Στην καρδιά της ελληνικής υπαίθρου, εκεί όπου η φύση διαμορφώνει το τοπίο και οι άνθρωποι κρατούν ζωντανή την παράδοση, γεννιέται ένα νέο “σήμα ποιότητας”. Μέσα από τη δράση 1.2 “Ενέργειες προώθησης του ειδικού σήματος για τοπικά προϊόντα – υπηρεσίες αγροτουρισμού”, οι τοπικοί παραγωγοί και επαγγελματίες έχουν πλέον ένα εργαλείο για να προβάλλουν την ταυτότητα τους, να δικτυωθούν και να σταθούν πιο ανταγωνιστικά στο σύγχρονο περιβάλλον.
Η ενέργεια υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος CLLD / LEADER, με συντονιστή φορέα την ΑΧΑΪΑ – ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. Ο.Τ.Α.και εταίρους:
Η κοινή στόχευση είναι η προβολή, ενδυνάμωση και δικτύωση των περιοχών που φιλοξενούν τα αναγνωρισμένα Γεωπάρκα της UNESCO, μέσα από την πιστοποίηση τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών αγροτουρισμού.
Τα γεωπάρκα που αποτελούν ζωντανούς φορείς βιωσιμότητας
Χελμός – ΒουραϊκόςΣτην Αχαΐα, ένα τοπίο σπάνιας φυσικής και γεωλογικής ομορφιάς, όπου τα φαράγγια και τα σπήλαια συναντούν τη βιοποικιλότητα και τις παραδοσιακές καλλιέργειες.
Βίκος – ΑώοςΣτην Ήπειρο, ένας τόπος που εντυπωσιάζει με την άγρια φυσική του δύναμη, τους πετρόκτιστους οικισμούς και τις γεωλογικές μορφές που ξεδιπλώνονται σε κάθε βήμα.
Μια γη βαθιάς γεωλογικής ιστορίας, στην ανατολική Κρήτη, με οροπέδια, σπήλαια και πολιτισμικά ίχνη που κρατούν ζωντανή τη μινωική και παραδοσιακή ταυτότητα.
ΨηλορείτηςΤο επιβλητικό βουνό της Κρήτης, με τοπία μοναδικής φυσικής αξίας και ανθρώπους που συνεχίζουν την κτηνοτροφική και γαστρονομική παράδοση με σεβασμό.
Ενέργειες επικοινωνίαςΗ προβολή του ειδικού σήματος ξεκίνησε με στοχευμένες ενέργειες ενημέρωσης και οπτικής ταυτότητας, που περιλαμβάνουν:
Το ειδικό σήμα δεν είναι απλώς μια πιστοποίηση. Είναι ένας κοινός κώδικας για την ποιότητα, την τοπική ταυτότητα, τον σεβασμό στο περιβάλλον και την πολιτισμική συνέχεια. Ένα εργαλείο, των Παγκόσμιων Γεωπάρκων της UNESCO, που επιτρέπει σε προϊόντα και υπηρεσίες να «μιλήσουν» στον σύγχρονο ταξιδιώτη που αναζητά το αυθεντικό, το βιώσιμο και το ουσιαστικό.