MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
19
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
Συμβουλές διατροφής

Η διαιτολόγος μας λέει πώς δεν θα πάρουμε κιλά τις γιορτές!

Σίγουρα δεν μας συμβουλεύει να μην φάμε τα γιορτινά εδέσματα! Τα tips της όμως μπορούν να μας βοηθήσουν να απολαύσουμε το φαγητό χωρίς να πάρουμε κιλά και χωρίς βαρύνει το στομάχι μας!

author-image Ελένη Δασκαλάκη

Μπορεί να υποστηρίζουμε ότι δεν πειράζει, γιορτές είναι, ας απολαύσουμε τα εορταστικά φαγητά και τα γλυκά, τους κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και τις δίπλες… Μπορεί να αγχωνόμαστε και να πιεζόμαστε (και) αυτές τις μέρες για να μην πάρουμε τα διαβόητα κιλά των γιορτών… Ως συνήθως, τα άκρα δεν είναι η καλύτερη λύση, ούτε και η πιο ισορροπημένη. Η Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, Kλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος MSc, MBA, SRD μοιράζεται μαζί μας τις συμβουλές για να περάσουμε όμορφα στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι, να απολαύσουμε το φαγητό μας αλλά να μην υποφέρουμε μετά από βαρυστομαχιά!

Tips για να μην πάρουμε βάρος τις γιορτές

Τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων συνηθίζεται να παρατηρείται μια μικρή αύξηση του βάρους (2-3 κιλά). Αυτό συμβαίνει καθώς το βράδυ τρώμε όπως θα τρώγαμε για μεσημέρι ή και παραπάνω. Βασική αιτία βέβαια είναι και το γεγονός ότι πρωταγωνιστούν στο τραπέζι τα γλυκά και το ποτό, δίνοντάς μας περιττές θερμίδες. Ας δούμε μαζί κάποιες συμβουλές για να αποφύγουμε να πάρουμε αυτά τα κιλά:

• Σταματήστε να τρώτε λίγο πριν νιώσετε χορτάτοι
Μην περιμένετε να σηκωθείτε από το γιορτινό τραπέζι ότι πλέον θα έχετε φάει τόσο που δεν θα μπορείτε να κουμπώσετε το πάνω κουμπί του παντελονιού σας. Η κατάλληλη στιγμή να αποχωρήσετε είναι όταν θα αισθανθείτε κορεσμό αλλά θα υπάρχει και περιθώριο για 5-6 μπουκιές φαγητού ακόμα. Ο εγκέφαλος χρειάζεται 20 λεπτά για να πάρει τα μηνύματα του κορεσμού. Αν εσείς σηκωθείτε λίγο πριν νιώσετε εντελώς χορτάτοι, μετά από λίγο θα νιώσετε πλήρη κορεσμό.

• Προσέξτε την σύσταση του πιάτου σας
Γεμίστε ένα πιάτο με όσα πρόκειται να δοκιμάσετε φροντίζοντας ώστε με το μεγαλύτερο μέρος του να περιλαμβάνει τρόφιμα υγιεινά και με λίγες θερμίδες όπως λαχανικά. Μην ξαναγεμίσετε το πιάτο σας και αποφύγετε τα τηγανητά και τα φαγητά που είναι πλούσια σε βούτυρο και κρέμα γάλακτος.

• Διατηρήστε τα συνήθη επίπεδα φυσικής δραστηριότητας
Μην αφήνετε πίσω την συνήθη ρουτίνα άσκησης που έχετε λόγω διακοπών γιατί μετά θα είναι δυσκολότερο να επανέλθετε σε αυτήν. Δεν χρειάζεται να περάσετε τις γιορτινές ημέρες στο γυμναστήριο! Κάντε την πιο εύκολη και αποτελεσματική άσκηση: Περπατήστε με συγγενείς ή φίλους, καθώς τα Χριστούγεννα είναι για να τα περνάμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα!

• Μοιραστείτε τα γλυκά των γιορτών
Ένας καλός τρόπος να αποφύγετε την περιττή κατανάλωση γλυκών κατά τη διάρκεια των γιορτών είναι να κρατήσετε μερικά (4-5) σε ένα πιάτο του φρούτου και τα υπόλοιπα να τα μοιράσετε σε φίλους και συγγενείς. Έχοντας γλυκά στο ψυγείο και στο ντουλάπι σας μπαίνετε στον πειρασμό να το ανοίγετε και να τα δοκιμάζετε χωρίς να έχετε πραγματικά τη διάθεση να φάτε κάτι γλυκό. Επίσης, καλό είναι να προτιμήσετε μελομακάρονα ή δίπλες καθώς έχουν λιγότερες θερμίδες από τους κουραμπιέδες.

• Προσοχή στο αλκοόλ
Το αλκοόλ δίνει θερμίδες που δεν φαίνονται. Να σημειωθεί ότι τα κοκτέιλ και τα αφρώδη κρασιά περιέχουν πολλή ζάχαρη, όποτε καλό είναι να τα αποφεύγουμε. Προτιμήστε λευκό ή κόκκινο κρασί, μπύρα ή παραδοσιακή ρετσίνα που έχει γίνει πάλι trendy.

Διαβάστε επίσης: Η τέχνη της καλής διατροφής και πώς θα την εξασκήσουμε

• Προτιμήστε λευκό κρέας
Για το κύριο γεύμα σας, προτιμήστε λευκό κρέας παρά χοιρινό, κατσίκι ή αρνί και πάντα με τη συνοδεία σαλάτας. Επίσης, μία πολύ καλή επιλογή είναι η γαλοπούλα στην οποία υπάρχει η φαινυλαλανίνη από την οποία παράγεται το αμινοξύ τυροσίνη. Η τυροσίνη έχει πολύτιμη δράση καθώς συμβάλλει στην δημιουργία ντοπαμίνης και νορεπινεφρίνης, δύο νευροδιαβιβαστές που αυξάνουν την ενεργητικότητα μας και βελτιώνουν τη διάθεση.

• Αντιμέτωποι με το πιάτο των τυριών, επιλέξτε φέτα
Η αγαπημένη ελληνική φέτα είναι η καλύτερη επιλογή. Μαζί με το ανθότυρο και την μυζήθρα, η φέτα είναι από τα τυριά με τα χαμηλότερα λιπαρά.

• Προτιμήστε βασιλόπιτα τύπου τσουρέκι
Εννοείται ότι δεν μπορεί να λείπει η βασιλόπιτα από τις γιορτές, αλλά ας την φάμε στην πιο υγιεινή εκδοχή της. Ας δούμε τις θερμίδες για κάθε βασιλόπιτα αρχικά. Ένα κομμάτι βασιλόπιτας τύπου κέικ , περίπου στα 100 γρ, περιέχει 350 θερμίδες ενώ αντιθέτως η ίδια ποσότητα βασιλόπιτας τσουρεκιού περιέχει 255 θερμίδες. Όσο για την βασιλόπιτα τσουρεκιού με σοκολάτα είναι σίγουρο ότι περιέχει περισσότερες θερμίδες.

Τα Χριστούγεννα μπορείτε να έχετε τη γευστική ποικιλία που θέλετε χωρίς να ξεφύγετε. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές δεν είναι αδύνατο να το πετύχετε και δε θα χρειαστεί να φοβηθείτε κανένα τραπέζι!

Διαβάστε επίσης: Θέλεις να χάσεις βάρος; Ε, φάε περισσότερο!

Περισσότερα από The Art of Life