MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
12
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

“Μακμπέθ του Παραλόγου” στη σκηνή Μαυρομιχάλη

Πήγαμε στο θέατρο Studio Μαυρομιχάλη, στην οδό Μαυρομιχάλη 134, έναν στενό και πολυσύχναστο δρόμο, για την παράσταση Μακμπέτ του Ιονέσκο. Το έργο παίζεται για δευτερη συνεχόμενη χρονιά σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή, ο οποίος ερμηνεύει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Από την πρώτη στιγμή που μπήκαμε στο θέατρο, ο θίασος των 6 ηθοποιών έδειξε μια διάθεση να πλησιάσει το κοινό, σε μια μικρή σκηνή, που ευνοεί αυτή την αμεσότητα. Η ζωντάνια των ερμηνειών, η πρωτοτυπία της σκηνοθεσίας και η δύναμη του κειμένου, μας προσέφεραν μια πλούσια θεατρική εμπειρία.
 
Η υπόθεση της μαύρης κωμωδίας του Ιονέσκο είναι παραλλαγή του Σαιξπηρικού Μακμπέθ (ή Μάκβεθ, όπως έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα). Ο Μακμπέτ είναι ο εκλεκτός στρατηγός του Βασιλιά Ντανκάν. Αφού πνίγει στο αίμα μία εξέγερση εναντίον του ηγεμόνα του, μαθαίνει από 2 μάγισσες ότι θα γίνει Βασιλιάς στη θέση του Βασιλιά. Δολοφονεί τον Ντανκάν, παντρεύεται τη γυναίκα του και κυριεύει το θρόνο. Και τότε η κόλαση ξεσπάει!

Ο Μακμπέτ, έργο που ανήκει στην ώριμη περίοδο του Ιονέσκο, είναι ένα κράμα σουρεαλιστικής κωμωδίας και πολιτικής τραγωδίας κι αποτελεί το σχόλιο του συγγραφέα για τον Μακμπέθ του Σαίξπηρ. Πάνω από όλα υπενθυμίζει πως η απολυταρχική εξουσία έχει τη δύναμη να μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε στυγνούς τυράννους. Η εξουσία γεννάει τη βία για τη βία, τη βία που υπάρχει μόνο για να αναπαράγει τον εαυτό της.

Η ερμηνεία του θιάσου των 6 ηθοποιών, που ερμηνεύουν συνολικά πάνω από 40 ρόλους, είναι πολύ ζωντανή και πρωτότυπη, με πολλά κωμικά, μεταμοντέρνα ευρήματα. H μετάφραση του έργου ανήκει στο γνωστό μεταφραστή Ερρίκο Μπελιέ.

Αυτό που μας έμεινε τελικά, όταν φύγαμε, ήταν ότι παρακολουθήσαμε μία από τις καλύτερες παραστάσεις φέτος, ζωντανή, θεαματική, κωμική κι ευχάριστη, με ένα κορυφαίο κείμενο της δραματουργίας και τη συστείνουμε ανεπιφύλακτα στους ψαγμένους θεατρόφιλους.

Γιώργος Σμυρνής

{com/watch?v=xkPAHFOhfd8{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}remote}remote}{com/watch?v=xkPAHFOhfd8{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}remote}{com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}remote}{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8{/com/watch?v=xkPAHFOhfd8remote}remote}remote}

Περισσότερα από ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Σχετικά Θέματα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Ο βιασμός ως θέαμα ή τα όρια μιας παράστασης
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Hot or Not #174: Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Hot or Not #173: Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Κέφι και νοσταλγία στο ΔΕΗ Θέατρο Άλσος
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Hot or Not #172: Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Hot or Not #171: Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Hot or Not #170: Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Το βράδυ που η Αριάν Μνουσκίν τα έβαλε με τον Πούτιν
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Hot or Not #169: Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Θεατής: «H Παράξενη Υπόθεση του Δόκτωρ Τζέκιλ και του Κύριου Χάιντ» στο Θέατρο Αργώ
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Hot or Not #168: Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
ΕΙΔΑΜΕ / Παραστάσεις
Toxicity: Ποια είναι η πραγματική φυλακή από την οποία καλούμαστε να αποδράσουμε;