα ξεκίνησε τo 2006 με μαθήματα και σεμινάρια σε παιδιά, εφήβους και ηθοποιούς. Είναι εξωτερική συνεργάτης του εργαστηρίου του θεάτρου Πόρτα, του London Bubble και του BE-Festival. Tα τελευταία χρόνια παραδίδει σεμινάρια που απευθύνονται σε ηθοποιούς, εκπαιδευτικούς και δασκάλους του θεάτρου και θεατρικού παιχνιδιού στην Αγγλία και στην Ελλάδα.
Αφού ολοκλήρωσε με υποτροφία το pedagogical training program στη LISPA, φέτος εντάχθηκε στο δυναμικό της σχολής ως Head of Voice Teacher. Τον Φεβρουάριο του 2012 δημιούργησε την ομάδα «Patari Project» οπού παρουσίασαν την πρώτη τους δουλειά με τίτλο «10cm up» στο Baumstrasse/Δρόμος με Δεντρα τον τον Απρίλιο του 2012.

 Όνειρο Θερινής Νυκτός International
Εισηγητής : Paul O’Mahony
20 Ιουνίου 2012   (12:00 – 17:00)
Εάν ο Shakespeare δεν έγραφε στα Αγγλικά…

Το συγκεκριμένο workshop εξερευνά νέους τρόπους έκφρασης και τρόπους συνύπαρξης διαφορετικών γλωσσών στη σκηνή. Χρησιμοποιώντας ως όχημα τον Shakespeare και το «Όνειρο Θερινής Νυκτός», μια ομάδα ηθοποιών θα αυτοσχεδιάσουν και θα δημιουργήσουν, προσπαθώντας να προσεγγίσουν το κείμενο του συγγραφέα από ένα διαφορετικό πρίσμα, χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα, τρόπους έκφρασης, κουλτούρα, γλώσσες.

Ο Paul O’Mahony  είναι ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης. Έχει παίξει σε παραστάσεις με την Royal Shakespeare Company, την English Touring Opera και έχει περιοδεύσει εκτενώς στις Η.Π.Α., την Ιαπωνία και την Ευρώπη. Εργάζεται ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Temple Theatre, ενός θεατρικού οργανισμού που έχει την έδρα του στην Αγγλία και παρουσιάζει παραστάσεις σε όλο τον κόσμο, προσπαθώντας να δώσει νέα πνοή σε παραδοσιακές ιστορίες. Τα έργα τους έχουν διακριθεί σε διεθνή φεστιβάλ. Η προηγούμενή τους παράσταση “Out of Chaos” στηριζόταν στην ελληνική μυθολογία και περιλάμβανε πέντε διαφορετικές γλώσσες ομιλίας. Είναι υπεύθυνος για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Temple Theatre, που περιλαμβάνει θεματικούς κύκλους workshops, σεμιναρίων και μαθημάτων σε μαθητές σχολείων, φοιτητές δραματικών σχολών, ερασιτέχνες και επαγγελματίες ηθοποιούς.

Tai Chi
Εισηγητής: Σπύρος Τουλιάτος
23 – 24 Ιουνίου 2012   (10:00 – 14:00)
Yin & yang, καλό και κακό, αρχή και τέλος.

Το Tai Chi είναι μια αρχαία κινέζικη τέχνη που επιδρά θετικά τόσο στο σώμα όσο και στο πνεύμα. Έχει χαρακτηριστεί ως αργός ενεργειακός χορός, διαλογισμός σε κίνηση, πάλη σκιών, ολιστική θεραπευτική άσκηση, ήπια πολεμική τέχνη. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όποιους θέλουν μέσα από την τέχνη του Tai Chi να αναπτύξουν τη ροή της εσωτερικής ενέργειας, να διευρύνουν την αναπνοή τους και να το χρησιμοποιήσουν ως κινησιολογικό μέσο στο θέατρο. Είναι ένα πειραματικό μάθημα που εμβαθύνει στη σχέση σώματος και εννοιών.

 Ο Σπύρος Τουλιάτος ξεκίνησε τις πολεμικές τέχνες στα πέντε του χρόνια, δίπλα στον πατέρα του Ανδρέα Τουλιάτο (δάσκαλου από το 1977 του ιδιαίτερου στυλ Tai Nui του οποίου είναι αρχιεκαιδευτής για την Ελλάδα), και έλαβε τον βαθμό του Δασκάλου στα εικοσιπέντε του. Παράλληλα διδάχτηκε και ένα σύστημα ινδοκινέζικης γυμναστικής, βασισμένο στη Yoga, το οποίο και διδάσκει, από κοινού με το Kung fu, από το 1995. Έχει ασκηθεί και σε άλλα συστήματα πολεμικών τεχνών, όπως Tang soo do, Jeet kune do, Soto-kan, Kali, Tai Chi. Ζει και εργάζεται στην Κύπρο, αλλά έρχεται συχνά στην Αθήνα για σεμινάρια.

Όλα τα workshops απευθύνονται σε τελειόφοιτους δραματικών σχολών, ηθοποιούς, σκηνοθέτες και καλλιτέχνες του χώρου και προσφέρονται δωρεάν.

Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων παρακαλείστε να στείλετε το βιογραφικό σας μαζί με τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο [email protected] μέχρι την Πέμπτη 31 Μαΐου 2012.

Ειδικά για το σεμινάριο δημιουργικής γραφής, στείλτε τα βιογραφικά σας μέχρι την Τρίτη 22 Μαΐου 2012.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το BIOS στο 210-3425335.

Περισσότερα από Θεατρικά Νέα
VIMA_WEB3b