Test Drive στο Ford Focus Icon 1,6
Το Focus δικαίως θεωρείται ένα απο τα κορυφαία μικρομεσαία αυτοκίνητα, συνδυάζοντας σύγχρονη εμφάνιση, χώρους, οδική συμπεριφορά και υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Η νέα (πλούσια) έκδοση Icon με τους 115 ίππους, δίνει το κάτι παραπάνω απο πλευράς εξοπλισμού και ο κινητήρας αν και δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, σε ταξιδεύει για πολλά χιλιόμετρα!
Στην ελίτ…
Αν επιθυμείτε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που να συνδυάζει το ίδιο καλά πολλές αρετές, το Ford Focus αποτελεί μια από τις ιδανικότερες επιλογές. Αυτό άλλωστε έχουν επιλέξει, περισσότεροι απο 6 εκατ. οδηγοί παγκοσμίως απο το 1998, κάτι που μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι.
Το τωρινό Focus διαθέτει σύγχρονη εμφάνιση χάρη στην σχεδιαστική φιλοσοφία Kinetic design της Ford. Τα μεγάλα και ιδιαίτερα αισθητικά φώτα, η μάσκα δύο επιπέδων με το χρωμιωμένο πλαίσιο, το ανασηκωμένο καπό και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, δίνουν ένα μοντέρνο τόνο. Η πίσω πτέρυγα, οι ζάντες και η έντονη γραμμή στο πλάι, αναδεικνύουν το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου. Η καμπίνα ξεχειλίζει απο ενέργεια, χάρη στις αλουμινένιες λεπτομέρειες σε λαβές θυρών, χειρόφρενο, τιμόνι και πεντάλ, την συμπαγή και εργονομική κεντρική κονσόλα και τα όργανα με το σπορ χαρακτήρα. Οι δερμάτινες επενδύσεις στην έκδοση Icon δίνουν ένα αέρα πολυτέλειας, με την ποιότητα και να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, με το υποβραχιόνιο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό να είναι πρακτικό.
Παρά την κλίση της οροφής, δύο επιβάτες πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα κεφάλια τους, όχι όμως και για τα γόνατα τους αν είναι άνω του μετρίου αναστήματος. Το πορτμπαγκάζ χωρά άνετα τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων χάρη στα 396 λίτρα και το μεγάλο επίπεδο κατώφλι του.
Ο εξοπλισμός της έκδοσης Icon που είχαμε στην διάθεση μας είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, ESP, ABS με EBD, αισθητήρες στάθμευσης, ζάντες ελαφρού κράματος 17”, αεροτομή οροφής, ράδιο-CD με 6 ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα AUX, Bluetooth, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, δερμάτινες επενδύσεις και τριάκτινο τιμόνι, αλουμινένια πεντάλ και μαρσπιέ, σπορ ανάρτηση και trip computer.
O 16βάλβιδος κινητήρας 1,6 λίτρου με τους 115 ίππους και τα 155 Nm ροπής, είναι ελαστικός και με γραμμική απόδοση, ωστόσο στις χαμηλές στροφές αδυνατεί να επιταχυνθεί γρήγορα, λόγω της χαμηλής ισχύς του και το βάρος του αμαξώματος. Το 5αρι κιβώτιο έχει κοντή κλιμάκωση, πολύ καλή αίσθηση και θετικό κούμπωμα, κάτι που θα εκτιμήσει το ίδιο καλά ένας άπειρος οδηγός, αλλά και ένας πιο έμπειρος. Σε δρόμο με συνεχείς στροφές και ανηφορικά κομμάτια, αν ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί σβέλτα, πρέπει να πιέσει παραπάνω το γκάζι για να κρατά ψηλά τις στροφές. Η κατανάλωση καυσίμου, κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα με την μέση να βρίσκεται στα 7,8 λτ/100 χλμ, όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Focus είναι η οδική συμπεριφορά του. Η στιβαρότητα του πλαισίου, η ακαμψία και η σφιχτή ανάρτηση, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να «παίξει» με το αυτοκίνητο και να κινηθεί στα όρια με απόλυτη ασφάλεια. Στην εθνική οδό και με ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα, παραμένει σταθερό, προσφέροντας αίσθηση σιγουριάς. Σε πιο απαιτητικές διαδρομές, εμφανίζει μια χαρακτηριστική ουδετερότητα, με το ESP να επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά, χωρίς να φοβίζει. Η σπορ ανάρτηση δίνει πλεονέκτημα στους «γρήγορους» χωρίς ωστόσο να υπολείπεται σε αποτελεσματικότητα ως προς την απορρόφηση των κραδασμών. Η μόνη ένσταση έρχεται απο τον θόρυβο κύλισης, ο οποίος σε ορισμένα «δύσκολα» κομμάτια των ελληνικών δρόμων ήταν αυξημένος.
Γενικά, πάντως όσοι επιθυμούν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, δεν έχουν παρά να κοιτάξουν κατάματα το Focus. Διαθέτει όλα όσα επιθυμεί ο σύγχρονος οδηγός, δηλαδή, ποιότητα, εμφάνιση, ασφάλεια, χώρους και οδική συμπεριφορά. Αν διέθετε και ένα τούρμπο κινητήρα μικρής χωρητικότητας….τον αναμένουμε στην επόμενη γενιά.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 10,8΄΄
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,9 λτ/100χλμ
Εκπομπές CO2: 157γρ/χλμ
Τιμή (Focus 1,6λτ.): από 17.820 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 21.010 ευρώ
Εγγυήσεις
μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
χρώμα: 2 χρόνια
σκουριά: 12 χρόνια
οδική βοήθεια: 2 χρόνια
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Χρύσα Τσούλου